Nudne povolania?

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Nudne povolania?

Příspěvek od Alef0 » 4. 5. 2006, 15:53

Dostala sa mi do ruk zakladna sada pravidiel k Dracimu doupeti (verziu neviem) a mam niekolko munchkinovskych otazok:
* nie je bojovnik trochu nezazivny? Ved jedine, co sa mu zlepsuje, je zastrasovanie, samoliecenie a ten bonus k zbrani.
* co ma robit alchymista, ked sa mu minie magenergia? Rozumej: mam pocit, ze s alchymistom je zabava len do chvile, pokial ma magenergiu v truhlici. Na prvej urovni si vystruzlika dva lektvary a potom co? Slus? Beha s druzinou a uporne caka na dalsiu uroven, ked mu pride dalsia magenergia? Alebo som nieco nepochopil?

Resp. ked si porovnam moznosti na rozvoj bojovnika, alchymistu a takeho hraniciara, tak mi to pripada ako nebe a dudy (hraniciar ma psa, kuzla, psychicke schopnosti...).

Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3518
Registrován: 21. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag » 4. 5. 2006, 15:55

Na jednom conu si hráči se kterými jsme byl ve skupině (včetně mně) udělali všichni hraničáře. $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 07:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper » 4. 5. 2006, 16:01

DrD... podíváme-li se na myšlenku, tak válečník je nejjednoduší - je prostě takovým bojovým strojem. Nejlépe si jej zahrají roleplayeři, kterým na statistikách nesejde, nebo bijci, pro které je hlavní počet useknutých hlav.

Alchymista je takový pokus... jak dát do RPG výrobní povolání. Nesmí ale být moc silné, takže se mu neregeneruje magenergie, ale musí ji získat. Moc dobře vím, že za něj hraje málokdo, kdo chce ze svých dovedností opravdu těžit a nemyslí hlavně na dobro družiny.

Neboli jinak - ono je to takové specifické. Povolání jsou nudná stejně jako pravidla. Naprosto a vůbec zároveň, záleží totiž hlavně na přístupu k nim.
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 4. 5. 2006, 16:05

Asi je nutne povedat, ze naposledy som hral DrD v osmej triede zakladnej skoly, co je, fiha, uz prestavka temer desatrocna.

A poprosim, aby ste sa zdrzali vypadov voci systemu DrD.

Alchymista je inak originalne povolanie (dokonca aj v kontexte D&D - jedine, co sa nanho ako-tak podoba, je eberronsky artificer). Len ten sposob hrania na prvych urovniach mi pripada .. ako to nazvat... malo atraktivny.

Co sa tyka bojovnika - ma byt bojovym strojom, ale cim sa lisi od hraniciara okrem toho, ze vie pouzivat vsetky zbrane a brnenia? (Nemam tu prirucky, tak sa neviem pozriet).

LZJ
Příspěvky: 599
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 4. 5. 2006, 16:07

Když jsem hrával DrD (verze asi 1.5), tak byli alchymisti moji oblíbení.
První - kudůk theurg Lagarimius se o magenergii nemusel nijak zvlášť starat, moc toho nepokazil, občas si nějak koupil (ano i to občas šlo) nebo mu hodný PJ nějakou dodal vydestilovanou jako součást pokladu.
A druhý - barbar Bombastus to pyrofora sice nedotáhl, tak půlku výroby zkazil, ale zase už mohl efektivně ohánět mečem.

To, že někomu přibývá magenergie po dnech a jinému po úrovních (které trvají různě dlouho) beru jako chybu DrD, ale jde to vyřešit.

Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 397
Registrován: 26. 4. 2006, 07:06
Bydliště: Principielně v Brně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sniper » 4. 5. 2006, 16:15

Výhody Válečníka na Hraničářem? Moc jich opravdu není, hraničář je nejbrutálnější povolání, to je nepochybnitelné.
Průměrné životy jsou stejné, pokud se nezapočítá odolnost (hod 1k6+2 a 1k10 jsou si co do průměru ekvivalentní), má nějaké bonusy k boji (ale ty až později), svoje zastrašování... ale jinak opravdu je principielně díky hafo doplňkům silnější hraničář a později chodec.
Pokud si myslíš, že tě nikdo nevidí, mí tajní dostanou prémie.

Chci hrát: Mouse Guard
Mám také rád: GURPS 3e, house-DrD, DnD 4.0, DnD 3.5
Vyvíjím: DrD 2.0 unofficial

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5466
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 4. 5. 2006, 16:29

Sem jednou hrál krolla válečníka... a co chvílu sem byl v bezvědomí. (PJ mě nechtěl tak brzo zabít)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Vannax
Příspěvky: 656
Registrován: 16. 10. 2001, 23:00
Bydliště: česká Kamenice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vannax » 4. 5. 2006, 16:40

Co si tak vybavuju, měli jsem v družině theurga a byla to nejnašlapanější postava z celé bandy. Rozhodně válečník v DrD je naprosto nudný, stejně jako to druhý povolání vedle lupiče, ale postupem času začnou všechna povolání být plochá.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7138
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 5. 5. 2006, 16:41

Alef0: Ptáš se na DrD a máme se zdržet výpadů? Co považuješ za výpad?
DrD prostě je mizerný. Co se Tvejch otázek týče... ty z toho vyplívají.
S alchimistou je zábava jen do chvíle, do které má manu. Many má na celé dobrodružství (úroveň) tolik, kolik kouzelník (pokud vemeš kozelníkův denní příděl, vynásobíš počtem dnů na dané úrovni, kdy jej může použít, dostaneš příjem alchymisty. Viz PPE PPJ), tj. aby to vycházelo, musí se PJ držet časového rozvrhu daného tvůrci, nebo si to musí home-rulenout (jako ostatně u spousty jiných věcí)
Bojovník dostává jen dvě věci - víc životů a bonusy k boji. Pak možná ještě pár obecných dovedností.

Btw. Altar se často oháněl tím, že bojovník a čaroděj jsou stejně silní, protože na stejném levlu má jeden dost many, aby toho druhého za jedno kolo ubleskoval (jak originální, že to je vůbec možné, že?) a druhý dost bonusů a vícenásobných útoků, aby ho ubil.
To je zábavné, hlavně protože to nijak neřeší to, že čaroděj NEJENŽE dokáže zabít bojovníka stejného levelu, pokud ho ubleskuje dřív, než ho ten zabije, ale navíc může vše ostatní (teleportace, neviditelnosti, hypnózy... výčet je dlouhý a jmenuje se Seznam kouzel)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4830
Registrován: 3. 4. 2004, 18:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor » 6. 5. 2006, 09:14

Alef0 píše:
Alchymista je inak originalne povolanie (dokonca aj v kontexte D&D - jedine, co sa nanho ako-tak podoba, je eberronsky artificer). Len ten sposob hrania na prvych urovniach mi pripada .. ako to nazvat... malo atraktivny.
.
Není - AGOT a DL má výrobní povolání, v DL je to Master a v AGOTu si momentálně nevzpomenu a nechce se mi to hledat. Ale to je asi tak všechno co k tomuhle tématu můžu říct, já hrál DrD v 96 asi měsíc, než jsem zjistil jeho omezení, a to je prosím taktéž 10 let.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3504
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Draci doupe - nudne povolania?

Příspěvek od Bouchi » 7. 5. 2006, 09:35

Alef0 píše:* nie je bojovnik trochu nezazivny? Ved jedine, co sa mu zlepsuje, je zastrasovanie, samoliecenie a ten bonus k zbrani.
Hm, tak to mas nejakou dost starou verzi. Protoze co koukam na PPZ 1.6, tak tam mezi valecnikovymi schopnostmi vidim:
- zastrasovani
- poznavani artefaktu
- presnost
- sehranost
- lecba vlastnich zraneni
- odhad zbrane
- odhad soupere
- vicenasobne utoky
Tuk-Enek píše:Btw. Altar se často oháněl tím, že bojovník a čaroděj jsou stejně silní, protože na stejném levlu má jeden dost many, aby toho druhého za jedno kolo ubleskoval (jak originální, že to je vůbec možné, že?) a druhý dost bonusů a vícenásobných útoků, aby ho ubil.
Mohl bys specifikovat aspon jeden konkretni pripad (kdyz to polde tebe bylo "casto"), kdy a kde se tim "Altar" ohanel? Nehlede k tomu, ze se tak jiste nevyjadroval "Altar", ale nekdo konkretni. Kdo? Martin Klima? Michal Bronec? Aquila (Jirina Vorlova)? Nebo snad ja?

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7138
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 7. 5. 2006, 10:00

Bouchi: Asi jednou nebo dvakrát Hač, mnohokrát Aquila. šlo o osobní rozhovory, nikoliv o e-mailovou korespondenci nebo Fóra, takže Tě bohužel nemůžu nikam odkázat ani Ti to nějak dokázat, což je, uznávám, trochu slabina, nicméně to nic nemění na tom, že to je pravda. Co válečník v jednom kole umlátí, kouzelník ubleskuje.
Plus se k tomu může zneviditelnit, odvracet neviděné, bojovat s nehmotnými bytostmi nebo s bytostmi, u kterých si válečník neškrtne (vyšší nemrtví) (SAMOZŘEJMÌ že válečník může mít magický meč. Jenomže... to už je jen vybavení. Stejně tak můžu říct, že má kouzelník prsten s ochranou před útoky typu A, B a C, nebo aby utíkali odněkud, kde vybavení ztratili...), může špehovat (cízí oči/uši, oko), teleportovat se...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Draci doupe - nudne povolania?

Příspěvek od Alef0 » 7. 5. 2006, 10:23

Bouchi píše: Hm, tak to mas nejakou dost starou verzi. Protoze co koukam na PPZ 1.6, tak tam mezi valecnikovymi schopnostmi vidim:
Ano, je to tak - pisal som v uvodnom prispevku, ze neviem aku verziu ma ta kniha. Zial, nepodarilo sa mi ju odhalit (ani v tirazi nie je rok vydania).

Chcel by som sa este opytat (prv nez sa debata opat zvrhne), ci nejake zmeny postretli aj alchymistu na nizsich urovniach, presnejsie, ci moj dojem, ze alchymista (podla pravidiel v tej neidentifikovatelnej verzii) je oproti ostatnym povolaniam trochu nudny.

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3504
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Draci doupe - nudne povolania?

Příspěvek od Bouchi » 7. 5. 2006, 10:36

Alef0 píše:Ano, je to tak - pisal som v uvodnom prispevku, ze neviem aku verziu ma ta kniha. Zial, nepodarilo sa mi ju odhalit (ani v tirazi nie je rok vydania).
To je mi nejak divne - krom prvniho vydani z roku 1990 totiz AFAIK vsechna dalsi vydani mela hned na prvni strane uvedeno cislo verze. (A co se tyce roku vydani, na strane druhe, pod obsahem, by mely byt copyrighty vcetne let).
Chcel by som sa este opytat (prv nez sa debata opat zvrhne), ci nejake zmeny postretli aj alchymistu na nizsich urovniach, presnejsie, ci moj dojem, ze alchymista (podla pravidiel v tej neidentifikovatelnej verzii) je oproti ostatnym povolaniam trochu nudny.
No, to je prave tezke rict, kdyz nevim, s jakou verzi porovnavame.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Příspěvek od Alef0 » 7. 5. 2006, 11:25

Ospravedlnujem sa za zmatok - oci sa mi zatemnili, mozog zahmlil - verzia 1.5 (1998).

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host