eerieho DrD remake

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Tavicz » 14. 7. 2016, 13:08

Taky si myslím, že tento DrD remake už nebude ten Dračák, jaký chtějí hráči DrD 1.6. Nepovedlo se to ani DrD+ ani DrD 2. Prostě proto, že DrD zakrnělo příliš dlouho.

Hráči jako ty něbo většina zdejších uživatelů přešli na jiné hry a prvky z těch jiných her by rádi převedli do DrD remaku. To je ale pro současné hráče DrD 1.6 zničení Dračáku, jak ho znají.

Když se rekrutuje do řad autorů remaku někdo, kdo stále hraje jen DrD 1.6 a nic jiného nezná, bude stále myslet v rámci pravidel DrD 1.6 (viz pokusy na Dracidoupe.cz), což bude zas nepřijatelné pro hráče jiných her.

Celá historie původního Dračího doupěte je o tom, že se dělaly jen minimální zásahy do pravidel, aby se udržela komunita. Podobně to dělalo AD&D (rozdíly mezi 1., 2. a 2. revidovanou edicí jsou minimální), podobně to dělá Pathfinder vhledem k D&D třetí edice, poobně to dělají i například autoři Castles & Crusades, kdy jednotlivé verze jsou spíš jen opravy překlepů, srozumitelněji přepsané některé věty a nové ilustrace. Každý větší zásah štěpí komunitu, jak je to vidět na edicích D&D, ale i na Fate 2 a Fate Core. Až ta poslední edice D&D, zdá se, získala víc fanoušků než ta předchozí. Nejspíš proto, že udělala v některých aspektech (aspoň na oko) pár kroků zpět. Spíš asi v prezentaci než v designu, ale i tak jim to vyšlo. Ale co jsem četl na d20.cz, tak se zdá, že tam zas chtějí dělat evoluci jen pravidelnými nepatrnými kroky, ne skoky jako v mezi 2., 3. a 4. edicí. Pathfinderu to tak taky vychází, zdá se.

Neumím si představit, že by hráči DrD 1.6 přešli na něco odlišnějšího než lehce slohově nebo gramaticky upravené DrD 1.6 s novou grafikou a říkali tomu pořád Dračí doupě. To ale myslím není tvůj záměr. Je otázka, zda by to podpořil Altar.

I kdyby se třeba povedly Jeskyně a draci, myslím, že už to taky nebude ten původní Dračák. Spíš v tom dobrém případě to bude něco jak třetí edice D&D vůči druhé. Tedy úspěšná, oblíbená hra, ale už trochu něco jiného.

Vidím, že už je to wall of text, ale chci tím říct: myslím, že tvá hra si tak jako tak bude muset najít nové publikum, něco jako Yorkovo DrD 1.9. Tím tě nechci odrazovat, ale je dobré s tím počítat a podle toho tu hru dělat.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 7. 2016, 08:54

Tavicz: Lidi hodně lpí na tom, na co jsou zvyklí, to je docela patrné. Třeba s tím Pathfinderem, kde je ještě větší rozdíl mezi drsností mágů, clericů a druidů oproti ubohosti bojovníků, než v původní 3e a stejně je to tolika lidem úplně putna, protože prostě jim to dává to, na co jsou zvyklí, i když okem externího pozorovatele je to těžce WTF. (Teď jsem zase četl vlákna o DnD a prostě i 5e má fightera, kterej je dost problematickej, což je tradice fighterů od DnD 3e.)

Jsem docela přemýšlel o tom, že bych to hodil víc do DrDo, než jsem původně zamýšlel. Jsem zjistil, že spousta těch nových věcí, co jsou třeba v tom svém over-the-top/appendix N nebo gritty fantasy úplmě v pořádku a produkují awesome momenty se nakonec moc nehodí do vesnického fantasy typu DrDo. A i ten následná heroická úroveň hraní není o nějakých uber brutálních věcech nebo tak, dračák je spíš takové to nevinné opižlávání životů, než rozsekávání nepřátel vejpůl.

Dokonce začínám uvažovat, že tam nebudu dávat žádné DrD 2ismy*, prostě to bude hra o kydlení, a na nic jiného si to nehraje.

To je pak zase otázka, proč ten remake dělat, co? $lol$ Někomu třeba DrDo nevyhovuje a třeba by mu změna systému a některých pravidel umožnila hrát to bez averze a užít si to (i když averze k DrDo je často spíš o PJovi dementovi, než o systému IMO). Někomu by třeba mohla vyhovovat ta sjednocená povaha pravidel. Někdo zase může mít radost z toho, že půjde udělat v pohodě hratelný kroll kouzelník, hobit válečník, atd. Navíc pravidla, třeba magie, způsob tvorby postavy a vyznění povolání, budou poměrně odlišné od DnD 5e (kde mimochodem považuji povolání za opravdu výborně vydařená) a JaD (kde zatím jen autoři vědí, jak budou vypadat :)), což by se taky někomu mohlo líbit. Chci aspoň dotáhnout do konce pravidla pro začátečníky, ať už to Bouchiho osloví, nebo ne, prostě udělat nějakou fungující verzi základních pravidel, co si podle Jersonovy predikce zahraje max. 10 lidí, jsem s tím smířen. $D
Tavicz píše:I kdyby se třeba povedly Jeskyně a draci, myslím, že už to taky nebude ten původní Dračák. Spíš v tom dobrém případě to bude něco jak třetí edice D&D vůči druhé. Tedy úspěšná, oblíbená hra, ale už trochu něco jiného.
Ne trochu něco jiného, JaD je pravidlově totožné s DnD 5e. Je to něco dost jiného než DrDo. Je to prostě DnD pátá edice.


*edit: Co se týče fluffu, ras a povolání, vycházím ze všech dračáků, tedy DrDo, Dvojky i Plusek.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus » 16. 8. 2016, 12:47

Z nevímjakého důvodu napíšu TL,DR reakci - ale četl jsem jediný starý post a nejsem si jist, kdy a jak zdrtím celou debatu.
eerieBaatezu píše: Jestli to budete číst, tak bych rád vyjádření lidí, co jim na kravách nesejde. Já už si to potřídím. Chci spíš názory lidí, co chtějí vidět věci jinak, než konzervativně. Jerson, York, Pieta, Arten_CZ, atd.


Tak už rovnou tušíš, že já nejsem ten pravý.
Ale pochopil jsi to IMHO naprosto špatně. Vůbec nejde o to, jak moc je konzervativní designér . Důležité je, jak moc je konzervativní koncový zákazník, hráč DrD. A po všem, co vím, tě mohu ujistit, že je příšerně konzervativní, nejspíš víc, než já. Představ si Valluna. Pokud se na tento rys jeho přání vykašleš, tak jsou to hned vidle mezi dveřmi.
EDIT: K tomuhle klíčovému problému viz Programové prohlášení dole

Zda náhodou nějaké věci od Kouzelníka nepatří Theurgovi a podobně, pokud se mu bude chtít to komentovat.[/

Ano, patří. Už mne to mnohokrát napadlo. Theurg dělá masová kouzla velkého plošného efektu, takže by třeba měl mít pod patronací ty deště (ohnivý déšť, vskutečnosti nějaké živelné tentononc). Kouzelník by měl takové věci umět zcela výjimečně a spíš ne.

(A ne, zlodějovi přivolávání bytostí dávat nehodlám, u Válečníka mě napadlo jak, ale nevím, zda to tam chci dát. $D )

Může být. Je to tvůj projekt. Že tam něco nedáš, to není fatální. Fatální může být něco starého vyhodit.

třeba taková 1k6+ je možná blbost

Ukázkové volitelné pravidlo, win-win strategie. Do základu systému samozřejmě nepatří, ale Vallun si to může hrát, když to chce. Stejně tomu nezabráníš. Pokud mu to natvrdo zakážeš, máš o hráče míň. Buď tě neposlechne, nebo se urazí a půjde jinam.

Přemýšlím teď totiž o sjednocení vs. konfrontační povaze. Jelikož je v DrDo podstatný souboj, je tam ten hod 1k6+věci vs 1k6+věci, což je v poho. Aby to bylo sjednocené, tak se hází všude stejně. Tzn., věci mimo souboj jsou též 1k6+věci vs 1k6+věci. Pokud se to někomu nelíbí, zdá se to udělat tak, že se kostky přesunou na druhou stranu a udělá se hod, hráč: 2k6+věci vs statické 7+věci.

Tohle byl IMHO jediný revoluční přínos jarního šílení - to mechcore s k6 ve dvou variantách. nechci tu opisovat, že dvě varianty jsou vlastně ta samá. je na to sto kilometrů postů v Mechcore.
Být tebou to vezmu a už nad tím nedumám.

Atributy jsou 0-5 a Dovednosti 0-10 (na celých 36 levelů je to dobrý rozsah), jenže z toho vyplývá, že je potřeba zvětšit hod kostkou.

Takto to rozjebeš celé a vznikne jiná hra. Přesně to, před čím varuju o pár odrážek výš.
někde v koutku si můžeš udělat jakoukoli hru. Ale nediv se, že ti jí hardcore zatvrzelci DrD nebudou hrát.

Pořád jen přemýšlím nad rozdělením Dovedností. Možná bych rád Vůli jako samostatnou věc, teď je pod sdruženou Dovedností Jednání.

Odlišuješ Dovednosti a Schopnosti, jako náš jarní návrh?
Já totiž dost plavu v tvojí terminologii.
Pokud nevím, co říkáš, těžko mohu reagovat.

Stále přemýšlím nad tím, jak to udělat aby se přes Dovednosti dala dohnat nevýhoda od narození.

Původní systém tohle měl vyřešené - vývoj udělá mnohem větší rozdíl, než nějaké vrozené defekty. I hobit válečník byl nebezpečný masér, když byl už na 15. levelu.
Takže moc nevím, nad čím bádáš.
Pokud je daný pevný strop, tak prostě kroll kouzelník bude mít kouzlení Int 0 + Čarování 3 a elf Int 5 + Čarování 3,

No, kdybys opravdu poslouchal Yorka a četl jeho návrhy, ze kterých jsme vycházeli, zjistíš, že rozpal +5 je zatraceně velký a měl by být vyvážený někde jinde. A pokud na velkých rozpalech hodnot u atributů trváš, pak to povede k jedinému - některé kombinace ras a povolání si prostě nikdo nebude brát.
Řešíš něco, co je v jarních tabulkách dávno vyřešené (a taky prodiskutované).

Vůbec mám z tebe pocit, že se teprve seznamuješ s tím, k čemu jsme už došli.

Počet reakcí by se s úrovněmi zvyšoval. Stejně jako počet útoků za kolo.

To je, mimochodem, podstata toho rozšířeného soubojáku, kterému ses o něco výš posmíval.
někdy je velmi těžké se vyznat v tom, co vlastně chceš.

Souboj by byl s figurkami, ale ne na hexáku, prostě jen aby bylo vidět, kde kdo stojí, jinak by se to dalo v pohodě i kecáním.

tedy proti původnímu modelu drastické omezení a tedy zhoršení. Právě jsi mne vyhnal z okruhu zájemců o tvůj systém.

Přemýšlím, jak udělat magii zajímavou. A taky jak udělat zajímavého kouzelník, když alchymista může mít kouzla z předmětů.

Třeba tím, že kouzla z předmětů musí být zákonitě slabší, než kouzelník. Jinak se ti rozsype rovnováha.

Taky jsem si říkal, k čemu je vlastně magenergie.

Já si taky občas říkám, k čemu psát kilometry postů o nějaké otázce, když je nikdo nečte.
Ano, dá se udělat úplně jiná hra bez magenergie. A smysl to má jaký?

Dejme tomu, že na úrovni X může seslat za kolo kouzla za 10 magů. Za 2 magy (ceny si teď vymýšlím) udržuje na válečníkovy rychlost, za 3 magy udržuje zónu ticha o kousek dál v místnosti, takže už tohle kolo může seslat jen věci za 5 magů. Tj. třeba 2 blesky. Když chce seslat drahé kouzlo, třeba za 30 magů, bude mu to trvat 3 kola, pokud neudržuje nic, 6 kol, pokud drží rychlost a ticho.

Fakt děsně jednoduché. \Nepochopil jsem to ani na třetí přečtení. Smysl reformy vůbec nechápu.

Šermíř je divnej v tom, že šermuje. Kolik obrů, draků, trolů, zombií, much zlodějek, vlků a gryfů šermuje?

To ses upnul na název. Ve skutečnosti je šermíř coby light varianta válečníka zajímavější, než bojovník. Umí udělat prakticky to samé, jenom lépe. A ještě má nějaké možnosti navíc.

Každopádně to chce něco jako Bojovníka/Bijce, prostě hrubá síla berserkera s kyjem, válečný řev, průraznost, čím víc zmlácenej, tím víc drsnej (sem by možná šel zahrnout ten archetyp barbara). A nějakého Kondotiéra, co umí velet, dávat bonusy v boji ostatním,

Takže skoro totéž, co bylo, akorát změna názvu. Smysl je, aby se v tom nikdo nevyznal.

To Argovo slavný přivolávání... říkal jsem si, že by takovej Bojovník/Bijec/Barbar na vyšší úrovni mohl přivolávat nějaký duchy předků nebo něco takovýho, prostě nějaký mystický pouto s těma, co padli v bitvách, nezní to špatně, ale možná by to bylo imba a nevím, jestli by to někomu nezkazilo zážitek a pocit z hraní sólo monstra v nejtěžší zbroji vraždící nestvůry ohromným kyjem.

Jestli tě Přivoávání tak trápí, tak ho nepoužívej, to je celé. Já jen, že to je asi tak nejzajímavější vynález na Howardově Conanovi, například. A že to je ohromně zajímavá a zábavná schopnost. Ale to už jsem řekl, takže mlčím.


Chodce se mi předělávat nechce, protože je super právě tak, jak je,

To si třeba moc nemyslím. Chodec je kolosální multiclass z mnoha naprosto nesouvisejících superschopností.
Je to jedno z nejvýhodnějších povolání a proto ho chce hrát každý, počínaje Járikem.

Druid je jasnej, má bejt o přírodě, ne jen o hvozdu.

Nevím, co je na tom jasného. Co bude dělat ve městě?

Theurg je otázka.... Kdo má mít živlové věci, alchymisté nebo kouzelníci?

Historicky vzato, spíš kouzelníci, theurg byla hi-tech magie, spočívající v přivolávání bytostí (démoni, andělé a tak). Jenže hráči DrD to mají naučeno přesně obráceně, tak už bych jim to nerozvrtával. Theurg jinak podobný problém jako Chodec - superman, který umí všechno a ještě víc. Chce to trochu omezit.

Pyrofor pracuje s materiální složkou věci, něco jako Aristotelské živly.

Ten je na ty živly ještě vhodnější, než kdokoli.

Čaroděj je jasnej, ale jak ho udělat.

Slabšího. Já zavedl třeba konečné množství magenergie.

Mág je vitální magie, iluze, mentální magie, drakomluva.

Mág je opravdu průser. Je to slepenec jako chodec nebo alchymista, ale na rozdíl od nich i herně dost divně funjkční /(napřed dlouho nic, pak supermanův starší brácha.)

Zloděj. Jméno se mi nelíbí,

Mně taky ne, ale s tím asi už nehneme. Tolkien, voe.

Sicco, o tom radši ještě nic.

Sicco je ten největší průser - profese opravdu úplně nefunkční, v hrdinském dobrodružství.
Taktická otázka je, zda ho rovnou nahradit, nebo ho tam nechat a přidat novou větev (win win strategie, viz k6+).

EDIT: Budu tu věšet to, k čemu se už někde došlo -
programové prohlášení viewtopic.php?p=469834#p469834

tohle je úplný základ mechcore a prakticky všechno mělo svoje vážné důvody a bylo to dost prodiskutované
viewtopic.php?p=469689#p469689

tahle teoretická, pro mne naprosto zásadní, možná to víš, ale co když ne
viewtopic.php?p=470323#p470323

Tady byl strom vývoje povolání, Schopnosti a Dovednosti
viewtopic.php?p=470676#p470676

tady byl základ Souboje viewtopic.php?p=469883#p469883

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Vallun » 16. 8. 2016, 19:34

Představ si Valluna.
Vallun je spíše méně konzervativní než Ty, jen bazíruje na jiných věcech - důležitých pro to, co na hře baví jeho:)

Magické profese - co patří komu - tady je problém, že kouzelníci jsou dost často největší husťáci příběhu a umí prostě cokoliv je napadne (což ale platí pro všechny hlavní protagonisty - takový Drizzt se sice představuje jako hraničář, ale je to nejlepší šermíř, hodně slušný zloděj, má taky nějaké magické nadání a kněžské znalosti...) proto na to je třeba jít trochu jinak a nastavit to tak, aby to bylo funkční a pro Tebe uvěřitelné.
Já totiž dost plavu v tvojí terminologii.
+1
Možná bych rád Vůli jako samostatnou věc, teď je pod sdruženou Dovedností Jednání.
-1
některé kombinace ras a povolání si prostě nikdo nebude brát.
a vadí to? Vzít is je může a nějakou cestu si v nich najde... ale já, když se včera díval na finále sprintu, tak jsem taky moc bělochů neviděl...
Vůbec mám z tebe pocit, že se teprve seznamuješ s tím, k čemu jsme už došli.
Po několikáté:)
Je to jedno z nejvýhodnějších povolání a proto ho chce hrát každý, počínaje Járikem.
Na začátku, na 9. úrovni je skoro přítěží, uplatní se jako podpůrná postava někdy...ale v boji ho musí někdo krýt...

Theurogvi je potřeba hlavně sebrat zjišťování informací, protože to je moc uber...
Sicco je ten největší průser - profese opravdu úplně nefunkční, v hrdinském dobrodružství.
Nepravda...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 16. 8. 2016, 21:16

Argonantus píše:Vůbec mám z tebe pocit, že se teprve seznamuješ s tím, k čemu jsme už došli.
To je sice možné, ale narozdíl od vás s tím nesekl. Což je v konečném důsledku možná i důležitější.

Co by dělal druid ve městě? Vyháněl krysy a čistil kanály. (Nebo nevím, jak ti odpovědět. Nějaká zvířata a rostliny, o které by se druid mohl starat, jsou i přece i ve městě. Nebo ne?)
Argonantus píše:Ale nediv se, že ti jí hardcore zatvrzelci DrD nebudou hrát.
Mě právě ale totiž příjde, že hardcore zatvrzelci DrD nebudou hrát žádnou jinou hru, než starý DrD. Proto bych nad nimi skoro vlastně pokrčil rameny a šel dál... Proč se vlastně ve vývinu ohlížet na nějaké hardcore zatvrzelce, když oni se na jakýkoli vývin (her) také neohlíží? Proč se máme přizpůsobovat jim? Proč se nemohou přizpůsobit oni nám?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12839
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 21:20

Pepa píše:Proč se vlastně ve vývinu ohlížet na nějaké hardcore zatvrzelce, když oni se na jakýkoli vývin (her) také neohlíží? Proč se máme přizpůsobovat jim? Proč se nemohou přizpůsobit oni nám?
Jaký má v tom případě smysl dělat remake?

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 16. 8. 2016, 21:36

To mi odpověz ty. Ty tvrdíš, že fantasy kampaňovitá hra by se na českém trhu ujala. (S čímž možná i souhlasím.)

Jenom bych tu fantasy kampaňovitou hru nevytvářel pro hrstku hardcore zatvrzelců, ale vytvářel bych ji pro širší spektrum lidí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12839
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 16. 8. 2016, 21:41

Pepa píše:Ty tvrdíš, že fantasy kampaňovitá hra by se na českém trhu ujala.
Teď se trochu změnila situace. Jakákoliv podobná hra bude muset konkurovat JaD.

Každopádně i kdyby JaD v plánu nebyly, tak to pořád neznamená, že "fantasy kampaňovitá hra" musí být nutně remake Dračáku.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 16. 8. 2016, 22:40

Moc díky za reakce. Pořádně odepíšu, až budu doma.

Mám o tom projektu teď lepší představu, takže třeba spousta věcí, na které reagoval Argo, které byly v docela starém postu, už nejsou aktuálním problémem.

Stay tuned. $D

(Jinak jo, tu hru plánuji tak, že bude fluffem a feelingem DrD, ale bude mít mechaniky, co v DrDo nebyly a pro zatvrzelé hardcore dračákisty to prostě nebude.)

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 16. 8. 2016, 22:59

Tak to je vlastně pravda. Remakem či nástupcem Dračáku budou nejspíš Jeskyně a draci. Veškeré vzrušení je zbytečné :)

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Argonantus » 17. 8. 2016, 07:10

Pepa píše: To je sice možné, ale narozdíl od vás s tím nesekl.
Mě právě ale totiž příjde, že hardcore zatvrzelci DrD nebudou hrát žádnou jinou hru, než starý DrD. Proto bych nad nimi skoro vlastně pokrčil rameny a šel dál... ]Proč se vlastně ve vývinu ohlížet na nějaké hardcore zatvrzelce, když oni se na jakýkoli vývin (her) také neohlíží? Proč se máme přizpůsobovat jim? Proč se nemohou přizpůsobit oni nám?
Remakem či nástupcem Dračáku budou nejspíš Jeskyně a draci. Veškeré vzrušení je zbytečné
Zdá se, že tvoje superschopnost poradit lidem, aby dělali něco jiného, než dělají, se časem zdokonaluje.
Tak si to shrňme - já bych měl dělat DrD, hardcore hráči DrD by měli hrát něco jiného, než DrD, a eerie by měl psát něco jiného, než DrD, protože jeho práce je zbytečná, když bude nástupcem DrD JaD.

Omlouvám se za úplně zbytečný post, ale neodolal jsem.

Edit - a aby to k něčemu bylo, nekromantím místo, kde se rodil ten klíčový průlom s kostkami a argumenty, proč to dopadlo tak, jak jsem odkazoval
viewtopic.php?p=466763#p466763

Pepa
Příspěvky: 2799
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 17. 8. 2016, 09:32

Dobře, Argo. A jak to teda vidíš ty? Má smysl vyvíjet hru, u které je jasné, že JaD bude její striktně lepší verzí?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 8. 2016, 09:33

JaD bude nástupcem v tom smyslu, že oni to vydají papírově a lidi si to koupí a to moje, pod to někdy dodělám, nejspíš nikdy nevyjde, takže se to těžko stane plnohodnotným nástupcem.

Duchovně JaD nástupcem/pokračováním DrD nebude, bude to mnohem víc DnD 5e česká verze. Přecejen se snažím zachovat magy, modré blesky, krolly, ohnivé hlíny a všechno okolo. A navíc z toho, jak nad věcmi zatím uvažuji to vypadá, že pravidla půjdou na spoustu věcí jinak, než 5e. Čili by to kromě toho fluffu a feelingu mělo navíc ještě nabízet i odlišný herní zážitek, než JaD, což si myslím je správně, ale to se uvidí, až budu pracovat na různých subsystémech. Zatím vím, že např. magie bude hodně jiná, jak hraní samotného kouzelníka (udělal jsem to navíc tak, že elf se bude hrát trochu jinak, než takový kroll, ale oba budou moct být plnohodnotnými sesilately), tak se snažím aby ta magie ve světě dávala smysl, tzn. aby byly prostředky, jakými se lidé proti kouzlům brání, což mi v DnD děsně chybí, působí to tam, jak když je magie jen tak nalepená na setting a přitom kdyby byla reálnou složkou světa, tak by různá místa a lidé a podobně byli nějak chránění, apod. Už mám taky systém (banálně jednoduchej) jak mechanicky ovlivňovat odehrávání vyjednávání, které chci aby se primárně řešilo role-playem a ne hodem. Tvorba postavy bude úplně jiná, než v 5e. Zatím to vypadá, že i životy budou jinak. A pak mám navymýšleno pár trochu kontroverzních věcí, které v DrDo rozhodně nebyly, ale do stylu hrdinské fantasy by se hodily.

A záměrně píšu nástupce/pokračování, protože tak nějak teď ten remake vidím. Doba pokročila, některé věci se dají udělat lépe a zajímavěji (podle Jersona asi tak 99 procent věcí, než tomu bylo v DrDo $lol$), takže je to spíš rozvoj DrD, stejně jsme se shodli na tom, že zatvrzelí dračákisté nepřejdou, ale zároveň by bylo hezké mít nové DrD, co nejde směrem DrD 2, ale je o něco víc konzervativní a odkazuje spíš k DrDo a DrD+.

:arrow? Byl bych moc rád za feedback na věci, které tu napíši a hlavně bych moc rád, abyste sem třeba hodili nějaký brainstorm ohledně povolání, co by se vám u nich líbilo a tak. Já teď třeba dost přemýšlím nad tím základem level 1-6 a následným dělením a tak. Třeba takový Válečník by si zasloužil být povolání, co pokračuje a ne být nahrazen maníkem co šermuje a maníkem, co mlátí kyjem.

Až přijedu domu, tak zase sepíšu věci, co mě napadly a hodím to sem, aby bylo vidět, kam to směřuje. Ukážu základ systému, co znamená povolání a jak se liší od dovedností, jak vypadají rasy a co umí, a některé nápady, co ještě nemám pravidlově zapracovány, ale rád bych je tam viděl.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12839
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 17. 8. 2016, 09:37

Pepa píše:Má smysl vyvíjet hru, u které je jasné, že JaD bude její striktně lepší verzí?
Lepší v čem?

V popularitě určitě, DnD je tak široce rozšířená značka, že získat větší popularitu realisticky nehrozí.

Lepší v kvalitě? To už je úplně jiná otázka, protože si troufám tvrdit, že DnD není nejlepší RPG, které kdy bylo, je a bude napsáno, a to ani jeho pátá edice. 5e je fajn posun kupředu, ale pořád má všechny neduhy, které si s sebou D20 systém nese už od kolébky (a má je záměrně, protože cílem autorů nebylo vytvořit co nejlepší hru, cílem bylo vytvořit co nejpopulárnější hru - což se jim nepochybně podařilo na výbornou).

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11400
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od OnGe » 17. 8. 2016, 09:46

Hele, lidi, já vím, že je to takovej kolorit, ale fakt má smysl všude, pokaždý a pořád rozebírat, jestli má smysl dělat tohleto a támhleto, když už někdo jiný udělal něco jiného? Jako jo, je dobré to nadhodit, aby ty lidi, co to chtějí dělat, potom nezjistili, že dělají něco, co už někdo udělal. Ale nemá smysl o tom sáhodlouze a pořád dokola mlít. Eeire ví, že JaD existuje. Evidentně mu to nevadí. Opusťme řepi!
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti