Rady pro Pány Jeskyně
Moderátor: Bouchi
Re: Pán Jeskyně
Spíš pro potěšení.Quentin píše:Hry se nedesignují pro zábavu, ale pro zážitek.
Jeremy Crawford píše:We're in a happiness business. It's our job to make as many of our DnD fans as happy as possible.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3813
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pán Jeskyně
MarkyParky: Taky se dá různě přistoupit k tomu, jak radit nováčkovi. Způsob "autoritativně mu to zkritizuju, protože skupina hráčů, do které patřím, preferuje jiný typ hry (a to ještě tak, že to vyznívá jako jediná správná cesta)", mi nepřijde moc dobrej. Jako ok, číst tvoje suché stěry eB je celkem prča, často sedí jak prdel na hrnec, ale tohle je téma, kde zelenáč prosí o radu, tak bych možná ty bajonety na chvíli odmontoval.
(For the record, naprosto souhlasím s tím, že zábava není naprosto univerzální modla, a že v některých typech hry, například v dungeon crawlu, je dobrý se soustředit na něco jiného.)
(For the record, naprosto souhlasím s tím, že zábava není naprosto univerzální modla, a že v některých typech hry, například v dungeon crawlu, je dobrý se soustředit na něco jiného.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Pán Jeskyně
Selhan: Tak v tom případě doporučuji si znovu přečíst tu diskusi bez rudého hadru před očima - možná zjistíš, že to, že někdo říká néco jiného, než si ty myslíš, není "autoritativní zkritizování".
A taky si možná neplést diskutéry a všímat si nicků u toho kdo koho stírá.
A taky si možná neplést diskutéry a všímat si nicků u toho kdo koho stírá.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3813
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pán Jeskyně
Musím se opožděně omluvit, skutečně jsem se spletl. Myslel jsem vlákna o filmech (hlavně TLJ) - a přiznávám, že to prostě byla zkratka z pocitu, že se to tam poslední dobou zredukovalo na eBho naštvanost. Promiň, eB, mám tě za většího tapetáře, než si zasloužíš
K hádce se takhle pozdě už vracet nebudu, špatně jsem vyjádřil, o co mi jde (o podání, ne o obsah), což mě mrzí, takže se jdu stydět, rozjímat a procházet character growthem.
K hádce se takhle pozdě už vracet nebudu, špatně jsem vyjádřil, o co mi jde (o podání, ne o obsah), což mě mrzí, takže se jdu stydět, rozjímat a procházet character growthem.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Pán Jeskyně
Co jsem napsal předtím bylo myšleno dost podobně
"Jsem PJ-začátečník, špatně jsem to odhadl, a teď musím rychle improvizovat nápravu chyby při přípravě."
tohle jsem tím myslel
Ještě bych chtěl říct, jednu věc.
Potřeboval jsem poradit a rád si přečtu názory ostatních, ale stejně si to pak udělám podle sebe
Nééé některé zprávy byli i užitečné tak děkuji
Družina dokončila dungeon aniž bych musel cokoli mazat
Mi už jsme si domluvili způsob hry (boj, tvárnost apo.)
Zatím jde všechno dobře
"Jsem PJ-začátečník, špatně jsem to odhadl, a teď musím rychle improvizovat nápravu chyby při přípravě."
tohle jsem tím myslel
Ještě bych chtěl říct, jednu věc.
Potřeboval jsem poradit a rád si přečtu názory ostatních, ale stejně si to pak udělám podle sebe
Nééé některé zprávy byli i užitečné tak děkuji
Družina dokončila dungeon aniž bych musel cokoli mazat
Mi už jsme si domluvili způsob hry (boj, tvárnost apo.)
Zatím jde všechno dobře
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 5. 5. 2019, 21:46
Drd - původní klasika
Ahoj lidi. Už je to dlouho co jsem si zahrál a ještě déle, kdy jsem tvořil hru jako PJ (cca r 1996)
Po letech jsem tedy vyndal z šuplíku původní červenou verzi spolu s modrým rozšířením. Vymyslet dobrodružství takový problém nebyl. Horší je to s pamětí všech pravidel, tabulek a tak. No a začal jsem hrát s partou která už toho odehrála poměrně dost a navíc s rozšířeným soubojovým systémem, novými pravidly, pluskem atd.
Takže jsem se snažil postavit jejich postavám na 8.ur něco dostatečného Tlupa banditů se zdála býti vhodným kandidátem. Nojo. Ale teď jsem v koncích. Naházel jsem klasické postavy se vším všudy. Tzn i se zkušeností. Tj ze kouzelník na 6.ur má zk přes 50000. To ji teď rozdelim mezi ty, kteří ho zabili? To je přece hroznech ranec.
Jak to resite?
Dík za odpovědi
Po letech jsem tedy vyndal z šuplíku původní červenou verzi spolu s modrým rozšířením. Vymyslet dobrodružství takový problém nebyl. Horší je to s pamětí všech pravidel, tabulek a tak. No a začal jsem hrát s partou která už toho odehrála poměrně dost a navíc s rozšířeným soubojovým systémem, novými pravidly, pluskem atd.
Takže jsem se snažil postavit jejich postavám na 8.ur něco dostatečného Tlupa banditů se zdála býti vhodným kandidátem. Nojo. Ale teď jsem v koncích. Naházel jsem klasické postavy se vším všudy. Tzn i se zkušeností. Tj ze kouzelník na 6.ur má zk přes 50000. To ji teď rozdelim mezi ty, kteří ho zabili? To je přece hroznech ranec.
Jak to resite?
Dík za odpovědi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Drd - původní klasika
Ahoj,
zkušenosti se nepřelévají tak, že když postav A zabije postavu B se zkušenostmi X, tak se všechny přelijí, jako kdyby sebrala její peníze.
Spíš se podívej do bestiáře, kolik zkušeností by postavy dostaly za poražení nějaké obdobně silné nestvůry - třeba nějakého vyššího nemrtvého. Nejspíš to bude pár stovek, možná tisíc.
Desetitisíce určitě ne - to by odpovídalo spíš poražení moudrého draka.
zkušenosti se nepřelévají tak, že když postav A zabije postavu B se zkušenostmi X, tak se všechny přelijí, jako kdyby sebrala její peníze.
Spíš se podívej do bestiáře, kolik zkušeností by postavy dostaly za poražení nějaké obdobně silné nestvůry - třeba nějakého vyššího nemrtvého. Nejspíš to bude pár stovek, možná tisíc.
Desetitisíce určitě ne - to by odpovídalo spíš poražení moudrého draka.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 5. 5. 2019, 21:46
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 5. 5. 2019, 21:46
Re: Drd - původní klasika
Já když nevím, tak zapojím cit. Jakmile nevím a začnu do toho motat čísla, tak ztratím kontext a začnou mi vycházet hovadiny. V tomhle bych šel bych cestou, jakou navrhuje MarkyParky
Jinak já už to delší dobu řeším tak, že pokud se u toho postavy ani nezapotily, tak je mi jedno, že omylem utopili drakodlaka, prostě dostanou zkušenosti za to, co se naučili, v tomhle případě nějaký malý všimný.MarkyParky píše: ↑5. 5. 2019, 22:33 Spíš se podívej do bestiáře, kolik zkušeností by postavy dostaly za poražení nějaké obdobně silné nestvůry - třeba nějakého vyššího nemrtvého. Nejspíš to bude pár stovek, možná tisíc.
Ale jestli je v chudinské čtvrti potrápilo hejno krys, nakažených morem, ze kterého se následně postavy kurýrovaly další dva měsíce sténající v horském klášteře, tak zkušenostmi zase nešetřím. Prostě klíč je pro mě už v tom slově zkušenost - co jsi zkusil? co jsi zažil? co ses naučil?
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 5. 5. 2019, 21:46
Re: Drd - původní klasika
Jj. To je dobrý. Je fakt že s cislama je to zamotany. Už jsem se s tím nějak popral.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host