[Novelizace DrD] Mechcore
Moderátor: Bouchi
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Já ty důvody nejspíš tedy objasním.Argonantus píše:má charismatu stejně jako mág, ale z jakýchsi důvodů, blíže nejasných, to udělat nesmí. Mág to z neméně nejasných důvodů udělat smí.
Zloděj využívá charisma k jednání s lidmi. Hraničář využívá charisma k jednání se zvířaty. A mág používá charisma jako sílu mysli.
Takže ono to je pak docela těžké, když se do jednoho atributu (charisma) "slijí" tři naprosto různé věci, a pak je někdo ještě chce "křížit". Maglajz je pak zaručen.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
To nemá cenu, Vůbec nereaguješ na prapůvodní problém tohoto flamu. A sice, že abys měl povolání vyvážená, musí se každému vypracovat početnější seznam dovedností, které jednotlivá povolání obohatí a srovnají s ostatními, co se moci týče. To ale neznamená, že by všechna povolání měla mít nějaké společné "nelogické" dovednosti, násilně napasované na sebe.
Odkazuješ se na starý dračák - tam je to samozřejmě černé na bílém, že povolání byla nevyvážená co do schopností tak celkové náplně. Tu jde ale o novelizaci, že? Stěžuješ si (oprávněně), na nevyváženost starých povolání...
Není nic jednoduššího, než je tedy obohatit o nové dovednosti. Pokud tedy máš zájem o právě o to a ne se s námi dohadovat o kravinách.
+ Alchymistovou povinností není předměty rozdávat - jejich tvorbou je oproti válečníkovi právě tak výjimečný, jako oproti zloději.
+ dobrý PJ vymýšlí dobrodružství tak, aby si každý z družiny zahrál, aby každý vynikl ve svém oboru - to byl a je smysl DrD.
+ Není dovednost jako dovednost. Nemůžeš srovnávat střelbu z luku a povoláváním NPC na stejnou notu. Pokud ano, nemá smysl se dál dohadovat.
+ Využívání a tvorba kouzelných předmětů je něco jiného. Máchání s ohnivým dlouhým mečem nedělá z válečníka pána všeho ohně a povolávání bytostí mu ku pomoci. Tvé argumenty o atributech se mi zdají velice nevyzrálé.
Odkazuješ se na starý dračák - tam je to samozřejmě černé na bílém, že povolání byla nevyvážená co do schopností tak celkové náplně. Tu jde ale o novelizaci, že? Stěžuješ si (oprávněně), na nevyváženost starých povolání...
Není nic jednoduššího, než je tedy obohatit o nové dovednosti. Pokud tedy máš zájem o právě o to a ne se s námi dohadovat o kravinách.
+ Alchymistovou povinností není předměty rozdávat - jejich tvorbou je oproti válečníkovi právě tak výjimečný, jako oproti zloději.
+ dobrý PJ vymýšlí dobrodružství tak, aby si každý z družiny zahrál, aby každý vynikl ve svém oboru - to byl a je smysl DrD.
+ Není dovednost jako dovednost. Nemůžeš srovnávat střelbu z luku a povoláváním NPC na stejnou notu. Pokud ano, nemá smysl se dál dohadovat.
+ Využívání a tvorba kouzelných předmětů je něco jiného. Máchání s ohnivým dlouhým mečem nedělá z válečníka pána všeho ohně a povolávání bytostí mu ku pomoci. Tvé argumenty o atributech se mi zdají velice nevyzrálé.
Naposledy upravil(a) Björn dne 23. 3. 2016, 15:03, celkem upraveno 2 x.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Pepa:
no, moc mne to nenadchlo.
Kdybys Hraničáře omezil na jednání se zvířaty, tak to bude dost nudná profese. On má taky odhadovat přesvědčení a taky tu telepatii (zřejmě oboje Char).
Mág používá sílu mysli... proti lidem.
Zloděj používá proti lidem.... sílu mysli.
Spíš bych to viděl, že podstata atributu (edit, chyba) je ta samá, akorát Povolání se liší tím, že vypracovala různé tradiční způsoby, jak ho využít.
Což znamená, že některé efekty se mohou podobat a některé jsou vlastně skoro stejné (Hraničářův Úder nenávisti a kouzelníkův blesk).
Pokud je řeč o dovednosti, má k ní předpoklady každý, kdo má sklil v dostatečné míře.
Kdo nemá, může se to taky zkusit naučit, ale nebude to nic moc (střelba krolla válečníka)
Schopnosti jsou buď tak složité, nebo tak tajné, že se je mimo povolání nelze naučit vůbec.
Potud fikční vysvětlení, proč takto.
no, moc mne to nenadchlo.
Kdybys Hraničáře omezil na jednání se zvířaty, tak to bude dost nudná profese. On má taky odhadovat přesvědčení a taky tu telepatii (zřejmě oboje Char).
Mág používá sílu mysli... proti lidem.
Zloděj používá proti lidem.... sílu mysli.
Spíš bych to viděl, že podstata atributu (edit, chyba) je ta samá, akorát Povolání se liší tím, že vypracovala různé tradiční způsoby, jak ho využít.
Což znamená, že některé efekty se mohou podobat a některé jsou vlastně skoro stejné (Hraničářův Úder nenávisti a kouzelníkův blesk).
Pokud je řeč o dovednosti, má k ní předpoklady každý, kdo má sklil v dostatečné míře.
Kdo nemá, může se to taky zkusit naučit, ale nebude to nic moc (střelba krolla válečníka)
Schopnosti jsou buď tak složité, nebo tak tajné, že se je mimo povolání nelze naučit vůbec.
Potud fikční vysvětlení, proč takto.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Však já jsem to taky nepsal proto, aby tě to nadchlo. Já jsem to psal proto, abych ukázal, jak a k čemu, které povolání Charismu používá. To když změníme (nějakým křížením), tak v tom pak bude pěkný binec. (Ne že by už teď nebyl...)Argonantus píše:no, moc mne to nenadchlo.
Má? Opravdu má hraničář odhadovat přesvědčení a mít tu telepatii? Opravdu to u něho nezrušíme? (Čti: přesuneme k někomu, u koho to dává větší smysl)Argonantus píše:Kdybys Hraničáře omezil na jednání se zvířaty, tak to bude dost nudná profese. On má taky odhadovat přesvědčení a taky tu telepatii (zřejmě oboje Char).
Ano. Povolání je (podle definice) "způsob, jakým se postava protlouká světem". Takže měnit u zaběhnutých povolání tento způsob (například zloděj si popovídá v lese se zvířaty) je v podstatě předefinovávání těch archetypických povolání. (Což bych zrovna v class&level systému tedy nedělal.)Argonantus píše:Spíš bych to viděl, že podstata atributu (edit, chyba) je ta samá, akorát Povolání se liší tím, že vypracovala různé tradiční způsoby, jak ho využít.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Já myslím, že jste si dali špatný cíl. Novelizovat starý dračák není zrovna moudré. Nejlépe byste udělali, kdybyste ho zpracovali jako "kupování a vylepšování" dovedností, levelování po úrovních. Vzali si inspiraci z DrD+ a z DrD II, jelikož tam je velice silná inspirace. DrD 1.6 nechali mrtvé, maximálně oprášit nějaké mechaniky (soubojové jsou jako stvořené - pokud chcete nechat starý soubojový feeling DrDo).
Se starými pravidly se akorát dostáváte do slepých uliček. V nejhorším případě pletete hrušky a jablka. Překrucujete terminologii a snažíte se vyrovnávat povolání na základě starých pravidel... Přesně tohle má doma snad každý (říká se tomu Houserules).
Toto je jen návrh, nechci shazovat ničí práci.
Se starými pravidly se akorát dostáváte do slepých uliček. V nejhorším případě pletete hrušky a jablka. Překrucujete terminologii a snažíte se vyrovnávat povolání na základě starých pravidel... Přesně tohle má doma snad každý (říká se tomu Houserules).
Toto je jen návrh, nechci shazovat ničí práci.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
protože mi stále není jasný.Björn píše:To nemá cenu, Vůbec nereaguješ na prapůvodní problém tohoto flamu.
A mám zato, že se tady plížíme od Přivolávání a řešíme nějaký širší problém. Což je dobře, neb je to tady víc intopic.
To je dalekosáhlý závěr, který jsem nepostřehl, a má cenu o něm debatovat nad konkrétním návrhem v Dovednostech.A sice, že abys měl povolání vyvážená, musí se každému vypracovat početnější seznam dovedností, které jednotlivá povolání obohatí a srovnají s ostatními, co se moci týče.
Rovnou předesílám, že nominální počet Schopností klesl asi o 15.
Nelogičnost dovednosti mi zatím nebyla vysvětlena. Jen zapřísahání, že je to nelogické.To ale neznamená, že by všechna povolání měla mít nějaké společné "nelogické" dovednosti, násilně napasované na sebe.
Dovednosti se nepasují "na sebe", nýbrž na atribut.
Jinak Dovednosti jsou "společné" pouze v tom smyslu, že si je může vzít každý mimo povolání, což jednak nevede k tomu, že si je každý opravdu vezme, a jednak k tomu problému s atributy. Ne každý na to má vlohy.
Ano, přesně. Smyslem změn je obvykle posílit zloděje a válečníky. Přesněji, srovnat šance.Odkazuješ se na starý dračák - tam je to samozřejmě černé na bílém, že povolání byla nevyvážená co do schopností tak celkové náplně. Tu jde ale o novelizaci, že? Stěžuješ si (oprávněně), na nevyváženost starých povolání...
Těm silnějším povoláním je při tom těžké něco úplně sebrat, protože kompatibilita a protože přirozený stav hráče je, že chce nové věci, ne přicházet o ty staré.
Lze ale Schopnost přesunout do Dovedností a tím ji neutralizovat. Zvláště důvodné je to u absurdních skillů, na které to povolání nikdy nemělo příslušný atribut. Hraničář tím zvláště vyniká.
Dost doporučuji tu debatu hlouběji o tvorbě postavy a sklilech. Máme dvě povolání trojatributová, což vede k vysvětlení, proč mají tak úžasně široké schopnosti. Zase mají ty atributy slabší.
Přivolávání není kravina. Kdyby byla, tak o něj nevedu bitvu. To funguje a je to náramně zajímavé.Není nic jednoduššího, než je tedy obohatit o nové dovednosti. Pokud tedy máš zájem o právě o to a ne se s námi dohadovat o kravinách.
Máš-li ale jiné zásadní Dovednosti, co tam, ještě nejsou, sem s nimi.
To zcela souhlasím. Záleží na něm, co s nimi udělá. Spíš bych čekal, že ty nejlepší si nechá.+ Alchymistovou povinností není předměty rozdávat.
To je zase myšlenka do Teoretizování, ne do systémového jádra.+ dobrý PJ vymýšlí dobrodružství tak, aby si každý z družiny zahrál, aby každý vynikl ve svém oboru - to byl a je smysl DrD.
IMHO nemá systém šlapat PJovi na paty tím, že tvoří nějaké základní asymetrie, například trvale kulhající povolání, aby ho nutil tomuto povolání neustále nadržovat a nahrávat mu různá kouzla, aby povolání nějak fungovalo.
Ideální by bylo vytvořit asymetrie symetricky, tak, aby povolání bylo silnější v něčem a slabší v něčem jiném. To se mi ale zdá být mimo naše možnosti, aby to nedopadlo ještě větší nestabilitou.
Viz programové prohlášení.
Povolání mají být srovnatelná, srovnatelné taktické možnosti, srovnatelné damage ratio na tom kterém levelu.
Dovednost je zajímavá tím, že tuto rovnováhu nikam neposouvá, spíš ji uhlazuje (kdyby byly jenom dovednosti, pak jsou všechny možnosti postav stejné... a to taky nechceme, protože je to opačný extrém, chceme převažující class/level).
To si zrovna troufám, že ano.+ Není dovednost jako dovednost. Nemůžeš srovnávat střelbu z luku a povoláváním NPC na stejnou notu. Pokud ano, nemá smysl se dál dohadovat.
Oboje jsou to velice mocné schopnosti, svým způsobem docela unikátní, protože je lze těžko něčím nahradit.
Mechanicky je možno je slušně vyrovnat stran toho damage ratia (samozřejmě ne dokonale, neb se to vždycky jinak používá).
Pokud z toho ovšem plyne, že nemá cenu se dohadovat, pak nemá cenu se dohadovat.
Tak o tom se fakt nemá moc smysl dohadovat.Já myslím, že jste si dali špatný cíl. Novelizovat starý dračák není zrovna moudré.
A už vůbec ne v této debatě.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Ano, zejména v případě, že nám Vallun nedovolí boostovat hraničářům Charisma. Já mám z toho podobné pocity, zejména z té všemocné telepatie, což je takový kapesní mág snadno a rychle.Pepa píše: Má? Opravdu má hraničář odhadovat přesvědčení a mít tu telepatii? Opravdu to u něho nezrušíme? (Čti: přesuneme k někomu, u koho to dává větší smysl)
Přesně to stálo v pozadí toho, že je to navrženo jako Dovednost.Takže měnit u zaběhnutých povolání tento způsob (například zloděj si popovídá v lese se zvířaty) je v podstatě předefinovávání těch archetypických povolání.
Výsledek jsi viděl.
Smí to mít všichni, kromě zlodějů a válečníků.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Je-li to "vytknuto před závorku" (jak jsem již dříve naznačoval) a položeno do obecných dovedností pro všechny, tak bych s tím teoreticky neměl žádný problém.Argonantus píše:Přesně to stálo v pozadí toho, že je to navrženo jako Dovednost.
Prakticky je ale "Přítelíček" mnohem zajímavější, zábavnější, atd. než "Povolávač" (a to nejenom fikčně, ale i mechanicky či metaherně). Navíc ona ta družina bude také bojovat proti nějakým CPčkám, takže ta CPčka si budou pořád proti té družině také někoho povolávat? To totiž může vést k něčemu, čemu se prostě říká "opruz".
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Platí o každém z povolání...A proto je zloděj loser, protože s trochou plánování ho dokáže zastat a překonat jiné povolání.
Pieta o alchymistovi - až na to, že díky Obr a Odo je druhý nejlepší fronťák...
No, spíš to záleží na dostupnosti obran...podle ducha základních pravidel as written - by mága šel dělat skoro každý s nějakým Charismatem (asi tak od +2 výše)A lze dost očekávat, že postava se silnějším Int půjde dělat Čaroděje a silnější Char mága, protože je to prostě gamisticky výhodné (ale samozřejmě to může udělat najust obráceně).
Aha...nesouhlasím. A nejen kvůli boji beze zbraně. Jermír Houžvička byla hodně oblíbená postava...Takže ano, zloděj JE totální loser, a to je třeba změnit.
To je právě důsledek té zcela vadné koncepce cpát pod Charismu sílu mysli...je to něco naprosto jiného... Sicco nemusí mít velkou sílu mysli, ale působit přesvědčivě a mít dobrou vyřídilku:)Mág používá sílu mysli... proti lidem.
Zloděj používá proti lidem.... sílu mysli.
Ne, protože přesvědčení nebude...Opravdu má hraničář odhadovat přesvědčení
Což vůbec nedává smysl, pokud sám jinde tvrdíš, že boj je 90 % hry...válečníci jsou v něm fakt zdaleka nejsilnější...Smyslem změn je obvykle posílit zloděje a válečníky.
Tím ale hraničáře, který je po pátém levelu možná nejslabší ze všech, ještě víc oslabíš, to je proti logice...Lze ale Schopnost přesunout do Dovedností a tím ji neutralizovat. Zvláště důvodné je to u absurdních skillů, na které to povolání nikdy nemělo příslušný atribut. Hraničář tím zvláště vyniká.
No, enjsme si jist, zda na papíře zajímavost vyváží mechanickou náročnost...řekl bych, že ne:(Přivolávání není kravina. Kdyby byla, tak o něj nevedu bitvu. To funguje a je to náramně zajímavé.
toho se taky bojím...Navíc ona ta družina bude také bojovat proti nějakým CPčkám, takže ta CPčka si budou pořád proti té družině také někoho povolávat? To totiž může vést k něčemu, čemu se prostě říká "opruz".
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Smyslem změn je udělat ta povolání atraktivnější i pro ty, kteří jedou gamisticky jen po bonusech a dovednostech. Ták. Teď jsem to řekl na plnou hubu.Což vůbec nedává smysl, pokud sám jinde tvrdíš, že boj je 90 % hry...válečníci jsou v něm fakt zdaleka nejsilnější...Smyslem změn je obvykle posílit zloděje a válečníky.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Björn:
Ano. I tak.
Někde v hlubinách toho tepretizování je čísi nápad, že DrD jsou vlastně dvě ne úplně související hry v sobě.
Jedno je čistě gamistická akční řežba, co se děje v kolech.
Druhé je čistě narativistická tlachárna, a děje se ve směnách, dnech a týdnech. A jejím jádrem bývá infogathering, zjišťování, jak to je (se vším - se světem, s padouchy, se zajatci).
Ty dvě hry mají dokonce už v PPZ odlišení
Pravidla pro boj..
... a mimo boj.
Považuji za marné zkoušet řešit, co je důležitější; odpověď je jak u koho, někdo klade důraz na to a jedno na ono.
Myslím si, že z hlediska gamedesignu je oboje důležité, oboje má fungovat, a to alternativně, čistě fikčně (okecat to fikcí) a čistě mechanicky (když je PJ sám zvědav, jak to dopadne).
Z hlediska mnoha možných stylů hry nic není špatně, všechno by mělo fungovat, nic není třeba zakazovat, nic není třeba mýtit a proti ničemu nechci bojovat.
Pročež idea rovnováhy povolání by se měla projevovat v obou rovinách hry.
Každé povolání by mělo mít nějaké mocné průzkumné možnosti (Originál válečník jako nic moc).
Každé povolání by mělo mít nějaké mocmé bojové schopnosti (originál zloděj je problém. Vallun s rozšířeným soubojákem nesouhlasí, ale já to nevidím jako univerzální řešení pro všechny, hnát je do rozšířeného soubojáku. To už tu totiž taky bylo a jmenovalo se to rD+).
Nikdo by neměl umět všechno (myšlenka "časové záplaty" v Teoretizování).
Vlastně všechno tohle by mělo být řešené na systémové a mechanické úrovni.
Systém není nutné použít, měla by ale vždycky být možnost ho použít, nemělo by se dít to, že systém je tak šílený, že na něj radši kašleme (u pár krutohustých švábů se tohle přesně dělo).
Jednotný systém dává daleko větší šance držet nějakou rovnováhu.
Nicméně, systém je zároveň natolik divergentní a rozdílů mezi konkrétními postavami (=mnohem důležitější, než povolání na papíře) je tolik, že paradox dokonalé rovnováhy není možný a tím pádem to bude tlačit družinu ke spolupráci, protože furt někdo něco neumí.
Tedy kromě vysokých levelů, kdy systém v jistém bodě padá vyčerpáním, což se děje snad všem mně známým podobným systémům.
Tak asi.
A stran fungování DrD mechanicky tento post viewtopic.php?p=470323#p470323
Ano. I tak.
Někde v hlubinách toho tepretizování je čísi nápad, že DrD jsou vlastně dvě ne úplně související hry v sobě.
Jedno je čistě gamistická akční řežba, co se děje v kolech.
Druhé je čistě narativistická tlachárna, a děje se ve směnách, dnech a týdnech. A jejím jádrem bývá infogathering, zjišťování, jak to je (se vším - se světem, s padouchy, se zajatci).
Ty dvě hry mají dokonce už v PPZ odlišení
Pravidla pro boj..
... a mimo boj.
Považuji za marné zkoušet řešit, co je důležitější; odpověď je jak u koho, někdo klade důraz na to a jedno na ono.
Myslím si, že z hlediska gamedesignu je oboje důležité, oboje má fungovat, a to alternativně, čistě fikčně (okecat to fikcí) a čistě mechanicky (když je PJ sám zvědav, jak to dopadne).
Z hlediska mnoha možných stylů hry nic není špatně, všechno by mělo fungovat, nic není třeba zakazovat, nic není třeba mýtit a proti ničemu nechci bojovat.
Pročež idea rovnováhy povolání by se měla projevovat v obou rovinách hry.
Každé povolání by mělo mít nějaké mocné průzkumné možnosti (Originál válečník jako nic moc).
Každé povolání by mělo mít nějaké mocmé bojové schopnosti (originál zloděj je problém. Vallun s rozšířeným soubojákem nesouhlasí, ale já to nevidím jako univerzální řešení pro všechny, hnát je do rozšířeného soubojáku. To už tu totiž taky bylo a jmenovalo se to rD+).
Nikdo by neměl umět všechno (myšlenka "časové záplaty" v Teoretizování).
Vlastně všechno tohle by mělo být řešené na systémové a mechanické úrovni.
Systém není nutné použít, měla by ale vždycky být možnost ho použít, nemělo by se dít to, že systém je tak šílený, že na něj radši kašleme (u pár krutohustých švábů se tohle přesně dělo).
Jednotný systém dává daleko větší šance držet nějakou rovnováhu.
Nicméně, systém je zároveň natolik divergentní a rozdílů mezi konkrétními postavami (=mnohem důležitější, než povolání na papíře) je tolik, že paradox dokonalé rovnováhy není možný a tím pádem to bude tlačit družinu ke spolupráci, protože furt někdo něco neumí.
Tedy kromě vysokých levelů, kdy systém v jistém bodě padá vyčerpáním, což se děje snad všem mně známým podobným systémům.
Tak asi.
A stran fungování DrD mechanicky tento post viewtopic.php?p=470323#p470323
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Ano, ale zároveň je třeba udržet ducha...tedy válečník má Znalosti zbraní, zbrojí, taktiky, nepřátel... Třeba poznat z mrtvoly, čím byla zabita...Každé povolání by mělo mít nějaké mocné průzkumné možnosti (Originál válečník jako nic moc).
Nejde ani tak o rozšířený souboják, jako o boj beze zbraně...a taky o umění vrhat - což při svěcených vodách, ohnivých hlínách a pod je docela dost mocné, ne že ne...Každé povolání by mělo mít nějaké mocmé bojové schopnosti (originál zloděj je problém. Vallun s rozšířeným soubojákem nesouhlasí, ale já to nevidím jako univerzální řešení pro všechny, hnát je do rozšířeného soubojáku.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Není, ale dává to mnohem větší smysl, než si je nechávat. Když enchantne zbraň válečníkovi, tak se ten bonus v každém kole boje projeví dvakrát nebo třikrát. Když ji enchantne sobě, tak jednou. Nehledě na to, že válečník se spíš trefí, takže se započítá i bonus k útočnosti.Björn píše:+ Alchymistovou povinností není předměty rozdávat.
Re: Novelizované DrD - Mechcore
Tady ale nejde jenom o předměty, kterými dokáže pozvednout družinu. Výrobou elixírů a jiných šikovných udělátek, které nikdo jiný neumí vyrábět (a občas i používat), se stává velice atraktivním povoláním, troufám si říct stejně platným jako ostatní. Ano, může své předměty dávat svým spolubojovníkům, ale i nemusí (i když je to logické). Zkrátka se mi nelíbí, že ho někteří zde berou jen jako automat na über kouzelné předměty. To opravdu není.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizované DrD - Mechcore
York:
Pakliže "kouzelnými předměty" míníš pouze boostované zbraně +3 ú.č., pak ano.
Ale prsten neviditelnosti, teleportační helma, sedmimílové boty a i metadlo černých blesků je inertní nositeli.
Björn:
V zásadě se theurg bude pohybovat mezi überhustými kouzelnými předměty (=tedy podle možností, samozřejmě), a infogatheringem ze sfér, což bude třeba dost omezit (protože věděl opravdu všechno o všem, limitován pouze k%).
Pakliže dojdeme k tomu, že základní schopností Alchymisty jsou pouze lektvary, sem tam nějaká ta výbušnina, bude hned jasněji.
Méně jasno mám s těmi živly. Vlastně je to pokračování debaty o Přivolávání, pakliže je elementál modernějších verzí nějaký maník.
Všeobecně byl u nás alchymista většinou nejzajímavější postava. Potíž vidím v tom, že toho taky umí možná až příliš mnoho.
Pakliže "kouzelnými předměty" míníš pouze boostované zbraně +3 ú.č., pak ano.
Ale prsten neviditelnosti, teleportační helma, sedmimílové boty a i metadlo černých blesků je inertní nositeli.
Björn:
V zásadě se theurg bude pohybovat mezi überhustými kouzelnými předměty (=tedy podle možností, samozřejmě), a infogatheringem ze sfér, což bude třeba dost omezit (protože věděl opravdu všechno o všem, limitován pouze k%).
Pakliže dojdeme k tomu, že základní schopností Alchymisty jsou pouze lektvary, sem tam nějaká ta výbušnina, bude hned jasněji.
Méně jasno mám s těmi živly. Vlastně je to pokračování debaty o Přivolávání, pakliže je elementál modernějších verzí nějaký maník.
Všeobecně byl u nás alchymista většinou nejzajímavější postava. Potíž vidím v tom, že toho taky umí možná až příliš mnoho.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti