(Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze
Moderátor: Bouchi
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
NICShadoWWW píše:Co by si měla vzít z předchozích verzí (1, 2, Plus)
Neintuitivních kostkových mechanik. Sirien sice v nějaké staré diskuzi správně podotkul, že hráčům je to celkem jedno, ale to neznamená, že by tam nějaké neintuitivní mechaniky měly být.ShadoWWW píše:nebo čeho by se měla vyvarovat
Pravidelně vydávaná předpřipravená dobrodružství. Funguje to pro D&D, DSA, SR apod.ShadoWWW píše:a co by měla přinést nového?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
No jo, no. Krásná ukázka toho, co že co si hráči myslí, že chtějí, nemusí vůbec být to, co skutečně chtějíShadoWWW píše:Z prvního zápisu Martina Klímy o DrD plus (tenkrát ještě s malým p) v Dechu draka Martin píše, že z reakcí hráčů cítí poptávku po realističtějším systému, a proto se rozhodli vytvořit nové Dračí doupě.
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
eerieBaatezu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -the-basic
příklad špatně navržené kostkové mechaniky je potom v následujícím blogu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -pools-and
příklad špatně navržené kostkové mechaniky je potom v následujícím blogu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -pools-and
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Ten článek je dobře mimo.Fritzs píše:eerieBaatezu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -the-basic
Podrobnější odpověď teď nestíhám, takže až časem a do jiného tématu.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Dračí doupě 3 - diskuze
Zatím jsem to přejmenoval na
(Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze
Aby bylo jasné, že to není diskuze o nějakém konkrétnímu projektu.
Místní znalci DrD témat, napadá vás do kterého tématu to sloučit? Nebo je to opravdu nové téma?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Hele, tohle jsem tu postovat před asi půl rokem a Sirien s tím měl vážné problémy. Ty články jsou dobré k tomu, že si člověk uvědomí nové spojitosti, ale nedesignoval bych podle toho hry.Fritzs píše:eerieBaatezu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -the-basic
příklad špatně navržené kostkové mechaniky je potom v následujícím blogu: http://chaosengineering.tumblr.com/post ... -pools-and
Hele, bych to klidně i nechal jako samostatní vlákno. Třeba se z toho něco vyvrbí a už i tak, je tu tolik remake a 1.7 vláken, že jedno navíc je už putna, když ještě navíc sleduje trochu jiný směr (snad).Ecthelion píše: Místní znalci DrD témat, napadá vás do kterého tématu to sloučit? Nebo je to opravdu nové téma?
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Debaty o osudech DrD jsou prostě silné téma a vracejí se v periodických vlnách. Je to dohromdy asi nejživější topic na RPG fóru, který se skutečně týká RPGček, takže si občas nové vlákno imho nepochybně zaslouží.Ecthelion píše: Místní znalci DrD témat, napadá vás do kterého tématu to sloučit? Nebo je to opravdu nové téma?
A nové téma to asi opravdu je, protože teď jsme přece jen v jiné situaci než krátce po vydání dvojky, natož před tím.
Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze
IMHO hypotetický DrD3 (nebo nová vlajková loď českého RPG) by mělo využít stejných kulturních předností jako herní design - přízemnější dobrodružství (žádné heroic fantasy), vesnické prostředí apod. Možná by nebylo od věci využít historickou zkušenost s alchymii, magii apod. které tu byly hlavně za Rudolfa.
I když nakonec kdo ví, možná novou vlajkovou lodí bude PnP verze Kingdom Come
I když nakonec kdo ví, možná novou vlajkovou lodí bude PnP verze Kingdom Come
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze
Že by Klíma po večerech neměl co dělat a zase ho chytla slina udělat nějaký rpgčko, jo? Pochybuju. A hlavně, tyhle settingy bez magie a monster mají dost omezenou replayabilitu a přitažlivost, se mi zdá.Naoki píše:I když nakonec kdo ví, možná novou vlajkovou lodí bude PnP verze Kingdom Come
Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze
Nemusi to udelat Klima staci aby to melo uspech, nekdo to napise, Klima to pozehna a bude to.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Model "někdo to má jako celoživotní závazek" se v praxi vyskytuje dost vzácně. Dovést nějakou edici k vydáníschopnému stavu a pak to nějakou dobu podporovat je tak náročné, že se málokomu do toho chce víc než jednou. Když se třeba podíváš na jména autorů D&D, tak se snad s každou edicí radikálně mění, a několik edic se dokonce běžně označuje podle toho, kdo je hlavně vyvíjel - Moldway, Mentzer a Holmes. Z posledních edic 3e je Cook, Tweet, Willimas, 4e je Heinsoo, Collins, Wyatt, 5e je Mearls a Crawford...York píše:Nejpodstatnější ohledně jakéhokoliv nástupce DrD coby našeho nejhranějšího RPGčka podle mě je, aby se toho ujal někdo, kdo to vezme jako dlouholetej, prakticky celoživotní závazek. Hráči si zvyknou na ledacos (dokonce do té míry, že to pak jsou schopni do krve obhajovat). Hry umírají na tom, že se jim autoři a nakladatelé přestanou věnovat, přestanou je dál rozvíjet. To platí bez výjimky pro DrD, pluska i dvojku (u té se sice našel nový autorský tým, ale všimněte si, že z původního tam není vůbec nikdo, a že pořád není zveřejněn termín vydání revize, přestože už autoři prozradili, že je z obsahového hlediska hotová).
