[Novelizace DrD] Novinky

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17402
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Jerson » 22. 3. 2016, 07:45

Myslím jako libovolná postava, kterou v RPG hraju.

Vallune, rozebírání kouzelnictví v DrD je na dlouho, fakt se do toho mám pouštět?

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Argonantus » 22. 3. 2016, 08:41

Jerson:

Možná to bude užitečné.
Ale možná to Souboje, pakliže ti jde o problém "rychlosti ničení". Už tam pár věcí na to téma padlo, některé nestability jsou zjevné.
nebo do Dovedností, pakliže bys to třeba chtěl jinak rozdělovat.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17402
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Jerson » 22. 3. 2016, 12:46

Nejde o rychlost ničení, jako o koncept a princip magie. Na jednu stranu to má být jen síla bez vlastního vědomí, která nějak funguje, na druhou stranu je to v některých kouzlech dost komplikovaná záležitost. Blesky jsou jednoduché (i když v daném světě neuvěřitelně smrtící, protože s dostatkem magenergie lze zabít postavu s libovolným počtem HP, pokud nemá nějako ochranu proti bleskům nebo magii, která je prozměnu činí naprosto zbytečnými.).
Ale pak tu jsou kouzla jako "Zesměšni", kdy se kouzelník rozhoduje, jakým jakým způsobem postavu pozmění, aby byla směšná, ale přitom některé věci vytvořit může (oslí uši) a některé nemůže (elfí uši na člověku). A aby to nebylo tak jednoduché, může vytvořit chápavý ocas, který se postava může naučit používat (nevím zda to bylo v pravidlech nebo v Moudré sově, ale byl to "oficiální" názor), ale nemůže vytvořit novou ruku z useknutého pahýlu. Navíc se do toho nějak počítá úroveň kouzelníka nebo rozdíl úrovní, kdy je kouzlo pro vysokolevelového kouzelníka prakticky zadarmo. Pokud magie může skutečně tak levně vytvářet funkční části těla "aby byly směšné", proč nemůže vytvářet funkční části těla, které směšné nebudou? Nebo když se někdo zasměje při představě, že má člověk na dlaních přísavky, mohl by kouzelník vytvořit z party lidí gekonlidi? A trvale?
Nebo jiný problém - magie, která porovnává cenu. Ať pomocníčci, kteří vykonávají práci za nějaké Zl, tak démon proměny prvků či čehosi, který změní olovo ve zlato tak, aby jeho cena byla srovnatelná. Chápu, že je třeba zabránit kouzelníkům a theurgům ve vytváření kopců zlata a práce z ničeho, nebo jídla z ničeho, ale proč tak blbě?
A to nemluvím o faktu, že některé potvory jsou vůči některým kouzlům odolné, i když není uveden žádný důvod - tedy kromě toho, aby byli tvrdší protivníci. Přitom proti magii nechrání žádná zbroj. Když vezmu, kolik lidí v reálném světě nosí neprůstřelné oblečení jen proto, že by mohli být cílem útoku zbraní, pak nechápu, jak může fungovat svět, ve kterém může kterýkoliv kouzelník snadno napadnout jinou postavu. Nebo být pomocí magie přesvědčen, aby to udělal z vlastní vůle.
Jak fungujou kouzla, která vytvoří iluzi, jenž vydrží tak dlouho, dokud ji někdo neprohlédne, a pak zmizí pro všechny? Jsou blesky naváděné, nebo ne - fungujou přes sklo, přes vodu, na neviditelnou postavu, v mlze? Může kouzelník kouzlit v leže na břiše, třeba ze skrytu, může kouzlit skrz klíčovou dírku, když vidí cíl? Jak hlučná je magie, třeba hyperprostor, když chci válečníka teleportovat za záda nepřátel a dát mu volný útok? Jakou mají válečníci vypracovanou taktiku proti kouzelníkům, čarodějům a mágům? Jakou taktiku má ochranka krále, a jak vůbec může někdo někoho chránit proti magii podobně jako dnes chrání amerického prezidenta?
Ve světě DrD s jeho magií je možná dají vybíjet jeskyně, ale nedovedu si představit, jak se v takovém světě žije. To že je magie málo není žádný argument - pravých neštovic nebo antraxu je taky málo, ale jsou doby, kdy mají vliv na celý svět.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 3. 2016, 13:01

Jerson: Přesně proto jsem mluvil o tom, proč by bylo dobré udělat "systém magie", třeba jako má Shadowrun, protože magie v DrD a DnD vůči fungování světa nedává vůbec smysl.

Magie v DnD je děsně drsná a přesto tam nejsou žádná pravidla pro to, jak se lidé ve světě magii brání, a ani kouzelníci nemají pořádně kouzla na obranu... už přes 40 let a nikdo s tím nic nedělá. $lol$

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17402
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Jerson » 22. 3. 2016, 13:11

Jestli to nebude tím, že v DnD se hrajou dobrodružství a ne fungování světa. Mám dojem, že v DnD můžeš magií tvořit jídlo a vodu, jakož i jiné materiály, ne? Na tom stejně fungující svět nikdy neuděláš.

Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Rysing » 28. 3. 2016, 12:22

Od doby, co hrajeme i drd+ mi v drd 1.6 strašně moc chybí stat vůle, protože tam kde je potřeba je většinou použita INT, která toho s vůlí moc společného nemá.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Novinky

Příspěvek od Argonantus » 29. 3. 2016, 07:38

Používejte Charisma, to je prosté.
Postupně si tvůrci uvědomili, že Charisma není jen okouzlující krása k balení holek a k vyjednávání, ale taky vlastně i kouzlo osobnosti jako takové, což souvisí s vůli prakticky neoddělitelně. V okamžiku, kdy se na scéně objevil mágův magický souboj, tak už bylo jasno.

Prakticky všechny vlastnosti v DrD jsou poskládané z několika, to je důsledek toho, že jich je málo.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti