Nudne povolania?
Moderátor: Bouchi
- the_balrog
- Příspěvky: 40
- Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
- Kontaktovat uživatele:
já naštěstí asi nemám co ztratit...Leolin píše:mali ste už nikto pocit, že strácate fantáziu?
ja áno..a ten pocit sa mi nepáči..bojím sa že stratím predstavivosť..
..a taky bych rekl, ze tyhle otazky jsou v tomhle topicu pekne mimo.
Online comics Westgard
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Draci doupe - nudne povolania?
- no právě. Alef má pravdu - bojovník je poměrně nudný, a je třeba ho vylepšovat různými vnějšími okolnostmi (vlastnictvím armády nebo tak).Bouchi píše: co koukam na PPZ 1.6, tak tam mezi valecnikovymi schopnostmi vidim:
- zastrasovani
- poznavani artefaktu
- presnost
- sehranost
- lecba vlastnich zraneni
- odhad zbrane
- odhad soupere
- vicenasobne utoky
Tohle patří spíš vedle (porovnávání povolání podle sil v boji), nicméně tu je jádro pudla; kouzelník svoji sílu předvede DŘÍV, než k němu bojovník dojde. Čímž je po rovnováze.Tuk-Enek píše: Altar se často oháněl tím, že bojovník a čaroděj jsou stejně silní, protože na stejném levlu má jeden dost many, aby toho druhého za jedno kolo ubleskoval a druhý dost bonusů a vícenásobných útoků, aby ho ubil.
Takže bojovník je poměrně nudný, a - doplňuji - není ani nijak moc silný v boji.
Alchymista - a zejména pak theurg - je mimořádně komplikovaná a zajímavá postava. Řekl bych nejbohatší a nejzajímavější, díky své schopnosti vidět do věcí skrze sféry, a mimochodem také neobyčejně silná v boji, neb si prostě vyrobí dost magických předmětů, a je to...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
zadne povolani neni nudne, jde jen o to, jak si to pj a hraci zaridi.
muj kamarad hraje i takovyho mrzaka jako duelistu (dnd) a pochvaluje si ho jako svou doposud nejzabavnejsi postavu.
muj kamarad hraje i takovyho mrzaka jako duelistu (dnd) a pochvaluje si ho jako svou doposud nejzabavnejsi postavu.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
romik: houslista
potkal jsem na larpu satyra ... typek celickej namalovanej namodro se pysnil peknejma ruzkama a cely zlenice hral na housle.
vytrel nam zrak, kdyz jsme toho hrace videli vecer "v civilu" vyhravat v arene duely. (delal udajne kendo)
potkal jsem na larpu satyra ... typek celickej namalovanej namodro se pysnil peknejma ruzkama a cely zlenice hral na housle.
vytrel nam zrak, kdyz jsme toho hrace videli vecer "v civilu" vyhravat v arene duely. (delal udajne kendo)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Dříve jsem měl v podpisu větuLeolin píše:jerson: položil si otázku, ktorá ma zaujala a prinútila zamyslieť sa nad ňou..
či sme si skutočne istí že svet okolo nás nie je len ďalšia RPGhra?
tak sa mi zdá, že máš pravdu..
Ale protože se lidé proti tomu ohrazovali, dal jsem tam něco méně ... zřejméhoJerson dříve do podpisu píše:Jerson má vždy pravdu, kromě případů, kdy ji nemá.
Na tvou další otázku
odpovídám "ano". Ale není to ani tak ztráta fantasie, jako vyčerpání nápadů na jedno - jakkoliv široké - téma.mali ste už nikto pocit, že strácate fantáziu?
Pozoruju to na sobě i teď, a proto také chci svou kampaň ukončit do léta a dát si od vedení hry pohov, chvíli si zahrát postavu.
I když fantasii jako takovou neztrácím, v sobotu mě napadly další důležité detaily na konec kampaně. Ale nápady na to co hrát mi docházejí.
Ale další rozvíjení debaty na toto téma kdyžtak jinde.
-------------------------------------------------
Chtěl jsem se zeptat ostatních - hrál nebo viděl jste někdo hrát povolání druid? A jak se tato postava zapojovala, případně jak dlouho byla hrána?
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jerson: v drd nikdy, v dnd mockrat ... je tam totiz tak silnej, ze sme ho museli nerfnout.
ted uz ho moc lidi nehraje a vubec mi to nevadi
ted uz ho moc lidi nehraje a vubec mi to nevadi
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Hm. V dobe, keď sme hrávali na Asterione, sme v družinke mali druida.. výhodou asterionu je, že má fakt gigantické lesy, kľudne sa dá stráviť celý aktívne dobrodružný život iba v nich... ten druid v parte bol celkom použiteľný, kedže ako PJ som bol ústretový, a družinka sa držala v lese... ale nedostali sme sa na 16+ úroveň, kde sa druid brutálne nabuffuje...
- Guner
- Příspěvky: 26
- Registrován: 18. 11. 2007, 14:32
- Bydliště: Dubnica nad Váhom (Slovensko)
- Kontaktovat uživatele:
Postava
Jerson: Druid je povedal by som jednou z najkrajších postáv na RP, ktoré len môžu byť.
Hrávam drd, a aj ked vyslovene má určité vlastnosti slabšie ako chodec, je to oveľa krajšia postava po stránkach týkajúcich sa Role-Playingu.
Je síce pravda, že by mal väčšinu času stráviť v lese a vychádzať z neho len ak hrozí jeho zvieratám nejaké nebezpečenstvo. Ale to sa dá vyriešiť.
Napríklad ja mám Druida, ktorý je fanatizovaný proti nemrtvym. Takže s toho lesa vyšiel a behá po krajinách a chce odstrániť nemrtvých zo sveta. (celé je to o tom, mať predstavivosť a vytvoriť dobré podmienky pre putovanie)
Dokonca založil cech na lov upírov a nemrtvych, aby získal spojencov proti temným.
Ale uznávam, že čo sa týka celkového vnemu, je dosť obťiažne zahrať za druida, ale nie je to nemožné, a ked sa do toho dáte je to vážne super. (pravda je že nováčik by mal ísť asi skôr za chodca )
Hrávam drd, a aj ked vyslovene má určité vlastnosti slabšie ako chodec, je to oveľa krajšia postava po stránkach týkajúcich sa Role-Playingu.
Je síce pravda, že by mal väčšinu času stráviť v lese a vychádzať z neho len ak hrozí jeho zvieratám nejaké nebezpečenstvo. Ale to sa dá vyriešiť.
Napríklad ja mám Druida, ktorý je fanatizovaný proti nemrtvym. Takže s toho lesa vyšiel a behá po krajinách a chce odstrániť nemrtvých zo sveta. (celé je to o tom, mať predstavivosť a vytvoriť dobré podmienky pre putovanie)
Dokonca založil cech na lov upírov a nemrtvych, aby získal spojencov proti temným.
Ale uznávam, že čo sa týka celkového vnemu, je dosť obťiažne zahrať za druida, ale nie je to nemožné, a ked sa do toho dáte je to vážne super. (pravda je že nováčik by mal ísť asi skôr za chodca )
Elfík so zrkadielkom.
S nudným povoláním jsem se ještě nesetkal. Jistě záleží na úhlu pohledu hráče. Pokud vidí povolání jako čísla a soubor schopností, možná se může povolání zdát na první pohled ploché. Pokud ale u archetypu hledí i na něco jiného, než soubor čísel, začíná být každé povolání velmi zajímavé.
V ADnD je například bojovník. A co umí toto povolání podle pravidel? ... Má trochu víc bodů na dovednosti zbraní a nějaký ten dobrý záchraný hod. A zaměření na jednu zbraň. A to je celé. IMHO může mít na vyšších úrovních následovníky, ale na ty jsme nikdy nehráli. Přesto je to moje nejoblíbenější povolání v této hře. Ikdyž se zdá, že nic neumí
Dodatek: Osobně mám třeba "plochý" pohled na kouzleníky. Kouzelníci mi nesedí. Několikrát sem za ně zkoušel hrát a nikdy to nebylo ono. Nebylo to tím, že by to bylo špatně navržené povolání, ta chyba byla ve mě. Nedokázal jsem si s ním poradit. Chyběla mi tam ty možnost vyřešit problém tak, že do něj pořádně praštím, vyřeším to mečem, želízka přetrhnu, vydržím ustát hodně piv v krčmě, přeskočím propast, srazím to k zemi, pořádně to chytnu, odvalím kámen, vyrazím dveře, ustojím nepřízně počasí i nemoc... S kouzelníkem bych se nemohl nikam rozvíjet. A to je právě jeden z těch plochých pohledů
V ADnD je například bojovník. A co umí toto povolání podle pravidel? ... Má trochu víc bodů na dovednosti zbraní a nějaký ten dobrý záchraný hod. A zaměření na jednu zbraň. A to je celé. IMHO může mít na vyšších úrovních následovníky, ale na ty jsme nikdy nehráli. Přesto je to moje nejoblíbenější povolání v této hře. Ikdyž se zdá, že nic neumí
Dodatek: Osobně mám třeba "plochý" pohled na kouzleníky. Kouzelníci mi nesedí. Několikrát sem za ně zkoušel hrát a nikdy to nebylo ono. Nebylo to tím, že by to bylo špatně navržené povolání, ta chyba byla ve mě. Nedokázal jsem si s ním poradit. Chyběla mi tam ty možnost vyřešit problém tak, že do něj pořádně praštím, vyřeším to mečem, želízka přetrhnu, vydržím ustát hodně piv v krčmě, přeskočím propast, srazím to k zemi, pořádně to chytnu, odvalím kámen, vyrazím dveře, ustojím nepřízně počasí i nemoc... S kouzelníkem bych se nemohl nikam rozvíjet. A to je právě jeden z těch plochých pohledů
Re: Nudne povolania?
Nudné povolání si udělají spíše hráči sami. Prostě jim nesedí daná postava, ale potom není důvod, proč se k ní vracet. Každý si postupně osvojí určité povolání, které je jeho krevní skupina. Potom je jasné, že na opačném konci bude povolání, které je pro něj nudné.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
nudné povolání
Nicméně takovým argumentem se opět dostaneme do diskusního stavu, že vše je o lidech a o povolání v RPG vlastně nemůže být nic řešeno, protože lidé dokážou najít zajímavost v čemkoliv - což je pravda, nedá se na to nic namítnout, ale nic to neříká o různém pojetí povolání v RPG, jakkoliv se od sebe liší.Lemmy píše:Pokud ale u archetypu hledí i na něco jiného, než soubor čísel, začíná být každé povolání velmi zajímavé.
Někde je povolání jen souborem čísel, která boostují jeden aspekt postavy - což je třeba válečník a později bojovník v DrD. Jeho pravidlová zajímavost je minimální - pokud nemá nízké charisma a nízkou inteligenci, tak jiné schopnosti než čísla v boji neuplatní, až od 16. levelu začíná být zajímavější. Ale jakmile se hodně věcí řeší mimo pravidla a "roleplayigově", získává i takové povolání na zajímavosti - ostatně filmů, knih a vůbec příběhů o vojácích a bojovních je hodně, takže reálně to rozhodně je zajímavé povolání.
Možná ještě o třídu horčí byl kouzelník, jehož zajímavost spočívala v používání kouzel ve vhodných situacích a případně jejich kombení, které přinášelo až neuvěřitelné příhody (prsten černé vodoměrky, neviditelnost a zprůchodnění zdi jako účinná metoda potopení nepřítelského loďstva jediným kouzelníkem za všechny). Na durohu stranu byla řada lidí, které i jen tohle kombinování velmi bavilo, nejen ve hře, ale i mezi sezeními, kdy si pročítali pravidla a vymýšleli, co by mohli jak použít.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Nudne povolania?
Rád bych upozornil na ještě jeden aspekt "znudňování" některých povolání, a to je dostupnost magických předmětů. Stačí, aby váš válečník našel například prsten uhranutí (12 mágů na den), a už prakticky na prstě nosí kouzelníka druhé úrovně, kteréžto povolání se se stoupajícím množstvím takovýchto předmětů v družině stává méně a méně potřebné. Podobné je to v případě alchemisty ve světě, kde se na každém rohu válí nějaký ten magický lektvar a jeho sortiment je k dostávní v každé větší vesnici za relativně dostupnou cenu. Jediná výhoda alchemisty pak bude spočívat v tom, že vám to vyrobí trochu levněji než v obchodě.
Doporučení Pravidel pro pokročilé, kde se říká, že první trvalé a navíc ještě nepříliš účinné magické předměty by se k družině měly dostávat až na 6 - 10 úrovni totiž naprostá většina PJjů vesele ignoruje.
Doporučení Pravidel pro pokročilé, kde se říká, že první trvalé a navíc ještě nepříliš účinné magické předměty by se k družině měly dostávat až na 6 - 10 úrovni totiž naprostá většina PJjů vesele ignoruje.
You're going to backstab him with a ballista? With a fucking siege weapon?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů