Dračí doupě - obecná megadiskuze

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Dračí doupě - obecná megadiskuze

Příspěvek od Lemmy » 24. 10. 2008, 10:49

Obrázek
(anotace)

Pro ty, kterých zde chybí rozličný pokec o starém, dobrém, klasickém Dračím doupěti. Bavte se, diskutujte o čem chcete, ptejte se na co chcete, co se týká Dračího doupěte, nechtěl bych však, aby se téma zvrhlo v diskuze a pření, proč je jaký systém lepší než Dračí doupě, proč se vám Dračí doupě nelíbí apod. Kritiku si jistě můžete užít v jiných tématech do sytosti. $D

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Vallun » 28. 2. 2016, 23:24

Tohle je napsáno opravdu šíleně, my to chápali jako možnost prohodit si body z atributu do atributu...ale většinou enbyl zájem to nějak aplikovat...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Argonantus » 29. 2. 2016, 08:20

Tohle zrovna zůstalo majitelům starších pravidel zcela utajeno.
A ano, je to dokonale šílené na více způsobů.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Theurg Alchymista

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 9. 2016, 12:00

ShadoWWW píše:Vallun: A co bys udělal s pyroforem? Výhodou DrD bylo, že mělo dva léčitele - hraničáře a alchymistu, zatímco D&D mělo dlouhá léta klerika jako jediného léčitele, čímž se stal klerik povinnou a příliš jednoúčelovou součástí družiny. :( Mantru povinného klerika rozbila až čtvrtá edice D&D.
Druid uměl léčit stejně jako cleric už v druhé edici. Měl ta samá léčící kouzla a ten samý počet slotů. A dokonce lezl o dost rychleji po levelech, takže byl vlastně i lepší healer. Ale lidi měli rádi, že cleric mohl nosit těžké zbroje.

Dikobraz
Příspěvky: 2
Registrován: 10. 7. 2017, 18:04

Soubojový software pro DrD!!!

Příspěvek od Dikobraz » 10. 7. 2017, 18:16

Ahoj, řeším takový problém a nemůžu najít řešení. Chci určitý software a nevím, zda něco takového neexistuje.

Z čeho vycházím?
Na internetu existuje celá řada software pro PJ/DM. Většinou jsou to editory map, generátory postav, jmen, atd. Existují vychytané software řešení pro hru online. Já chci hrát metodou tužka papír, počítač mám jako pomocníka, správce hudby, generátor lootu atd. To, co zásadně postrádám je asistent soubojového systému.
V tuto chvíli si musím pamatovat / psát celou řadu charakteristik nestvůr. Když bojuje 5 postav se 7 nestvůrami, trvá to dlouho, funguju jako kalkulačka. Chtěl bych to více automatizovat.
Hráči chtějí házet kostkami a počítat útočná čísla atd. Alespoň v naší družině nechtějí používat PC, ale klasické osobní deníky a kostky. Na mě jako na PJ hráči hlásí především na koho útočí, jaké je útočné číslo, jaké kouzlo používají, jakou vlastnost má nestvůra testovat. Výstupem tedy je hráčovo slovní sdělení čísla.

Co chci
Chci software, který za mě bude spravovat nestvůry. Podobně jako Heroes studio je bude umět vygenerovat (včetně vlastností jako síla, obratnost atd). Před každým dobrodružstvím si tedy budu moci sestavit katalog potvor, se kterými se mohou hráči utkat. V momentu souboje můžu do programu uvést jakým útočným číslem hráč na kterou potvoru útočí a software dopočítá zbytek, zapamatuje si, kolik potvoře zbývá životů atd.
V případě útoku kliknu na kolonku útok a program mi řekne, jaké útočné číslo mám hráči sdělit. Případně by mohl program znát kouzla a já bych jen kliknul na kouzlo, které by potvora mohla seslat a přečetl hráči, co se mu stalo / na co si má hodit. Software si pamatuje magenergii.

Proč je to dobré?
Věřím ve staré dobré řešení metody tužka a papír, které dělá PnP RPG od začátku tím, čím jsou. Počítač by v tomto případě sloužil ne jako nástroj na přípravu dobrodružství (těch je dostatek), ale jako pomocník při počítání a pamatování. PJ by se pak mohl více soustředit na samotný příběh, vyprávění, nemusel by v hlavě držet spoustu čísel, šetřil papír i nervy.
Souboje by byly ze strany PJ rychlejší (pouze vybírá útoky a softwaru říká, na jakou nestvůru za kolik kdo útočí…)

Mé otázky:
- vnímáte to také jako dobrý nápad nebo zbytečnost?
- neexistuje to už? (Heroes studio to neumí)
- pokud to neexistuje, chcete to někdo naprogramovat?
Naposledy upravil(a) Dikobraz dne 23. 7. 2017, 13:46, celkem upraveno 1 x.

Dikobraz
Příspěvky: 2
Registrován: 10. 7. 2017, 18:04

Re: Hledám soubojový software DrD

Příspěvek od Dikobraz » 23. 7. 2017, 13:12

Nakonec jsme to vytvořili sami, kopíruji zde vytvořený prográmek (sheet) s vysvětlením:

Občas dělám PJ v DrD a nebaví mě řešit souboje. Když bojuje pár postav s pár nestvůrami, musíte si to všechno psát, pamatovat, házet kostkama, počítat a tak. Jasně, není to složitá matematika, spíš to otravuje.

Proto vznikl tento google sheet, který souboje usnadňuje. Pro někoho, kdo si občas zahraje by to mohla být užitečná pomůcka. Nejedná se o žádný generátor nestvůr nebo možnost jak hrát online. Je to jen asistent pro PJ, který se nechce uházet kostkama.

Co to umí:
- vepíšete nestvůry a jejich základní staty
- generuje to útoky, které říkáte hráčům
- vyhodnocuje to útoky od hráčů na nestvůry (hráč nahlásí útok a útočnost zbraně, program spočítá obranu a zaznamená úbytek životů).

Co to neumí:
- všechno ostatní, stejně musíte mít někde seznam nestvůr s dašími legracemi (magenergie, věci, expy atd.)

Co s dokumentem:
- musíte mít google drive, v excelu to nemám
- nemá smysl to stahovat, nebude to fungovat
- udělejte si vlastní kopii a povolte pouštění skritpů
- profit

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

[DrD "povolání"] Kolik?

Příspěvek od Lord » 10. 10. 2017, 07:58

Během hodiny fyzikální chemie mě napadla zásadní filosofická otázka. Kolik?

Ne nezajím mě kurz rublu ani kolik akcií Applu koupím za čtyřicet tisíc, ale...
... kolik je ve vašich světech magičů? (od arcimágů, přes bitevní čaroděje až po asistenty nekromancerů)
... kolik rytířů?
... kolik šlechticů?
... kolik hrdinů? (potulnejch zločinců a samozvanců co vymlacují duengony)

A doplňující:
Kolik říší? (přes svobodná města a knížectví až po království a další říše)
Kolik náboženství?
Kolik hradů?
Jaké typy lenního systému? Francouzský nebo anglický, který je například v ASOIAF (GoT)? Nebo jiný?
A co uplatňování práva?

Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 10:19
Kontaktovat uživatele:

Re: [DrD "povolání"] Kolik?

Příspěvek od Paul » 11. 10. 2017, 19:02

Zdar.
Já to ve svých světech rozhazuji asi podle podobného mustru:
Co se magičů týče, jsem poněkud opatrnější. V zásadě jeden low-magič na 3-4 hexy (kde hex je nějakých 12 mil napříč), řečí pravidel zaříkávač na asi 2 úrovni, jinde běžné magické povolání na první úrovni. Mid-magič tak jeden na nějakých 5-10 low-magičů (podle místa). Arcimágy si může najímat jen král, proto tak jeden na království/prachatější říši.

Šlechtic se u mě rovná rytíři, tady tak jeden na hex až dva, někdy až na tři. To jsou nějací zemani, jednoduchý generátor questů na principu "tohle se mi usadilo na panství a já nemám jak to zabít". Vyšší šlechtici podobně jako u mid-magičů a něo jako Rožmberkové u mě nenajdeš, intrikánské hry nehraju, ale když si království tvořím, tak je tam hodím asi tři, moc nemusím bipolaritu světa. K tomu jeden šlechtic=jeden hrad/tvrz.

Hrdiny jako sociální třídu neakceptuju, jedna banda lapků na dva až čtyři hexy, jak kde, počet umělců stoupá, čím blíže jsi k centrům civillizace...

Náboženství... Hmm... V zásadě používám upravený sovanský pantheon, k tomu něco od Keltů a Germánů. Elfové uctívají stromy, trpaslíci Thora, Odina, Lokiho... Jedna rasa, jedno náboženství, jeden národ trochu upravené náboženství rasy.

Počet říší se u mě různí, záleží jaké téma pro svět mám.

A na typ lenního systému se mě neptej. Používám něco, co mi vyšlo ze čtení Husitské epopeje a
naivních představ o rytířích. :D

EDIT: po malém zamyšlení mi vyšlo, že magič je u mě i trochu kouzelná potvůrka.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12871
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 22. 10. 2017, 21:52

Měli jste ve svém Dračáku (1.x) jiné rasy než byly v základních pravidlech? Jaké z těch přidaných jste měli nejraději?

edit: Ještě jeden dotaz - jak se díváte na míšence (půlelf, půlork, tak něco), přisli by vám v dračáku ok?

(Vzato kolem a kolem míšenci už vlastně v DrD byli, kroll byl tuším míšenec skřeta s poloobrem a kudúk hobita s trpaslíkem. Hmm...)

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2017, 10:17

York píše:
22. 10. 2017, 21:52
Měli jste ve svém Dračáku (1.x) jiné rasy než byly v základních pravidlech? Jaké z těch přidaných jste měli nejraději?
Pamatuji si, že se mi povedlo docela vyvážit vlastnostmi elfa a člověka - tedy půlelf. Vím, že jsem si s tím hrál tak, že byl fajn i čtvrtelf čí 2/3 elf, 1/3 člověk (nevím, jak jsem tu rasu nazval). Odpovím rovnou na další otázku, obecně mi ale mimo toho půlelfa (ta rasa mi tam vyloženě chyběla) přišlo už zbytečné takhle hrotit (s tím, že bych pak mohl dělat i stejné kombinace u ostatních ras, což by byla zbytečná práce). Mám takový pocit, že těch ras jsem vyzkoušel vytvořit víc (pokud se nepletu, v inspiraci se Stínem meče to byl např. kentaur; z inspirace jinde stolin a i rasy elfů - lesní, temný, atp... - i když některé z nich jsou vedené určitě jako NPC v bestiářích). V podstatě jsme ale nikdy nevyužili (snad mimo výjimky půlefla, který se možná jednou, dvakrát hrál) a tvorba se vyhodila. Hrát si s těmi čísly při vytváření ras mě bavilo, člověk ale přišel na to, jak moc nevyvážené rasy byly (vím, že se to vysvětlovalo tím, že některé rasy mají zvláštní schopnosti, které to vyrovnají - ale i tak, to bylo nevyrovnané).

U DrD ale lovím hluboko, hluboko z paměti $D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12871
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 11:15

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
Pamatuji si, že se mi povedlo docela vyvážit vlastnostmi elfa a člověka - tedy půlelf. Vím, že jsem si s tím hrál tak, že byl fajn i čtvrtelf čí 2/3 elf, 1/3 člověk (nevím, jak jsem tu rasu nazval).
Možná bych měl vysvětlit, o co mi jde: Přemýšlím nad oldschoolem inspirovanou hrou, ale spíš než že bych ji chtěl někomu nutit, to dělám proto, že si chci něco takového zahrát. Nebude to dračák, protože základní koncepty vykrádám z ODnD (řád vs chaos, postavy prolézají ruiny zanechané dávnými civilizacemi elfů a trpaslíků), ale mám celkem rád dračákové ladění světa, takže si z něj určitě chci něco vzít.

Rozhodně nechci "divné" rasy z novějších edicí DnDček, jako jsou thieflingové, warforged atp. Nechci taky antropomorfní rasy (různé ještěrce, kočkolidi a podobně) a nechci rasy z řecké mytologie typu kentaur, tedy napůl zvíře napůl člověk. A chtěl bych mít ideálně celkem 7 hratelných ras, z toho 2 zaměřené na sílu/odolnost, 2 na obratnost/jednání, 2 na inteligenci/magii a sedmou člověka (tedy něco mezi). Možná by stačilo 6 (po dvou pro každý atribut).

Z dvojice hobit a kudůk bych asi rád nechal jen kudúka. Je to možná trochu divné rozhodnutí (kudúci nejsou moc oblíbení), ale hobiti podle mě strašně sváděj k Tolkienovskému pojetí, kde to prostě není zrovna dobrodružná rasa. Kudúky chápu jako trochu odvážnější verzi hobitů (navíc striktně podle Tolkiena je to jiné jméno pro hobity, takže to klidně může být zaměnitelné).

Dál mi do seznamu nesedí kroll (v dračákovém pojetí), protože ta hra bude hodně o prastarém konfliktu Řádu a Chaosu a kroll je spíš chaosácká rasa. Ono to sice v době, kdy se bude hra odehrávat, už nebude tak aktuální (protože lidé a kudúci jsou nové rasy a starověkého konfliktu se vůbec neúčastnily), ale tohle rozdělení je prostě fajn pro klasické sword&sorcery, protože to nevytváří morální dilemata s mlácením skřetů (v civilizaci, ze které postavy pochází, jsou prostě rasy chaosu chápány jako nepřátelské). V tomhle směru nejsou moc vhodní ani ti půlorkové. Půlelf je v pohodě, protože to je míšenec mezi rasou Řádu (elfem) a novou, neutrální rasou.

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
Odpovím rovnou na další otázku, obecně mi ale mimo toho půlelfa (ta rasa mi tam vyloženě chyběla) přišlo už zbytečné takhle hrotit
Trochu jsem zvažoval rozdělení elfů (a možná i trpaslíků) na víc ras, třeba wood elfy a high elfy, ale pak mě napadlo, že stejné role mohou mít i elfové a half-elfové. Otázka je, co z toho víc sedí k dračáku. Precedens existuje pro obojí, míšenci (v originálním DrD jsou třeba ti kudůci a krollové), barbar je zase variantou člověka.

Ještě pak zvažuju jednu variantu, a to udělat víc variant lidí - kromě barbarů přidat třeba nějaké nomády nebo jižany (nejspíš s tmavou pletí). Asi by to pak ale chtělo přejmenovat rasu "člověk", aby bylo jasné, že to jsou všechno různé skupiny lidí.

Tahle varianta by měla výhodu, že by lidé působili jako převládající rasa (měli by třeba tři varianty, zatímco "staré" rasy vždy jen jednu), a taky že by šlo hrát jak průměrného dračákového "člověka", tak člověka s libovolnou namaxovanou vlastností. A nebo by případně šel ten průměrnej "člověk" úplně zrušit a mít tři varianty pro tři atributy...

Hmm, tohle se mi začíná líbit čím dál víc. Otázka je, jak je pojmenovat. Lidská varianta zaměřená na sílu a odolnost je jasně barbar/seveřan. Pak by to ale chtělo variantu zaměřenou na obratnost/charisma a variantu zaměřenou na magii... Jižani s tmavou pletí by možná mohli být hodně mystičtí...

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
(s tím, že bych pak mohl dělat i stejné kombinace u ostatních ras, což by byla zbytečná práce). Mám takový pocit, že těch ras jsem vyzkoušel vytvořit víc (pokud se nepletu, v inspiraci se Stínem meče to byl např. kentaur; z inspirace jinde stolin a i rasy elfů - lesní, temný, atp... - i když některé z nich jsou vedené určitě jako NPC v bestiářích).
Nad použitím ras z bestiářů jsem taky uvažoval, ale už si to moc nepamatuju. "Stolin" byla tuším nějaká varianta trpaslíka? (Ale "stolin" asi není moc dobrá volba, zní to skoro jako "Stalin").

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 10:17
V podstatě jsme ale nikdy nevyužili (snad mimo výjimky půlefla, který se možná jednou, dvakrát hrál) a tvorba se vyhodila.
Hmm. Tohle by nejspíš s těma třema variantama lidí nenastalo...

Každopádně díky za odpověď, pomohla mi utřídit si myšlenky :)


Edit:
Hmm. S těma třema variantama u lidí by byl ještě jeden problém - znamenalo by to nejspíš, že by trpaslíci měli velkou sílu. On ten atribut sice slučuje sílu a odolnost (s odolností u trpaslíků problém nemám), ale i tak by prostě měli Sílu jako barbaři... Na druhou stranu by to sedělo k archetypu trpasličího válečníka, což je asi lepší než kdyby byli trpaslíci silní v magii.

Síla (síla, odolnost)
- trpaslík, barbar (seveřan)
Finesa (obratnost, postřeh, charisma)
- kudúk, err.. nejakej imperiálec, nebo tak něco...
Duše (magie, inteligence)
- elf, nomád (jižan)
Naposledy upravil(a) York dne 23. 10. 2017, 14:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5038
Registrován: 2. 10. 2006, 20:04

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Naoki » 23. 10. 2017, 11:26

Tahle varianta by měla výhodu, že by lidé působili jako převládající rasa (měli by třeba tři varianty, zatímco "staré" rasy vždy jen jednu), a taky že by šlo hrát jak průměrného dračákového "člověka", tak člověka s libovolnou namaxovanou vlastností. A nebo by případně šel ten průměrnej "člověk" úplně zrušit a mít tři varianty pro tři atributy...

Hmm, tohle se mi začíná líbit čím dál víc. Otázka je, jak je pojmenovat. Lidská varianta zaměřená na sílu a odolnost je jasně barbar/seveřan. Pak by to ale chtělo variantu zaměřenou na obratnost/charisma a variantu zaměřenou na magii... Jižani s tmavou pletí by možná mohli být hodně mystičtí...
Standard: Imperial
Strength: Barbar
Dexterity: Amazon
Intelligence: Breton
? :D
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12871
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 11:29

Naoki píše:
23. 10. 2017, 11:26
Standard: Imperial
Strength: Barbar
Dexterity: Amazon
Intelligence: Breton
? :D
Jojo, něco takovýho. Začíná to vypadat na tři velké lidské říše (severní, jižní, centrální), které se podílí na osidlování Divočiny.

Edit: "jižan" a "seveřan" mi zní celkem dobře, ještě to chce něco mezi nima. "Imperiálec" nebo "císařský" moc dobře nezní a "Breton" moc zavání Skyrimem (navíc čeky by to bylo spíš Bretonec, nebo tak nějak?). Možná by ale šlo ukrást jméno jiného keltského kmene...

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Dračí doupě

Příspěvek od Lemmy » 23. 10. 2017, 18:13

York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Rozhodně nechci "divné" rasy z novějších edicí DnDček, jako jsou thieflingové, warforged atp. Nechci taky antropomorfní rasy (různé ještěrce, kočkolidi a podobně) a nechci rasy z řecké mytologie typu kentaur, tedy napůl zvíře napůl člověk. A chtěl bych mít ideálně celkem 7 hratelných ras, z toho 2 zaměřené na sílu/odolnost, 2 na obratnost/jednání, 2 na inteligenci/magii a sedmou člověka (tedy něco mezi). Možná by stačilo 6 (po dvou pro každý atribut).
Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :) ... ono je to obecně docela těžké s těmi rasami. Pokud člověk chce mít dvě nějaké známé "klasičtější" rasy typického fantasy na sílu/odolnost třeba, mimo trpaslíků se těžko hledá jiná rasa, pokud to není varianta člověka (barbar, seveřan, atp.) nebo pokud člověk nechce lovit u nějakých (polo-)obrů nebo orků. Minimalistický design je fajnová věc, ale neměl by zároveň moc limitovat (aby bylo možné vytvořit třeba podle toho uvedeného přístupu elfského stopaře - v základu ten archetyp nemusí být moc silný, nemusí ovládat magii nebo být dobrý diplomat - ale musí být dost odolný pro přežití v přírodě, mít patřičné znalosti a nápaditost a mrštnost pro lov a spol. se taky neztratí...).
York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Nad použitím ras z bestiářů jsem taky uvažoval, ale už si to moc nepamatuju. "Stolin" byla tuším nějaká varianta trpaslíka? (Ale "stolin" asi není moc dobrá volba, zní to skoro jako "Stalin").
$D Stalin... jojo, stolin by měl být v podstatě silnější, odolnější a tradicionalističtější varianta trpaslíka - hlubinný/horský trpaslík s posíleným nočním viděním. Nejsem si jistý, zda se objevují v DrD jako NPC (něco mi říká, že by mohli v Karaku nebo jiném modulu); každopádně když jsem tvořil ty rasy, bral jsem NPC statistiky spíš jako inspiraci (jelikož to nemají být "rasy" určené pro hráče, neměli NPC vyvážené hodnoty z hráčskými rasami).

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Dračí doupě

Příspěvek od eerieBaatezu » 23. 10. 2017, 21:44

York píše:
23. 10. 2017, 11:15
Přemýšlím nad oldschoolem inspirovanou hrou, ale spíš než že bych ji chtěl někomu nutit, to dělám proto, že si chci něco takového zahrát.
Proč je kvůli tomu třeba dělat novou hru?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12871
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Dračí doupě

Příspěvek od York » 23. 10. 2017, 23:01

Lemmy píše:
23. 10. 2017, 18:13
Podle mě je dobré to vzít úplně od základu, když vytváříš novou hru, než to stavět na jiné hře (a tím se trochu omezovat), ale je jasný, že inspirace je dobrá :)
To rozhodně. Na tom rozhození ras nic viset nebude, atributy podle rasy jsou prostě 3/2/1 (v různých variantách pořadí) nebo 2/2/2. Není v tom žádné složité šachování jako v DrD0, vytvořit si vlastní rasy znamená přiřadit jim vždycky některou z těchle kombinací.

Dneska jsem o tom hodil řeč se spoluhráči a někdo zmínil pluska. Tam je to tak, že je vždycky nějaká základní, obecná varianta rasy (třeba člověk) a ta může mít podvarianty (třeba horal). DnD 5e to má tuším taky nějak tak. To se mi asi nakonec líbí nejvíc, protože to je méně svazující pro hráče, kteří chtějí hrát nějakou rasu (když by byl jen obecný "elf" a měl třeba staty Síla 1, Finesa 2, Duše 3, tlačilo by to hrát elfa vždycky jako magika. Přidání varianty "lesního elfa" tohle omezení odstraní. Zároveň to předejde situaci, kdy by hráč měl výrazně jinou představu, jaké staty by měl mít elf.

eerieBaatezu píše:
23. 10. 2017, 21:44
Proč je kvůli tomu třeba dělat novou hru?
Mám rozmyšlených pár věcí, které bych tak jako tak musel dohouserulovat, ať už bych jako základ vzal cokoliv. Nebude to úplně typickej DrD/DnD klon.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti