DrD World
Moderátor: MarkyParky
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: DrD World
MarkyParky:
Prosímtě, sedni k tomu a udělej obratem verzi alfa 0.24, která bude mít čísla stran a obsah. Pak budu s nadšením pokračovat ve čtení a rád ti poskytnu i nějaké konstruktivnější komentáře
Prosímtě, sedni k tomu a udělej obratem verzi alfa 0.24, která bude mít čísla stran a obsah. Pak budu s nadšením pokračovat ve čtení a rád ti poskytnu i nějaké konstruktivnější komentáře
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrD World
Tak jsem pročetl dvě povolání a prolistoval zbytek - hezká práce, pěkně jsi s tím pohnul.
Nějaké užitečné připomínky zkusím dát někdy výhledově
Nějaké užitečné připomínky zkusím dát někdy výhledově
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: DrD World
Tak jsem si prosel valecnika a hranicare, dve povolani co nam z drd rad. Oba pslce mam nahore a rikam, tohle kdybh bylo drd2, obe ruce ti utrhnu. Tohle ma ze vsech pokusu smrnc, chut stareho drd a novou kapotaz. Dotahnito. Nechto to takhle na jednu b5 knihu a vydej...
Re: DrD World
... podle mě máš pořád nízké atributy a bude to hrozný failfest
AW má na pěti statech celkový součet +3 (nebo +2, když má 2x nějaký stat na+2), v rámci advancementu 3-5 možností si nějaký stat zvednout (podle classy) a některé classy mají možnost vzít si +1 v rámci svého tahu (dá se na ně dosáhnout spálením multiclassového slotu)... a když finišuješ classu, tak máš ještě jednu +1 libovolně.
DW má na šesti statech součet +3 a dostává +1 za každých... uffff.... něco mezi 2-3 levely, když postupuješ rovnoměrně
UW má na pěti statech součet +3 a jedinou příležitost si zvednout stat o +1 při chargenu (na max +2) a už tohle bylo docela frustrující, protože člověk zůstal začátečnickým loserem
DrD-World má po opravě za povolání součet +1 (člověk má +2, když nevyužije svůj rasový tah, který to srovná na +1; krolové fungují trochu neobvykle, tak je nechme stranou) a 3 možnosti si stat zvednout
To je málo
Kdysi jsem navrhoval dát hráči při chargenu +1, kterou může umístit, kam chce.
Když teď přemýšlím nad tím, jak se mi líbí myšlenka rozpojení výběru tahů a zvyšování atributů při levelování (jak to má DW: nemusíš si při level up brát +1, abys nebyl cucák, ale vždy se učíš něco nového), tak se nabízí elegantní řešení: dát hráči +1, když se stane pokročilým.
Těmihle dvěma změnami to dorovnáš
Jestli se bojíš, že hráči budou začínat s +3... tak stejně budou, akorát si to vezmou místo nějakého zajímavého tahu. Můžeš dát limit na max +2, ať ty stat-zvyšující tahy využijí.
Samozřejmě by to chtělo zkontolovat a uvážit, co to dělá. Vidím, že na levelu 2 můžeš mít teoreticky dvoutrojkového elfa kouzelníka, hobita zloděje a trpoše bojovníka jako maximální specialisty. Kudůk, barbar a člověk tuhle možnost nemají; neexistuje superspecialista pro hraničáře a alchymistu. Krola si netroufnu analyzovat. Prohlásil bych to za feature a netrápil bych se s tím.
Alternativně můžeš překopat tabulky. Rozhodně ale urputně lobuju za zvýšení statů.
... nebo jsem něco přehlédl?
AW má na pěti statech celkový součet +3 (nebo +2, když má 2x nějaký stat na+2), v rámci advancementu 3-5 možností si nějaký stat zvednout (podle classy) a některé classy mají možnost vzít si +1 v rámci svého tahu (dá se na ně dosáhnout spálením multiclassového slotu)... a když finišuješ classu, tak máš ještě jednu +1 libovolně.
DW má na šesti statech součet +3 a dostává +1 za každých... uffff.... něco mezi 2-3 levely, když postupuješ rovnoměrně
UW má na pěti statech součet +3 a jedinou příležitost si zvednout stat o +1 při chargenu (na max +2) a už tohle bylo docela frustrující, protože člověk zůstal začátečnickým loserem
DrD-World má po opravě za povolání součet +1 (člověk má +2, když nevyužije svůj rasový tah, který to srovná na +1; krolové fungují trochu neobvykle, tak je nechme stranou) a 3 možnosti si stat zvednout
To je málo
Kdysi jsem navrhoval dát hráči při chargenu +1, kterou může umístit, kam chce.
Když teď přemýšlím nad tím, jak se mi líbí myšlenka rozpojení výběru tahů a zvyšování atributů při levelování (jak to má DW: nemusíš si při level up brát +1, abys nebyl cucák, ale vždy se učíš něco nového), tak se nabízí elegantní řešení: dát hráči +1, když se stane pokročilým.
Těmihle dvěma změnami to dorovnáš
Jestli se bojíš, že hráči budou začínat s +3... tak stejně budou, akorát si to vezmou místo nějakého zajímavého tahu. Můžeš dát limit na max +2, ať ty stat-zvyšující tahy využijí.
Samozřejmě by to chtělo zkontolovat a uvážit, co to dělá. Vidím, že na levelu 2 můžeš mít teoreticky dvoutrojkového elfa kouzelníka, hobita zloděje a trpoše bojovníka jako maximální specialisty. Kudůk, barbar a člověk tuhle možnost nemají; neexistuje superspecialista pro hraničáře a alchymistu. Krola si netroufnu analyzovat. Prohlásil bych to za feature a netrápil bych se s tím.
Alternativně můžeš překopat tabulky. Rozhodně ale urputně lobuju za zvýšení statů.
... nebo jsem něco přehlédl?
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD World
Zatím jsem nakouknul jen na začátek, ale úvodní dobrodružství se mi dost líbí.
Nevyslovitelnost Óbrřínova jména je zamýšlená? (:
Nevyslovitelnost Óbrřínova jména je zamýšlená? (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrD World
Připomínka přijata.Faskal píše:To je málo
Zamyslím se nad tím.
Zkoušel jsem. Efekt jest "okamžitě si to vrazím do +3", což obere hráče o jedno dilema později, viz dále...Faskal píše:Kdysi jsem navrhoval dát hráči při chargenu +1, kterou může umístit, kam chce.
Všimni si, že to v našem připravovaném PbP zatím neudělal nikdo. Ta +1 mi zatím u většiny lidí a her (bez ohledu na to, zda to byl SvětDračáku nebo AW) vyšla až jako 3-4 (podle preferencí) tah v pořadí. Je to deal "šířka" vs "výška" a zatím mi všichni hráči první dva tři kroky dělají do šířky.Faskal píše: Jestli se bojíš, že hráči budou začínat s +3... tak stejně budou, akorát si to vezmou místo nějakého zajímavého tahu. Můžeš dát limit na max +2, ať ty stat-zvyšující tahy využijí.
Hm. Popravdě při prvním přečtení se mi moc nelíbí zavádět paralelní mechaniku, byť jednoduchou. V důsledku to jen sebere jedno hráčské dilema a přidá do postupu nestandardní skok.Faskal píše:Když teď přemýšlím nad tím, jak se mi líbí myšlenka rozpojení výběru tahů a zvyšování atributů při levelování (jak to má DW: nemusíš si při level up brát +1, abys nebyl cucák, ale vždy se učíš něco nového), tak se nabízí elegantní řešení: dát hráči +1, když se stane pokročilým.
Na druhou stranu máš pravdu, že ty hodnoty jsou nízké a spojení dalšího růstu s fází pokročilého a mistrovského povolání zní cool. Přijde mi ale mnohem jednodušší a elegantnější prostě přidat na vhodná místa rozvoje postav tahy dávající další +1. Zamyslím se na to, jak a které, ať to není úplně nuda, ale v tom zase nějaký deal.
Je to feature, počáteční staty jsou nastavené tak, aby s rozumným balancem vytvořily ten samý pocit specialistů či univerzalistů, jako základní pravidla. Při tom převodu se ale nepodařilo vygenerovat smysluplně víc než dva řádky.Faskal píše:Samozřejmě by to chtělo zkontolovat a uvážit, co to dělá. Vidím, že na levelu 2 můžeš mít teoreticky dvoutrojkového elfa kouzelníka, hobita zloděje a trpoše bojovníka jako maximální specialisty. Kudůk, barbar a člověk tuhle možnost nemají; neexistuje superspecialista pro hraničáře a alchymistu. Krola si netroufnu analyzovat. Prohlásil bych to za feature a netrápil bych se s tím.
Říkal jsem si, ale, že bych ke každé rase přidal ještě další řádky, které jim "specialistu" nabídnou, ale v tuhle chvíli je to spíš "nice-to-have" feature, kterou implementuju, když bude volný čas (kdyby si s tim někdo chtěl pohrát tak, aby to nabídlo specialistu, drželo součet +1 a nepřekrývalo se to s jinými rasami, tak se klidné zapojte).
To "r" je znělé. Slabikuj "Ó-br-řín". :>;o)Pieta píše:Nevyslovitelnost Óbrřínova jména je zamýšlená? (:
Re: DrD World
Super, díky.
Asi by mělo padnout, že tu +1 prosazuju z důvodu, který tady nezazněl:
Nelíbí se mi systém tabulek tak, jak teď jsou, a to proto, že ti nedávají žádnou možnost volby. V tuto chvíli máš sadu dvou možností, typicky jednu, co pro tebe je, a druhou, co pro tebe není. Pak máš pevně daný seznam statů, co si můžeš změnit, a jsou to shodou okolností tvoje hlavní a jeden předem určený pomocný, takže nemáš reálnou možnost seberealizace na úrovni statů.
Pokud napíšeš víc variant, budu spokojený. Alternativa je dát tam nějakou volbu pro hráče. Varianty jsou velká a malá volnost.
Malá volnost je, že mu něco nabídneš, a on si to může trochu změnit, například mou navrhovanou +1 (na max +2).
Velká volnost, je když si to může poskládat sám, což imho nechceme, protože dračák má nějaké klišé, které jsou v tvé implementaci zakódovány mimo jiné do rozdělení statů, takže nemůžeš hráči říct, ať si vezme +2/+1/+1/0/-1 nebo +2/+2/0/-1/-1 nebo +2/+2/0/0/-2 dle svého uvážení. Nebo jako... můžeš.
K těm výběrům tahů na staty... Viděl bych to jinak.
U mě si udělej čárku, protože já bych si to +1 vzal nebýt to testovací PbP, kde jsem testovat so nejvíc věcí.
Staty na +1 nemají prioritu, hlavní podle mě je, jestli tahy, které máš naplňují tvou představu o postavě a jestli tahy, které máš dostupné, jsou natolik cool a dál tvou postavu rozvíjející, že jim dáš přednost.
U zloděje bych možná šel do +1, protože tam alternativy nejsou zas tak lákavé; alchymista všechny opravdu klíčové tahy dostane při chargenu napevno.
Když se kouknu na náš minulý PbP, tak...
Dalibor si jako anděl nejdříve zvedl cool o +1, pak si vzal pro sebe definující move z jiné classy, pak +1 sharp, andělský transpoziční tah (sharp místo hx na pomoc), a pak ten zbytek. Jako anděl jsem totiž nafasoval všechno, co jsem chtěl hned na začátku (protože byl ve fikci důvod na přestup, tak jsem vynechal 2x zvednutí statu a +1 před přepnutím)
Fiona si už při chargenu vzala stat +1 z povolání, pak transpoziční tah (místo hardu házela na cool) a druhým level upem začala sbírat ty své quarantinské vychytávky
Česlav si nejdřív vzal odjinud tah, co z něj udělal ultimátního bojovníka, pak si zvedl 3x stat, vzal si holding a zvedl ještě jeden. Teprv pak začal sbírat zbytek, ostatně chopper nemá moc co vybírat.
Zlatuše začala sbírat tahy nesouvisející se staty, protože zrovna skinner má epesní movy, které je radost brát (a spousta z nich nedělá velké problémy na failu, tak to člověk v klidu riskne), jako The Show si jako první čtyři tahy vzala +1 stat.
Grgur si vzal káru (definující pro drivera), to, že je bojový driver, teprv pak si zvedl stat, vzal garáž, další auto, druhý stat a pak Tibora. Driver je další příklad někoho, kdo má spoustu úžasných věcí na výběr.
Tibor si vzal tah odjinud (The Show ostatně nic nemá), pak následovníky, 3x +1 stat, tah od někoho jiného a další +1 stat.
Vidím tam spíš tu preferenci, že člověk si vezme opravdu klíčový tah, co potřebuje, a pak sbírá staty jak divý. Spíš bych řekl, že ty sis je vzal pozdě.
...
Určitě jsem pro, abys nezaváděl nesystémové řešení (dát +1 na libovolné při levelu 6, s výjimkou případu, že bys také dal +1 na libovolné místo na levelu 1), nevidím důvod, proč prostě od levelu nedat "+1 kamkoli (max +3)".
Asi by mělo padnout, že tu +1 prosazuju z důvodu, který tady nezazněl:
Nelíbí se mi systém tabulek tak, jak teď jsou, a to proto, že ti nedávají žádnou možnost volby. V tuto chvíli máš sadu dvou možností, typicky jednu, co pro tebe je, a druhou, co pro tebe není. Pak máš pevně daný seznam statů, co si můžeš změnit, a jsou to shodou okolností tvoje hlavní a jeden předem určený pomocný, takže nemáš reálnou možnost seberealizace na úrovni statů.
Pokud napíšeš víc variant, budu spokojený. Alternativa je dát tam nějakou volbu pro hráče. Varianty jsou velká a malá volnost.
Malá volnost je, že mu něco nabídneš, a on si to může trochu změnit, například mou navrhovanou +1 (na max +2).
Velká volnost, je když si to může poskládat sám, což imho nechceme, protože dračák má nějaké klišé, které jsou v tvé implementaci zakódovány mimo jiné do rozdělení statů, takže nemůžeš hráči říct, ať si vezme +2/+1/+1/0/-1 nebo +2/+2/0/-1/-1 nebo +2/+2/0/0/-2 dle svého uvážení. Nebo jako... můžeš.
K těm výběrům tahů na staty... Viděl bych to jinak.
U mě si udělej čárku, protože já bych si to +1 vzal nebýt to testovací PbP, kde jsem testovat so nejvíc věcí.
Staty na +1 nemají prioritu, hlavní podle mě je, jestli tahy, které máš naplňují tvou představu o postavě a jestli tahy, které máš dostupné, jsou natolik cool a dál tvou postavu rozvíjející, že jim dáš přednost.
U zloděje bych možná šel do +1, protože tam alternativy nejsou zas tak lákavé; alchymista všechny opravdu klíčové tahy dostane při chargenu napevno.
Když se kouknu na náš minulý PbP, tak...
Dalibor si jako anděl nejdříve zvedl cool o +1, pak si vzal pro sebe definující move z jiné classy, pak +1 sharp, andělský transpoziční tah (sharp místo hx na pomoc), a pak ten zbytek. Jako anděl jsem totiž nafasoval všechno, co jsem chtěl hned na začátku (protože byl ve fikci důvod na přestup, tak jsem vynechal 2x zvednutí statu a +1 před přepnutím)
Fiona si už při chargenu vzala stat +1 z povolání, pak transpoziční tah (místo hardu házela na cool) a druhým level upem začala sbírat ty své quarantinské vychytávky
Česlav si nejdřív vzal odjinud tah, co z něj udělal ultimátního bojovníka, pak si zvedl 3x stat, vzal si holding a zvedl ještě jeden. Teprv pak začal sbírat zbytek, ostatně chopper nemá moc co vybírat.
Zlatuše začala sbírat tahy nesouvisející se staty, protože zrovna skinner má epesní movy, které je radost brát (a spousta z nich nedělá velké problémy na failu, tak to člověk v klidu riskne), jako The Show si jako první čtyři tahy vzala +1 stat.
Grgur si vzal káru (definující pro drivera), to, že je bojový driver, teprv pak si zvedl stat, vzal garáž, další auto, druhý stat a pak Tibora. Driver je další příklad někoho, kdo má spoustu úžasných věcí na výběr.
Tibor si vzal tah odjinud (The Show ostatně nic nemá), pak následovníky, 3x +1 stat, tah od někoho jiného a další +1 stat.
Vidím tam spíš tu preferenci, že člověk si vezme opravdu klíčový tah, co potřebuje, a pak sbírá staty jak divý. Spíš bych řekl, že ty sis je vzal pozdě.
...
Určitě jsem pro, abys nezaváděl nesystémové řešení (dát +1 na libovolné při levelu 6, s výjimkou případu, že bys také dal +1 na libovolné místo na levelu 1), nevidím důvod, proč prostě od levelu nedat "+1 kamkoli (max +3)".
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: DrD World
Bych do protokolu chtel zapsat, ze mas IMHO lip udelanou kouzelnickou magii nez Dungeon World. Kdyby nebylo tech drd klise vsude, tak bych i premyslel, ze tohle bude muj hlavni system na fantasy.
Jenom nevim, jestli ta magie neni trochu moc scarce na vyssich levelech? Jakoze, dava smysl, ze drd kouzelni na prvni urovni da jedno dve kouzla za dobrodruzstvi. Ale drsnejsi carodejove myslim kouzlili na kazdem rohu.
Jenom nevim, jestli ta magie neni trochu moc scarce na vyssich levelech? Jakoze, dava smysl, ze drd kouzelni na prvni urovni da jedno dve kouzla za dobrodruzstvi. Ale drsnejsi carodejove myslim kouzlili na kazdem rohu.
But nobody came.
- PánJeskyně
- Příspěvky: 280
- Registrován: 14. 3. 2017, 10:11
Re: DrD World
Sosáček:
Je to alfaverze, ty hodnoty růstu magenergie/útoků nejsou nijak balancované. Je to možné, že je toho málo.
V prvním kroku jsem si vytyčil za cíl hlavně napsat jakýsi proof-of-concept, že vůbec jde přepsat staré archetypy do PbtA a zachovat z nich maximum.
Je to alfaverze, ty hodnoty růstu magenergie/útoků nejsou nijak balancované. Je to možné, že je toho málo.
V prvním kroku jsem si vytyčil za cíl hlavně napsat jakýsi proof-of-concept, že vůbec jde přepsat staré archetypy do PbtA a zachovat z nich maximum.
Šedý hrad je tajemný, plný příšer, pokladů a tajemství.
Mapa a Rolz.org místnost
Mapa a Rolz.org místnost
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrD World
Malý update na základě místního testovacího PbP.
Hlavní změny:
= Překopání bojových tahů ZÁKEŘNOST a ZTEČ
= +1VLASTNOST na 1., 6. a 11. úrovni
= Překopaný systém EXPů (hodnotí se i menší kroky, za splnění cesty na 5/7 je EXP [ne všechny cesty už mají domyšleno 7 kdoků], LEVEL je až za 5 EXPů, zrušená cesta Výprav, nahrazená AW-like eskalací hrozeb. Za vysekalování hrozby je EXP. Za podvolení se vůli PJ v případě kletby/výmluvného NPC/kouzla je EXP.
= Změna DESTILACE v poli, aby byl achláč víc "online"
= Upřesnění funguvání soubojáku, když skupinová NPCčka postupně chcípou
= Mrtě drobných změn a upřesnění
Hlavní změny:
= Překopání bojových tahů ZÁKEŘNOST a ZTEČ
= +1VLASTNOST na 1., 6. a 11. úrovni
= Překopaný systém EXPů (hodnotí se i menší kroky, za splnění cesty na 5/7 je EXP [ne všechny cesty už mají domyšleno 7 kdoků], LEVEL je až za 5 EXPů, zrušená cesta Výprav, nahrazená AW-like eskalací hrozeb. Za vysekalování hrozby je EXP. Za podvolení se vůli PJ v případě kletby/výmluvného NPC/kouzla je EXP.
= Změna DESTILACE v poli, aby byl achláč víc "online"
= Upřesnění funguvání soubojáku, když skupinová NPCčka postupně chcípou
= Mrtě drobných změn a upřesnění
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DrD World
Další úpravy na základě testování:
= Rebalanc zbraní
= Vyměkčení ÚNAVY
= Drobné opravy některých tahů
- větší řez do Energetické obranné magie
= Opraveny bugy a neexistující odkazy v léčení
= Nepovinné tahy pro Random encountery
= Nepovinný částečný multiclass na vyšších úrovních
= Množství zpřesnění a drobných tweaků
= Rebalanc zbraní
= Vyměkčení ÚNAVY
= Drobné opravy některých tahů
- větší řez do Energetické obranné magie
= Opraveny bugy a neexistující odkazy v léčení
= Nepovinné tahy pro Random encountery
= Nepovinný částečný multiclass na vyšších úrovních
= Množství zpřesnění a drobných tweaků
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD World
Taková úplně marginální blbost, ale tahle věc u krolla...
Zrovna nedávno jsem jel večer domu a hned za hřebenem vršku uprostřed silnice, na čáře, stála liška, koukala na mě, a já si říkám, proč kua neuhne, naštěstí se nepohnula, tak jsem ji netrefil. A pak jsem se dozvěděl, že zvířata jak vidí ta světla, tak jsou úplně konsternována a nemohou si pomoct a koukají na ně. A prej to samé se stává lidem v autě, co jsou hodně unavení a už jim hlava tak nefachá a mají pak tendenci koukat do světel protijedoucích aut.
je nesmysl, protože nepříliš vysoká inteligence činí subjekty naopak více náchylnými na podobné věci.MALÁ VNÍMAVOST MYSLI
Tvá nepříliš vysoká inteligence tě činí odolným proti psychické magii a iluzím. (...)
Zrovna nedávno jsem jel večer domu a hned za hřebenem vršku uprostřed silnice, na čáře, stála liška, koukala na mě, a já si říkám, proč kua neuhne, naštěstí se nepohnula, tak jsem ji netrefil. A pak jsem se dozvěděl, že zvířata jak vidí ta světla, tak jsou úplně konsternována a nemohou si pomoct a koukají na ně. A prej to samé se stává lidem v autě, co jsou hodně unavení a už jim hlava tak nefachá a mají pak tendenci koukat do světel protijedoucích aut.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti