[Novelizace DrD] Paladin (anketka)
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
[Novelizace DrD] Paladin (anketka)
V rámci pokračování DrD hacku pro Tauril by asi mělo vzniknout povolání paladina, proto byhc rád věděl, zda existuje většinová shoda na tom, jak má být paladin vyzbrojen?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Paladin (anketka)
Ve výběru mi chybí možnost jedenapůlručáku, což by mohla být dost typická zbraň pro tuhle profesi. Obouručák jako takový mi k paladinovi moc nesedí - tohle povolání stráví dost času i na koni, kde by byl obouručák (jak je vnímaný v dračáku) dost nepoužitelný. U toho koně se nabízí i nějaké lehčí kopí, ale to by mohla být spíš dobrá doplňková zbraň (nějaký bonus k útoku na určité úrovni), než primární specifická zbraň pro to povolání.
Štít jako takový mi přijde dost sympatický pro povolání palatýna - a to čistě už z toho důvodu symboliky palatina jako strážce věřících proti zlu/temnotě/... Strážce = ochrana = štít - tenhle příměr je vyloženě archetypální . Ale opět... moc nejde zkombinovat s tím paladinem na koni s kopím.
Možná řešit formou různých bonusů za určitých situací nebo udělat zaměření (brainstorm na první dobrou: "rytíř"/"husar" nebo tak něco pro jízdního palatýna zaměřeného spíš na boj; "templář" pro pěšího, zaměřeného spíš na ochranu; "akolyta" pro více magického vymítače zla a démonů, atp.).
Štít jako takový mi přijde dost sympatický pro povolání palatýna - a to čistě už z toho důvodu symboliky palatina jako strážce věřících proti zlu/temnotě/... Strážce = ochrana = štít - tenhle příměr je vyloženě archetypální . Ale opět... moc nejde zkombinovat s tím paladinem na koni s kopím.
Možná řešit formou různých bonusů za určitých situací nebo udělat zaměření (brainstorm na první dobrou: "rytíř"/"husar" nebo tak něco pro jízdního palatýna zaměřeného spíš na boj; "templář" pro pěšího, zaměřeného spíš na ochranu; "akolyta" pro více magického vymítače zla a démonů, atp.).
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Paladin (anketka)
Výzbroj vždy závisí na kontextu. Každý terén vyžaduje jinou zbroj, každý nepřítel jinou zbraň. Takže to buď nijak neomezuj, nebo vymysli víc různých setů, nebo si najdi nějaké náboženské zdůvodnění, proč by se paladin plahočil pouští v plátové zbroji a mydlil nahé domorodce mrňavým palcátem.
edit: Onge +1
edit: Onge +1
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Paladin (anketka)
První věc, co mě napadla.
Jinak klasika je plátovka, meč a štít. Což je hodně high end vybavení, což takto pojatého paladina odsouvá někam do prestige class kategorie.
Re: Paladin (anketka)
Proč to nenechat na hráči? Ať každý může hrát přesně takového paladina, jakého si představuje. Nechal bych mu stejnou volnost ve výběru zbraní, jakou má válečník (ostatně v DrD by asi dávalo smysl, aby to byl podobor válečníka).
Re: Paladin (anketka)
+1 Yep.
Ale stejně tak by ale zbraň neměla dělat trpaslíka, elfa, chodce, druida, atp. a v DrD je to přesto úzce profilováno. Pokud v tomhle hra má určité mantinely (se drží nějakých stereotypů) a tvůrce (Vallun) je chce zachovat (určit) i v tomhle případě, tak proč to taky "neomezit" .
Jinak za sebe si nemyslím, že by měl být paladin podoborem válečníka, ale měl by mít vlastní cestu (už jen proto, že bývá spjatý i s určitými magickými schopnostmi)... když už jako podobor, tak samostatného povolání - např. rytíř - paladin/husar(/vojevůdce nebo tak něco)
Re: Paladin (anketka)
1 nábožensky zdůvodněná zbraň na blízko používaná při ceremoniích (podle řádu, pokud jsou na Taurilu tůzné paladinské řády) se ketrou má paladin malý nepodstatný bonus. Pokud jsoou všichni paladinové stejní tak meč + štít. Paladin je samozřejmě skvěle vycvičený a poradí s s jakoukoliv běžnou zbraní.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Paladin (anketka)
Já mám paladina spojeného s Rolandem, Frudrichem Barbarossou, Richardem prvním a Godeffroyem, co vedl první kruciátu do Palestiny.