Na západě a u velkých společností s tímhle vyhořením běžně bojují tím, že najímají spoustu freelancerů, kteří pro ně napíšou třeba jednu kapitolu jedné knížky (obvykle za neslavných podmínek). U nás není tolik lidí, aby se tohle dalo rozumně provozovat, takže na hru se dá dohromady tým, kde všichni dělají všechno, každý dělá hodně a lidi zas tak dlouho na jednom projektu nevydrží. Čest výjimkách, jako E2 a Příběhy - což zase funguje jen v případě, že člověk dělá něco, co je jeho opravdu srdeční záležitost, a dneska u nás pro nikoho nebude ta opravdu srdeční záležitost "udělat DrD tak, aby s tím fanoušci předchozích verzí byli spokojení".
York píše:Spíš to bylo tak, že se našel někdo, kdo chtěl takovou hru zkusit udělat a procpal si to u Bouchiho.
DrD II nastartovalo tak, že Bouchi oslovil lidi, jejichž názory na revizi (psané veřejně v nějakém vlákně tady na fóru) se mu líbily. Čili nějaké velké procpávání to nebylo.eerieBaatezu píše:Což je i případ DrD II, žejo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
To "celoživotní" byla samozřejmě nadsázkaPieta píše:Model "někdo to má jako celoživotní závazek" se v praxi vyskytuje dost vzácně. Dovést nějakou edici k vydáníschopnému stavu a pak to nějakou dobu podporovat je tak náročné, že se málokomu do toho chce víc než jednou. Když se třeba podíváš na jména autorů D&D, tak se snad s každou edicí radikálně mění, a několik edic se dokonce běžně označuje podle toho, kdo je hlavně vyvíjel - Moldway, Mentzer a Holmes. Z posledních edic 3e je Cook, Tweet, Willimas, 4e je Heinsoo, Collins, Wyatt, 5e je Mearls a Crawford...
Chtěl jsem tím říct v podstatě to, že vydáním core příručky by to pro autory rozhodně nemělo končit. Když si vezmeš třeba DnD 4e, tak ta žila od roku 2007 do 2014. Plus nejmíň dva roky tvorby před tím.
Ano, přesně. Na tohle jsem zapomněl a přitom to je asi ještě důležitější než to, co jsem zmínil: Základ je dělat hru, které věřím a kterou chci a budu naplno hrát.Pieta píše:což zase funguje jen v případě, že člověk dělá něco, co je jeho opravdu srdeční záležitost
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
Zase to vezmi tak, že tým DrDII (jmenovaný v základních pravidlech, a jen lidi, co psali text) je sedm lidí, a tým 4e (podle PHB1) je 32 lidí. A když porovnáš PBH1 a PHB3, tak tam řada lidí vypadla, někdo přibyl, úplně se vystřídali vedoucí týmů - a to máš jenom dva roky rozdíl. A část vývoje 4e se obecně vysvětluje tím, že tam došlo k výrazným personálním změnám a nový tým měl se hrou docela jiné úmysly.York píše:To "celoživotní" byla samozřejmě nadsázka ;-)
Chtěl jsem tím říct v podstatě to, že vydáním core příručky by to pro autory rozhodně nemělo končit. Když si vezmeš třeba DnD 4e, tak ta žila od roku 2007 do 2014. Plus nejmíň dva roky tvorby před tím.
Pieta píše:což zase funguje jen v případě, že člověk dělá něco, co je jeho opravdu srdeční záležitost
Což se opět dost bije s tím, že z toho má být DrD3 - takhle nadšeně to vezme člověk, který pod hlavičkou DrD vyrobí něco, co je jeho srdeční záležitost, a pak bude veřejnost zase nadávat, jak si lidi pod DrD schovávájí svoje vlastní projekty. (-:York píše:Ano, přesně. Na tohle jsem zapomněl a přitom to je asi ještě důležitější než to, co jsem zmínil: Základ je dělat hru, které věřím a kterou chci a budu naplno hrát.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Dračí doupě 3 - diskuze
DnD zrovna není dobrý příklad, to je komerčně vyvíjený produkt (ve smyslu, že autoři se tím uživí). O tom nadšení/perzistenci mluvím právě s ohledem na produkt určený výhradně na náš trh.Pieta píše:A když porovnáš PBH1 a PHB3, tak tam řada lidí vypadla, někdo přibyl, úplně se vystřídali vedoucí týmů - a to máš jenom dva roky rozdíl. A část vývoje 4e se obecně vysvětluje tím, že tam došlo k výrazným personálním změnám a nový tým měl se hrou docela jiné úmysly.
Tady si úplně nerozumíme. Srdeční záležitostí musí samozřejmě být jak nová edice, tak to, na co navazuješ. Což je teda samozřejmě v případě her se souslovím "Dračí doupě" v názvu v podstatě nemožné, ale stejně tak je nemožné udělat edici, která současně osloví hráče všech těhle třech diametrálně různých her, takže tím bych se rozhodně nevázal.Pieta píše:Což se opět dost bije s tím, že z toho má být DrD3 - takhle nadšeně to vezme člověk, který pod hlavičkou DrD vyrobí něco, co je jeho srdeční záležitost, a pak bude veřejnost zase nadávat, jak si lidi pod DrD schovávájí svoje vlastní projekty. (-:
Samozřejmě je tu pak ještě možnost pokračovat v tradici a vydat pod názvem DrD 3 nějakou úplně jinou hru (třeba Astrální doupě!). V tom případě žádné z mých požadavků neplatí
Tohle mi zrovna nijak zvlášť nevadí. Ta hra nějak vypadat musí, na její podobě předem stejně shoda nebude a něčí vlastní projekt může mít celkem značnou výhodu ve spoustě let vývoje a testovaní.Pieta píše:pak bude veřejnost zase nadávat, jak si lidi pod DrD schovávájí svoje vlastní projekty. (-:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů