eerieho DrD remake

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 09:54

York píše:Nedělá.

Tohle platí možná tak pro DnDčko a to ještě jen v případě, že se ho opravdu rozhodneš hrát tak, že co není v pravidlech, nejde udělat. Normálně se ale stolní RPGčka hrajou tak, že můžeš udělat cokoliv a když to není v pravidlech, tak na to GM nějaké pravidlo vymyslí (případně to pravidla pojímají úplně jinak a vyhodnocují třeba čí varianta se stane, pak je tohle úplně irelevnatní a v počítačové hře to nemáš jak nasimulovat).

Onlajnovky mají své výhody, sám je hraju a tvořím, ale je to prostě jinej druh zábavy než RPGčko. Pravdu máš ale v tom, že není dobrý nápad zkoušet napsat stolní RPGčko stejně jako počítačovou hru, protože pak přijdeš o to, co dělají stolní RPGčka dobře a budeš těžce zaostávat v tom, co dělají dobře počítačové hry.
Jj, pátral jsem teď jak to v různých PnP RPG dělají a dá se fakt udělat zajímavý a pružný soubojový systém, co odmění to, že si hráč vymyslí co chce udělat a bude na to sada obecných pravidel. Tohle v CRPG a MMORPG nezažiješ.

Je pak ale otázka, jak udělat šermíře, protože v takovým obecným systému si každej může vymýšlet, že podráží, odzbrojuje, hází písek do očí, propíchává krk, a všechno možný.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 13. 7. 2016, 10:07

eerieBaatezu píše:Jak jsi to chtěl udělat? Měl jsi "životy" pro sociální interakce, nebo co? :D
Neměl jsem životy, měl jsem přímo negativní vlivy, jak zranění, tak třeba neúspěšného předvědčování nebo získávání důvěry.
York píše:Pokud to vydá Altar pod názvem Dračí doupě (pod čím jiným taky, že jo), tak si to nejdřív vyzkoušej (nebo si alespoň přečtou recenzi někoho, kdo si to vyzkoušel).
Jenže Altar to nevydá, a dvěma třetinám těch lidí bude stačit, když si přečtou, že tam není jejich oblíbená věc.
York píše:Onlajnovky mají své výhody, sám je hraju a tvořím, ale je to prostě jinej druh zábavy než RPGčko. Pravdu máš ale v tom, že není dobrý nápad zkoušet napsat stolní RPGčko stejně jako počítačovou hru, protože pak přijdeš o to, co dělají stolní RPGčka dobře a budeš těžce zaostávat v tom, co dělají dobře počítačové hry.
Napřed nesouhlasíš a pak napíšeš to co tvrdím já.
Pokud hráči chtějí jen kydlit, lootovat a používat schopnosti v rámci používaných pravidel, tak jim RPG proti onlajn mlátičce nepřináší prakticky žádný benefit, snad leda v tom, že každý z nich nepotřebuje vlastní comp, aby si spolu zahráli.
eerieBaatezu píše:Je pak ale otázka, jak udělat šermíře, protože v takovým obecným systému si každej může vymýšlet, že podráží, odzbrojuje, hází písek do očí, propíchává krk, a všechno možný.
Třeba ho můžeš udělat tak, aby tyhle neobvyklé věci byly nesnadno opakovatelné a přiměřeně riskantní, takže většina šermířů bude tíhnout k tomu, co šermíři obvykle dělají - totiž ke klasickému šermu.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12837
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 13. 7. 2016, 10:17

eerieBaatezu píše:Je pak ale otázka, jak udělat šermíře, protože v takovým obecným systému si každej může vymýšlet, že podráží, odzbrojuje, hází písek do očí, propíchává krk, a všechno možný.
Můžeš mu prostě na tyhle věci dát bonusy, nebo na ně pověsit nějakou submechaniku - může třeba těmahle trikama získávat combo pointy, které pak dokáže nějak zajímavě využít.

Jerson píše: Napřed nesouhlasíš a pak napíšeš to co tvrdím já.
Ne tak docela, viz:

Jerson píše:Pokud hráči chtějí jen kydlit, lootovat a používat schopnosti v rámci používaných pravidel, tak jim RPG proti onlajn mlátičce nepřináší prakticky žádný benefit, snad leda v tom, že každý z nich nepotřebuje vlastní comp, aby si spolu zahráli.
Kydlení může být ve stolním rpgčku jiný a nezaměnitelný zážitek oproti PC hře. Lootování asi taky bude jiné: těžko uděláš systém náhodně generovaných statů equipu, jaký má Diablo nebo Path of Exile, ale to ještě neznamená, že tam lootování nemůže být vůbec. Inteligentní artefakty například v PC hře uděláš fakt těžko, zato v tabletop RPGčku to je skvělý prvek hry.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 10:37

Jerson píše:Neměl jsem životy, měl jsem přímo negativní vlivy, jak zranění, tak třeba neúspěšného předvědčování nebo získávání důvěry.
Nechceš to zase trochu rozepsat? $D
York píše:Můžeš mu prostě na tyhle věci dát bonusy, nebo na ně pověsit nějakou submechaniku - může třeba těmahle trikama získávat combo pointy, které pak dokáže nějak zajímavě využít.
Zajímavý...

Sice vím, že docela lidí mělo rádo finty v DrD+, ale na remake DrDo mi přijde lepší udělat ten obecnější systém. Mám už i dost přesnou představu, jak by to mělo vypadat.


Dneska v autobuse se zkusím konečně rozhoupat, jak udělat jádro, ať už můžu řešit tyhle konkrétní věci. Dovednosti už mám, jen vlastně přemýšlím, jak zohlednit rasy. Buďto přes atributy, nebo přes ty aspekty. Atribut je permanentní, aspekt je situační, tak nevím, co je lepší. Aspekty dělají hru vyváženější, protože tam není ten permanentní bonus na hod, takže je to všechno vyrovnanější až na chvíle, kdy hráč použije aspekt.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 13. 7. 2016, 11:18

eerieBaatezu píše:Nechceš to zase trochu rozepsat? $D
Je to už dlouho a nepamatuju si detaily, ale princip byl podobný jako v CPH - Při boji i jednání provádíš test proti nějakému protivníkovi, tedy proti nějakému číslu. V boji se snažíš nepřítele porazit a nedostat zranění, v debatě se snažíš oponenta přesvědčit a neskončit demoralizovaný nebo vyfluslý. Takže hodíš, když máš úspěch, tak dáváš postihy nepříteli, když máš neúspěch, tak buď jsi zraněn = máš postih na další boj, nebo ti dochází argumenty, podpora davu, čas = máš postih na další debatu. končíš ve chvíli, kdy postih dosáhne tvého hodnocení schopnosti (v mém původním pojetí vlastnost + dovednost), tedy kdy už nemáš šanci hodit si žádný úspěch - protože jsem podhazoval, bylo celkem zřejmé, že s bojovou nebo diplomatickou schopností 6 končíš ve chvíli, kdy máš postih -6 a vyšší, protože už nezvládneš nic.

Stačí ti to takhle?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 11:39

Jerson píše:Stačí ti to takhle?
Myslím, že jo. :) Jinak z toho teda vyplývá, že jsi to všechno. boj i vyjednávání, měl jako death spiral, čím víc jsi prohrával, tím hůř jsi byl schopen tu činnost vykonávat, jo?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 13. 7. 2016, 12:55

Jo. pokud jsi lepší než protivník, tak tě náhodné selhání moc nerozhodí a stejně celkem pravděpodobně vyhraješ. Pokud jste vyrovnaní, tak se každá prohra počítá. A pokud na to papírově nemáš, tak fakt musíš mít štěstí, abys vyhrál a ustál to.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 13:05

Jerson: Obrázek


Jak byste řešili vnímání? Jako samostatný atribut, nebo to dává smysl přes inteligenci nebo obratnost?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 13. 7. 2016, 14:10

Samostatně. Inteligentní lidé můžou být velmi snadno nevšímaví a naopak, a s obratností to nemá už vůbec co dělat.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 16:47

Jerson píše:Samostatně. Inteligentní lidé můžou být velmi snadno nevšímaví a naopak
Fakt a čím to?

Co chci udělat je samozřejmě kompromis. Nakonec se dá všechno udělat pod svůj atribut, protože najdeš rozdíl, proč to pod sebe nespadá, takže je v tom fakt takový rozdíl, aby to byl vlastní atribut?

Wiki píše: "Perception is not the passive receipt of these signals, but is shaped by learning, memory, expectation, and attention.

Perception can be split into two processes. Firstly, processing sensory input, which transforms these low-level information to higher-level information (e.g., extracts shapes for object recognition). Secondly, processing which is connected with a person's concepts and expectations (knowledge) and selective mechanisms (attention) that influence perception."

Dá se to vidět jako vlastní atribut i jako podmnožina inteligence... Doteď jsem to měl pod "Intuicí", ale asi ten atribut vyhodím, abych jich neměl tolik, jenže místo něj zase bude Vnímání. $lol$
Jerson píše:a s obratností to nemá už vůbec co dělat.
Tak věci spojené s obratností jsou do velké míry taky o vnímání.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 13. 7. 2016, 17:01

Wikipedie toho napíše ...
Prostě představ si pár archetypů inteligentních lidí s nízkým vnímáním - třeba roztržitý vědec nebo mág přehlížející "podružnosti". Naopak si můžeš přestavit velmi vnímavé lidi, kterým přiřazujeme nízkou iteligenci - "divoši" v džungli, žádné vzdělání, ale velmi ostrý zrak, sluch a čich. Představ si stopaře jako Krokodýla Dundeeho - rozhodně velmi vnímavý, ale popsal bych ho jako vysoce inteligentního?

Stejně tak obratnost - vezmi takového snajpra, který musí být velmi všímavý - musí být zároveň i hodně obratný? Nebo degustátor - bude to zároveň akrobat? Filatelista nebo hodinář případně biolog, který pod lupou či mikroskopem rozeznává jemné detaily - jsou to archetypy obratných lidí? Na druhou stranu vezmi nějakého parkouristu nebo kickboxera - musí být tihle lidé zároveň i dobří pozorovatelé nebo třeba hledači ztracených věcí?

Vidím v tom stejný problém jako spojení vysoké síly a útoku - najdu až příliš příkladů lidí, kteří mají tyhle schopnosti téměř v protikladu a když je spojíš do jedné schopnosti, nebudeš je pravidly schopný vytvořit. Abych nechodil daleko, tak třeba Aragorna.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 17:13

Sílu a útok jsem už od sebe rozvedl.* $D

Jinak jo, ok.

A co třeba Obratnost a Zručnost. Je mi jasný, že zase najdeš plno důvodů, proč jsou to různé věci, ale není to pak už moc over-kill, to všechno dělit?
Zatím to mám tak, že třeba trpaslíci jsou málo obratní, ale mají bonus, když dělají právě něco ohledně zručnosti, jako opracovávání kamínků, rytí ornamentů do zbroje a tak. Čili atribut navíc nemám, ale i tak to zohledním.
Podobně jsem měl to vnímání, udělal jsem ho přes intuici, ale ještě předtím, když bylo přes inteligenci jsem prostě dal např. krollům bonus na vnímání sluchem a čichem, protože mají tyhle smysl hodně vyvinuté a nepotřeboval jsem tak další atribut.


edit: i když, když jsem přemýšlel nad krollem s těžkým kyjem, tak ten moc nejede na obratnost u útočení, prostě má sílu na to mávat před sebou kyjem a to mu jako bojová technika stačí, má dlouhé ruce, je veliký a má těžký kyj, kterému se musí nepřítel vyhnout. Ale tak to se dá ošéfovat třeba před tabulku velikostí, no.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 18:08

A ještě jedna velká věc je, jak pojmout životy. S tím trochu i souvisí to, zda bude brnění damage reduction, a la DrD+ nebo bonus na obranný hod, a la DrDo. Hromady životů mají old-school feeling, udělají z postavy hrdinu, co hafo vydrží (to se dá udělat i s velkýma bonusama, jenže tam je ten problém, že postavy a potvory vydrží hodně díky tomu, že se do nich nikdo netrefí a pořád popisovat, jak se někdo netrefuje je mnohem horší, než omlacování hápéček, kdy má člověk pocit, že se něco děje a hlavně, že cítí, že to někam spěje, když dává damage). Některým lidem ale zase ty hromady HP připadají dementní, pamatuji si, že i já když jsem byl menší jsem si po nějaké době říkal, že je to nějaké divné, jenže jsem nechápal tu funkci, že to dělá hrdinu hrdinou, co se může bez bázně rozběhnout do bitevní vřavy nebo na potvoru, aniž by byl do pár kol tuhej. O tomto teda taky špekuluju.

Jinak systém magů a magie už mám vymyšlenej. Povolání docela taky a zatím se snažím udělat to tak, aby byl základ a od šesté dělení, ale nevím nevím, u některých mi sedí víc, že by jely samostatně od začátku, ale nad tím ještě podumu. (už i tak jsem ztratil většinu hráčské základny, ne? Když budu mít víc než 5 atributů. $lol$ $lol$)

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4714
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od PetrH » 13. 7. 2016, 20:03

Budes delat hru typu "retro" nebo ultra noderni, bojovejsi zamereni, nebo vypraveci esmeraldu? Podle toho vseho musis vybirat. Vezmu-li "drd" smer tak zivoty, class&level, rasy, souboje hrdinstvi kouzla formou many nwbo slotu a predpisem formuli, ucinku atd...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 13. 7. 2016, 20:27

PetrH píše:Budes delat hru typu "retro" nebo ultra noderni, bojovejsi zamereni, nebo vypraveci esmeraldu? Podle toho vseho musis vybirat. Vezmu-li "drd" smer tak zivoty, class&level, rasy, souboje hrdinstvi kouzla formou many nwbo slotu a predpisem formuli, ucinku atd...
To jo, ale vem si, že DrD+ je v podstatě taky hra na kydlení, když nehraješ partu knězů nebo theurgů, co lezou celý dny a noci po astrálu, a přitom to má tyhle věci dost jinak, než DrDo.

Class and level bude, rasy budou, bojovější zaměření bude (ale mám tam i věci, že bude možné v souboji používat i inteligentnější řešení), magenergie bude, kouzelník má kouzla hlavně podle předpisu, jiná povolání mají volnější přístup. Jsou ovšem věci, co jsou potřeba rozhodnout, jako ty životy, třeba.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host