DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Moderátor: Bouchi
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Takže co?
Můžes mi to jádro ideje popsat?
Jak píšeš. Mělo by to obnášet změnu statistik. Stávající povolání chci zachovat v co možná největším rozsahu podle předlohy, lépe řečeno, měly by mít vše, co měly předtím, s tím, že obsah nebo bonusy mohou být jiné podle toho, zda to nějak jebalo hru, nebo ne (např. old-school hráč kouzelníka asi nepozná nový Hyperprostor).Argonantus píše: ↑17. 9. 2021, 14:51 Jde mi o něco jiného - zda lze vzít svého léty vymakaného hraničáře 15. levelu, a hrát s ním dál? Případně, co by obnášelo, kdybych s ním chtěl hrát dál - změnu některých statistik a získání nějaké nové vlastnosti?
Ne, jako NEbududeme to tam dávat a vyhodíme to.Argonantus píše: ↑17. 9. 2021, 14:51 Myslím, že dávat pasti a nestvůry se zraněním nic/smrt se velmi neosvědčilo.
Jestli to budu řešit vůbec kdy.
Zatím to fakt dělám na hraní bez hexáku.
Draci jsou různí. Rozhodně zachovám mé oblíbené dělení na moudré a divoké. To mě dycky bavilo.
Ale bestiář je ještě moooooc daleko.
Díky! Ale Tobě to určitě nedá a budeš nakoukávat.
Re: eerieho DrD remake
Spíš ne. Kdyby to byl opravdu hraničář, tak možná, ale on to bude spíš chodec nebo druid a ty zatím v pravidlech nemám. Není chodcův meč, není láska hvozdu. Kromě toho je taky jen 15 úrovní celkem.Argonantus píše: ↑17. 9. 2021, 14:51 Jde mi o něco jiného - zda lze vzít svého léty vymakaného hraničáře 15. levelu, a hrát s ním dál?
Pokud ti ale stačí hraničář se psem, lukem, mimosmyslovkama a pár zajímavejma schopnostma navíc, který v oDrD nebyly, tak toho si udělat můžeš.
Znamená to, že to v mejch pravidlech není. Vůbec tam není možnost umřít na hod kostkou, smrt postavy může pouze vyplynout ze situace - například že jste bojovali se smečkou vlků, tví kamarádi utekli a nechali tě jim na pospas.Argonantus píše: ↑7. 3. 2016, 09:27 Zde i v další sérii případů - "ne " znamená, že to oproti starým pravidlům nebude, nebo že to oproti mojí ideji bude?
Ani tohle postavy podle pravidel nezabije. Budou všechny vyazený, budou mít záporný životy a pokud je honem rychle někdo nevyléčí, nejlíp nějakou hodně silnou magií, tak umřou. Pořád je tam ale možnost, že třeba zloděj draka odláká a do všech vyřazených postav naleje vzácnej lektvar regenrace, kterej vyléčí úplně všechno.Argonantus píše: ↑7. 3. 2016, 09:27Jinak samozřejmě, že když za rohem bafne drak hustého levelu a odpaří celou družinu tím, že jim životy klesnou na nulu, to samozřejmě pravidly vyloučit nelze.
Já ho ani řešit neplánuju. Dračák podle staré školy je dobrodružná hra, ne strategie. Místo vymýšlení pravidel pro svět budu psát dobrodružství.
Taky mám radši mapy bez hexů, ale podle hexů se dobře odhaduje vzdálenost, takže jsem je ještě úplně nezavrhnul. Mapu dungeonu taky většinou kreslim na čtverečky, i když by se dalo stejně dobře odhadovat. Uvidíme.Argonantus píše: ↑7. 3. 2016, 09:27Klíčová otázka je, zda čtverečkové, hexové či s nějakou metrikou. Já nemám nic proti mapám, jsem jejich velký příznivec odedávna, ale Tolkien - like, metrika se odhaduje podle logiky věci a nezáleží na přesnosti.
Technicky nejvyšší popsaný, ale v pravidlech je jen konečný množství schopností, takže když bys leveloval do nekonečna, časem ti dojdou. Nastavený je to tak, že na 15. levelu máš zhruba polovinu z dovedností a schopností, který má tvoje povolání na výběr, takže když si uděláš novou postavu se stejnym povoláním, může umět úplně jiný věci. Když bys leveloval až někam na 25. úroveň, tak už vlastně umíš skoro všechno a přestává bejt zajímavá volba, co se naučíš. Na 30+ už by sis neměl co brát, musel by sis vymejšlet nový schopnosti (což samozřejmě můžeš).
Platí každopádně, že nad 15. úroveň už nerostou hodnoty vlastností. To je proto, aby drak byl pořád nebezpečnej i pro postavy na 72. úrovni.
edit: Pro jistotu dodám, že všechno, co říkám, už je napsaný a lze si to přečíst. Odkaz ke stažení je tady (v záhlaví diskuse).
Re: eerieho DrD remake
Ona to může bejt i prospěšný. Díky tomu, že každá +1 při hodu 2k6 má významnej efekt, jsem mohl říct, že výhoda dává prostě +1 k hodu. Když máš výhodu za dvě různý okolnosti, máš +2.eerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 10:312k6 má děsně malý rozsah. Pokud tam chci mít nějakou smysluplnou matematiku s bonusy, tak 2k6 je prostě málo. Už rozdíl o 3, dělá moc rozdílu v procentech.
Menší rozsah kostky ale taky znamená menší rozsah atributů (respektive bonusů za atributy, který se přičítaj k hodu). Což může bejt problém, pokud chceš smysluplně číselně rozdělovat rasy podle vlastností a současně umožnit hráčům zvyšovat vlastnosti. Jelikož jsem si jako jeden z dezignovejch cílů stanovil co nejmenší čísla, musel jsem pak něco z toho zahodit.
V číslech: Když si dáš na 1. úrovni rozsah vlastností 1-3 (což je dost málo, v tom různý rasy nevyjádříš) a umožníš dvě zvýšení v průběhu levelování, jsi na rozsahu 1-5, což je tak akorát pro 2k6. 2k10 ti povolí rozsah 1-7, možná 1-8, což ti dá trochu víc prostoru, ale pořád to má daleko do DrDčkovýho rozsahu vlastností 1-21. Připrav se na to, že se budeš s vymýšlením nahazování postav pořádně trápit.
Ono je to super na vymýšlení, ať už novejch dovedností nebo postav, ale míň super na hraní.eerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 10:31Ale když se tak dívám na DraciDoupe.cz, tak mi přijde, že lidi ten dovednostní systém DrDO bavil, je tam spousta nových zajímavých dovedností. Ono je to ale v tom, že dovednosti v DrDO nebyly generický list "atletika, survival, history", ale dost konkrétní divný věci, jako že umíte udělat podkop při obléhání hradu.
Však je klidně udělej, nikdo ti nebráníeerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 10:31Hele, já tam fakt chci Druida, Chodce, Bijce, atd. Prostě to dává děsně moc feelingu a o tom DrDO bylo.
Málo povolání má ale taky něco do sebe:
• Každý je opravdu jedinečný. Velkej počet možností rozmělňuje archetypálnost každý z nich.
• Z menšího množství možností se snáz vybírá, zvlášť když tu hru hraješ poprvé.
+V úplně originálním DrD jich taky bylo jen 5
Místo Síly je například Fyzička. Je jasný, že kroll je mnohem silnější než hobit, ale oba klidně můžou mít skvělou fyzičku.
Mechanicky to funguje tak, že hází se Fyzičkou, ale tvoje fyzická síla určuje, co můžeš soupeři udělat. Takže hobití válečník přepere krollího kouzelníka, přestože je fyzicky slabší, ale nemůže při tom popisovat věci jako "zvednu ho nad sebe a mrštím s ním o zem", protože to nedává smysl. Musí popisovat věci jako "nasadil jsem mu páku a zlomil jsem mu ruku".
Samozřejmě, jak jinakeerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 10:31Jo, setting v pravidlech nikomu diktovat nechci, ale krollové prostě sídlí v horách a tundrách a vůbec v prostředí velmi tvrdém a nehostinném.
Přímá řeč za postavu, kdo není na scéně do ní nekecá, PJ rozhoduje to, na čem se hráči neshodnou, měl by jim ale co nejvíc vycházet vstřít a takový věci. A že se hraje hlavně sandbox a dungeoncrawl.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Je fakt, že i ten rozsah 1-8 je pro hru typu DrDO docela málo. Čéče, jak to tak počítám, ono ani zabít svatou krávu a bude házet 2k12 nepomůže, protože to skoro o nic ty procenta nezlepší. Nakonec se skončí u k20.York píše: ↑17. 9. 2021, 16:01 V číslech: Když si dáš na 1. úrovni rozsah vlastností 1-3 (což je dost málo, v tom různý rasy nevyjádříš) a umožníš dvě zvýšení v průběhu levelování, jsi na rozsahu 1-5, což je tak akorát pro 2k6. 2k10 ti povolí rozsah 1-7, možná 1-8, což ti dá trochu víc prostoru, ale pořád to má daleko do DrDčkovýho rozsahu vlastností 1-21. Připrav se na to, že se budeš s vymýšlením nahazování postav pořádně trápit.
Reálně i těch +5 v DrDO měla bejt rarita, komu to fakt dobře padlo. V DrDK by to mělo bejt maximum, kam kroll vyleze na konci životní pouti dobrodruha. Takovej cíl, a ne hned začátek.
Ale když vezmu atribut, nějakej ten bonus od povolání/dovednosti, za magickou zbraň, a i když se to budu snažit držet hodně při zemi, tak to letí nahoru dost rychle.
Ajo. No ale to Váš ve svých pravidlech. To přetahovat nebudu. Spíš potřebuju nápady na to štelování DrDO, než jak je to v jiných systémech.
Re: eerieho DrD remake
No já se ti hlavně snažím říct, proč jsem to udělal, teda jeden z důvodů. Malej rozsah kostky => malej rozsah vlastností => Musíš zahodit buď zvyšování vlastností při levelování nebo rozlišení ras skrze hodnoty vlastností. A i tak na to budeš mít hodně málo prostoru.eerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 16:39 Ajo. No ale to Váš ve svých pravidlech. To přetahovat nebudu. Spíš potřebuju nápady na to štelování DrDO, než jak je to v jiných systémech.
Můžeš zachovat stupeň vlastnosti a opravu, to tenhle problém částečně řeší.
BTW ještě s tím souvisí obecnej problém kombení a rozdílů v bojový síle postav. Já jsem se snažil kombení eliminovat a rozdíly v síle co nejvíc srovnat, proto mají všechny rasy stejný rozsahy vlastností, a proto jsou všechny vlastnosti užitečný v boji. Díky tomu si nevybíráš jestli budeš dobrej, ale v čem budeš dobrej, a s každou rasou můžeš plnohodnotně hrát každý povolání (hobit válečník má pořád nevýhody oproti krollovi, ale je v pohodě hratelnej).
Naposledy upravil(a) York dne 17. 9. 2021, 17:07, celkem upraveno 1 x.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
DrD má rozsah 9 stupňů, od - 3 do +5. Hodnoty vlastností jsou zbytečné. K tomu se dá úplně v pohodě použít hod 1k10 i 2k6.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: eerieho DrD remake
Do 8 stupňů rozlišení ras skrze hodnoty vlastností jakž takž narveš, ale bude to dost natěsno. oDrD ale nemá zlepšování vlastností při přestupech, to by ti ten rozsah snížilo.
No really. Už rozdíl 3 bodů je na hodu 2k6 tak zásadní výhoda, že je v podstatě předem rozhodnuto. Každej bod je znát. V oDrD jsem na to byli zvyklí, ale neznamená to, že to bylo v pohodě. Když jsi měl třeba válečníka s ÚČ 12 a zloděje s ÚČ 8, tak buď měl protivník OČ kolem 8 a válečník prakticky nemohl minout, nebo měl OČ kolem 12 a zloděj prakticky neměl šanci zasáhnout.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Do rozsahu 9 se u 2k6 nevlezeš ani náhodou. Teda leda bys počítal s tím, že budeš poměřovat jen velmi podobně silné protivníky.
Pokud máš rozdíl o blbé 3, tak je jen 8 procent, že to hodíš. To znamená de facto vyhodit úplně skoro všechno, co v DrDO ohledně čísel bylo.
Popravdě nechápu, jak vůbec ty DrDO a DrD+ na těch 2k6 fungovaly...
Rozsah 9 je moc i na 2k10. 1k10 by to pobrala. Tam není ta křivka.
Re: eerieho DrD remake
Útoky byly vysoko nad obranou, takže jsi neházel ani tak na zásah, jako spíš na to, jak moc zraníš. Plus věštinou se hrály namaxovaný postavy, takže rozsahy byly o dost menší než kolik pravidla umožňovala.eerieBaatezu píše: ↑17. 9. 2021, 17:52 Popravdě nechápu, jak vůbec ty DrDO a DrD+ na těch 2k6 fungovaly...
Re: eerieho DrD remake
V DrD+ to nebylo tolik videt, nebot utok/obrana/strelba se pocitaly jako polovina atributu, takze rozdil 6 v atributech odpovidal rozdilu 3 na hodech.
Rozdil 6 v atributech byl ekvivalent 9-12 urovni.
Rozdil 6 v atributech byl ekvivalent 9-12 urovni.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
V CPH jsem roky používal rozsah vlastností a schopností 1-10 a hod 2k6, a fungovalo to v pohodě. Někteří mi bývalí hráči s tímhle systémem hrajou dvacet let.
Takže nad těmito vašemi závěry můžu jen pokrčit rameny.
Takže nad těmito vašemi závěry můžu jen pokrčit rameny.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Jo ajo. Hele jak bylo DrDO progresivní. Úplně stejnou filosofii teď razí DnD 5e.
Aha, takže už Pluska to držela víc při zemi.
Tak asi jsi tam ty hodnoty měl často v nějakém rozmezí nebo něco, co neumím říct, protože matematicky to vypadá docela jasně. Proti překážce o 3 vyšší, než máš bonus, je jen 8 procent šance na úspěch. To není moc hratelný.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Můžeš mi říct, jak to podle té tabulky počítáš? Protože nám silný dojem, že to počítáš špatně.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: eerieho DrD remake
eerieBaatezu: Děkuji za nějaké předestření plánu Je skutečně možné, že vyjdeš ještě trochu jinam, než ty ostatní hry... Držím ti palce!
(A když se dívám kolem na to, jak se tady řeší nějaká matematika, tak... S tou bych asi dokázal pomoci )
(A když se dívám kolem na to, jak se tady řeší nějaká matematika, tak... S tou bych asi dokázal pomoci )
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti