Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:39

Vzhledem ke snaze zachovat přehlednost příspěvků obsahujících konkrétní návrhy pravidel, tak si dovolím založit ještě jedno téma, kde budou pouze návrhy pravidel. Veškeré dotazy a připomínky prosím do Diskuse.

Tam také najdete upravené Programové prohlášení, kde je uvedeno, co má být cílem novelizace.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:40

Kostky a základní mechaniky

Hra vychází ze sjednocené mechaniky založené na hodu 2k6, která se vyskytuje ve dvou podobách:
- souboj, varianta k6 vs. k6, prakticky v té podobě, jak jej známe z DrD 1,6.
- zkouška, v podobě 2k6 + bonus za vlastnost + schopnost/dovednost proti obtížnosti.

V obou případech záleží na rozdílu obou hodů, tzv. přesahu.

V obou případech se rovněž uplatní situační bonus v rozsahu od -3 až po +3. Situačním bonusem se zohledňuje jak konkrétní situace (boj dlouhou zbraní ve stísněném prostoru, noc, déšť) tak dobré nápady hráčů, zajímavé popisy apod.

Upravený starší text:
Základní mechaniky
Pro všechny hody spojené s činnostmi postav ve hře používáme stejnou kostku šestistěnnou kostku (zkratka k6).
Také se lze setkat se zápisem k6+, což značí, že v případě, že na kostce padne 6), lze hodit znovu a výsledky sečíst. Tato varianta se používá v soubojích - bojových situacích. V těch případech, tzv. v aktivních konfliktech dvě strany (obvykle hráč a jeho protivník zastupovaný Pánem jeskyně - dále jen "PJ") . V ostatních případech hází hráč proti pevnému číslu, tzv. proti obtížnosti. Těmto hodům - pasivním zkouškám - říkáme také hod na past.

Zkouška – "Hod proti pasti“
Pasivní zkouška je případ, kdy čelí postava překážce, tj. situaci, kdy odpor jejímu snažení neklade žádná osoba. Příkladem jsou třeba zamčené dveře, které se postava snaží vyrazit, nebo široký potok, který chce přeskočit. Nebo když chceš zjistit, jestli postava odolá účinkům jedu, kouzla či nemoci.
V případě pasivní zkoušky obtížnost určuje Pán Jeskyně. Pokud hráč dosáhne nebo dokonce překoná tuto hodnotu, tak ve zkoušce uspěl. V některých případech pak bude mít i význam o kolik byla obtížnost překonána.
Hod 2k6 + bonus za vlastnost (-1 až 5) + případná dovednost/schopnost (1 - 7) + případný situační bonus (má hodnotu od -3 do +3) se porovná s obtížností.

Konflikt
Aktivní konflikt je takový případ, kdy se akci postavy někdo sám aktivně brání a dochází tak k porovnání sil. Například souboj dvou svalovců v páce, souboj v chytání much nebo partie šachu (pokud se tak hráči dohodnou, partii šachu je samozřejmě možné přímo odehrát), ale i případ, dky se někdo schovává a ten druhý jej hledá.
V případě aktivního konfliktu se porovnávají výsledky hodu obou oponentů. Pokud se jedná o souboj v páce, oba oponenti k hodu přičtou svou Vlastnost síly případně dovednost (Hrubá síla) a situační bonus (domácímu borci fandí publikum +1).

Souboj
V souboji se pak k hodům přičítá na straně útočícího útočné číslo a na straně bránícího se číslo obranné. Lze stručně uvést, že útočné číslo (ÚČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Síly k níž se přičte síla zbraně (SZ). Pokud má postava vyšší schopnost, než je jeho bonus za vlastnost Síly nebo Síla zbraně, tak použije na místo ní tu (jinými slovy použijí se dvě vyšší z těchto tří hodnot).

Stejně tak Obranné číslo (OČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Obratnosti, k níž se přičte kvalita zbroje (KZ). a případná dovednost.
I v souboji lze využít situačních bonusů, pokud to odpovídá situaci ve hře.
V případě úspěchu útočícího představuje rozdíl mezi útokem a obranou opravený o útočnost způsobené zranění, které se odečte od životů bránícího se.
Hod útočícího k6+/k6 + ÚČ + případný situační bonus (-3 až -3) vs. hod bránícího se k6+/k6 + OČ + situační bonus.

V konkrétním boji pak mohou být ÚČ a OČ ovlivněna ještě dalšími modifikátory, vyplývajícími zejména ze schopností obou účastníků.

Úroveň
Za každou Událost přidělí Pán jeskyně body Zkušeností.
Událostí může být střet s jinými postavami nebo nestvůrami, ať již má formu Vyjednávání, včetně všelikého klamání nebo dojde na Souboj; nebo významná Zkouška, kterou postavy úspěšně projdou.
Dále Pán jeskyně může – a měl by! – ocenit dobré nápady ve prospěch družiny i ve prospěch rozvoje příběhu, nebo i zdařilé odehrání role v na každém sezení.
V jedné scéně může být více událostí, ale nemusí tam být také žádná natolik podstatná, aby si zasloužila ocenění ve zkušenostech. Pokud je ve scéně více menších Událostí, je vhodné je zhodnotit dohromady.

Základním vodítkem pro počet zkušeností za událost je součet úrovní všech oponentů nebo náročnost zkoušky. Pán jeskyně může tuto hodnotu navýšit (nebo naopak snížit), pokud by takový střet byl obtížnější (nebo naopak výrazně snazší), než by odpovídalo prostému součtu úrovní oponentů. Zkušenosti se udělují ve stejné výši bez ohledu na způsob vyřešení střetu, ale Pán jeskyně neudělí zkušenosti, pokud družinka bez rozumného důvodu použila násilí. Získané zkušenosti se rozdělí rovným dílem mezi členy družinky, zbytek dostane ten hráč, který měl největší podíl na úspěchu družinky.

Při dosažení níže uvedeného množství zkušeností je možné přejít na novou Úroveň (je otázkou, zda požadovat formální výcvik stojící navíc čas a peníze, nebo postačí samotné zkušenosti - asi bych nechal alternativu).
Tabulka celkového množství zkušeností, potřebné pro úroveň:
1 10
2 30
3 60
4 100
5 150
6 210
7 280
8 360
9 450
10 550
11 660
12 780
13 910
14 1050
15 1200
16 1360
17 1530
18 1710
19 1900
20 2100
21 2310
22 2530
23 2760
24 3000
25 3250
26 3510
27 3780
28 4060
29 4350
30 4650
31 4960
32 5280
33 5610
34 5950
35 6300
36 6660

Každá postava dosažením získá:
a) dvě možnosti si vzít novou schopnost nebo dovednost či si zlepšit některé ze stávajících;
b) vyjma kouzelníka získá každé povolání 2 žt. (k maximu životů) a další možnost zlepšení schopností či dovedností NEBO si vybere zda chce navýšit životy podle této tabulky:
Válečník 2k6-1
Hraničář 1k6+2
Alchymista 1k6+1
Zloděj a kouzelník 1k6
(alternativně si může družinka zvolit, že zvýšený nárůst bude volba bonus za odolnost nebo 1k6)
c) kouzelník získává 1 žt., magy ve výši bonusu za Inteligenci (k maximu magů) a další možnost zlepšení schopností či dovedností NEBO si vybere zda chce navýšit životy o hod 1k6 a magy ve výši bonusu za Inteligenci (k maximu magů).

Platí, že každou schopnost nebo dovednost lze zlepšit jen ob úroveň.

Příklad: Barbarský válečník Hrun získá stou zkušenost a postoupí tak na 4. úroveň. Za první možnost zlepšení si povýší schopnost Vícenásobné útoky Z 1 na 2, čímž získá bonus na bojovou iniciativu +4. Druhou by rád investoval do Přesnosti 2, ale jelikož si tuto Schopnost zlepšil při přechodu na předchozí úroveň, tak nemůže. Proto druhé zlepšení využije k tomu, aby se naučil dovednost Rychlosti, kterou dosud neovládá. Jelikož má jen 19 životů (Odolnost 19+4, začínal tedy s 15 žt. a dvakrát využil možnost třetího zlepšení), tak tentokráte chce větší nárůst životů a riskne hod, má štěstí a padne mu 6, nadále tedy bude mít 25 životů.

Terminologie
Schopnosti - souhrnný název pro jednotlivé soubory toho, co se mohou postavy s určitým povoláním naučit
Dovednosti - souhrnný název pro jednotlivé soubory toho, co se mohou postavy naučit, dovednosti jsou přístupné každému povolání či rase.
Naposledy upravil(a) Vallun dne 19. 11. 2016, 18:53, celkem upraveno 5 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:41

[placeholder]Tvorba postavy - Výběr rasy a povolání
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:42

Tvorba postavy - Vlastnosti

Postavy mají 5 Vlastností, které v průběhu času nerostou - Síla, Obratnost, Charisma, Inteligence, Odolnost

Základní určení výše vlastností bude tzv. Yorkova metoda, dále budou jako volitelné čistý pointbuy, přihazovaný point buy (X+k6 bonusů k rozdělení) a klasické nahazování ala DrD. Interval vlastností by měl být mezi 9-1 a 21+5.

Základní hodnoty vlastností
Hoď 1k6 a použij řádek s číslem, které ti padlo, nebo si jeden z nich vyber. Hodnoty pak přiřaď k jednotlivým vlastnostem dle svého uvážení.

1. 15 14 11 10 10 (60)
2. 15 13 12 11 10 (61)
3. 14 14 13 11 10 (62)
4. 14 14 12 11 11 (62)
5. 14 13 13 12 11 (63)
6. 13 13 13 13 13 (65)

/* Pozn: V závorkách je součet hodnot, to je čistě vývojová poznámka.*/

Oprava za rasu
Hobit
Sil -1, Obr +3, Odl +1, Int +1, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané dovednosti spjaté s Obratností.

Kudůk
Sil +0, Obr +0, Odl +2, Int +1, Cha +3
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Charismou.

Trpaslík
Sil +2, Obr +1, Odl +3, Int +1, Cha -1
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Odolností.

Elf
Sil +0, Obr +2, Odl -1, Int +3, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Inteligencí.

Člověk
Sil +1, Obr +1, Odl +1, Int +1, Cha +1
Do začátku má 1 postupový bod, který může investovat do vybrané Schopnosti nebo Dovednosti.

Barbar
Sil +2, Obr +2, Odl +2, Int +0, Cha +0
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté se Silou.

Kroll
Sil +3, Obr -1, Odl +2, Int -1, Cha +1
Do začátku má 2 postupové body do vybrané dovednosti či dovedností spjatých se Silou.

Oprava za povolání
Válečník
Sil +3, Odl +3

Hraničář
Sil +2, Obr +2, Int +2

Alchymista
Obr +2, Odl +2, Int +2

Kouzelník
Int +3, Cha +3

Zloděj
Obr +3, Cha +3

Opravy pro hráčské postavy
8-9 -1
10-12 +0
13-14 +1
15-16 +2
17-18 +3
19-20 +4
21-22 +5
Naposledy upravil(a) Vallun dne 30. 9. 2016, 10:12, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:42

Válečník

Těžké zbroje - Obr
- Válečník je schopen nosit jakoukoliv, i tu nejtěžší zbroj, jako by to byl jeho běžný oděv. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)
Těžké zbraně - Sil
- Těžká zbraň je téměř odznakem válečníka, ale ten je stejně dobrý i se zbraní střední. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ (ÚČ tvoří vyšší dvě z SZ, Sil a této schopnosti)
Přesnost - Obr?
- boj s konkrétní zbraní, spoluvytváří ÚČ a započítává se rovněž k Obraně zbraně
Drtivost - Sil?
- nahrazuje útočnost zbraně
Průraznost
Tzn. příklad: barbar válečník Hrun se střetne se skřetem Bejbišem. Udělí mu zranění za 15 životů. Skřet hází proti pasti 5 na ztrátu akce, má odolnost 2, hodí 2 a přechází tak o jednu příští akci.
O pár let později se barbar Hrun opět utká se skřetem... Že by Bejbiš, ještě žil? Ne, to opravdu ne. ...Zemákem. Hrunovi mezitím narostlo ÚČ, a navíc investoval 4 body do schopnosti Průraznost (je tedy minimálně na 8. úrovni). Dá skřetovi ránu za 20 životů, Zemák pak čelí pasti 16 (20 - (10-4 za průraznost), má odolnost 3 hodí 5, neúspěch o 8 pak znamená,že přichází o 2 akce (8/6 = více než 1).

Vícenásobné útoky
- za každý investovaný bod získává válečník +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností rychlost.
Volitelné pravidlo - bonus k Ini z dovedností a schopností nesmí nikdy být vyšší než level postavy.
Kryt - Odo
- jednou za každý bod v této schopnosti může bojovník během boje použít vykrytí útoku, kdy sníží utržené zranění o Odo+Kryt+2k6, každý kryt je samostatná akce.
Velení a přehled v bitvě - Char
- pomocí této schopnosti může válečník získat situační výhodu v boji pro sebe a své druhy a varovat je před nebezpečími. Na začátku boje si hodí vybraný velitel za každou stranu (Char+Velení+2k6). Velitel s nejvyšším výsledkem dokáže v boji uplatnit svou taktiku. Rozdíl hodů se promítne do situačního bonusu (max +3). Tentýž hod se pak použije i v průběhu boje na schopnost velitele rozpoznat skryté taktické nebezpečí (například příchod posily apod.).
Samoléčba - Odo
- Po každém boji si válečník může odstranit otravu (nebo podobný postih) nebo vyléčit životy. Obtížnost odstranění otravy určí PJ, při léčení životů se hází proti obtížnosti 4 (bylo-li celkové utržené zranění menší než 1/3 životů) 8 (bylo-li větší než 1/3 a menší než 2/3 životů postavy) a 12 (bylo-li větší než 2/3 životů)
Odhad a znalosti válečníkovi - Int
- válečník je odborník v používání zbraní, zbrojí, taktik a legendárních válečníků či jejich nepřátel, proto se může pokusit rozpoznat zbraň či odhadnout parametry nepřítele. Čím méně obvyklý je odhadovaný předmět tím je vyšší obtížnost...
Zastrašování - Sil/Obr/Odo/Char
-funguje stejně jako dovednost zastrašování, avšak válečník si může vybrat na jakou vlastnost jej v konkrétní situaci naváže.
Rytířství - Char
- etika a etiketa rytířů, dvornost, znalosti turnajového klání a zákulisí
Vojáctví - Odo
- vojácká houževnatost a výdrž, vojáci musí hodně vydržet - špatné jídlo, dlouhé pochody, musí se postarat o svou výzbroj a výstroj, umět přežít ve vojenských táborech
Šerm - Obr?
- umožňuje přesouvat obranu do útoku a obráceně, později i útok do dosahu a to až v rozsahu 4. Nelze uplatnit současně s Berserkem
Berserker - Odo?
- umožňuje řízenou změnu v berserka, což posílí iniciativu a útok za cenu podstatného snížení obrany, neslučitelné se šermem
Chladnokrevnost - Odo
- jako odolání magii, ale využitelné rovněž na psychická kouzla a iluze a mentální útoky
Bojový pokřik - Char
- i nejsilnější protivníci zaváhají, zda útočit, nejslabší jsou navíc zpomaleni.
Finty - Obr?
- Vířivý útok, Kružný sek, Sražení soupeře...
- válečník zároveň získává odpovídající finty z Dovednosti Bojové triky

Vlastnost s ? znamená, že se vazba na vlastnost prakticky nepoužije.

Je to první nástřel, popisy budou samozřejmě podstatně rozvinuty a upřesněny. Sehranost a Jízdní boj jsou dovednosti.
Naposledy upravil(a) Vallun dne 28. 10. 2018, 09:11, celkem upraveno 2 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:43

[placeholder]Hraničář

'Střední zbroje - Obr
- Na hranici mezi civilizací a divočinou je život tvrdý, i ten nejhbitější nebo nejbystřejší občas nestačí uhnout, proto hraničáři jen zřídka odkládají své kroužkové zbroje. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)

Střední zbraně - Sil
- Hraničáři nemohou na dlouhých výpravách nosit těžké zbraně a lehké zase nemusí být dost účinné na netvory, kteří mohou číhat už v příští hvozdu. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ.

Chodecká zbraň - Sil

Hraničářská střelba - Obr

Hbitost - Obr

Ranhojičství - Int

Lesní moudrost - Odo

Zvířecí společník - Char
Naposledy upravil(a) Vallun dne 7. 10. 2016, 21:47, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:43

[placeholder]Alchymista
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:43

[placeholder]Kouzelník
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:43

Zloděj

Lehké zbroje - Obr
- Zloděj je mnohdy odkázán na svou obratnost nebo nenápadnost v davu, proto nosí jen lehkou zbroj. Tato schopnost spoluvytváří OČ

Střední zbraně - Sil
- Zloději se pohybují v drsném světě, jemuž se násilí nevyhýbá, proto ovládají nejen lehké, ale i střední zbraně. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ.

Boj s dýkou - Sil
V zapadlých uličkách nebo temných zákoutí knajp je rychlost a nenápadnost víc, než délka čepele, proto se zloději věnují boji s dýkou nebo tesákem víc, než kdo jiný. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ pro boj zblízka, pokud zloděj bojuje tesákem či dýkou (včetně jejich dvojiček) a za každý bod této schopnosti získává zloděj +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností Rychlost. Od čtvrté úrovně lze tuto schopnost uplatnit na všechny lehké zbraně. Od dvanácté úrovně může Zloděj použít tuto schopnost s vlastností Obratnosti a od dvacáté čtvrté úrovně i na mečovité střední zbraně.

Převleky - Char
Zloděj často potřebuje působit nenápadně, vydávat se za neškodného, tuctového obyvatele. Ti talentovanější se mohou dokonce snažit vydávat ku svému prospěchu za jinou konkrétní osobu (od 12. úrovně) a maskovat druhé (od 4. úrovně).

Získání důvěry - Char

Objevení mechanismu - Int
Mechanismem se rozumí jakýkoliv skrytý předmět - pokladnička, dveře, past...

Zneškodnění mechanismu - Obr
Odstranění pasti, odemčení zámku etc.

Útok ze zálohy - Sil?
Zloděj umí využít příležitosti a když o něm nepřítel neví, tak mu zasadit drtivou ránu. Od 4. úrovně lze i střelbou a vrhem; od 12. úrovně útok shora; od 24. úrovně se zranění trojnásobí.

Šplhání a skoky - Obr
Zloděj je mrštná mrška a pohyb po střechách, zdech a cimbuří je jeho denním chlebem, k čemuž samozřejmě patří též řízené seskokové ústupy (rozuměj pády).

Tichý pohyb - Obr

Nenápadnost - Odo
Zahrnuje antiplášť

Odhad lidí - Int

Určení hodnoty poklady - Int

Síťotvorba - Char
Naposledy upravil(a) Vallun dne 2. 10. 2016, 18:32, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:44

Dovednosti

Síla:
Atletika
§ Hrubá síla
Boj beze zbraně
Bojové triky - Prchání, Kryt, Útok z obrany

Odolnost:
Odolávání vnějším vlivům - zima, vedro
Odolávání vnitřním vlivům - jed, nemoc
Resistence na magii
§ Vytrvalost

Obratnost:
§ Zručnost
Šplhání a rovnováha
Vrhání na cíl - nepřímá střelba
Lov
Jezdectví
Přežití v divočině
Postřeh

Charisma:
Umění diplomacie - ceny v krámu a pod.
§ Vzhled
Motivování
Síla vůle
Telepatie
Telekineze
Přivolávání

Inteligence:
Znalost cizích jazyků
§ Selský rozum
Stopování
První pomoc
Pyrokyneze
Všímavost - cílené hledání věcí, stop a pod.

Mimostojné:
Rychlost
Sehranost
Zlepšené smysly - možná spojit s Infrasmyslem, který by představoval nejvyšší stupeň?
Infrasmysl

U Dovedností označených § si dovedu představit/zvažuji, že by v některých případech byly použitelné na místo Vlasntosti s ohledem na Bouchiho připomínky.
Naposledy upravil(a) Vallun dne 4. 10. 2016, 08:32, celkem upraveno 4 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:45

Pravidla pro boj

Souboj
V souboji se pak k hodům přičítá na straně útočícího útočné číslo a na straně bránícího se číslo obranné. Lze stručně uvést, že útočné číslo (ÚČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Síly k níž se přičte síla zbraně (SZ). Pokud má postava vyšší schopnost, než je jeho bonus za vlastnost Síly nebo Síla zbraně, tak použije na místo ní tu (jinými slovy použijí se dvě vyšší z těchto tří hodnot).

Stejně tak Obranné číslo (OČ) je tvořeno bonusem za vlastnost Obratnosti, k níž se přičte kvalita zbroje (KZ). a případná dovednost.
I v souboji lze využít situačních bonusů, pokud to odpovídá situaci ve hře.
V případě úspěchu útočícího představuje rozdíl mezi útokem a obranou opravený o útočnost způsobené zranění, které se odečte od životů bránícího se.
Hod útočícího k6+/k6 + ÚČ + případný situační bonus (-3 až -3) vs. hod bránícího se k6+/k6 + OČ + situační bonus.

V konkrétním boji pak mohou být ÚČ a OČ ovlivněna ještě dalšími modifikátory, vyplývajícími zejména ze schopností obou účastníků.


Tabulka zbrojí

KZ 0 - Žádná
Lehké
KZ 1 - Róba
KZ 2 - Kožená zbroj
Střední
KZ 3 - Destičková zbroj
KZ 3 - Kroužková zbroj
Těžké
KZ 4 - Kroužkoplátová zbroj
KZ 5 - Plná plátová zbroj - opravdu těžká, nevhodná pro dobrodruhy


Tabulka zbraní

Název - SZ+útočnost - Obrana zbraně - dosah

Lehké
Dýka 2+0 - -1 - 1
Tesák 3-1 - 0 - 1
Obušek 3-2 - -2 - 1
Palcát 3+1 - -1 - 1
Kukri 2+2 - 1 - 1
Krátký meč 4-1 - 0 - 1
Bastul 4+0 - 1 - 1

Hůl kovaná 5-1 - 2 - 1-2
Dvě dýky 3+1 - 2 - 1
Bastul 2R 4+1 - 2 - 1-2
Oštěp 4+0 - 1 - 1-2

Střední
Šavle 4+2 - 1 - 1
Sekera 3+1 - 0 - 1
Kyj 3+2 - -1 - 1
Tulvar 4+1 - 2 - 1
Bradačka 3+2 - 1 - 1
Široký meč 5+0 - 1 - 1

Vidle 4+0 - 1 - 1-2
Kopí 5+0 - 0 - 1-2
Válečná sekera 4+3 - -1 - 1
Sudlice 5+1 - 1 - 1-2
Píka 5+2 - 1 - 2-3
Korseka 4+2 - 2 - 1-3
Tesák a dýka 4+0 - 2 - 1
Dva tesáky 4+1 - 2 - 2
Krátký meč a dýka 5+0 - 3 - 1
Dva krátké meče 6+0 - 4 - 1
Bradačka 2R 4+2 - 2 - 1-2

Těžké
Meč bastard 6+0 - 1 - 1
Dlouhý meč 7-1 - 1 - 1-2
Válečné kladivo 5+2 - 0 - 1
Řemdich 4+3 - -1 - 1-2

Cep 5+4 - -1 - 2
Halapartna 4+6 - 2 - 2
Meč Bastard 2R 6+1 - 2 - 1-2
Obouruční meč 7+1 - 1 - 1-2
Šamšír 6+2 - 2 - 1-2
Těžký kyj 5+4 - -1 - 2
Trojzubec 6+2 - 2 - 1-2
Dvě šavle 8-2 - 3 - 1
Široký meč a dýka 5-1 - 2 - 1
Široký meč a tesák 6-1 - 2 - 1
Dva tulvary - 8+0 - 2 - 1-2
Krátký meč a kukri 5+2 - 3 - 1
Široký meč a kukri 8+3 - -1 - 1
Naposledy upravil(a) Vallun dne 16. 10. 2016, 18:13, celkem upraveno 2 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:46

[placeholder]Rezerva
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:46

[placeholder]rezerva 2
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:46

[placeholder] rezerva3
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26845
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla

Příspěvek od Vallun » 30. 9. 2016, 06:46

[placeholder]rezerva 4
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host