Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
DRDMamut

Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od DRDMamut » 16. 5. 2016, 07:35

Zdravím všechny nadšence Dračího doupěte.
Blíží se mi maturitní projekt a opravdu by mi neskutečně bavilo vyvíjet prostředí pro tvorbu světa a příběhu DRDčka.
Vlastně jsem ani na internetu nenalezl prostředí, ve kterém můžete česky dračák hrát, natož vytvářet. Řeč samozřejmě není o hře o více lidech, ale o hře jednoho hráče, který zadává příkazy do konzole a imaginární "vypravěč" mu vypráví kde se ocitá a co může dělat.

(Jako takový příklad si můžete vyzkoušet Zork, původně z roku 1979:
http://iplayif.com/?story=http%3A%2F%2F ... dungeon.z5)

Než se ale do čehokoliv pustím, chtěl bych znát názor cílových uživatelů, tedy Vás vypravěčů.
Já jsem sice Dračáky fascinován, ale vskutku žádný vypravěč nejsem.

Proto se Vás ptám, jak by jste si asi představovali takové vývojářské prostředí, kde si můžete vytvořit vlastní svět i příběh?

Můj hlavní koncept se skládá ze dvou částí:

První verze prostředí by svět generovala z nějakého Vašeho přednastavení, zcela náhodně, v podstatě by to němělo hlavu ani patu a byl by stanoven nějaký cíl hry, jako třeba povraždi všechny monstra atp.
Přednastavení světa by třeba obsahovalo jednotlivé místa a procentuální šanci, že se zrovna teď vygeneruje. (Např. Les - 30%, Louka - 70%)

Druhá verze by již byla náročnější na vývoj, ale zato by měla zmiňovanou hlavu a patu, každé políčko hry by jste si totiž sami nadefinovali, které následuje po kterém, na jakém bude které npc, jaké bude kde co říkat, kde se budou objevovat monstra, jaké budete dostávat questy a tak dále.

Možností co všechno se dá v takovém vývojovém prostředí dělat je opravdu nespočet.
Nejdůležitější je, aby se ale dobře používal vypravěčům, a proto bych od Vás rád dostal nějakou zpětnou vazbu.

Mějte se dračákovsky,
díky Mamut.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15758
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od Jerson » 16. 5. 2016, 09:39

Moc nechápu, k čemu to má vlastně být, když to má být o hře pro jednoho hráče - to si nadesignuju dobrodružství a pak ho odehraju? Nebo ho nadesignuju pro někoho jiného?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od York » 16. 5. 2016, 10:18

DRDMamut píše:Proto se Vás ptám, jak by jste si asi představovali takové vývojářské prostředí, kde si můžete vytvořit vlastní svět i příběh?
Pokud tě zajímá textové rozhraní, tak takové hry existují, z českých (tedy u nás vyvíjených) viz například Brutus MUD. V angličtině je to ze dvou důvodů: protože má čeština výrazně komplikovanější gramatiku a pak proto, že omezovat se na česky mluvící hráče je dost krátkozraké. Jinak češtině ale nic nebrání, je to konec konců jen text.

Rozhraním myslíš předpokládám editor. Brutus má dvě verze, jednu textovou, ta vypadá takhle (příklad editace questu, většina těch možností má nějaké podnabídky):

Kód: Vybrat vše

Quest #82000
E) Enabled     : yes
1) Name        : To combat spirithunters...
2) Description : Bring an eremite siphon to Scientist Donna Red.
3) Information :
Hello, my friend. As you migh already have discovered, the ancient ruins below
us are full of strange and very dangerous creatures. They are not realy
malicious to us, but they might be quite important to our research nevertheless.
If they are dead, of course. So to get to the point: I have discovered a
fragment of an old manuscript and was able to decipher some of it. It might or
might not be actualy useful, that remains to be tested yet. If you want to help
me test it though, I need you to bring me an item called 'eremite siphon'. The
item to be created from it could prove to be useful in dealing with creatures
called 'spirithunters'.

4) Complete    :
Quest complete, return to Scientist Donna Red for your reward.
5) Ending      :
Wonderful. I've already prepared another eremite siphon so you don't have
to wait for me to do it. Please ask me for a quest again if you want to
know what to do next with it.

6) Questmaster : [82007] Scientist Donna Red
7) Reward Mob  : same as questmaster
8) Ask Script  : [    0] None
9) Announce    : 100%
C) Conditions for making this quest available
T) Tasks
R) Rewards
X) Mark this quest for deletion
Q) Quit
Enter choice: 
A pak webovou, která umí to samé, jen to můžeš zadávat přes webový formulář místo telnetového rozhraní.

Druhá věc, na kterou se asi neptáš, ale která je z pohledu hráčů stolních RPGček výrazně zajímavější, je podpora improvizovaného PJování. Na Brutusu se to moc nedělá, ale engine circlemudu pro to v základu podporu má. PJ se může například "switchnout" do libovolného NPC a hrát za něj stejně, jako kdyby ovládal hráčskou postavu (mluvit, chodit, bojovat, cokoliv). Příprava takového eventu "naživo" pak znamená naeditovat si prostředí (ale můžeš využít už existující), předměty, potvory a tak (opět můžeš využít už existující). Quest editovat nemusíš, protože ho zadáváš a odehráváš sám ručně, jako kdybys hrál stolní RPGčko.

Chtěl bych tě jen upozornit, že něco takového představuje fakt hafo práce - mnohem víc, než se na první pohled zdá. Budeš například pravděpodobně potřebovat nějaký interní skriptovací jazyk (nebo rozhraní pro nějaký stávající, což ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát), budeš potřebovat napsat věci jako počítání času, střídání dne a noci (protože když už hraješ počítačovou hru, tak se tak nějak předpokládá, že tyhle věci za tebe dělá server), nějaké základní chování potvor, atd.

DRDMamut

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od DRDMamut » 16. 5. 2016, 11:03

Hru by jsi si netvořil pro sebe, ale pro ostatní hráče.

No vida, tak přece jenom něco existuje.
Díky za vysvětlení, asi to budu muset přehodnotit :D
Mám na to sice 2 roky, ale ono to s tim dračákem nebude jednoduchý.
Každopádně bych si rád udělal hru, protože mě to bude bavit a nebudu to dělat jenom z nutnosti nějakého projektu.

Bohužel mi profesor hru nechce uznat, a tak jsem si řekl, že mám rok na to abych něco vytvořil, a pak se mi to třeba povede obhájit jako maturitní projekt, na kterém bych dělal ještě další rok.

Potřebuji vymyslet něco lepšího než je hra sama o sobě, (např. ten generátor) nebo hru, která má nějaký větší smysl.

Ten Dračák bude nakonec asi moc velké sousto.
Kdyby ste někdo měl zájem pomoct studentovi v nouzi ( :D ), nějaké nápady určitě ocením.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8612
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od OnGe » 16. 5. 2016, 11:15

Nechci tě odrazovat, ale jenom to procedurální generování světa máš projekt na dva roku :) Měl by sis to trochu zjednudšit.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od York » 16. 5. 2016, 11:23

DRDMamut píše:Bohužel mi profesor hru nechce uznat.
V tom případě je to idiot ;-)

Já jsem jako maturitní projekt hru programoval a naučil jsem se na tom hrozně moc, určitě se toho drž. Dokonce i to textové rozhraní zní jako fajn nápad. Ideálně teda v browseru, telnet už je přece jen dost zastaralá technologie. Můžeš to pojmout třeba jako gamebook s interaktivními souboji, to bude o několik řádů jednodušší, než dělat celý fungující svět.

Pokud by s tím měl učitel fakt hodně velkej problém, tak to můžeš pojmout třeba jako didaktickou hru - každé kolo souboje například může chtít po hráči vyřešit nějakou matematickou úlohu (nebo třeba zodpovědět na něco, co se může vyskytnout u maturity, vcelku z libovolného předmětu). Lehcí protivníci vyžadovat třeba jen jednu správnou odpověď, hlavní boss třeba tři (a těžší).

DRDMamut

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od DRDMamut » 16. 5. 2016, 11:39

V telnetu jsem to určitě dělat nechtěl :D

Ale tohle není špatný nápad. Ani s těma otázkama z maturity.
Jinak takový game book, tím myslíš něco ve smyslu, že dostáváš na vybranou co můžeš udělat, je to tak?

Jo a díky za podporu :))

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24298
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od Vallun » 16. 5. 2016, 21:24

a co tohle?:)

Jde to zaměřit natolik historicky, aby to prošlo i ve škole...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od York » 16. 5. 2016, 22:55

Vallun píše:a co tohle?:)

Jde to zaměřit natolik historicky, aby to prošlo i ve škole...:)

Aby to šlo implementovat, tak bys musel dodat daleko víc, než jen hrubý koncept :p

DRDMamut

Re: Vývoj administrátorského prostředí pro DRD

Příspěvek od DRDMamut » 17. 5. 2016, 08:11

Vallun píše:a co tohle?:)

Jde to zaměřit natolik historicky, aby to prošlo i ve škole...:)
To je sice určitě zajímavej nápad, ale lehce mi to připomíná divoké kmeny, tedy o hodně víc propracovanější. O to ale nejde. Spíš o to, že aby se mi povedlo obhájit jakoukoliv "hru" jako maturitní projekt, musí mít prostě něco navíc.

Generátor dračáků již jsem zavrhl, ale nápad Yorka na game book mě docela zaujal.

Každý by si mohl v administraci jednoduše vytvořit svůj vlastní příběh, tudíž by se opět jednalo o generátor.
V průběhu by jsi se rozhodoval co udělat, čímž by tě to házelo na různé "stránky".
Na různé akce si nastavíš, že to třeba vyžaduje inteligenci na úrovni 10, a poté s tvojí úrovní inteligence a nějakým součtem kostky by to vyhodnotilo, zda byla akce úspěšná a podle toho by se opět odvíjel děj.

Navíc se dá udělat combat systém pomocí znalostního kvízu, což mi taky může při obhajobě pomoci.

Myslím si, že už jsem se rozhodl :D

Díky za pomoc

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host