Vzpomínky na Dračák

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Byl jsem nováček

Příspěvek od Argonantus »

U mne bylo první a převládajícím pocitem naprosté okouzlení.
Něco jako ta Conlaiova historka s pravidly - ukazovala mi úžasné možnosti, co všechno by se dalo dělat.
Ještě před pravidly proběhla hra, Bílý hrad, samozřejmě. Taky bezva.
Nováček, to je ten šťastný stav, kdy člověk ještě neví, co všechno je špatně a mohlo by být lépe.
Pokud to čte nějaký nováček, ať si to hodlá co nejvíce užít.
Uživatelský avatar
Almad
Příspěvky: 631
Registrován: 12. 9. 2006, 23:19
Kontaktovat uživatele:

Vzpomínky na Dračák

Příspěvek od Almad »

Markus píše: 15. 1. 2021, 09:32 A tady furt nikdo nedokáže pochopit, co ti lidi na tom Dračím doupěti/hlídce vidí.

(...)

Dračí Hlídku jsem nečetl, ale pokud si mám tipnout, co na ní lidi vidí – co my třeba nevidíme nebo neoceňujeme – pak je to.
Tak já to zkusim (pro Doupě, po DH se nehrnu)! Protože teď oprašuju jisté věci okolo Doupěte, tak mě to donutilo (s drobným krvácením z očí a mozku) přečíst věci, co jsem psal když mi bylo 13-16. A moje hypotézy jsou:

* Proklatě dobrý onboarding. Úvodní dobrodružství (nemyslím Bílý Hrad, ale to co je na začátku PH v PPZ) je v podstatě gamebook a rozvíjí to RPG jako rozšíření gamebooku, kde akorát nemusíš chodit po odkazech ale můžeš cokoliv. To je podle mě intuitivní v momentě, kdy o RPG nemáš páru. A taky to předurčuje tu hru jako takovou: railroad gamebook s větši flexibilitou, ne sdílené vyprávění/tvorba příběhu atd. Když to teď tak píšu, tak si říkám, že dívat se na DrD jako na gamebook generátor by mohlo spoustu věcí vyjasnit :think: