[Novelizace DrD] Zbraně, zbroje, souboják

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

[Novelizace DrD] Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor » 20. 2. 2016, 11:44

Pořád tímhle plevelíme dovednosti nebo mech-core, pojďme se o tom pobavit v separátním vlákně, když už na to dojde.

Jinak, můj nástřel najdete zde (klidně mi tam házejte komenty, postřehy, návrhy na úpravu, pokud vás něco napadne).

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 20. 2. 2016, 13:52

Pořád tímhle plevelíme dovednosti nebo mech-core,
:clap: :clap: :clap:
zvláštní schopnosti dávají bonusy mohou přidávat počet útoků
Toho se hoodně bojím, to nějak vyvážit a pod bude krutě náročné...zůstal bych u klasické iniciativy mimo rámec dovedností...
bez krytu nebo úhybu má obránce postih -3 k hodu na obranu
rozšířený souboják, navíc komplikovanější:)

A celkově je ten vzorec dost vzdálen od základního svatého...

Úder pěstí je přesnější, ale méně ničivější než kop nohou...obojí má stejný, nejmenší, dosah 1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 2. 2016, 14:10

Cor:

- Proč v tom základním vzorci nefigurují Dovednosti? Už se to zase nějak divně štěpí.

- Kryt a Úhyb se mi líbí proto, že je to aktivní a hráče to i mimo jeho tah zapojuje to souboje

- Zbraně mají moc velký rozsah čísel si myslím. Zase ten problém, vyražte Válečníkovi zbraň a je to nýmand.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 20. 2. 2016, 14:29

- Proč v tom základním vzorci nefigurují Dovednosti? Už se to zase nějak divně štěpí.
+1
- Zbraně mají moc velký rozsah čísel si myslím. Zase ten problém, vyražte Válečníkovi zbraň a je to nýmand.
To je ok...resp. má buď záložní, nebo má minimálně více akcí...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor » 20. 2. 2016, 14:37

Vallun píše:-zvláštní schopnosti dávají bonusy mohou přidávat počet útoků-
Toho se hoodně bojím, to nějak vyvážit a pod bude krutě náročné...zůstal bych u klasické iniciativy mimo rámec dovedností...
No, však píšu...zvláštní schopnosti, ne dovednosti. Zvláštní schopnosti válečníka/zloděje jako vícenásobné útoky (bonusy k iniciativě) atp. Mluvíme o tom samém, ne?
Vallun píše:-bez krytu nebo úhybu má obránce postih -3 k hodu na obranu-
rozšířený souboják, navíc komplikovanější:)
No, myslím že i v základním se můžeš bránit zbraní jen tolikrát, kolik jsi měl útoků a pak máš -3.
Vallun píše:A celkově je ten vzorec dost vzdálen od základního svatého...
Protože z něho vypadly dovednosti (ale to se dá napravit, viz. dále) a přibyly zbraně. (možná i v "základním svatém" by mohly figurovat "pomůcky a nástroje" jako forma bonusu k činnostem...odemykání, ničení překážky...)
Vallun píše:Úder pěstí je přesnější, ale méně ničivější než kop nohou...obojí má stejný, nejmenší, dosah 1.
S tou přesností asi good point, ono někomu dát ránu bývá o chlup snazžší, než ho kopnout (příprava na kop je pomalejší).
Dosah pěsti jsem dal 0-1, čímž je myšleno, že pěstí můžeš někomu zkusit dát i když jste nalepení tělo na tělo a válíte se třeba po sobě s protivníkem na zemi, zatímco kopnutí nepřipadá v úvahu a potřebuje větší vzdálenost, kop má 1-2, protože opravdu (nepřekvapivě) dosáhne dál, než pěst.
EDIT: Ale je fakt, že dosah 2...to tak možná krollí kop. :P
eerieBaatezu píše:Cor:

- Proč v tom základním vzorci nefigurují Dovednosti? Už se to zase nějak divně štěpí.
Nevím, nějak mi tam nesedly. Ale můžou tam být - na obou stranách, čímž se to sice posune, ale pro naše potřeby je to vpodstatě stejný rozsah.
Ale ano, pro potřeby souboje různých lvlů to podstatné je, zvyšuje to převahu naskillených proti nenaskilleným.
Jen mi tam nějak koliduje, že by dovednsot měla dávat bonusy...a zvláštní schopnosti by dávaly bonusy...třeba ta válečníkov přesnost, to je něco, co bych nerad odebíral...pak je samozřejmě možnost, že všichni budou moct mít dovednosti 1-3 a válečník bude mít 3 od 1. lvl a bude během lvlení sbírat 4,5,6. stupeň. (zatímco jiní ne...i když třeba zloděj by zrovna mohl tohle mtí stejné, ale s dýkami/lehkými zbraněmi)
eerieBaatezu píše:- Kryt a Úhyb se mi líbí proto, že je to aktivní a hráče to i mimo jeho tah zapojuje to souboje
Přesně proto jsem to tam dal. Implementace možná není dokonalá, ale něco v tomhle stylu bych chtěl.
eerieBaatezu píše:- Zbraně mají moc velký rozsah čísel si myslím. Zase ten problém, vyražte Válečníkovi zbraň a je to nýmand.
No, bojovat beze zbraně a bojovat se zbraní je fakt v reálu rozdíl jak prase, pokud nestojíš proti totálnímu amatérovi. A válečník má furt vysokou sílu, čímž nažene nějaké to číslo i v boji beze zbraní (nebo nějak předělat schopnost Přesnost, aby se dala vztáhnout i na boj beze zbraní... :think: ).
Naposledy upravil(a) Cor dne 20. 2. 2016, 14:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 2. 2016, 14:40

Vallun píše:
- Zbraně mají moc velký rozsah čísel si myslím. Zase ten problém, vyražte Válečníkovi zbraň a je to nýmand.
To je ok...resp. má buď záložní, nebo má minimálně více akcí...
Jde o princip, ne že má někde záložní zbraň. A že máš více akcí, se kterými se netrefíš je taky docela k ničemu. Na druhou stranu ztratit zbraň v souboji je určitě značná nevýhoda. Takže ta Síla zbraně a Útočnost nejsou úplně blbé nápady?..

edit: Jak to řeší DnD? Že má člověk postih, když útočí beze zbraně?

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun » 20. 2. 2016, 14:51

No, však píšu...zvláštní schopnosti, ne dovednosti. Zvláštní schopnosti válečníka/zloděje jako vícenásobné útoky (bonusy k iniciativě) atp. Mluvíme o tom samém, ne?
No, já se obávám, že to bude potřebovat mechaniku mimo dovednosti...
(možná i v "základním svatém" by mohly figurovat "pomůcky a nástroje" jako forma bonusu k činnostem...odemykání, ničení překážky...)
Což v důsledku určitě budou...

Tady je problém, že v DrDo byla řada slabých dovedností dávajících bonus k útoku (často +1), když z nich uděláme dovednost, budou náhle dávat mnohem víc, takže nemůžeme zachovat všechny...
zatímco kopnutí nepřipadá v úvahu
máš i koleno...:)

A dosah kopu 2 fakt ne...přes hex normálně nikoho nekopneš...

Zkuste se vyjádřit k mé kacířské myšlence, že by zbroj i zbraň dávali jen tolik, kolik obecná dovednost v dané skupině?

Příklad:

Barbar Hrun, kdo jiný, má na těžké meče dovednost 4, ted yi když nese svůj špičkový bastard z trpasličí oceli (SZ 8+2), tak mu to nedá víc, než +4...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor » 20. 2. 2016, 14:57

Vallun píše: Příklad:

Barbar Hrun, kdo jiný, má na těžké meče dovednost 4, ted yi když nese svůj špičkový bastard z trpasličí oceli (SZ 8+2), tak mu to nedá víc, než +4...
Tohle zní poměrně zajímavě. :think:
Takže by ve svatém vzorci figurovala dovednost...ale zbraň by udávala maximum, kolik si lze přičíst (a ovlivňovala výšku/typ zranění/dosah).
Je to dost neDrDovšké a asi trochu neintutiivní, i když mě se to docela líbí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12871
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od York » 20. 2. 2016, 15:00

Cor píše:Takže by ve svatém vzorci figurovala dovednost...ale zbraň by udávala maximum, kolik si lze přičíst (a ovlivňovala výšku/typ zranění/dosah).
Je to dost neDrDovšké a asi trochu neintutiivní, i když mě se to docela líbí.
Přečti si něco o páté edici Shadowrunu...

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od eerieBaatezu » 20. 2. 2016, 15:07

York píše:Přečti si něco o páté edici Shadowrunu...
Asi tak... fakt to není vůbec dobrý nápad.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor » 20. 2. 2016, 15:10

Nehrál jsem SR5, nechce se mi načítat hromadu pravidel nesouvisející hry na základě tajemného náznaku. Rozsekne to někdo? Můžete někdo ve stručnosti napsat, co s tím bylo za problémy a k čemu to vedlo?

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 20. 2. 2016, 15:33

Tak pro vaše dumání, kde se připojím, až se prohážu předchozími kapitolami, je asi podnětný tento Skewův post
viewtopic.php?p=467806#p467806

a pak ta Yorkova verze 0.1, která je způlky o zbraních, odkaz nějak nejsem schopen najít (mám to uložené).

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa » 20. 2. 2016, 15:58

Cor píše:No, myslím že i v základním se můžeš bránit zbraní jen tolikrát, kolik jsi měl útoků a pak máš -3.
Ano. A pak jsme se Skewem řešili, jakže to je u zvířat a tvorů, kteří se bránit zbraní vlastně ani nemůžou...

Což mě také vede k následující poznámce: Vy tu hodně řešíte, jaká čísla by měla odpovídat hráčským postavám a jejich zbraním, ale už tu příliš neřešíte nestvůry. Takže ono by se taky mohlo stát, že vám může například vyjít, že průměrná postava v průměrném brnění má OČ 7. A pak třeba zjistíte, že takový divočák (který by měl být pro takovou postavu docela nebezpečný) bude "muset mít" ÚČ 8 či víc, což pak třeba nepůjde fikčně ospravedlnit, když pak ty jeho kly budou lepší než nejlepší dostupné zbraně (obouručák?)... Víte, co tím chci říct?

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus » 20. 2. 2016, 16:09

Pepa píše: Vy tu hodně řešíte, jaká čísla by měla odpovídat hráčským postavám a jejich zbraním, ale už tu příliš neřešíte nestvůry. Takže ono by se taky mohlo stát, že vám může například vyjít, že průměrná postava v průměrném brnění má OČ 7.
Přesně to píšu Corovi vedle. Hru nehrají jen průměrní válečníci v plátovkách, přímo vedle nich bojují a umírají kouzelníci prakticky v ničem. Kouzelníci mají k tomu ještě malou obratnost.

Když celou družinu zapancéřuju na o.č. +7 nebo kolik, pak mohu zahodit všechny nestvůry s ú.č. 0 a +1 už na 1. levelu, protože útok k6 nedávají. A že jich není málo.
Proto mi připadá rozumné poslechnout ten Yorkův návrh alespoň zčásti a klesnout s KZ.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor » 20. 2. 2016, 16:56

Jsem jediný, komu nepřipadá normální, aby v DrD někdo začínal na 1. úrovni v nejlepší a nejdražší zbroji a s nejlepší nejdražší zbraní? :think:

Jinak, přivedlo mě to celé k jedné úvaze...pokud chceme mít kompatibilní bestiář, tak musíme čísla udržet tam, co je drželo DrDo. Čili buď brutálně snížit statistiky zbraní a přidat do vzorce dovednosti...a nebo nemít dovednosti jako vliv v souboji a mít zbraně +/- jako DrDo.

Pro příklad kalkulování s 1. levely pár základních potvor, PPZ, bestiář:
Skřet má 1-10 životů, ÚČ -1+SZ, OČ -1+KZ.
Vlk má 4-22 životů, ÚČ 3 (útočí 3x za 2 kola), OČ 2

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host