Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět

Jak to vypadá s DrD

Dračí doupě je v pohodě
4
12%
Dračí doupě mele z posledního
29
88%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od MarkyParky »

Životy + intuitivní = oxymóron. :)
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Sosacek »

Cor píše: 27. 5. 2020, 18:50 Dračí doupě je jako uhelná elektrárna. Energii vyrobí, ale už to umíme mnohem lépe, efektivněji a bez znečištění. Bohužel, pořád se používají a leckde to lidem nevymluvíš.
<bara voice>Je to tak.</bara voice>

(a DnD je jako dieselova oktavka.)

EDIT: neni nejaka lite verze drd2? Po markyho revizi by to melo byt neco jako "fate ale min divne meta".

EDIT2: Marky dik, ted mam flashbacky na diskuse typu "co kdyz vezmes dvojcata, ale jedno z nich ma level 1 a jedno z nich ma level 10, a svazane je hodis ze schodu, jaktoze jedno prezije a druhe ne?"
But nobody came.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16248
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od MarkyParky »

Sosacek píše:neni nejaka lite verze drd2? Po markyho revizi by to melo byt neco jako "fate ale min divne meta".
DrDII má asi tyhle stupně složitosti:

* Pirátská verze - jen pár základních mechanik, jen "přirozené" dovednosti.
* Rychlá hra - základní příručka od strany 90 do strany 123 - komplet základní mechaniky v jednoduchých situacích a "přirozené" dovednosti
* a pak jednotlivé podkapitoly základní příručky mezi stranami 124 až 231, kde se každá věnuje nějakému typu situací detailně.

Ale nejsem si jist, že to je to, co hledáš.

Naopak ti napíšu za chvíli PMku, kvůli něčemu jinému.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2690
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Log 1=0 »

Burša píše: 27. 5. 2020, 19:13 To jo. Skřet míval jen pár životů :wink:
Vítej na fóru. Pokud se ukáže, že jsi rozpoutal monstrózní flame (ukáže), tak to neber nějak špatně, většina lidí tu má na staré DrD mnoho vzpomínek, někteří víc pozitivních, někteří víc negativních, takže je to tady trochu citlivé téma.

Dračí doupě není mrtvé, protože ho lidi hrají. Ale v jistém smyslu mají problém v tom, že jsou dost zastaralá. Což nebrání nikomu ho hrát a skvěle se u toho pobavit, ale spíš ti budou hráči přecházet od něj jinam, než k němu a z dlouhodobého hlediskajich tedy bude nejspíše ubývat.

Intuitivnost je hodně ošidná deviza. Každému hráči, který má v nějakých pravidlech hodně nahráno, připadají naprosto intuitivní, a pravidla odlišná mu tak připadají divná. Ale to nic neříká o tom, jak intuitivní připadají nováčkovi.

Zrovna DrD II je postavené na jiném stylu hry a přístupu k ní, než DrD. Spousta toho, co ti vadí, je u jiných žádoucí, nebo to ani nenastává, jen se na to nevhodně díváš. Jestli je dobře, že dle názvu pokračování je úplně jiná hra pro úplně jiné hráče, je jiná písnička, ale to s pravidly až tak nesouvisí.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Jerson »

Log 1=0 píše: 28. 5. 2020, 00:14 spíš ti budou hráči přecházet od něj jinam, než k němu a z dlouhodobého hlediskajich tedy bude nejspíše ubývat.
Je pravda, že na DrD nepřešel snad nikdo, o kom jsem kdy slyšel, že hraje RPG. Nicméně dokud počet nově hrajících hráčů DrD bude srovnatelný s počtem hráčů přecházejících na jiné systémy, nebo ho dokonce bude převyšovat, tak Dračák přetrvá.
Tedy DrD mele z posledního, ale podle mě má hodně velkou "poslední" zásobu lidí, takže bude mlít hodně, hodně dlouho. Odhadem minimálně ještě jednu generaci, než se stane nějakým obskurním systémem, který hraje jen hrstka hráčů.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Bajo »

Nebo vznikne Old school renissance pro Dračí Doupě, které vyprodukuje "opravené" klony a reinterpretuje, jak správně to hrát ;-)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od OnGe »

...a pak si na čelo připlácneme chleba s marmeládou, za zpěvu lidových písní se vydáme k radnici, kde vylezeme na věž, zamáváme ušima a odletíme do západu slunce...

Co je? Všichni máme nárok na sny
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Markus »

Old school renesance Dračího doupěte se jmenuje Dračí hlídka a vychází tuším příští měsíc!

(Jen je to teda prostě jen očištěné DrD.)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od OnGe »

Dračí hlídka vychází příští měsíc tuším už druhým rokem. Ale něco jako renesance DrD to asi bude, to zas jo.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Burša
Příspěvky: 13
Registrován: 27. 5. 2020, 11:57

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Burša »

Prolistoval jsem historii vlákna a asi bylo řečeno vše důležité o hře jako takové. K termínu "zombie král" není co dodat.

Využiju ale příležitosti a zkusím vytáhnout jinou otázku, která mi leží v hlavě:
- Ví někdo, proč se Altar rozhodl DrD 1 úplně stáhnout z trhu?
Našel jsem jen znímku o ukončení vývoje, hodně stručnou. To chápu. S daným herním mechanismem už se o moc víc dělat nedá, byl doladěný do své nejlepší formy. Taky se mohla rozpadnout tvůrčí skupina (ale pokud vidím doteď na foru Bouchiho, tak se mi to nezdá).
Ale ukončit dotisk pravidel? U hotového produktu, který sloužil dvacet let, je dostatečně jednoduchý a tvárný pro různé domácí kutily? U produktu, který měl tak širokou hráčskou základnu? Jen ode mně se už DrD 1 naučilo 6 dětí, takže se asi ani nedá moc předpokládat, že by hráčská základna nějak rychle klesala. Tohle mi fakt hlava nebere. Marketingový tah, jak přivést komunitu ke Dvojkám? Ani to ne. Stačilo přeci dát k Jedničkám komentář typu "přes čísla - snadné, rychlé, jednoduché" a ke Dvojkám "přes příběh - pro pokročilé, přizpůsobivější". Většina hráčů by nakonec vyzkoušela obojí a vydavatel by byl spokojen.
A nakonec, jen pro jistotu, se zeptám na pravidla pro mistry. Pochopil jsem, že padly na smetiště historie. Existovala alespoň někdy nějaká skica, nástřel, co by tam tak mohlo být, nebo prostě tvůrci při psaní Expertů zjistili, že téma pokryjí až do konce?
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Myslím, že nemáš v jedné věci pravdu, DrD rozhodně nebylo doladěné do nejlepší formy. Teď to nemyslím ve stylu XYZ je lepší, ale mělo ještě hodně, opravdu hodně prostoru pro vlastní evoluci. Která ostatně v dlouhodobě hrajících skupinách probíhala prostřednictvím domácích pravidel. Což je z pohledu hráčské skupiny OK, ale komunita se tím rozdrobila, někteří už spolu de facto nejsou schopní hrát způsobem, jakým jsou zvyklí.
Ostatně ty sám si chválíš, jak snadno se ten systém upravuje, takže se "tvé" dračí doupě od toho, co je v příručce, dost liší (to v příručce minimálně není snadné, rychlé ani jednoduché).

Což ale není odpověď na tvou otázku. Ta není uspokojivě zodpovězena. Altar se tak prostě rozhodl, a zůstalo to tak. I když nikdo moc nepochybuje, že by se dotisk prodával. I spousta těch, co na něj spíše nadávají, by si ho ve skutečnosti koupila do sbírky a z nostalgie.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Jerson »

Burša píše: 28. 5. 2020, 12:01 - Ví někdo, proč se Altar rozhodl DrD 1 úplně stáhnout z trhu?
Zastaralý, neopravitelný design, který není kam rozvíjet, existence DrD+ a DrD2, které mělo přebrat otěže (ale v této úloze bohužel selhalo).
Navíc pořád je to systém, od kterého lidé přechází jinam, místo aby přecházeli na něj z jiných RPG, což o jeho kvalitách taky vypovídá.
Navíc reálně DrD snadné není. Není ani rychlé, zejména tvorba dobrodružství vyžaduje enormní množství času.

Pravidla pro Mistry ztratila opodstatnění. Většina úrovní 16 - 36 byla i tak prázdná, proč je natahovat ještě dál, když chybí náplň? Nebo jinak - co ti v současných pravidlech chybí, aby to podle mohlo být obsahem potenciálních Mistrů? (Když odhlédnu od toho, že už při vydání Expetrů bylo výslovně napsáno, že žádná pravidla pro Mistry nikdy nebudou.)
Burša
Příspěvky: 13
Registrován: 27. 5. 2020, 11:57

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Burša »

Markus píše: 28. 5. 2020, 11:53 Old school renesance Dračího doupěte se jmenuje Dračí hlídka a vychází tuším příští měsíc!

(Jen je to teda prostě jen očištěné DrD.)
Hmm, když už mají betaverzi, snad už to dotáhnou do tisku.

Pokud to bude skutečně DrD 1 - konvertibilní, tož to bychom asi zakoupili a konvertovali :lol:
Burša
Příspěvky: 13
Registrován: 27. 5. 2020, 11:57

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Burša »

Jerson píše: 28. 5. 2020, 12:33
Zastaralý, neopravitelný design, který není kam rozvíjet, existence DrD+ a DrD2, které mělo přebrat otěže (ale v této úloze bohužel selhalo).
Navíc pořád je to systém, od kterého lidé přechází jinam, místo aby přecházeli na něj z jiných RPG, což o jeho kvalitách taky vypovídá.
Navíc reálně DrD snadné není. Není ani rychlé, zejména tvorba dobrodružství vyžaduje enormní množství času.
Zastaralost designu nemusí být pro obchodníka relevantní argument, pokud se to pořád prodává. Třebas bych řekl, že dnes už existují i barvitější příběhy, než Pán prstenů, a stejně se pořád prodává. Stal se legendou a legendy se neopravují, jenom leští.
Asi se shodneme na tom, že kdo chce co nejpropracovanější herní mechaniku, DrD1 není to pravé a jednoho dne půjde dál. Souhlas. Ale poměr počtu stránek, které je potřeba nastudovat, aby člověk mohl začít hrát, ku relativně detailní mechanice, je pro mě výborný. Moji hráči museli projít pouze cca 15 stránek textu z pravidel, navíc mají svých pár listů podle povolání vytištěných před sebou a tak si ani nemusejí všechno přesně pamatovat. Už jsem se dostal do půlky DnD 5e, jak mi tu někdo doporučoval, a tuším, v čem bude rozdíl. Bude to realističtější, ale za cenu mnohem většího rozsahu pravidel.

Zaujala mě zmínka o délce přípravy. Když to vezmu u sebe, cca 25 % času zabírá příprava map krajiny, cca 50 % příprava dobrodružství (vymyslet příběh, zasadit do "reality" světa i pravidel, nakreslit mapky prostředí - jeskyně jsou to jen cca v 1/3), cca 15 % tvorba reálií (např. kolik lidí bude bydlet v daném vévodství a jak budou rozeskupení) a cca 10 % dotváření pravidel pro účely světa (např. magie kněží, zřídla magenergie a podobně). Zatím jsem DrD2 (ani žádný jiný systém) nehrál, ale které z těchto činností by mi odpadly? Předpokládám, že u kvalitního systému těch posledních 10 %, zbytek by se dal redukovat pouze použitím krabicového světa.
Pravidla pro Mistry ztratila opodstatnění. Většina úrovní 16 - 36 byla i tak prázdná, proč je natahovat ještě dál, když chybí náplň? Nebo jinak - co ti v současných pravidlech chybí, aby to podle mohlo být obsahem potenciálních Mistrů? (Když odhlédnu od toho, že už při vydání Expetrů bylo výslovně napsáno, že žádná pravidla pro Mistry nikdy nebudou.)
Asi mi nechybí nic, ale co kdyby ještě někde zbývala nějaká inspirace? Hloupý, kdo se nezeptá.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Je klasické Dračí doupě mrtvá hra?

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Burša píše: 28. 5. 2020, 13:55 Už jsem se dostal do půlky DnD 5e, jak mi tu někdo doporučoval, a tuším, v čem bude rozdíl. Bude to realističtější, ale za cenu mnohem většího rozsahu pravidel.
Eh, ne, absolutně vůbec, rozdíl je úplně jinde, a to co píšeš ani není pravda. Můžeš prosím rozvinout, jakou úvahou jsi k tomu došel?
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host