[Novelizace DrD] Mechcore
Moderátor: Bouchi
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Tak krom kouzelníka toho umí nejvíc. Avšak ho velmi omezuje získávání magenergie na výrobu lektvarů a předmětů. Já jsem tedy za alchymistu hrál jen jednou a vydržel jsem do 3. úrovně. Ale pokud jste jel někdo podle těch pravidel pro hledání a lučbu (kterou myslím alchymista zvládne až od pokročilých, že?), tak nevím.
Co se theurga týče - je to hrozné hovado a myslím si, že se za něj hraje snad nejhůře ze všech povolání, protože na ta svá povolávání elementálů a démonů potřebuje HODNĚ magenergie. + Je tam velké riziko, že se mu to nepovede
Co se theurga týče - je to hrozné hovado a myslím si, že se za něj hraje snad nejhůře ze všech povolání, protože na ta svá povolávání elementálů a démonů potřebuje HODNĚ magenergie. + Je tam velké riziko, že se mu to nepovede
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Alchymista měl tolik magenergie, kolik mu dovolil PJ, neb tam někde v 1.0 byla zase nějaká rada jako "nikdy nedovol, aby alchymista neměl magenergii".
Pokud PJ držel alchymistu u huby, případně si tuhle poznámku nepřečetl, pak samozřejmě mohlo snadno dojít k tomu, že byl alchymista na suchu 3/4 času na konkrétním levelu.
Jinak magenergie alchymisty se mi jeví tak, že bude sbírána z terénu ve volných chvílích, ale mechanicky to bude obdoba meditování, nějaké ty k6 za večer, a opravdu důležité bude maximum, kolik jí alchymista udrží.
Třeba level*10 magů.
Množství magenergie na celý level není v lidských silách vyvážit, to byl zrovna jeden z těch špatných nápadů.
Kouzelný předmět vznikne použitím magie na kouzlo krát něco, zatím mám v hlavě *10. Takže prsten neviditelnosti a metadlo černých blesků fakt není sranda. A to všechno samozřejmě je aktuální od 6. levelu, alchymista začátečník to neumí vůbec.
Definiční vlastnost lektvarů je, že mají dočasný efekt.
Pokud PJ držel alchymistu u huby, případně si tuhle poznámku nepřečetl, pak samozřejmě mohlo snadno dojít k tomu, že byl alchymista na suchu 3/4 času na konkrétním levelu.
Jinak magenergie alchymisty se mi jeví tak, že bude sbírána z terénu ve volných chvílích, ale mechanicky to bude obdoba meditování, nějaké ty k6 za večer, a opravdu důležité bude maximum, kolik jí alchymista udrží.
Třeba level*10 magů.
Množství magenergie na celý level není v lidských silách vyvážit, to byl zrovna jeden z těch špatných nápadů.
Kouzelný předmět vznikne použitím magie na kouzlo krát něco, zatím mám v hlavě *10. Takže prsten neviditelnosti a metadlo černých blesků fakt není sranda. A to všechno samozřejmě je aktuální od 6. levelu, alchymista začátečník to neumí vůbec.
Definiční vlastnost lektvarů je, že mají dočasný efekt.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Přesně tak. Pokud nejsou dobrodružství pro alchymistu koncipována jako výprava za nějakým zřídlem či oblastí výskytu magických "zelených listů", skutečně bude na suchu. V 1.6 jsem nenašel poznámku pro PJ ohledně nenechávání alchymisty na holičkách, ale s rozumným PJ to není problém. Navíc tu magenergii získává alchymista od svého učitele (mistra, chlebodárce...), protože lučbu neumí provádět hned, tuším.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Jinak mne nenapadá důvod, proč by měl mít alchymista přímo explozivně víc magenergie, než kouzelník (když navíc měli na prvním levelu prakticky stejně).
Sdílím Yorkovu víru v nízká čísla a pokusím se hodně ubrat.
36*10 mi dává maximum 360 magů, a to je podle mého nejlepšího dračákistického vědomí ukrutné množství a mělo by stačit na cokoli rozumného a i leccos nerozumného.
A znamená to nejméně měsíc pilného sbírání a žádnou spotřebu.
Ta asi představa.
Sdílím Yorkovu víru v nízká čísla a pokusím se hodně ubrat.
36*10 mi dává maximum 360 magů, a to je podle mého nejlepšího dračákistického vědomí ukrutné množství a mělo by stačit na cokoli rozumného a i leccos nerozumného.
A znamená to nejméně měsíc pilného sbírání a žádnou spotřebu.
Ta asi představa.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Tak ono moc nezáleží na horním limitu magenergie u alchymisty, protože ne vždy se mu podařilo takového množství najednou dosáhnout. Alchymista by měl (a skutečně tak dí) něco vyrábět. Syslit zde nemá moc cenu, max na nějaké high-special předměty.
Theurg navíc potřeboval velké množství megenergie (klidně i 950 magů) aby se spojil se sférou.
Mimochodem - komu se podařilo úspěšně uplatnit spojení se sférami ve vlastní hře? je tu někdo takový, kdo to dotáhl až na theurga? Už jen tím získává můj obdiv.
Theurg navíc potřeboval velké množství megenergie (klidně i 950 magů) aby se spojil se sférou.
Mimochodem - komu se podařilo úspěšně uplatnit spojení se sférami ve vlastní hře? je tu někdo takový, kdo to dotáhl až na theurga? Už jen tím získává můj obdiv.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
U nás se dělala theurgická kouzla okolo 30 levelu ze strany NPC, postavy samy to dotáhly asi na 17. level, navštívena byla většina sfér běžných a některé neběžné )nad 23 levelem to prý není prozkoumané, tvrdila PPE, tak to v našem případě tak úplně neplatilo)
Na základě této zkušenosti tvrdím, že to bylo opravdu náročné pro PJ, protože je velice těžké vymyslet něco, co sféry neví nebo by vědět neměly, a dost to spoiluje příběhy a kazí je.
Pravda, že tabulka pravděpodobnosti a k % se zase zvrtla v nějaké zjednodušující houserule (něco jako řada přirozených kladných čísel postupně rostoucích, jestlipak to nezní povědomě).
Možná by bylo řešení sféry daleko tvrději dělit. Třeba podle sedmi svobodných řemesel, trivia, sedmi planet, prostě tak, aby sféra měla vědění minulosti, ale jen nějakého resortního úseku vědění. Třeba vše o stavbách a stavitelství. Vše o zbraních. vše o jídle. vše o příbuzenských vztazích.
vše o všem je šílenost. A vědění budoucího je absolutní šílenost. To je prostě ultimátní infogathering, který zřejmě nejde nijak překonat.
Jinak bych máznul sféry celkově výš, na 12. level, přesně obráceně, než to bylo. Udělat kouzelný předmět je těžké, ale navštívit sféru a vyzvídat bez ohledu na vzdálenost, místo a čas by mělo být ještě těžší.
Na základě této zkušenosti tvrdím, že to bylo opravdu náročné pro PJ, protože je velice těžké vymyslet něco, co sféry neví nebo by vědět neměly, a dost to spoiluje příběhy a kazí je.
Pravda, že tabulka pravděpodobnosti a k % se zase zvrtla v nějaké zjednodušující houserule (něco jako řada přirozených kladných čísel postupně rostoucích, jestlipak to nezní povědomě).
Možná by bylo řešení sféry daleko tvrději dělit. Třeba podle sedmi svobodných řemesel, trivia, sedmi planet, prostě tak, aby sféra měla vědění minulosti, ale jen nějakého resortního úseku vědění. Třeba vše o stavbách a stavitelství. Vše o zbraních. vše o jídle. vše o příbuzenských vztazích.
vše o všem je šílenost. A vědění budoucího je absolutní šílenost. To je prostě ultimátní infogathering, který zřejmě nejde nijak překonat.
Jinak bych máznul sféry celkově výš, na 12. level, přesně obráceně, než to bylo. Udělat kouzelný předmět je těžké, ale navštívit sféru a vyzvídat bez ohledu na vzdálenost, místo a čas by mělo být ještě těžší.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Ja momentálne hrám za teurga na 24. úrovni, ale vzhľadom na to, že väčšinu dobrodružstiev v našej družine absolvujem ako PJ, moja postava sa dostáva k magenergii skôr sporadicky ako pravidelne. Čo sa týka pravidelného uplatňovania spojenia so sférami, teoreticky by s tým nemal byť problém, náš družinový teurg však dáva prednosť šetreniu magenergiou a iba občas sa venuje zaklínaniu démonov do svojich predmetov. Najvyššia sféra, s ktorou sa doteraz teurg spojil, bola osemnásta (Caliel) - potreboval si totiž vyrobiť smaragd presne podľa svojich predstáv, aby ho mohol použiť ako srdce artefaktu.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Björn: Ďakujem a zároveň sa ospravedlňujem za to, že som sa zabudol podpísať. Namiesto Návštěvníka tam mal byť Iskar.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Vysvetleni proc to tak bylo, je uvedeno v PPJ.Argonantus píše:Jinak mne nenapadá důvod, proč by měl mít alchymista přímo explozivně víc magenergie, než kouzelník (když navíc měli na prvním levelu prakticky stejně).
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Můžete se někdo, prosím, vyjádřit k tomuto?Bouchi by Sparkle píše: Velký problém je například to, že postavám při levlení prudce přibývají životy, zatímco se jim vůbec nezvyšují základní staty. I toto by bylo potřeba překopat, a tak by vznikla hra, která již nebude kompatibilní se starým DrD.
Já totiž moc netuším, proč by to měl být problém. Zatím to řeším tak,že omezuji růst životů, ale jelikož netuším podstatu námitky, tak nevím, jak jí lépe zapracovat.
Reálně mi nepřijde, že by toto byl jiný problém, než obecný problém s růstem HP. A to, že postavy jsou s růstem levelů silnější je dost podstatou DrD feelingu,
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Zrovna jsi mohl napsat, že počet magů alchymisty = počet magů kouzelníka x počet dobrodružných dní. Na první úrovni mají stejně, protože se předpokládá, že dobrodružství zabere jen jeden den a pak postavy přejdou na 2. úroveň.Tronar píše:Vysvetleni proc to tak bylo, je uvedeno v PPJ.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Spíš nechápu to slovo prudce. Dva životy za úroveň (pro válečníky a hraničáře) či dokonce jenom jeden (ostatní povolání) je prudce? (Protože takto to pak od deváté úrovně reálně roste. Jestli je tedy problém s házením na životy do deváté úrovně, tak ať se na životy nehází...)Bouchi by Sparkle píše:Velký problém je například to, že postavám při levlení prudce přibývají životy, zatímco se jim vůbec nezvyšují základní staty. I toto by bylo potřeba překopat, a tak by vznikla hra, která již nebude kompatibilní se starým DrD.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Škoda, že Bouchi nikdy nenapsal, v čem přesně spatřuje ten problém a jak to souvisí s růstem vlastností.
D&D 4E, D&D 5E, Pathfinder - tam všude rostou životy podobně jako v DrD 1, dokonce odbouraly i pomalý růst životů od 10. úrovně, a v žádné z těch her to není problém.
V 4E, 5E i PF rostou i vlastnosti, ale ve všech těch hrách jinak, a není v tom přímá závislost na životech.
Troufám si proto tvrdit, že problém DrDo není v jeho růstu životů, ale v jiných parametrech.
D&D 4E, D&D 5E, Pathfinder - tam všude rostou životy podobně jako v DrD 1, dokonce odbouraly i pomalý růst životů od 10. úrovně, a v žádné z těch her to není problém.
V 4E, 5E i PF rostou i vlastnosti, ale ve všech těch hrách jinak, a není v tom přímá závislost na životech.
Troufám si proto tvrdit, že problém DrDo není v jeho růstu životů, ale v jiných parametrech.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Z toho, jak to čtu, mi přijde, že je to problém proto, že to působí divně, životy rostou hafo, atributy vůbec, to je celé.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host