[Novelizace DrD] Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Moderátor: Bouchi
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
A to není úplně blbý nápad.Resp. mohl by se udělat pro převod DrD fluffu do DnD5 pravidel nebo pro Yorkovo DrD 1.9
Jednoduchý dotazník na téma: Jak by se vám líblo udělat nové DrD podle:
- DnD5 (odkaz na překlad Základních pravidel)
- Yorkovo "DrD 1.9" (odkaz na Yorkovu verzi DrD)
- Dungeon World (odkaz na web DW)
Pro každou z alternativ možnost 1-5 bodů. To by možná bylo nejpřínosnější.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Tohle podle mě žádným dotazníkem nezjistíš. Tvůj předpoklad, že vůbec existují nějaké svaté krávy, které je potřeba provést peklem nedotčené, může být klidně úplně mylný.Cor píše:"Jak moc lze hrabat do systému DrD aniž bychom automaticky ztratili významnou část cílovky.
Je dokonce prakticky ověřeno, že i když stračenu nejen porazíš, ale ještě si z ní rovnou uděláš zabijačku a uvaříš z ní úplně jinou hru, tak si to pořád strašně moc lidí koupí a většina z nich si to i zkusí zahrát. Až v ten moment se láme chleba, jestli je to bude bavit nebo ne.
Může se sice zdát, že nejlepší je, vsadit na jistotu a prostě vydat DrD 1.6 Fň, nebo jaké že písmenko je teď na řadě, ale imho je vhodné položit si otázku: Proč ti hráči v prvé řadě Dračák hrát přestali? Pokud to nesouviselo s pravidly, tak jim dost možná můžeš v pohodě vnutit ta původní pravidla prostě tím, že jim připomeneš, že to ještě žije a někdo se o to stará. A nebo taky možná ne, protože dneska už je trochu větší konkurence na poli RPGček (včetně těch dostupných v češtině) a hráči si budou víc vybírat, těžko říct.
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Me se líbí i quentinuv systém, takže možnosti je hodně
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Na tohle je taky zbytečné dělat dotazník, ten feedback už k dispozici mám. Jasně z něj vyplývá, že jsou potřeba změny. Bez nich se nemá smysl znova ptát.ShadoWWW píše: Jednoduchý dotazník na téma: Jak by se vám líblo udělat nové DrD podle:
- Yorkovo "DrD 1.9" (odkaz na Yorkovu verzi DrD)
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Ano, to je dost dobře možné. Respektive, že přístup repsondentů bude natolik různorodý a nebude v žádné otázce výrazněji inklinovat k nějakému řešení. Pak se to dá ještě vyfiltrovat a prozkoumat jen odpověědit těch, co DrD ještě hrají...a pokud tam bude ten samý jev, dá se jen zalomit rukama a říct "Odpusť Stračeno, selhal jsem."York píše:Tohle podle mě žádným dotazníkem nezjistíš. Tvůj předpoklad, že vůbec existují nějaké svaté krávy, které je potřeba provést peklem nedotčené, může být klidně úplně mylný.Cor píše:"Jak moc lze hrabat do systému DrD aniž bychom automaticky ztratili významnou část cílovky.
Porazit Stračenu je zcela legitimní přístup, jak udělat novou dobrou hru, proč ne. Zmasakruješ krávu, naděláš burgry, dodáš slaninu (o kus vedle zmasakruješ Posvétného Vepře Pašíka), celé to zabalíš do housky a přidáš nějakou vomáčku a zeleninu...a dám si to s chutí.York píše:Je dokonce prakticky ověřeno, že i když stračenu nejen porazíš, ale ještě si z ní rovnou uděláš zabijačku a uvaříš z ní úplně jinou hru, tak si to pořád strašně moc lidí koupí a většina z nich si to i zkusí zahrát. Až v ten moment se láme chleba, jestli je to bude bavit nebo ne.
Jen už to nebude Stračena(tm) ani Pašík(tm), ale něco jiného. Jinými slovy, už to nebude nová verze Dračího doupěte, ale nová hra. Třeba lepší. A třeba natáhne i ty staré hráče. Nejsem expert na trh a nikdy jsem se za něj nevydával.
Mezi respondenty je významný podíl těch, co DrD pořád hrajou.York píše:Může se sice zdát, že nejlepší je, vsadit na jistotu a prostě vydat DrD 1.6 Fň, nebo jaké že písmenko je teď na řadě, ale imho je vhodné položit si otázku: Proč ti hráči v prvé řadě Dračák hrát přestali? Pokud to nesouviselo s pravidly, tak jim dost možná můžeš v pohodě vnutit ta původní pravidla prostě tím, že jim připomeneš, že to ještě žije a někdo se o to stará. A nebo taky možná ne, protože dneska už je trochu větší konkurence na poli RPGček (včetně těch dostupných v češtině) a hráči si budou víc vybírat, těžko říct.
Ti co nehrajou zmiňují kromě osobních důvodů nejčastěji, že "Jiné systémy umí to samé, ale lépe."
Myslím si, že ke ztrátě zájmu o DrD přispělo hlavně to, že Altar ukončil podporu a další rozvoj (tj. nestalo se to co s DnD - jednou za čas nová edice), DrD Plus byl krok stranou a DrD II byl krok stranou...a lidi, co nechtěli Plusko ani Dvojku a DrDo už pro ně začalo být zastaralé...najednou neměli alternativu. Takže houserules a nebo úplně jiný systém (třeba DnD, Gurps apod.).
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Tak přesně takhle to udělalo DrD II. To je prostě totiž úplně jiná hra než Dračí Doupě, která si ovšem také přivlastnila jméno Dračí Doupě...Cor píše:Porazit Stračenu je zcela legitimní přístup, jak udělat novou dobrou hru, proč ne. Zmasakruješ krávu, naděláš burgry, dodáš slaninu (o kus vedle zmasakruješ Posvétného Vepře Pašíka), celé to zabalíš do housky a přidáš nějakou vomáčku a zeleninu...a dám si to s chutí.
Jen už to nebude Stračena(tm) ani Pašík(tm), ale něco jiného. Jinými slovy, už to nebude nová verze Dračího doupěte, ale nová hra. Třeba lepší. A třeba natáhne i ty staré hráče. Nejsem expert na trh a nikdy jsem se za něj nevydával.
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Jasný,
chápu, že není lehké dotazník sestavit tak, aby měl stoprocentní effekt získávání informací.
Každopádně já to bral spíše jako z pohledu někoho, kdo se zamýšlí nad tím, co a jak vlastně chcete předělat a jak se nové DrD bude vyvíjet. Zároveň si těmito dotazníky získávám představu, jestli se mám vůbec zajímat o to, jak se nová verze bude vyvíjet, nebo si rovnou řeknu "to nemá cenu, je to prostě minulost" a budu se směřovat za něčím jiným.
A z tohodle dotazníku nemám vůbec pocit, že by se měly dělat změny k lepšímu...
Pokud se totiž zeptáš stylem, že mohu odpovědět pouze: změnu uvítám, nebo změnu neuvítám, nemyslím si, že je to dostačující. Jak mám totiž vědět, že uvítám změnu, která v mých očích bude třeba ještě horší než původní?
Proč bych měl nějakou odpověď označit pětkou, která tvrdí, že podle takových pravidel bych rozhodně nehrál, když se mě ptáš jen na to, jestli chci změnu a já vlastně vůbec nevím, jak bude finálová verze vypadat? Jak mám odpovědět dvojkou, když nevím, jestli si na nějaké nové pravidlo zvyknu? Tohle mi na tom dotazníku taky zaráží...
Podle mě má DrD 1.6 mnohem větší nedostatky, než řešit otázky typu jestli maximální rozsah má být pouze 21/+5 nebo 23/+6, nebo jestli mám v souboji házet 1k10 místo 1k6. Tam je toho podle mě víc a je lepší ptát se stylem širším, jako je třeba v otázce "změna celého konceptu astrálních sfér a démonů..."
Ale jinak Vám do toho kecat nechci, snažil jsem se být pouze konstruktivní a nemyslím to ve zlém...
chápu, že není lehké dotazník sestavit tak, aby měl stoprocentní effekt získávání informací.
Každopádně já to bral spíše jako z pohledu někoho, kdo se zamýšlí nad tím, co a jak vlastně chcete předělat a jak se nové DrD bude vyvíjet. Zároveň si těmito dotazníky získávám představu, jestli se mám vůbec zajímat o to, jak se nová verze bude vyvíjet, nebo si rovnou řeknu "to nemá cenu, je to prostě minulost" a budu se směřovat za něčím jiným.
A z tohodle dotazníku nemám vůbec pocit, že by se měly dělat změny k lepšímu...
Pokud se totiž zeptáš stylem, že mohu odpovědět pouze: změnu uvítám, nebo změnu neuvítám, nemyslím si, že je to dostačující. Jak mám totiž vědět, že uvítám změnu, která v mých očích bude třeba ještě horší než původní?
Proč bych měl nějakou odpověď označit pětkou, která tvrdí, že podle takových pravidel bych rozhodně nehrál, když se mě ptáš jen na to, jestli chci změnu a já vlastně vůbec nevím, jak bude finálová verze vypadat? Jak mám odpovědět dvojkou, když nevím, jestli si na nějaké nové pravidlo zvyknu? Tohle mi na tom dotazníku taky zaráží...
Podle mě má DrD 1.6 mnohem větší nedostatky, než řešit otázky typu jestli maximální rozsah má být pouze 21/+5 nebo 23/+6, nebo jestli mám v souboji házet 1k10 místo 1k6. Tam je toho podle mě víc a je lepší ptát se stylem širším, jako je třeba v otázce "změna celého konceptu astrálních sfér a démonů..."
Ale jinak Vám do toho kecat nechci, snažil jsem se být pouze konstruktivní a nemyslím to ve zlém...
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Pepa: No a byl to dokonalý zásah mimo hlavní cílovku DrD. DrD II si našlo sice nějaké fanoušky, ale hodně lidí ho zatracuje snad stejnou měrou jako Plusko. Jméno "Dračí doupě" k tomu přitáhlo lidi, pozornost...ale taky hejt že to "není to pravý Dračí doupě".
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Hlavní problém DrD II bylo, že autoři udělali hru, která se úzce specializovala na herní styl a teorii úzce vymezené skupiny (ve světě kolem Ronika Edwardse) na úkor většiny. Plus v podstatě žádné velké betatestování a hrozivá obsahová skladba (pravidlo, o kterém text mluví, se vysvětluje až o x stran později bez jakékoli reference), strašně špatná úvodní ukázka ze hry s drakem aj.
Ta koncepce byla mrtvá od začátku. Ron Edwards je "herní teoretik", který je pro světové vývojáře spíš tragikomická postava a jeho "herní teorie" snůška nesmyslů. Ostentativně se mu smějí i autoři Fateu. Problém je, že v Roníkovi se shlédl Peekay a podle oné "herní teorie" se snažil udělat Dračí doupě.
Ta hra je mrtvý kůň. Mrtvější než DrD+ před sedmi lety.
Ta koncepce byla mrtvá od začátku. Ron Edwards je "herní teoretik", který je pro světové vývojáře spíš tragikomická postava a jeho "herní teorie" snůška nesmyslů. Ostentativně se mu smějí i autoři Fateu. Problém je, že v Roníkovi se shlédl Peekay a podle oné "herní teorie" se snažil udělat Dračí doupě.
Ta hra je mrtvý kůň. Mrtvější než DrD+ před sedmi lety.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Edwards zdaleka není takovej zbynďa, jak říkáš. Sám se během let taky hodně zlepšuje. Přišlo mi, že si lidi jeho rad váží a nabízí je teď i profesionálně.
(je možné, že i ten PK je úplně jinde, než když dělal drd2)
(je možné, že i ten PK je úplně jinde, než když dělal drd2)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Aha. Já jsem nakoukl v naději, že se tu řeší to, co je v názvu... ale koukám, že se tu jen klasicky plive na DrD II. Tak se nenechte rušit, já už zase jdu.
A jestli mohu poprosit, to očerňování Peekaye si strč za klobouk. Děkuji.
Tohle mi zkus někdy zopakovat do očí, pokud se nebojíš o přední zuby. Tenhle mnohokrát vyvrácený žvást mě už dokáže spolehlivě rozzuřit doběla, takže za sebe neručím.ShadoWWW píše:...Plus v podstatě žádné velké betatestování...
A jestli mohu poprosit, to očerňování Peekaye si strč za klobouk. Děkuji.
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Plus v podstatě žádné velké betatestování.
Reakce naštvaných betatesterů, jejichž názory nebyly nijak reflektovány, si najdi sám. Je jich tu na RPG F hned několik. (Například Quentin.)
Reakce naštvaných betatesterů, jejichž názory nebyly nijak reflektovány, si najdi sám. Je jich tu na RPG F hned několik. (Například Quentin.)
Takže on se Peekay neshlédl v Roníkovi, nebo jak to mám chápat?A jestli mohu poprosit, to očerňování Peekaye si strč za klobouk.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Cor: Jestli je DrD II dobré/špatné, to tady neřeším. Chtěl jsem spíš jako vypíchnout tu myšlenku, že "porazit Stračenu a nabízet lidem její burgery" je také možnost. Spíš je ale otázka, kolik lidí se touto cestou vydá. Protože když se rozhlédnu kolem, tak uctívači Svaté krávy se to všude kolem jenom hemží...
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
To je mimochodem zrovna u toho DnD dost běžný postup. Po AD&D2 se utnul Basic, 3e byl radikální krok stranou od AD&D2, 4e byl krok stranou od 3e, 5e je krok stranou od 4e směrem zpátky k AD&D 2... A celou dobu se ta hra prodává a hraje.Cor píše:Myslím si, že ke ztrátě zájmu o DrD přispělo hlavně to, že Altar ukončil podporu a další rozvoj (tj. nestalo se to co s DnD - jednou za čas nová edice), DrD Plus byl krok stranou a DrD II byl krok stranou...a lidi, co nechtěli Plusko ani Dvojku a DrDo už pro ně začalo být zastaralé...najednou neměli alternativu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračí doupě 1.x - dotazník k novelizaci. Změny.
Jestli tomu dobře rozumím, tak pokud najdu reakce naštvaných betatesterů D&D 5, jejichž názory nebyly nijak reflektovány, tak uznáš, že D&D 5 nemělo "v podstatě žádné velké betatestování"?ShadoWWW píše:Plus v podstatě žádné velké betatestování.
Reakce naštvaných betatesterů, jejichž názory nebyly nijak reflektovány, si najdi sám. Je jich tu na RPG F hned několik. (Například Quentin.)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host