Takže maník s mečem, štítem a v kroužkovce.
Takže maník s mečem, štítem a v kroužkovce.
Re: Paladin (anketka)
Paladin v DrD fakticky existuje. Říká se mu "chodec". Používá magický meč i psychická kouzla, a medituje (magická meditace je ekvivalentem modlitby). Že nebyl nazván paladinem, to prosím není omyl, ale naopak záměr tvůrců vyhnout se tématu středověké církve a náboženskému názvosloví.
Proto se taky kněz nazývá "druid" a nepracuje s bohy, ale s magickými silami přírody.
Fakt nevím, proč tolik dračákistů tohle nechápe a przní to zbytečnými house rules. Vallun není zdaleka jediný, tyhle kokotiny s paladiny a knězi se ve fórech s DrD objevují celkem pravidelně.
Proto se taky kněz nazývá "druid" a nepracuje s bohy, ale s magickými silami přírody.
Fakt nevím, proč tolik dračákistů tohle nechápe a przní to zbytečnými house rules. Vallun není zdaleka jediný, tyhle kokotiny s paladiny a knězi se ve fórech s DrD objevují celkem pravidelně.
Re: Paladin (anketka)
Jahodník: Protože ve skutečnosti to není totéž, nepůsobí to stejně a hráči to všechno chtějí.
V DnD máš všechny ty čtyři povolání vedle sebe, ačkoli v době prvních edic tomu tak nebylo.
DrD nemá nové edice ve smyslu DnD (Pluska a dvojka jsou spíš jiné hry se stejnou značkou), tak to jeho hráči řeší stejně, jako všechny ostatní problémy, které u DnD řešily nové edice. Přes house-rules.
V DnD máš všechny ty čtyři povolání vedle sebe, ačkoli v době prvních edic tomu tak nebylo.
DrD nemá nové edice ve smyslu DnD (Pluska a dvojka jsou spíš jiné hry se stejnou značkou), tak to jeho hráči řeší stejně, jako všechny ostatní problémy, které u DnD řešily nové edice. Přes house-rules.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Paladin (anketka)
Je to totéž. Hráči se tedy mýlí.
DrD prostředí vycházelo primárně z Tolkiena a to není středověk. Pokud chtějí hráči jiný pocit, je správnější chodce a druida přejmenovat a mírně upravit, než je vykrádat.
Pokud si hráči představují, že paladin bojuje posvátným (= magickým chodeckým) mečem, získává vnitřní sílu modlitbou či rituálem (= medituje magenergii), čte a ovlivňuje myšlenky ostatních (= ovládá telepatii a psychická kouzla) a umí přežít v pustinách díky psychickým kontaktům se silami božstev (= přírody), tak to vůbec nic nového nestvořili, akorát znovu uplácali chodce v bledě modrém.
DrD prostředí vycházelo primárně z Tolkiena a to není středověk. Pokud chtějí hráči jiný pocit, je správnější chodce a druida přejmenovat a mírně upravit, než je vykrádat.
Pokud si hráči představují, že paladin bojuje posvátným (= magickým chodeckým) mečem, získává vnitřní sílu modlitbou či rituálem (= medituje magenergii), čte a ovlivňuje myšlenky ostatních (= ovládá telepatii a psychická kouzla) a umí přežít v pustinách díky psychickým kontaktům se silami božstev (= přírody), tak to vůbec nic nového nestvořili, akorát znovu uplácali chodce v bledě modrém.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Paladin (anketka)
Jako je fakt, že když jsem hrál Hraničáře v DrD a pak jsem přešel na DnD, tak jsem se ulekl, jak trapnej v DnD je, pže jsem byl zvyklej na uber-hustýho Chodce a tam jsem dostal fightera, co umí trochu líp stopovat a schovat se v lupení.
Na druhou stranu musím říct, že my jsme si už tehdy dávno, když nám bylo 12, do DrD vymysleli Paladina, protože prostě jsme tam chtěli takový polování hrát a co si pamatuju, tak Chodci moc podobnej nebyl. Tywe já snad ještě půjdu zkusit najít ty papíry, kde to mám sepsaný, jestli těch 20 let někde přežily.
