Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24590
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 10. 3. 2016, 21:03

Arten - myslíš si, že by šachy byly taktičtější, kdybych prohlásil, že můj střelec má opakovačku, proto může udělat dva tahy za sebou? nebo že můj pěšák má pokročilý pěchotní výcvik, proto může postoupit o 4 políčka? Nebo že by člověče nezlob se byla lepší hra, kdybych prohlásil, že má figurka umí karate a proto vyřadila Tvou figurku, i když by tomu mělo být obráceně?

Smiř se s tím, že je to abstraktní bojový systém a ty Tvé triky jsou již v tom zahrnuty, není-li pravidly stanoveno jinak...
A pokud budu chtít použít bojovou akci mimo boj nebo nebojovou v boji, tak smůla, budu odhadovat bez opory pravidel, nebo se nebudu o zajímavé, ale mechanicky nepodchycené akce snažit.
použít nebojovou mechaniku v boji není problém. Použít bojovou akci mimo boj nedává úplně smysla, ale v zásadě s tím není problém ani po staru, natož po novu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 15461
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 10. 3. 2016, 22:49

Arten velmi lakonicky -
jo, máš pravdu. Boj se zbraní X bude zřejmě muset obsahovat víc věcí, než jen rostoucí mechanický bonus.

jde totiž o to, že Válečník nemá drobné radosti, jako třeba nová kouzla, každý level; pokud Schopnost sama o sobě bude obsahovat různé výpady a finty, které se lze učit na nových levelech, tak to bude konečně opravdu plnohodnotná postava.
Potíž je v tom, že tak daleko zatím nejsme - zkoušíme nadefinovat strom.

Pokud to někdo chce rozepsat, bude to samozřejmě boží (mám dojem, že zrovna Vallun něco takového měl.)
A samozřejmě parádní číslo by m,ěla být schopnost Šerm. Tam je místo pro tu Obranu zbraně.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24590
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 10. 3. 2016, 23:47

jo, máš pravdu. Boj se zbraní X bude zřejmě muset obsahovat víc věcí, než jen rostoucí mechanický bonus.
Tím ale popíráš své vlastní mechcore...a skutečnému válečníkovi ta +1 k útoku udělá sdostatek radosti...nekomplikuj ho!

Ano, existuje spousta zajímavých možností výpadů a pod. ale to chce trochu jinak podat.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 11. 3. 2016, 00:05

Vallun píše:Arten - myslíš si, že by šachy byly taktičtější, kdybych prohlásil, že můj střelec má opakovačku, proto může udělat dva tahy za sebou? nebo že můj pěšák má pokročilý pěchotní výcvik, proto může postoupit o 4 políčka? Nebo že by člověče nezlob se byla lepší hra, kdybych prohlásil, že má figurka umí karate a proto vyřadila Tvou figurku, i když by tomu mělo být obráceně?
Ty jo, tak tomu teda říkám odpověď :?: :!:
Vallun píše:Smiř se s tím, že je to abstraktní bojový systém a ty Tvé triky jsou již v tom zahrnuty, není-li pravidly stanoveno jinak...
Aha. No mě právě taky zajímalo, až budu chtít někomu vysypat brambory pod nohy, jak se to vyhodnotí...
Vallun píše:Použít bojovou akci mimo boj nedává úplně smysla, ale v zásadě s tím není problém ani po staru, natož po novu...
Co třeba takový turnaj v lukostřelbě? Sice si ve svém deníku přečtu, že s dlouhým lukem mám ÚČ 8, ale jak mě to pomůže sestřelít tu desítku na terči (či jiné hodnoty), tak to už mi jakoby "klasický" souboják neřekne. Na druhou stranu nějaká mechanika zkoušky mi to říct může, ale do ní by se asi mělo promítnout to ÚČ ze soubojáku. Takže to je pak někde jakoby na pomezí...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Jerson » 11. 3. 2016, 00:10

Lukostřelecká soutěž mě nikdy netrápila, nikdy jsem se k ní ve hře nedostal, ale jak se šípem přestřeluje lano nebo zasahujou soudky s hořlavinou na padesát metrů, to už jsem řešil.Ona vůbec střelba v DrD přestane fungovat, když cíl o střelci neví.

Argonantus
.
Příspěvky: 15461
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 11. 3. 2016, 00:36

Jerson:
nedobře ty. Slyšel jsi někdy o vyřazené postavě?

Vallun:
To už se mechcore netýká. Můžeš se na to vykašlat a nehrát to.
Ale věřím, že by se to hrát mohlo, když se to udělá elegantně.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Jerson » 11. 3. 2016, 07:48

Argonantus píše:Jerson:
nedobře ty. Slyšel jsi někdy o vyřazené postavě?
Samozřejmě že slyšel. TAky jsme mnohokrát řešili, jak se to vlastně dělá a jaké jsou rozdíly - když střílím na postavu, která se nehýbá a neví o mě, tak si

1) počítá místo obratnosti -5?
2) neháže si?
3) násobí se zranění úrovní?

Pokud ne, jak se to liší od situace, kdy je ta samá postava přivázaná tak, že nemůže uhýbat, a jak se to liší od situace, kdy je přivázaná a v bezvědomí? Pokud neplatí jedna z výše uvedených modifikací, tak proč? A pokud platí, jak zabránit tomu, že z křoví vylétne skřetí šíp a zabije postavu, která stojí a dívá se do dálky?

Opravdu by mě zajímalo, jak to má fungovat, protože tohle jsme při hraní DrD nikdy nevyřešili.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 24590
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 11. 3. 2016, 08:25

Vallun:
To už se mechcore netýká. Můžeš se na to vykašlat a nehrát to.
Ale věřím, že by se to hrát mohlo, když se to udělá elegantně.
podle mne se to mechcore týká zásadně, neb to má vliv na celou strukturu dovedností...a taky chceme být důslední....ono...i válec vlastně může mít ""kouzla""....až budu mít minutku něco před črtnu...je však otázkou, zda to nebude moc složité..i když....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 15461
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 11. 3. 2016, 08:30

Nepočítá se obratnost (neb postava neví, že má někam uhýbat), počítá se KZ, neb ji postava na sobě furt má.
Jamile enemíka trefíš, nebo střílíš déle, pak o tobě enemík už ví a chová se normálně, takže se mu vrací obratnost.
Tak nějak bych to viděl a nedělal z toho vědu.

Jinak ten Artenův vstup mne přivádí k myšlence, že manévry se zbraní by mohly v mechanické rovině uměle vyvolat použití situačního bonusu, případně přelévat obranu do útoku nebo obráceně. Což se ostatně přesně tak dělo v časné fázi vynálezu Šermíře.
Naše mechcore by tohle dávalo.

Takže - pokud vymyslíme princip, jak to dělat, pak si PJ může vytvářet nové nestvůry, kouzla, lektvary, a obdobou těchto jsou bojové manévry.

Argonantus
.
Příspěvky: 15461
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 11. 3. 2016, 08:32

Velkolepý seznam Yorkových fint (z 1.9) - uvádí na pravou míru obavu, že v rámci "boje se zbraní Xů nebude z čeho vybírat:

Příklady fint s přípravou
- Boj v sevřené formaci (počkáš si na útok spolubojovníka a využiješ toho, že je protivník odkrytý)
- Boj tělo na tělo (přesuneš se do kontaktní vzdálenosti a využiješ toho, že má pak protivník s
dlouhou zbraní nevýhodu)
- Kop (místo útoku zbraní rozhodíš protivníka kopem)
- Kryt povolem (kryješ útok tak, aby ses dostal do výhodné pozice k útoku)
- Protiútok (počkáš si, až se protivník odkryje svým vlastním útokem)
- Přehození protivníka přes rameno (a následné využití toho, že je protivník vyvedený z rovnováhy)
- Přidržení zbraně či ruky
- Útok štítem (s cílem protivníka odkrýt, nikoliv přímo zranit)
- Kopnutí do ruky se zbraní
- Přesun do výhodné pozice a následný výpad
- Skřípnutí ruky čepelí (a následný útok druhou zbraní)
- Skrytí zbraně za pláštěm (a následný výpad s tím, že protivník nevidí, odkud útok přijde)
- Zachycení protivníkovy zbraně pláštěm
- Využití protivníkova zranění (fingovaný útok s cílem donutit protivníka zatížit zraněnou část těla
a následné využití této slabosti)
- Využití emocí (chvilková pauza v boji za cílem vlastního povzbuzení, zastrašení protivníka, nebo
třeba probuzení zuřivosti po té, co byl vyřazen tvůj spolubojovník)
- Využití nebojových dovedností (např. Akrobacie – vyběhnutí po stěně a následný útok z lepší
pozice, zhoupnutí se na lustru, přesun saltem či přemetem, atd.)
- Využití výhodné pozice (přesun do protivníkových zad, na vyvýšenou pozici)
- Útok z rozeběhu (přesun do patřičné vzdálenosti a následný útok s rozběhem, při dostatečné
vzdálenosti lze využít i bez přípravy)
- Kop z výskoku s rozeběhem (a následný útok na rozhozeného protivníka), Poodstoupení od
protivníka a následný výpad se skluzem
- Předstíraný útok (a následný ostrý útok na zmateného protivníka)
- Povolný sek (tedy sek, který nezraní, ale projde přes protivníkovu zbraň) a následný bod
89
- Odražení zbraně či štítu (a následný útok na odkrytého protivníka)
- Vyvedení protivníka z rovnováhy (například zatlačením stítem) a následný útok
- Zatlačení protivníka do stísněného prostoru
- Převrhávání předmětů
- Házení předmětů
- Míření

Příklady obranných fint
- Akrobatická obrana (salta, přemety)
- Převrhávání židlí, stolů či jiných předmětů co cesty protivníkovi
- Skok do krytu
- Přeskočení překážky (plotu, potoka)
- Křížový kryt kombinací zbraní
- Zuřivý boj (rozmáchlé útoky těžkou zbraní s cílem nepustit si protivníka k tělu)
- Podepření krytu volnou rukou.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host