(Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13942
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od Pieta » 3. 1. 2017, 15:07

York píše:To ano, ale mluvíme teď o feelingu základních příruček (teda já určitě a eB imho taky). Forgotten Realms jsem zmínil proto, že podle mě přesně tohle představují (je to vidět i na novějších titulech, třeba Neverwinter Online je taky zasazený do světa FR, ale čtvrtoedičních - je to úplně jinej svět než v Baldurce).
Jestli máte na mysli jen základní příručky, je to možné. Z mého pohledu AD&D mělo největší tendence k tomu operovat s plánama a cizíma světama, o trojce moc nevím, čtyřka dost zkrouhla počet a podivnost světů, ale zase je zařadila do očekávaného postupu levelama (epické úrovně = epické světy), a pětka zatím vypadá dost materiálně.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9181
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu » 3. 1. 2017, 15:23

York píše:Podívej se třeba na Baldur's Gate - divočina je plná fakt nebezpečnejch a často magickejch potvor, jsou tam doly obsazené koboldama (ne-li něčím horším), gnollí pevnosti, chrám, čarodějova věž, ruiny dávného města, atd. To fakt není o Pepíkovi, kterému se ztratila koza.
York píše:Tohle mi už sice zní trochu jako vesnická fantasy (i když vesnická, spíš to jsou příběhy o putování divočinou), ale fakt to nesedí třeba s tou Baldurkou nebo Eye of the Beholder. Jasné, ADnD takhle můžeš hrát, ale není to podle mě styl, kterej ty příručky primárně prezentovaly.
Ale tak já nevím, proč mluvíš o ADnD, když já mluvím o DrDo. :)
Pieta píše:Není Aasimar. Je Aarakocra. Dvě "a" matou.
DnD 5e, Volo's Guide to Monsters, Aasimar, mají křídla.
Pieta píše:Planescape? Spelljammer? (: Oboje ze starého dobrého AD&D.Podobně jako DrD, I D&D je mnoho různých her najednou.
Ale já mluvím o core příručkách. Jo, koukám, že York to už napsal.

Jasně, i ADnD je hodně o sférách a tak, ale ten základ je dost ne-high-epic. Je to les, louka, hřbitov. A ne, že hned přivolávám planární potvory a mám křídla, atd.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3425
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od ShadoWWW » 3. 1. 2017, 15:31

York: AD&D Baldur's Gate nepůsobí tak vesnicky, ale do D&D se Říše dostaly v ucelenější podobě až v roce 1987, zatímco staré DrD vycházelo z BECMI, což je rok 1983, tedy z doby před-Forgotten Realms.

Pro mě vesnická fantasy je to, co píše Eerie. To kozí mazání je už fakt extrém, kterým se možná snaží být fluff DrD II, ale IMHO takový extrém už moc lidí nebaví ani nezajímá. DnD 5e je blíž vesnické fantasy podle Eeriho než předchozí dvě edice, ale trochu to kazí, že většina ras vidí ve tmě, takže jeskyně a jeho tajuplnost, která vychází právě z všudypřítomné tmy, je pryč. Jasně, všichni v družině mohou být lidé a hobiti, ale to není styl, který je patrný z PHB 5e. "Rasy" v AiME působí vesničtěji, právě tím, že je tam víc lidských ras alias kultur, takže trpaslíci a elfové, co vidí ve tmě, už působí výjimečně, a ne jako standard. Na AiME je taky vidět, jak jdou pravidla 5e ohnout do různých herních stylů. Je otázka, jestli by se JaD mělo nativně držet víc při zdi, nebo víc multižánrově. Třeba Hra o trůny ukazuje, že držet se při zdi může být dost cool a trendy. Na druhou stranu DnD vždy těžilo ze své multižánrovosti.

Pieta: Nepřehlédl jsem tě, ale odpovím později a v jiném tématu, až bude víc času.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3425
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od ShadoWWW » 3. 1. 2017, 15:46

Jinak jako perlička se jeví paralela mezi šachy a DnD-DrD. V angličtině jsou v šachách bishop (biskup) a knight (rytíř alias RPG paladin), zatímco v českých šachách jsou místo nich střelec a kůň. V DrD zas oproti DnD chybí kněz a paladin, jejich roli převzal hraničář. Taky ten příměr střelec a hraničář docela sedí. $D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14026
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od York » 3. 1. 2017, 16:44

ShadoWWW píše:AD&D Baldur's Gate nepůsobí tak vesnicky, ale do D&D se Říše dostaly v ucelenější podobě až v roce 1987, zatímco staré DrD vycházelo z BECMI, což je rok 1983, tedy z doby před-Forgotten Realms.
Originální D&D není vesnické ani trochu. Řád vs Chaos, dávné civilizace elfů a trpaslíků pohlcené divočinou, postupný vzestup říší lidských. Bylo to o prozkoumávání neznámých a nebezpečných končin, místo pro osadníky, zálesáky a prospektory, rozhodně ne pro obyčejné vidláky. Válečník si na vyšší úrovni postavil hrad a spravoval panství.

Jako jo, je to nižší "level epičnosti" než pozdější edice, ale "vesnická fantasy" je fakt silně zavádějící pojem.


ShadoWWW píše:Je otázka, jestli by se JaD mělo nativně držet víc při zdi, nebo víc multižánrově.
Jaké ho uděláte, takové bude. Někomu to sedne do vkusu a někomu ne, ať už to dopadne jakkoliv.

Co myslíš tou "multižánrovostí?"

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od Gran » 4. 1. 2017, 08:11

Říkal tu někdo "Astrální Doupě"? $D

Na DrD3, jak ho tu řešíte, bych se klidně podílel, DrDo je srdcovka, ze které si už (díky bohu) nepamatuji mechaniky. xD
Bouchiho nechte, ne že bych mohl mluvit za něj (to ani náhodou), ale IMHO po jeho zkušenosti s DrDPlus2* si už nebude dělat naděje, že mu někdo dá novou hru, dokud se tak skutečně nestane. :P :D
(aneb: lets do it first, and ask questions later! $D )

*jé jak toho je mi líto, ale nevím, jestli má smysl se ho jako takové pokoušet oživit :-)= :D
(jak jsem psal jinde, autoři+nápady se převážně rozutekly do jiných her/projektů)

eerieBaatezu píše:Jarikovo dobrodružství docela dává pocit vesnickosti, spíš než epic-high fantasy, kde je každej z jinýho plejnu a půl-potomek nějakýho celestiala nebo fienda. Třeba tohle děsně rozčilovalo kámoše, když jsme přešli z ADnD na DnD 3. V ADnD monster summoning prostě přivolalo netopejry, pavouky, koboldy, orky, lizard many. V DnD 3 i úplně nejslabší summon monster hned přivolával věci z cizích plejnů. To samé rasy, v ADnD klasika a čím pozdější edice, tím se to jako muselo udělat hustší, takže dneska máme mezi základními rasami potomky potvor z jiných sfér, Tieflingy, Aasimary, co mají vlastní křídla a lítají na nich a prostě už i nízkolevelové věci mají děsně epic-high fantasy feeling najednou. Všechno je hned nějaký planární a cosi a támhleto. To ve starým DnD ani DrD nebylo. Proto to působilo víc vesnicky.
Na druhou stranu to nebylo tak low-magic, jako uhranutí krávy nebo pomazání bolavý nohy mastí. Pořád ještě to bylo o házení blesků a protoplasmy. Na druhou stranu jak přesně píše York, když se za humny objevil troll, tak to byl pro vesničany dost dobrej důvod se spakovat. Často to celé bylo o toulání se lesem, lezení pod hřbitovní hrobky a do studen, prolézání hradů, a hlavními protivníky byli vlci, netopýři, v podzemích sliny a skřeti a nakonec nějací ti zombáci, kostlivci a na konci podzemí jejich pán nekromant. Celé to působilo víc tolkiensky a slovansky, než barbaro-conanovsky nebo prostě sword and sorcery, ilustrace a podobně, třeba v DnD to byl často mix.
Pod tohle bych se klidně podepsal. Ten feeling, který jsem měl z dračáku, jsem už nikde nenašel (v Pluskách už jen dost vzdáleně.... např. přestože mi to nikdy vyloženě nevadilo, mám rozporuplné pocity z toho, že VŠECHNA povolání v DrD+ mají přístup k magii (byť třeba až na vyšších úrovních)).
(u DrD2 je příbuznost s DrDo samozřejmě taky, ale tam mi autoři tak moc cpali ten slovanskej styl, že to ten dračákovskej feeling trochu přebilo a vytvořilo to feeling úplně novej)

ShadoWWW píše:Jinak jako perlička se jeví paralela mezi šachy a DnD-DrD. V angličtině jsou v šachách bishop (biskup) a knight (rytíř alias RPG paladin), zatímco v českých šachách jsou místo nich střelec a kůň. V DrD zas oproti DnD chybí kněz a paladin, jejich roli převzal hraničář. Taky ten příměr střelec a hraničář docela sedí. $D
You just blew my mind, sir! ;D
It's Alive!

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9181
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu » 4. 1. 2017, 10:29

Gran píše:Na DrD3, jak ho tu řešíte, bych se klidně podílel, DrDo je srdcovka, ze které si už (díky bohu) nepamatuji mechaniky. xD
Bouchiho nechte, ne že bych mohl mluvit za něj (to ani náhodou), ale IMHO po jeho zkušenosti s DrDPlus2* si už nebude dělat naděje, že mu někdo dá novou hru, dokud se tak skutečně nestane. :P :D
(aneb: lets do it first, and ask questions later! $D )
Tohle chápu, na druhou stranu by mě dost zajímal pohled z jeho strany na fakt, že tu budou JaD a že je tu k mání celá základní řada DnD 5e v češtině zadara, i když ne knižně. Chtěl by tomu konkurovat stylem "a co jako, jebat na to, uděláme vlastní systém", nebo by chtěl se Skavenem spojit síly a přizpůsobit základ pravidel DnD 5e tak, aby to bylo jakž takž kompatibilní a hráči se nemuseli učit dvě hry, mohli sdílet své vytvořené materiály, apod. To je podle mě dost zásadní otázka. Problém mám trochu s tím, že v DnD 5e jsou věci, co mi přijdou... né šťastně řešené. Třeba Yorkův základ z DrD 1.9 je mnohem solidnější, modernější, jednodušší, flexibilnější a dává víc smysl.

Uděláme to opačně. Vytvoříme vlastní systém, než použít DnD 5e, a vyimportujeme to do zahraničí. $lol$
Gran píše:Pod tohle bych se klidně podepsal. Ten feeling, který jsem měl z dračáku, jsem už nikde nenašel (v Pluskách už jen dost vzdáleně.... např. přestože mi to nikdy vyloženě nevadilo, mám rozporuplné pocity z toho, že VŠECHNA povolání v DrD+ mají přístup k magii (byť třeba až na vyšších úrovních)).
(u DrD2 je příbuznost s DrDo samozřejmě taky, ale tam mi autoři tak moc cpali ten slovanskej styl, že to ten dračákovskej feeling trochu přebilo a vytvořilo to feeling úplně novej)
Však vím o čem mluvím. Obrázek $lol$ Pařením a remakováním DrDo jsem přeci jenom už nějaké ty roky strávil. :D Jo, DrDo mělo specifický feeling a Plus ani Dvojka ho nezachytila úplně výstižně, jsou to takové hry, podobné původnímu Dračáku, se vlastně ani moc nesnažily být nějak extra věrné.
Jinak mně osobně se líbí, ne když všechna povolání mají nějak přístup k magii, to je krize (a třeba v DnD 5e děsně nerfnuli magii, ale na druhou stranu bard je najednou full-caster, což působí děsně debilně a skoro každé povolání je najednou magické), ale když u povolání na vysokých úrovních některé schopnosti působí až trochu mysticky. Jako kdyby už tak nějak ty postavy pronikly hlouběji za závoj reality a prostě uber-level šermíř vezme zbraň a přečte její minulost. Takové dokreslení, co právě dodává takovou atmošku. Nemá to nic společného s kouzlením, je to jen jeden taková aspekt, který těch postavám na vysoké úrovni dodá opar tajemna. $D

Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1905
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od Gran » 4. 1. 2017, 18:25

eerieBaatezu píše:Uděláme to opačně. Vytvoříme vlastní systém, než použít DnD 5e, a vyimportujeme to do zahraničí. $lol$
That's the spirit! $D :P
eerieBaatezu píše:(...) prostě uber-level šermíř vezme zbraň a přečte její minulost. Takové dokreslení, co právě dodává takovou atmošku. Nemá to nic společného s kouzlením, je to jen jeden taková aspekt, který těch postavám na vysoké úrovni dodá opar tajemna. $D
To je ještě dobrý, ale když se ten šermíř promění ve zbraň, jsem z toho trochu rozpačitý. :D
It's Alive!

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9181
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: (Hypotetické) Dračí doupě 3 - diskuze

Příspěvek od eerieBaatezu » 4. 1. 2017, 20:27

Gran píše:To je ještě dobrý, ale když se ten šermíř promění ve zbraň, jsem z toho trochu rozpačitý. :D
Jj, to je už přes čáru. Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host