Na druhou stranu musím říct, že my jsme si už tehdy dávno, když nám bylo 12, do DrD vymysleli Paladina, protože prostě jsme tam chtěli takový polování hrát a co si pamatuju, tak Chodci moc podobnej nebyl. Tywe já snad ještě půjdu zkusit najít ty papíry, kde to mám sepsaný, jestli těch 20 let někde přežily.
Re: Paladin (anketka)
OT: Uvozovky značí citaci, cituji Jahodníka. Mít jedinou možnost citace jako citovat celý koment a pak promazávat je na hovno.
"Hráči se tedy mýlí."
Myslím, že tohle je velmi špatná filozofie k vymýšlení her.
"DrD prostředí vycházelo primárně z Tolkiena a to není středověk."
DrD prostředí vychází z DnD prostředí. Generic mixu. A je to v pořádku. V Tolkienovi (Hobit a PP, Sirmarilion neznám), není ani kouzlící hraničář, ani kouzlící paladin, jen bojovníci. OK Aragorn uměl léčit, ale to byla speciální schopnost téhle postavy.
Chodec je jen lepší hraničář. Pokračuje v archetypu hraničáře. Hraničář je bojovník v divočině. Minimálně stejně dobrý lovec, jako bojovník. Tj. od něj čekám spíše boj z dálky (to může použít i při lovu), schopnosti přežití v divočině a tak. Paladin je eskalace rytíře, takže čekám boj nablízko (to může použít i při soubojích a božích soudech), schopnost komunikovat s vyššími bytosmi a tak. A už jsem docela navyklý na nějakou tu magii. Šlo by to bez ní, ale pokud je potřeba je dost odlišit od válečníků, tohle je dobrá cesta.
Takže:
"paladin bojuje posvátným (= magickým chodeckým) mečem"
tohle funguje skvěle, dokonce líp jak původní verze.
"získává vnitřní sílu modlitbou či rituálem (= medituje magenergii),"
Tohle je opravdu dobré pro oba. Jen jestli by nebylo dobré dát jim trochu jiná kouzla.
"čte a ovlivňuje myšlenky ostatních (= ovládá telepatii a psychická kouzla)"
Totéž co chodcův meč. Skvělá věc pro paladina, že to má chodec jen ukazuje, jak moc über ta klasa je.
"umí přežít v pustinách díky psychickým kontaktům se silami božstev (= přírody),"
Tohle mi moc nesedí.
Naopak chybí právě ten kontakt "nahoru".
Jako jo, je to legitimní refluff, a výsledná klasa bude podobná (boj zbraní a magie), ale některé věci by měly být jinak. Kecat do toho nechci, zas tak dobře mechaniky DrD neznám, ale vznik paladina dává smysl.
"Hráči se tedy mýlí."
Myslím, že tohle je velmi špatná filozofie k vymýšlení her.
"DrD prostředí vycházelo primárně z Tolkiena a to není středověk."
DrD prostředí vychází z DnD prostředí. Generic mixu. A je to v pořádku. V Tolkienovi (Hobit a PP, Sirmarilion neznám), není ani kouzlící hraničář, ani kouzlící paladin, jen bojovníci. OK Aragorn uměl léčit, ale to byla speciální schopnost téhle postavy.
Chodec je jen lepší hraničář. Pokračuje v archetypu hraničáře. Hraničář je bojovník v divočině. Minimálně stejně dobrý lovec, jako bojovník. Tj. od něj čekám spíše boj z dálky (to může použít i při lovu), schopnosti přežití v divočině a tak. Paladin je eskalace rytíře, takže čekám boj nablízko (to může použít i při soubojích a božích soudech), schopnost komunikovat s vyššími bytosmi a tak. A už jsem docela navyklý na nějakou tu magii. Šlo by to bez ní, ale pokud je potřeba je dost odlišit od válečníků, tohle je dobrá cesta.
Takže:
"paladin bojuje posvátným (= magickým chodeckým) mečem"
tohle funguje skvěle, dokonce líp jak původní verze.
"získává vnitřní sílu modlitbou či rituálem (= medituje magenergii),"
Tohle je opravdu dobré pro oba. Jen jestli by nebylo dobré dát jim trochu jiná kouzla.
"čte a ovlivňuje myšlenky ostatních (= ovládá telepatii a psychická kouzla)"
Totéž co chodcův meč. Skvělá věc pro paladina, že to má chodec jen ukazuje, jak moc über ta klasa je.
"umí přežít v pustinách díky psychickým kontaktům se silami božstev (= přírody),"
Tohle mi moc nesedí.
Naopak chybí právě ten kontakt "nahoru".
Jako jo, je to legitimní refluff, a výsledná klasa bude podobná (boj zbraní a magie), ale některé věci by měly být jinak. Kecat do toho nechci, zas tak dobře mechaniky DrD neznám, ale vznik paladina dává smysl.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Paladin (anketka)
Log 1=0: +1
Jahodník: "Hráči se mýlí." ... "Fakt nevím, proč tolik dračákistů tohle nechápe a przní to zbytečnými house rules. Vallun není zdaleka jediný, tyhle kokotiny s paladiny a knězi se ve fórech s DrD objevují celkem pravidelně."
Hlavně ta skromnost a pozitivní přístup, buddy... to se fakt cení
Podle mě je mezi tím, jak si lidé představují tyhle archetypy (nechám stranou, že chodec, potažmo hraničář je skutečně uber-klass a má věci, které by mít fakt nemusel) fakt rozdíl a proto ty domácí pravidla vznikají. Pohanský kněz, zaměřený na přírodní rituály a spol. se od kněze "křesťanského" dost liší. U toho prvního si boj proti démonům a vymítání ďábla nepředstavíš jako první věc; u toho druhého je to jeden z majoritních aspektů, minimálně v těch fantasy archetypech (nechám stranou, že přírodní démoni, které vymítá druid můžou být potažmo to samé jako démoni bibličtí, když má člověk představivost ).
Stejně tak se lidí potulný hraničář a stopař a potulný palatýn, u kterého můžou být ty schopnosti přežití v přírodě jen jednou z ne tak rozvinutých stránek povolání (ta ochrana víry a věřících je tam primární, stejně jako to může být třeba služba konkrétnímu pánovi v případě víc rytířského paladina). Stejně tak bývá hraničář zaměřený spíš proti boji vůči typickým "přírodním" nestvůrám divočiny, které s vírou nemusí mít nic k dočinění a paladin boji proti démonům, nemrtvým a dalším tvorům, kteří jsou s vírou určitým způsobem spjatí hodně.
Jahodník: "Hráči se mýlí." ... "Fakt nevím, proč tolik dračákistů tohle nechápe a przní to zbytečnými house rules. Vallun není zdaleka jediný, tyhle kokotiny s paladiny a knězi se ve fórech s DrD objevují celkem pravidelně."
Hlavně ta skromnost a pozitivní přístup, buddy... to se fakt cení
Podle mě je mezi tím, jak si lidé představují tyhle archetypy (nechám stranou, že chodec, potažmo hraničář je skutečně uber-klass a má věci, které by mít fakt nemusel) fakt rozdíl a proto ty domácí pravidla vznikají. Pohanský kněz, zaměřený na přírodní rituály a spol. se od kněze "křesťanského" dost liší. U toho prvního si boj proti démonům a vymítání ďábla nepředstavíš jako první věc; u toho druhého je to jeden z majoritních aspektů, minimálně v těch fantasy archetypech (nechám stranou, že přírodní démoni, které vymítá druid můžou být potažmo to samé jako démoni bibličtí, když má člověk představivost ).
Stejně tak se lidí potulný hraničář a stopař a potulný palatýn, u kterého můžou být ty schopnosti přežití v přírodě jen jednou z ne tak rozvinutých stránek povolání (ta ochrana víry a věřících je tam primární, stejně jako to může být třeba služba konkrétnímu pánovi v případě víc rytířského paladina). Stejně tak bývá hraničář zaměřený spíš proti boji vůči typickým "přírodním" nestvůrám divočiny, které s vírou nemusí mít nic k dočinění a paladin boji proti démonům, nemrtvým a dalším tvorům, kteří jsou s vírou určitým způsobem spjatí hodně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů