Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 11:37

Argonantus píše:Nicméně vozy se zlatem, potřebné pro přestup na vyšší level, najednou přes noc zmizely, a PJové, dělejte si s tím, jak umíte.
No právěže neumíme. A tím se to kompletně zboří.

Nevím, jak bych družině vysvětloval, že ty tisíce zlatých se jim zničeho nic promění na tisíce stříbrných a že plátovka (která vždycky stála kolem 700 zlatých) bude najednou stát 50.

Argonantus odhlášený

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus odhlášený » 10. 3. 2016, 12:17

Pepa píše: No právěže neumíme. A tím se to kompletně zboří.
Nevím, jak bych družině vysvětloval, že ty tisíce zlatých se jim zničeho nic promění na tisíce stříbrných a že plátovka (která vždycky stála kolem 700 zlatých) bude najednou stát 50.
Vy možná neumíte, ale my jsme umět museli, DrD nás to prostě naučilo. Popisuju to, co se reálně stalo. Postavy jsme kvůli tomu neopustili, kampaň jsme kvůli tomu nepřerušovali.
Změny cen? Měnové reformy?
Takové věci se stávají i v té nejreálnější realitě. Základ triku je trefit ten moment, kdy postavy právě zaplatily většinu svých pokladů za nové levely, aby z nich v novém systému nebyli miliardáři. A pak už to jde samo.

Problém ekonomiky je takový, že v DrD jako obvykle žádný systém nemá, jsou to po světě rozházené záhadné trosky různých historických hacků. PPE Svět moc nenavazují na tu starší hrdinskou část, celé je to o několik řádů jinde.

Beru PPZ 1.5 a tam je základní startovní hladina 1k6+5*10 zlatých, takže fakt se ubralo i celkově.
Sice údajně furt platí 1 zl=10 stř=100 md, ale ty drobné mince málokdy někdo potká, neb nemají žádný smysl.
v ceníku 1.5 zbraně jje jich dost málo, co se kupují za stříbrné - obušek, cep, prak - víceméně improvizované.
Kupodivu píka, s bizarní cenou 1 zl 5 stř. (WTF?)
Pochodeň stojí 1 měďák - přesně ta absurdní pruda. Kdyby se prodávali v balících po deseti, pak lze pomalu zrušit měnovou jednotku. Mimochodem, šípy a šipky se přesně takto už prodávají.

Jinak zbraně všeobecně proti 1.0 spíš paradoxně podražily. Dlouhý meč 40 zl, váži 100 mincí čili 5 kilo (?), mimochodem obouručák 280 mincí čili 10 kilo (hustý!) a stojí 56 zl. Halapartna je ještě těžší, ale stojí jen 4 zl a je brnkačka si ji koupit.
Nejlepší jsou dvě šavle za 64 zl a mají 8/-2 (WTF? zřejmě čísi šílené houserule).

Kroužky stojí 240 zl, plátovka 160 (?) a rytířská 800. Takže asi tak roční příjem běžného maníka.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 12:27

Roční příjem běžného maníka byl 120 zlatých (to tam je dokonce i někde psáno).

A že měďáky nemají smysl? Kolik podle tebe stojí jedno pivo v hospodě? (Nebo to už se ta družina vždy "rozežere" tak, že každému hostinskému platí za každou večeři zlaťák?)

Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 10. 3. 2016, 12:54

Pepa:
taky přesná poznámka. Chci hrát hrdinskou hru o tom, kolik je přesná cena piva?

Nejmenší moje jednotka je jeden stříbrňák.
I v nejreálnějším středověku se taková situace běžně děla (měďáky totiž ve starší době vůbec neexistovaly) - tři týpci prošli krčmou, objednali si jídlo, měli dohromady dvě stříbrné mince.
Hostinský jim dal prostě tolik jídla, aby to odpovídalo ceně.
Pakliže je 1 st. minimální cena jídla na maníka a den, taky to může být večeře družiny. V hospodě spíš dražší, aby měl hostinský zisk (jinak se na to vykašle). Takže z nich vysomruje ty dva stříbrné, ještě přidá kus sýra na cestu.
Je celkem jedno, co si dají, vnitřní poměry cen nás nezajímají.

Mimochodem, u Beduínů se obchoduje v naprosté současnosti úplně stejně - nejmenší jednotka čehokoli je jeden americký dolar, a debatuje se jen o tom, kolik za to dostaneš zboží (různé množství vody, to je třeba ta vyjednávací věda). Nebo fotku z velbloudem. Ale změna jednotky nepřipadá v úvahu, půldolary neberou.

Mimochodem, byl jsi to ty, kdo byl proti zt za jednotlivé nestvůry, že?

EDIT: těch 120 zl jsem přehlédl. V tom případě se lišíme asi o čtyřicetinásobek, to se dá v pohodě zvládnout. Bývalo to mnohem horší. Nejjednodušší by bylo škrtnout nulu.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 14:00

Na jednu stranu chceš hrát hrdinskou hru, ale na druhou stranu víš, že na nízkých levelech je potřeba se držet při zemi...

Proti počítání peněz ve zlaťácích a stříbrňácích nic nemám, ale zase bych nerušil měďáky "pro celý svět". Protože bude-li nejmenší měnou stříbrňák, tak pak se vlastně stane, že korbel piva desetkrát podraží, kdežto zbroje desetkrát zlevní, což... asi nedává moc smysl... :think:

Argonantus
.
Příspěvky: 15458
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 10. 3. 2016, 14:33

Zbroje se hnou o nulu a jsou přesto skoro všechny ve zlaťácích v obou verzích (teda až na nějaké ty improvizované vidle, obušky a další ptákoviny, ale ty má i originál ve stříbrných).

Paradox je, že jdu nejméně o nulu doleji, nejmenší jednotka je stříbrňák, kdežto o nulu hrubší klasická hra trvá na měďáku.
Stačí si projít ta pravidla, jak je ten měďák často potřeba a na co.
Mohu tě ubezpečit, že při hře jsme nepotřebovali měďáky tak dlouho, že si fakt nepamatuju, kdy naposled.
Myslím, že naposled v Bílém hradu, 1990, v úvodním nákupu - pak jsme zmizeli v dungeonu a kšefty skončily.

Postavy na vyšších levelech mohou nechat v hospodě klidně i zlaťák, neb jsou hodně bohaté. Na otázku, zda stojí pivo méně než stříbrňák nemá nikdo čas.
Držet se při zemi na začátku má ten smysl, že skončím u tisíců, ne rovnou u milionů. Naposledy jedna z mých postav zakládala soukromé město. To jsou onačejší sumy.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 17:17

Tak samozřejmě, že hrdinům ty měďáky vůbec k ničemu nejsou (maximálně tak, aby s nimi podarovali nějakého žebráka), ale svět ty měďáky (nebo jiné "malé" mince) potřebuje.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24574
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 10. 3. 2016, 17:52

Beru PPZ 1.5 a tam je základní startovní hladina 1k6+5*10 zlatých,
takže 51 až 56 zl?
Tak samozřejmě, že hrdinům ty měďáky vůbec k ničemu nejsou (maximálně tak, aby s nimi podarovali nějakého žebráka), ale svět ty měďáky (nebo jiné "malé" mince) potřebuje.
a je třeba to potom řešit v pravidlech?
Chci hrát hrdinskou hru o tom, kolik je přesná cena piva?
Když o to hráči stojí, tak to vymyslím na koleně:)
Nevím, jak bych družině vysvětloval, že ty tisíce zlatých se jim zničeho nic promění na tisíce stříbrných a že plátovka (která vždycky stála kolem 700 zlatých) bude najednou stát 50.
Normálně česky? v mých hrách se to stalo několikrát, že jsem z různých důvodů provedl měnovou reformu...nikdy to hráčům ani za mák nevadilo...když zůstanou relativně stejně bohatí, tak akceptují klidně bony:)
Poznamenám ještě, že chceš-li mít Remake kompatibilní se starým DrD (což je podle mě dost těžký, možná až nerealistický cíl), tak to už třeba jenom kvůli této "měnové reformě" kompatibilní nebude. Ty světy se při konverzi měn úplně zboří.
Naprosto ne:)
A možná budu muset zapádlovat zpátky, pakliže se ukáže, že to publikum vůbec nechce a inflace vyhovuje.
Sesekání je maximálně žádoucí! Plátovka má ale spíš cenu většího statku, než chalupy...
Čímž tedy vyvstává otázka, zdali by se celé povolání alchymisty třeba nemělo vyškrtnout z pravidel...
Hmm, to bych třeba já snesl...ale je to příliš proti Stračeně...takže to nejde a spokojím se s totálním předěláním sfér...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 18:03

Vallun píše:Plátovka má ale spíš cenu většího statku, než chalupy...
Plátovka, která ze dne na den bude mít KZ 3 místo KZ 7 nemá cenu vůbec ničeho. (Takže vlastně jo. Aťsi těch 50 zlatých stojí...)

Arten_CZ
Příspěvky: 763
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Arten_CZ » 10. 3. 2016, 18:38

Já jsem si pročítal návrh a z mého pohledu se tu jen řeší, kolik by mělo být "správné" dát ran na vyřazení protivníka (a myslím, že jste se dostali asi k 5-6). Já bych ale rád viděl spíš řešení souboje nějak zajímavě. Zde se řeší čistě čísla a souboj bude zase "seknul jsem ho za 3" a konec. Líbilo by se mi, aby se do souboje nějak jednoduše zakomponovaly i zajímavé akce a následky.

Když jsme hráli FC, tak se lidem líbilo, jak jsou pravidla jednotná pro všechny typy akcí. Bylo jedno, zda protivníkovi o hlavu rozbíjím půllitr, držím ho v klinči, srazím ho k zemi nebo ho přikleknu k podlaze. Bylo jedno, zda jdu proti němu fyzicky, nátlakem, psychicky nebo magicky. Akce byly v tomto směru rovnocenné. Konflikt mohlo ukončit cokoli.

Ale v DrD jsme vždy měli problém, že protivník má mraky hp, které se musejí "usekat" a kdykoli chci dělat něco, co na hp nemá vliv, tak musí GM vařit z vody, aby rozhol o konkrétním následku. Zamyslel bych se, pokud chcete zachovat princip hp, jak akce, které se promítají proti setrvání postavy v konfliktu a přitom nesměřují přímo na hp, mechanicky podchytit.

Klasickým adeptem je třeba zastrašení nebo hypnóza. Ano, můžu si hodit na zastrašení, ale GM se musí rozhodnout, když uspěju, co to vlastně znamená. A podle čeho určí, jestli mi už protivník podlehl nebo zda ještě odolal? Toto bych nějak napojil na životy, aby bylo jedno, jak se snažím protivníka vyřadit, aby nebyly některé akce systémově podchyceny a jiné byly v tomto ohledu "méněcenné".

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24574
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 10. 3. 2016, 18:42

Arten - ale to už zase tlačíš DrD z taktické roviny někam pryč...respektuji, že Tebe to baví, ale děláš z toho jinou hru...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Arten_CZ
Příspěvky: 763
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Arten_CZ » 10. 3. 2016, 19:55

Vallun píše:Arten - ale to už zase tlačíš DrD z taktické roviny někam pryč...respektuji, že Tebe to baví, ale děláš z toho jinou hru...
To se pleteš. Já naopak chci, aby byla hra více taktická. Aby záleželo na výběru akce, aby záleželo na podmínkách, aby záleželo na prostředí, aby záleželo na protivnících a aby záleželo na postavách. Pokud toto vše smrskneš na UČ, OČ a HP, tak se o strašnou spoustu věcí ochodíš. A v základu eliminuješ taktické použití čehokoli, kdy nejsi schopen právě tato tři čísla ovlivnit.

Hrál a hraju DrD spoustu let a vždy narážím na to, že hráči chtějí udělat něco, co se mi moc líbí, ale nevím, jak to pojmout, protože nejsem schopen pro danou akci určit vhodně čím, na co házet a jak to promítnout do průběhu konfliktu.

Ve výsledku mám dvě možnosti:
1) Buď jakýkoli nápad skončí jako - ok, tak si hoď na útok - a dříve nebo později skončíme u hlášení útoků bez jakékoli invence, protože to je ve výsledku jedno.
2) Vše se snažím řešit ad hoc a odhadovat a naroubovat, abych se trefil do očekávané mechaniky

Od revize a sjednocení mechanik jsem čekal, že vznikne jedna univerzální mechanika, která půjde použít vždy. Zde se ale stále drží separace dvou mechanik - boj a mimo boj. A pokud budu chtít použít bojovou akci mimo boj nebo nebojovou v boji, tak smůla, budu odhadovat bez opory pravidel, nebo se nebudu o zajímavé, ale mechanicky nepodchycené akce snažit.

A proč ti jako příklad píšu FC? Ono se to nezdá, ale FC má s DrD jednu společnou věc, která je činí hodně příbuznými. Následek akce se rovná rozdílu akce a obrany/protiakce. V FC toto vzali jako základ a díky tomu je jedno, o co se snažíš, výsledek vždy bude rozdíl mezi těmito hody a stejný rozdíl má i vždy stejný následek, takže je jedno, zda ho překlopíš do okamžitého následku, nebo do budoucího následku (bonusu). Potom se můžeš snažit o cokoli, kdykoli a vždy se dostaneš k téže výsledku, a to jak mechanickému, tak fikčnímu.

Toto by slušelo i DrD. Mě se princip rozdílu hodů líbí, jen bych se zamyslel, aby se s ním počítalo jako se základní mechanikou, která se dá použít pro jakoukoli akci. Potom bys nemusel rozlišovat, zda jde o útok nebo přetlačování nebo hypnózu nebo schození ze skály, vše by se řešilo stejně a taktické možnosti bys naopak rozšířil se zachováním ducha soubojáku z DrD 1.6.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15894
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Jerson » 10. 3. 2016, 20:31

Artene, tady se dělá předělávka klasického dračáku, takže s takovými věcmi běž pryč.

(Ale vážně - podobné úvahy jsem navrhoval a Argonantus mě poslal k čertu, opakovaně. Prostě souboj v DrD plánují i nadále udělat jako osekávání HP, protože to je podle nich základ. Zbytečné snažit se jim vnutit něco jiného.)

Arten_CZ
Příspěvky: 763
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Arten_CZ » 10. 3. 2016, 20:43

Já to respektuju, proto jsem navrhl opačnou cestu. Pokud je základem rozdíl hodů a snižování hp, zaveďme tuto mechaniku důsledně do hry jako základní. Chci někoho zhypnotizovat? Je to vyřazení, takže snížit hp. Chci někoho srazit z koně? Vezmi mu polovinu hp. Chci někoho zesměšnit? Sniž mu hp na nulu, kdy už s tím nedokáže nic dělat. Chci někoho zahnat na útěk? Zlom mu morálku až na 0 hp. Chceš někoho shodit z útes? Dokud nemá 0 hp, tak neletí. Udělal bych z hp univerzální měřítko a akce by šly primárně proti hp (ať už aktuálně nebo do budoucna).

Systém by se nezměnil, jen by se změnil význam hp. Ale vyřešil bych tím jednoduše provázání akcí. Jde někdo jednodušeji zahnat na útěk, když mu předtím dám pár ran pěstí? Určitě. Je jednodušší někoho zmydlit, když ho předtím zdeptám nebo zesměšním? Každopádně. Je jednodušší zmizet, když mi někdo pomáhá s rozptýlením? Jistě.

KDyby se z hp jako meatpointů použitelných jen v souboji udělalo měřítko obtížnosti situace, je možné používat stále stejný souboják a současně i veškeré běžné akce bez nutnosti přepínat mezi soubojem a ostatním.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 10. 3. 2016, 20:44

A rozlišoval bys mezi "fyzickými" HP a "psychickými"?

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů