DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Co je utility kouzlo? Příklady ti napíšu, až se dostanu k počítači.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Co je utility kouzlo? Příklady ti napíšu, až se dostanu k počítači.
Něco praktického, co nedává damage. Díky.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Tak stručně (nebude to stručné, ale varoval jsem tě)

Boj se v CPH řeší tak, že napřed si útočník hodí na útok a obránce na obranu, pokud se útočník trefí, tak si hodí na průraz a obránce na tvrdost plus bonus za přesah útoku nad obranou, a pokud má průraz víc než odolnost, tak je to (vážné) zranění.

Útok je vždy vlastnost + dovednost. Obrana ve buď vlastnost + dovednost, nebo vlastnost + síla kouzla. Průraz je vlastnost + průraznost zbraně, nebo síla kouzla. Tvrdost je odolnost plus zbroj, nebo síla magicky seslané zbroje.

Z toho plyne základní princip a rozdíl mezi magiky a nemagiky (bojovníky, zloději, atd.) - nemagik potřebuje dovednost na útok a obranu, a bonusy na průraz i tvrdost mu primárně dává předmět - zbraň, zbroj, štít. Celkem snadno je může vyměnit za lepší, aniž by se musel něco učit, ale bez nich je jedou účinnost poloviční, a ne vždy je může mít u sebe.
Kouzelníci se všechno musí naučit. Tam kde válečník vezme meč s ničivostí 5, kouzelník se to hodnocení 5 musí naučit jako další dovednost - přesněji kouzlo. To samé se štítem, to samé se zbrojí. Kromě toho potřebuje dovednost i zlepšující šanci na zásah, a to jak v boji nablízko, tak na dálku. Za stejný počet investovaných bodů bude tedy kouzelník méně výkonný než vybavený bojovník/střelec, ale bude pořád stejně výkonný a bez možnosti ho "odzbrojit".

Fireball je kouzlo na úrovni luku - kouzelník musí mít dovednost "míření ohně na dálku", aby se trefil, přičemž obránce si bude normálně házet obratností a štítem, a pak potřebuje samotné kouzlo fireball, jehož hodnocení udává ničivost, alias průraznost. Kouzla existují ale i prostorová, třeba ohnivý výbuch, který zasahuje více cílů, a speciální, třeba jedovatý mrak, které ignorují klasickou zbroj (Ale zase je zastaví plynová maska - přesněji vodní maska, protože jedovatý mrak je vodní kouzlo, tak se proti němu brání vodním kouzlem, nebo se dá vyrušit ohnivým kouzlem.

Ostatní bojová kouzla fungují stejně. Trochu výjimkou jsou vitální kouzla, kterým si kouzelník - či spíše šaman - nechá narůst drápy, spáry, čepele, hustou srst a podobně a pak bojuje normálně pomocí fyzických vlastností, jako by měl v rukách zbraně a na sobě zbroj. Extrémní varianta vitálního kouzla je proměna do zvířete, alias lykantropie, což je něco jako top stav vitálních bojových kouzel - nic lepšího není.

Astrál nebo třeba cit země fungují jinak, jak klasické dovednosti - kouzelník si hodí na úspěch a podle toho kolik mu padlo, takové má hodnocení "dovedností" v astrálním světě, vydrží v něm po odpovídající dobu, dokáže rozeznávat tvory a magii s takovým hodnocením.
Dejme tomu, že kouzelník hodí 5 úspěchů na vstup do astrálu a má tedy pětkové kouzlo. To znamená možnost vnímání na vzdálenost 1 - 2 - 5 - 10 - (20) - 50 - 100 - ... metrů - on je na páté pozici, takže 20 metrů. V astrálu vydrží 1 - 2 - 5 - 10 - (20) minut - 1 - 2 - 5 - 10 hodin, ... tedy 20 minut, a po polovině času se posouvá o jednu pozici doleva - takže po 10 minutách má už kouzlo jen se silou 4 vnímá jen na 10 metrů, přičemž na všechny činnosti v astrálu (zkoumání, boj) si háže, jako by měl dovednost napřed 5, potom 4, atd.
Podobně funguje třeba "cit světla", kdy kouzelník vnímá vše ve svém okolí, co je osvíceno jedním spojitým světlem dostatečné intenzity - sluncem, Měsícem, požárem ... každý úspěch mu zvýší dosah na dvojnásobek, ale na každou dvojnásobnou vzdálenost mu klesne výsledné hodnocení o 1. Základ byl tuším 5 metrů (při 1 úspěchu) a pak to šlo jako obvykle 10 - 20 - 50 - 100 - 200 - 500 - 1000 -... metrů. (takže když si hodil 8 úspěchů, mohl detekovat vše osvícené na 5 metrů s kvalitou 8 (což znamená třeba 8 otázek o zkoumaném objektu), nebo 1 úspěch na kilometr - což stačí na nalezení cizí skupiny v řídkém lese nebo skalách.) dosahy a účinky se snadno daly měnit posouváním základní hodnoty - když ji posuneš k vyšším číslům, dohlédnout kouzelníci dál a přesněji.
Stejně fungovala třeba telekineze, která kombinovala vzdálenost přenášeného objektu, hmotnost a vertikální pohyb (ten byl hodně náročný, zvednout něco do výšky bylo hodně vyčerpávající, posouvat to vodorovně bylo celkem snadné)

Kouzlo světlo vytvářelo svítící plamen o daném hodnocení, který snižoval postihy za šero a tmu, samozřejmě že se vzdáleností se účinnost snižovala.
Technicky fungovala všechny kouzla na těchto principech, prostě si kouzelník nahodil nějaké výsledné hodnocení, které potom používal bud jako přímý účinek, nebo jako eliminaci jiného účinku v poměru 1:1, nebo na zjišťování informací v poměru 1 účinek za jednu otázku, nebo na efekty zahrnující vzdálenost, čas, a rozsah s účinkem, který se (přibližně) logaritmicky snižoval. Něco podobného a jednoduššího, s čím později přišlo DrD+.
Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 08:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Plz »

Jersone:
Dřív než začnu zbytečně kritizovat, mohu se zeptat na vliv zbraně a brnění v tomhle konceptu? Nějaké příklady jak se to pohybovalo a jaká tedy byla šance neozbrojeného zranit rytíře a naopak se zbraní sekat ruce lidem bez brnění?

eerieBaatezu:
Jestli chceš mohu napsat pro inspiraci jak to mám ve svých pravidlech i když nevím jestli by to vůbec k něčemu bylo.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Vlastnosti se pohybovaly v rozmezí 1 - 10, stejně tak ničivosti zbraní a tvrdosti zbrojí. Hod byl 2k6-2, tedy 0 - 10.
Když vezmu dost schopného válečníka - rytíře s vlastnostmi na 8, tak k nim může mít snadno meč 8 a zbroj 8. Takže by měl celkovou ničivost 16 a tvrdost také 16, a šance na to že by ho zranil neozbrojený stejně dobrý válečník byla (8 proti 16, takže by na 2k6 musel hodit o 9 lépe, aby něco udělal), ale nebyla moc velká. Naopak pokud by tenhle rytíř s mečem zasáhl své dvojče bez zbroje, tak mu udělí průměrně zranění 8, což je prakticky vyřazení z boje. V extrémním případě dvou postav proti sobě by to mohlo být až zranění 18, to už je na useknutou ruku. Jen postav hráčů a významná CP můžou poškození rozkládat do krátkého a dlouhého zranění a krátkého a dlouhého omezení, takže by se čisté dlouhodobé zranění dalo snížit až na čvrtinu a celkové zranění na polovinu, takže by neozbrojená postava mohla dvě tři rány vydržet.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

To rozmejšlení je nejhorší. $D Ta hra může klidně fungovat na těch 5 atributech z DrDo, nebo jako dovednostní, teď třeba jsem nechtěně skončil de facto u Fatu, prostě skill based a k tomu jakože aspekty jako rasové bonusy. Může to jet na malém rozsahu 1k6, nebo klidně na 1d20. Už mi z toho dlabe. Kdyby mi bylo 15, tak to prostě udělám těžce ovlivněnej starým dračákem, protože tak se prostě v mládí věci dělaly, člověk pařil Stára a pak úplně náhodou, když u notýsku ve škole v hodině vymýšlel vlastní hru, tam byla jedna rasa taková lidská, jedna taková hodně hi-tech a jedna taková spíš na množství. $lol$ Jak je člověku 2x tolik, tak přemýšlí tolik zeširoka a kriticky, že z toho nakonec nic není. $lol$


Jerson: Díky za popis systému.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Tak udělej implementaci DrD do Fate a máš se alespoň čeho chytit. Nemyslím, že můžeš uspět tam, kde tisíce jiných před tebou pohořely.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Nemyslím, že můžeš uspět tam, kde tisíce jiných před tebou pohořely.
A to je kde? :D
Jerson píše:Tak udělej implementaci DrD do Fate a máš se alespoň čeho chytit.
Ještě pouvažuju. :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Tisíce lidí pohořely v tom udělat verzi DrD, kterou by přijal i někdo jiný než jejich vlastní skupina. Tři nebo čtyři další plameny jsme tu viděli před pěti nebo kolika měsíci, a od té doby je vidět jen kouř z tvého ohně, ale upřímně ani u něj nečekám žádného Fénixe, který by z popela povstal. Tedy nemyslím si, že uspěješ, jen dodáš verzi 1000+1.
Ne že bych si úspěch nepřál, jen si myslím, že to nejde - výsledky z těch dvou proběhlých průzkumů mě přesvědčily, že vyškrtnutím jakékoliv základní možnosti znechutíš cca polovinu hráčů, takže po dvou takových škrtech se dostaneš na cílovou skupinu menší než u DrD2.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:že vyškrtnutím jakékoliv základní možnosti znechutíš cca polovinu hráčů, takže po dvou takových škrtech se dostaneš na cílovou skupinu menší než u DrD2.
Co je ta "základní možnost"?
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Tak třeba - vlastnosti. Povolání. Hod na útok (k6+), hod na dovednosti (k10). životy. Magy. Větvení povolání od šesté úrovně. Úrovně samotné. Systém hodnota/modifikátor. Dva soubojové systémy. Atd.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tomu věřím jen tak napůl. Spousta z toho jsou věci, od kterých si člověk odvykne. Jakože si bude na všechno házet stejnou kostkou, z toho se nikdo nevosype. Stejně tak, když zmizí hodnota/modifikátor. Po několika hraních už si ani nevzpomeneš, proč by jsi to tam chtěl mít.

Dva soubojové systémy. Jako když to bude jeden a ten samý systém, co se bude dát hrát na papíře nebo bez něj... Dračák byl divnej v tom, že ty dva systémy dávaly jiné výsledky, to nevím, zda je dobré zachovávat. :)

Ale tak jako každá nová edice dělí základnu. U DnD je to to samý, stejně ale poměrně dost lidí přejde, protože ta nová edice umí věci trochu jinak, nebo se jinak hraje, atd. A nebo to prostě zaujme nové hráče.

Já spíš hlavně uvažuju o tom, zda není krok zpět dělat remake systému na kydlení po tom, co máme DrD II, které učí lidi dělat věci jinak, než mlácením. Jako lidi řeknou "na kydlení není nic špatnýho, je to preference hráčů. neříkej, že to hrajou blbě, atd.", ale tak to můžu říct o všem, co kdo dělá, že jo. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22580
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Nejde o to, že by si na to někdo nezvykl - když bys jim ten systém natlačil, tak si určitě zvyknou. Jde spíše o to, že to ani nezkusí, odsoudí to jako "ne-DrD" a odmítnou to hrát.

Na otázku, proč dělat remake DrD si musíš odpovědět sám, nikdo ti ho přeci nenutil. Když jsem ho dělal já, měl jsem v plánu postavit vyjednávání na stejnou úroveň jako boj.
To že kydlení je v dnešním RPG zbytečný přežitek, protože kdejaká onlajnovka to dělá lépe a zábavněji mě nemusíš přesvědčovat. Ale zrovna DrD2 to nijak dobře nedělá, i když alespoň tak moc nepreferuje boj.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jerson píše:Když jsem ho dělal já, měl jsem v plánu postavit vyjednávání na stejnou úroveň jako boj.
Jak jsi to chtěl udělat? Měl jsi "životy" pro sociální interakce, nebo co? :D
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York »

Jerson píše:Jde spíše o to, že to ani nezkusí, odsoudí to jako "ne-DrD" a odmítnou to hrát.
Pokud to vydá Altar pod názvem Dračí doupě (pod čím jiným taky, že jo), tak si to nejdřív vyzkoušej (nebo si alespoň přečtou recenzi někoho, kdo si to vyzkoušel).

Jerson píše:To že kydlení je v dnešním RPG zbytečný přežitek, protože kdejaká onlajnovka to dělá lépe a zábavněji mě nemusíš přesvědčovat.
Nedělá.

Tohle platí možná tak pro DnDčko a to ještě jen v případě, že se ho opravdu rozhodneš hrát tak, že co není v pravidlech, nejde udělat. Normálně se ale stolní RPGčka hrajou tak, že můžeš udělat cokoliv a když to není v pravidlech, tak na to GM nějaké pravidlo vymyslí (případně to pravidla pojímají úplně jinak a vyhodnocují třeba čí varianta se stane, pak je tohle úplně irelevnatní a v počítačové hře to nemáš jak nasimulovat).

Onlajnovky mají své výhody, sám je hraju a tvořím, ale je to prostě jinej druh zábavy než RPGčko. Pravdu máš ale v tom, že není dobrý nápad zkoušet napsat stolní RPGčko stejně jako počítačovou hru, protože pak přijdeš o to, co dělají stolní RPGčka dobře a budeš těžce zaostávat v tom, co dělají dobře počítačové hry.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti