Nudne povolania?
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 25789
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
A ukazes mi nejake RPG kde to tak neni? Myslim samozrejme fantasy rpg. Ono to takhle totiz funguje vsude.Tuk-Enek píše:Bouchi: Asi jednou nebo dvakrát Hač, mnohokrát Aquila. šlo o osobní rozhovory, nikoliv o e-mailovou korespondenci nebo Fóra, takže Tě bohužel nemůžu nikam odkázat ani Ti to nějak dokázat, což je, uznávám, trochu slabina, nicméně to nic nemění na tom, že to je pravda. Co válečník v jednom kole umlátí, kouzelník ubleskuje.
Plus se k tomu může zneviditelnit, odvracet neviděné, bojovat s nehmotnými bytostmi nebo s bytostmi, u kterých si válečník neškrtne (vyšší nemrtví) (SAMOZŘEJMÌ že válečník může mít magický meč. Jenomže... to už je jen vybavení. Stejně tak můžu říct, že má kouzelník prsten s ochranou před útoky typu A, B a C, nebo aby utíkali odněkud, kde vybavení ztratili...), může špehovat (cízí oči/uši, oko), teleportovat se...
To je jako kdybys drd vycital ze tam maji elfove spicaty usi. Ano, maji, ale oni je maji spicaty i vsude jinde.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- černá eminence
- Příspěvky: 18577
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Hm... mrkni se na DnD... prostě to tak u mágů je, že jsou dobří jaksi sami ze sebe, kdežto válečník potřebuje vybavení... Proto jsem vždycky chtěl být mágem
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- Příspěvky: 25789
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
Vzdyt rikam.
V tom DnD ten mag aspon potrebuje nejaky material components aby mohl kouzlit, takze je mozny ho treba zavrit do vezeni, sebrat mu veci a je na tom podobne spatne jako valecnik.
Jedina postava co je v DnD skoro uplne fungovat bez vybaveni je monk. A toho jako prepalenyho vetsina GM zakazuje
V tom DnD ten mag aspon potrebuje nejaky material components aby mohl kouzlit, takze je mozny ho treba zavrit do vezeni, sebrat mu veci a je na tom podobne spatne jako valecnik.
Jedina postava co je v DnD skoro uplne fungovat bez vybaveni je monk. A toho jako prepalenyho vetsina GM zakazuje
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Ještě bych se vrátil k alchymistovi: na nízkých úrovních je slabý, ale možná právě proto je pro mě alchymista to nejzajímavější povolání, aspoň když se nehraje moc akčně. Jasně, dojde mu mana, ale na dálku je kulomet a málokdo se mu vyrovná.
Já jsem hrál za alchymistu (hobita) jednou - nejdřív jsem se zapojil při sbírání informací, pak v ruinách jsem fungoval jen jako světlonoš, ale když došlo do tuhého, pomocí "lektvaru poslední záchrany" (lektvar mlhovina - promění konzumenta nápoje v mlhu), psychologického účinku plynné formy a slušné dávky štěstí (útočník, kterému se hobit před očima proměnil v útočící mrak, uskočil a po nárazu o futro skončil v bezvědomí) zachránil celou družinu a v dalším boji pak svou kuší- pamětinou (Theo ji po 90 letech nečinnosti zrestauroval a začal používat) pokydlil většinu nepřátel.
A pak že alchymisté jsou slabí!
K válečníkům: nehrát v DrD na životy za odolnost je zvrhlost a hlavně podraz vůči všem válečníkům.
Já jsem hrál za alchymistu (hobita) jednou - nejdřív jsem se zapojil při sbírání informací, pak v ruinách jsem fungoval jen jako světlonoš, ale když došlo do tuhého, pomocí "lektvaru poslední záchrany" (lektvar mlhovina - promění konzumenta nápoje v mlhu), psychologického účinku plynné formy a slušné dávky štěstí (útočník, kterému se hobit před očima proměnil v útočící mrak, uskočil a po nárazu o futro skončil v bezvědomí) zachránil celou družinu a v dalším boji pak svou kuší- pamětinou (Theo ji po 90 letech nečinnosti zrestauroval a začal používat) pokydlil většinu nepřátel.
A pak že alchymisté jsou slabí!
K válečníkům: nehrát v DrD na životy za odolnost je zvrhlost a hlavně podraz vůči všem válečníkům.
-
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kouzelník vs. válečník: pravidla DrD a pokud je mi známo tak i DnD vycházejí z principu "nasřazenosti ducha nad hmotou", resp. magie nad čímkoli jiným. Proto např. zámek zamčený kouzelníkem zloděj neotevře ani kdyby se rozkrájel (a nebo otevře, ale otevřít obyčejný magický zámek je mnohem těžší než otevřít ten nejlepší mechanický) a kouzla chrání stejně dobře nebo ještě lépe před fyzickými útoky než před jinými kouzly. Při takovém pohledu na magii (který bohužel sdílí většina pravidel) je kouzelník zákonitě mocnější než kdokoli jiný, protože umí většinu toho co ostatní plus spoustu toho, co ostatní neumí.
Mnohem lepší je pojetí magie, podle kterého teď hrajeme GURPS (magie je ale předělaná, prý podle Shadowrunu) - nejrychlejší způsob, jak zabít kouzelníka, je mečem, zato souboje dvou mágů mohou trvat věčnost; při každém seslání hrozí zranění "odlivem" a seslat kouzlo (zejména při rychlejším sesílání) se nepovede zdaleka vždycky. Bránit se proti útočníkům jde (např. teleport hodně daleko), ale srovnatelně zkušený válečník je oproti kouzelníkovi zpravidla ve výhodě nebo jsou šance vyrovnané.
Mnohem lepší je pojetí magie, podle kterého teď hrajeme GURPS (magie je ale předělaná, prý podle Shadowrunu) - nejrychlejší způsob, jak zabít kouzelníka, je mečem, zato souboje dvou mágů mohou trvat věčnost; při každém seslání hrozí zranění "odlivem" a seslat kouzlo (zejména při rychlejším sesílání) se nepovede zdaleka vždycky. Bránit se proti útočníkům jde (např. teleport hodně daleko), ale srovnatelně zkušený válečník je oproti kouzelníkovi zpravidla ve výhodě nebo jsou šance vyrovnané.
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: 18. 9. 2006, 22:40
- Bydliště: Masarykova 29, Olomouc - trvalé, ale moc se tam nezdržuju
Já osobně s moc alchymisty zkušenosti nemám, ale myslím, že magenergie se dá za pomoci nějakého nabušenějšího alchymisty destilovat z různých surovin. Pamatuju jednoho hobita alchymistu, který tím byl posedlý. Zatímco my se pídili po zlatě a drahém kamení, on seškraboval do pytlíčku kdejakou podivnou plíseň na stěně a půlnoci trhal kdejakou trávu. Pochopitelně, že většinou se mu každý alchymista vysmál, co to nasbíral, protože to většinou byly strašný krámy, ale něco málo z toho občas bylo. jenom nám pak všem dlužil strašmý peníze, prtože si pujčoval na tu destilaci . A taky nebojoval, zásadně se schovával.... Alchymista jako povolání samo o sobě je asi nudné, ale zrovna on mu dokázal dát velice sympatickou image takového potrhlého vědce.
Jediný rozdíl mezi mnou a bláznem je, že já nejsem blázen.
Salvador Dalí
Salvador Dalí
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Alchymistu jsem viděl ve hře jen párkrát, a pokaždé to byla nuda, pokud dělal to co mělo být jeho hlavní náplní, totiž vyráběl lektvary a další pomůcky. V posledním případě to PJ vyřešil tak, že mu dal truhlu s neomezeným množství magenergie a surovin (což tedy taky nebylo moc skvělé)
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Don Quijote
- Příspěvky: 3390
- Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
- Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Alchymista je nudný, pokud jej PJ tlačí do hry zaměřené na efektivitu, zvlášť pokud jde o boj a prolézání dungeonů. Vyjednávání, řešení různých záhad a to seškrabování plísní, to mě za hobitího alchymistu bavilo, jen jsem se k tomu moc nedostal.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!
R.I.P.
R.I.P.
-
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 26. 4. 2006, 08:06
- Bydliště: Principielně v Brně
Nepřesné, jak v DrD, tak v DnD. V obou magie umožňuje jen zvýšit obtížnost jak pro silové, tak pro šikovnostní překonání překážek (jinak řečeno zvyšuje obtížnost pastí při vyrážení, otevírání, odpasťování apod.).Goran píše:Kouzelník vs. válečník: pravidla DrD a pokud je mi známo tak i DnD vycházejí z principu "nasřazenosti ducha nad hmotou", resp. magie nad čímkoli jiným. Proto např. zámek zamčený kouzelníkem zloděj neotevře ani kdyby se rozkrájel (a nebo otevře, ale otevřít obyčejný magický zámek je mnohem těžší než otevřít ten nejlepší mechanický) a kouzla chrání stejně dobře nebo ještě lépe před fyzickými útoky než před jinými kouzly. Při takovém pohledu na magii (který bohužel sdílí většina pravidel) je kouzelník zákonitě mocnější než kdokoli jiný, protože umí většinu toho co ostatní plus spoustu toho, co ostatní neumí.
Souhlasím že jsou věci neřešitelné jinak než magií (teleport, iluze...), ale není to takový extrém jak popisuješ.
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.
Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial
-
- Příspěvky: 239
- Registrován: 19. 8. 2007, 22:24
- Bydliště: Bratislava
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Musel bych se do pravidel podívat, ale vzpomínám si, že bez magického lupičova klíče jsem neměl šanci odemknout jakýkoliv magický zámek a i s ním jsem se bez magie neobečel, protože každý mág věděl jakou kapacitu klíč má a tak na zamykací kouzla zásadně používal o jeden mag víc.Sniper píše:Nepřesné, jak v DrD, tak v DnD. V obou magie umožňuje jen zvýšit obtížnost jak pro silové, tak pro šikovnostní překonání překážek (jinak řečeno zvyšuje obtížnost pastí při vyrážení, otevírání, odpasťování apod.).
Souhlasím že jsou věci neřešitelné jinak než magií (teleport, iluze...), ale není to takový extrém jak popisuješ.
O extrémnosti teleportací a iluzí bych se nerad bavil, zrovna tato dvě kouzla na vyšší úrovni zaručovala obrovskou výhodu, kterou nebylo jinak než s pomocí ještě silnější magie možno překonat. Theurgovy magie, podotýkám.
A i když jsem hru takto vysoko nikdy nevedl, samotný hyperprostor mi dost kazil hru a nedokázal jsem si s ním poradit jinak než drastickým omezením.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
jerson: vim presne o cem mluvis. magie je ve hrach vzdy dobre zneuzitelna. zabavne je to vyresene ve FATEu, v magickem systemu "improvizovana magie - dvere do stinu", kde plati pri urcovani obtiznosti kouzla
(pro potreby drd by se tohle dalo prepocitat do procent na uspech seslani kouzla)
ale musim rict, ze by me to jako hrace kouzelnika asi obcas pekne nastvalovolitelne pravidlo; FATE str 48 píše:pokud kouzlo ovlivní pribeh tak, ze...
posune dej dopredu -1
udela neco, co by jina postava zvladla pomoci bezne dovednosti +1
udela neco, co by jina postava v druzine bezne zvladla (+predchozi postih) +1
preskoci velkou cast zapletky +2-3
preskoci celou zapletku +4
(pro potreby drd by se tohle dalo prepocitat do procent na uspech seslani kouzla)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Hm, to je dobré hodnocení, ale předpokládá to, že už víš, jaká zápletka bude a jak se dá přeskočit, zatímco já ti i při geniálním kouzle dokážu nahodit další komplikace, když si myslím, že by tě takové rychlé řešení nebavilo - a pak takovéto postihy poněkud ztrácí smysl.
Navíc bych měl asi potíže s hodnocením toho, co by zvládla jiná postava a co je - třeba otevřít zámek. Když má někdo druhý paklíče, tak to zvládne snadno, ale když je nemá, budeš mít jen za to vyšší náročnost?
Navíc bych měl asi potíže s hodnocením toho, co by zvládla jiná postava a co je - třeba otevřít zámek. Když má někdo druhý paklíče, tak to zvládne snadno, ale když je nemá, budeš mít jen za to vyšší náročnost?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 4. 11. 2007, 11:16
- Bydliště: Trenčín,SR