DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 16. 9. 2021, 22:41 Tedy, plán za 5 let vykrystalizoval. Rozhodl jsem se nasednout na vlnu konzervatismu, protože her je už tolik, že předělat DrD znamená prostě ho učesat, aby nebylo moc jiný od toho, čím bývalo, ale zároveň pospravit nějaký ty bolístky.
A všiml sis, že za těch pět let se stalo, že loni vyšla Dračí hlídka, která stáhla mnoho těch, kteří chtěli novou verzi ilusionisticky vedeného Dračáku, že vloni proběhla Dračí kuchyně, která vyprodukovala osm dalších alternativních verzí Dračáku, a že letos ještě vyjdou Jeskyně a Draci, kteří spojí DnD s Dračákem? Ještě bych neměl zapomenout na Markyho Svět Dračáku. A York se tu o svém výtvoru už rozepsal sám.

Nebudu ti říkat, aby ses na novou verzi Dračáku vykašlal, protože se nemusím pořád opakovat, ale opravdu nevím, čeho bys chtěl svým výtvorem dosáhnout. Už teď bude na 99,9 % spadat do one-party-game, pokud se tedy rozhodneš ji vést.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od ShadoWWW »

Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 17. 9. 2021, 01:40
:clap:

Shoda snad 100%.

Souhlasím, že postavy zpětně úplně přesně kompatibilní nebudou. Prostě ten systém bude mít nějaké ty změny. Ale pokud si vezmete Chodce, tak víte, že budete mít Kouzla pocestných, Chodcův meč (asi tedy víc volnosti ve vývěru zbraně), Psychická kouzla a Magickej střeh, protože prostě Chodec (přemýšlím nad tím, že pro Chodce bude dobré mít namaxovaný každý atribut, což nikdo mít nebude, a tím se bude kompenzovat to, že je to takový multi-class všeuměl, ale to už je na konkrétní příspěvek).

Nová povolání a všechny možné nové věci opravdu ne. Je to děsně moc práce. Jediné, co hodlám dělat, je vzít už hotové věci, jako nápady z Plusek a Dvojek (Kondotiér, Bijec, Stín...), a upravit je do pravidel DrDKlasik, pokud tím zalátuji nějakou díru, např. toho Válečníka velitele, potažmo doladění Válečníka berserkera, atd.

Ano, souboják a pasti se hážou, zbytek freeform povídání.

:arrow? Věci k řešení.

:arrow? Jerson bude skákat metr dvacet :D, ale mě zatím jako sjednocená mechanika nejlíp vychází 1k10+bonus vs 1k10+ bonus. Důvody:
• Ano, je to opoziční hod, ale já si myslím, že pokud máte PJe debila, tak to nezmění fakt, že si neháže opoziční hody a.k.a. "jakože proti hráči".
• 2k6 nemám rád, protože 1) mě nebaví počítat 2 kostky+bonus. 1k10+bonus je na počítání pohodička. 2) 2k6 má děsně malý rozsah. Pokud tam chci mít nějakou smysluplnou matematiku s bonusy, tak 2k6 je prostě málo. Už rozdíl o 3, dělá moc rozdílu v procentech.
Naproti tomu 2k10 mají skvělý rozsah a zároveň nemají plochej průběh procent jako d20, takže to dobře sedí, když nechceme v systému moc velká čísla a zároveň, aby ta menší čísla měla váhu, ta střížka rozložení přesně tomuhle pomáhá.
• Souboják se furt bude házet stejně, akorát ne k6 vs k6, ale budou tam kDesítky. k6 budou na házení jiných věcí.
• Na past se háže úplně stejně. k10+bonus, akorát PJ háže k10+obtížnost. Někomu může vadit, že si PJ háže "jakože za neživé věci", jakože když lezeš přes zeď, tak si PJ háže + ta obtížnost. Mně to 1) nevadí a 2) za sjednocení celýho systému mi to stojí.
• Prostě je to celý sjednocený. A funguje to.

:arrow? Do Životů asi seknu nejvíc. Pokud mi někdo nevysvětlí, jak jsou tuny životů OK a jak se popísují, co přesně znamenají, jak se s nimi zachází, tak asi budu postupovat cestou velké redukce s tím, že Životy jsou opravdu fyzické zranění.
S tím souvidí jedna věc. Healení bude, ale nechci healboty. Družina bez healera by měla umět fungovat. Já nemám rád, když se někdo z hráčů "musí obětovat" hrát za něco, co nechce, jen proto, že systémově je to tak děsně výhodný.

:arrow? Chceme tam dovednosti a jaký? Já fakt nemám problém to totálně osekat, že prostě Válečník je od toho aby válčil a Hraničář od toho, aby hledal stopy a šmytec. Ale protože vím, že hry jako DrDO vedou k tomu, že hráči stejně takové to systémové piplání chtějí, tak by tam asi nějaký dovednostní systém mohl být.
Ale nemusí, já se naštvu, dám tam multi-classování (jakože mně to hraní "archetypů" fakt nekazí, když chce někdo být válečník/mág, pro mě za mě...) a na skilly kašlu, kdo bude chtít umět stopovat, vezme si Hraničáře a nacpe profibody do stopování.
Ale když se tak dívám na DraciDoupe.cz, tak mi přijde, že lidi ten dovednostní systém DrDO bavil, je tam spousta nových zajímavých dovedností. Ono je to ale v tom, že dovednosti v DrDO nebyly generický list "atletika, survival, history", ale dost konkrétní divný věci, jako že umíte udělat podkop při obléhání hradu. $D


Tady už York háže vidle... $lol$
York píše: 17. 9. 2021, 02:08 :arrow? Povolání

Povolání jsou válečník, hraničář, kouzelník, alchymista a zloděj. Nemají specializace, ale tam, kde to dávalo smysl, jsou schopnosti specializací zahrnutý do základního povolání. Válečník má například na výběr bojovnický i šermířský schopnosti a je na hráči, jak si je nakombinuje.
Hele, já tam fakt chci Druida, Chodce, Bijce, atd. Prostě to dává děsně moc feelingu a o tom DrDO bylo.
York píše: 17. 9. 2021, 02:08 :arrow? Rasy

Rasy jsou stejný jako v oDrD, tedy člověk, barbar, elf, trpaslík, hobit, kudůk a kroll. Neliší se rozsahama vlastností (vlastnosti jsou schválně pojmenovaný jinak než v DrD, aby mohly mít všechny rasy stejnej rozsah), každá rasa má ale raciálky.

Rasy nejsou kultury. Pravidla říkají, že trpaslíci jsou malí, rozložití, vidí teplo a mají neuvěřitelnou fyzickou výdrž, ale neříkají, že jsou neustále nabručení a nemají rád elfy - to je na tvůrci settingu.
Jak jako vlastnosti pojmenovaný jinak? Jak to myslíš?

Jo, setting v pravidlech nikomu diktovat nechci, ale krollové prostě sídlí v horách a tundrách a vůbec v prostředí velmi tvrdém a nehostinném. $D
York píše: 17. 9. 2021, 02:08 :arrow? Kouzla a magie

Tohle je asi největší změna - ve hře není magenergie. Kouzelník v jednom boji efektivně může každý kouzlo, který umí, seslat jednou. Hraničář nemá kouzla, ale schopnosti. Alchymista nedestiluje magenergii, ale kouzelnou esenci, a na výrobu libovolnýho předmětu mu stačí jedna kapka (hráči si tudíž nemusí pamatovat, kolik co stojí). Ve hře taky nejsou žádný schopnosti na vysávání magenergie ani magický zrcadla, do kterejch se dá nalejvat.

Když bych dělal DrD 1.7, tak bych asi magenergii zachoval, ale chtěl bych pak radši hrát tuhle verzi, protože je herně zajímavější, zejména pro kouzelníka.
Dračák a magy, to jsou skoro synonyma. $lol$ Magenergie by tam fakt být měla. Jenom to vymyslím tak, aby se Kouzelník nemusel bát utrácet ji, Alcháč si nemusel pamatovat milion různých cen pro věci, atd. Přelévání magů je klasika.
York píše: 17. 9. 2021, 02:08 :arrow? Herní styl

Pravidla ukazujou jeden konkrétní herní styl, nesnažej se bejt v tomhle univerzální a dát hráčům hromadu možností. V tom je velmi dobrý DnD 5e, který bude mít českou mutaci, takže mi přišlo zbytečný se o to snažit taky. Prezentovanej styl hry se naopak záměrně od DnD 5e hodně liší.
Jakej styl to má být?
York píše: 17. 9. 2021, 02:08 :arrow? Levelování

Každý povolání má seznam dovedností a schopností, ze kterejch si hráč vybírá při tvorbě postavy a při každym přestupu. Schopnosti a úrovně se dělí na základní, pokročilé a mistrovské - na základních úrovních se vybírá jen ze základních schopností, na pokročilých i z pokročilých a na mistrovských úrovních se otevřou mistrovské schopnosti.
Tohle zní Dračákovsky.
Argonantus píše: 17. 9. 2021, 07:35 Tak přesně tohoto jsem se obával už v roce 2016.
A po zvážení mých možností jsem z toho zdrhnul.
Protože vím, co to je dokončovat velké projekty a že vás to může vycucnout jak Luka Skywalkera v Epizodě VIII.
Ono to vázlo na paralýze analýzou. Na kterou teď už nemám náladu. Potřebuju nějaký nosný komentáře, jak DrDO upravit, ne jak ho rozjebat do nepoznání.
Čili to je ta otázka na Životy, apod. Jinak ať je to co nejvíc věrný originálu.
Jerson píše: 17. 9. 2021, 10:20 opravdu nevím, čeho bys chtěl svým výtvorem dosáhnout
Chci si zahrát vyladěnější Dračák ve vyladěnějších pravidlech. I kdybych měl bejt jedinej, kdo to kdy bude hrát, tak si to holt udělám jen pro sebe. Nevidím v tom problém.
A to, že se ptám, co by asi tak lidi mohli od remaku chtít, je hlavně o tom, abych nějak moc neuhnul od toho, kvůli čemu jsme to hráli.
ShadoWWW píše: 17. 9. 2021, 10:22 Když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, sesedni...
Žádná jiná hra nemá krolly a artak bárak, takže fak jů. $lol$

Já nechci hrát za půl-orky a sesílat magické střely, já chci hrát za krolly a házet artak bárak. $:)
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 17. 9. 2021, 10:31Žádná jiná hra nemá krolly a artak bárak, takže fak jů. $lol$
Já nechci hrát za půl-orky a sesílat magické střely, já chci hrát za krolly a házet artak bárak. $:)
To je jen fluff, jednoduše nahoditelný na jiné systémy.
eerieBaatezu píše: 17. 9. 2021, 10:31 Chci si zahrát vyladěnější Dračák ve vyladěnějších pravidlech. I kdybych měl bejt jedinej, kdo to kdy bude hrát, tak si to holt udělám jen pro sebe. Nevidím v tom problém.
Ty jsi ho neviděl nikdy, od toho máš mně. :-)

Vyladěná pravidla a být jediný, kdo ho hraje jsou protiklady. Pravidla lze vyladit jen tím, že je vyzkouší jiné lidé, kteří nebudou trpět autorským tunelovým viděním. Můžeš to hrát sám, ale pak nebudou vyladěná.

Ale předpokládám, že si spíše chceš zahrát jiný, jakž tak funkční Dračák podle své představy, jak jako tisíce lidí před tebou, takže to vyladění beru s rezervou. Za pět let si povíme, jak jsi dopadl :-)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Zásadní změna, ale Atributy se nebudou nahazovat, nýbrž kupovat. Stejně byl každej nasranej, když neměl +5 sílu u krolla a +5 obratnost u hobita a stejně to nakonec nějak dycky každej měl. $::lol:

A že by rasy neměly bejt atributově rozdílný. Tohle je Dračák, a ne... něco jinýho. $lol$ Elf je obratnější než kroll, a kroll silnější než elf, se s tim smiř.


Jerson píše: 17. 9. 2021, 11:00 To je jen fluff, jednoduše nahoditelný na jiné systémy.
Hodlám udělat barevný blesky zajímavější, než mít fluffově jinak barevnou magic missile.
Jerson píše: 17. 9. 2021, 11:00 Ty jsi ho neviděl nikdy, od toho máš mně.

Vyladěná pravidla a být jediný, kdo ho hraje jsou protiklady. Pravidla lze vyladit jen tím, že je vyzkouší jiné lidé, kteří nebudou trpět autorským tunelovým viděním. Můžeš to hrát sám, ale pak nebudou vyladěná.

Ale předpokládám, že si spíše chceš zahrát jiný, jakž tak funkční Dračák podle své představy, jak jako tisíce lidí před tebou, takže to vyladění beru s rezervou. Za pět let si povíme, jak jsi dopadl
Jo.

Jinak pokud bys měl slinu, a uměl se oprostit od toho, že upgraduju Dračák a nedělám nějakou pořádnou hru, co by byla aspoň trochu dobrá, tak budu rád za komentáře.
Slýchat, že je to všechno zbytečná blbost, že dneska jsou už jiný hry, by po všech těch letech bylo nošení draka do doupěte.



Zajímavý, že když Markus (nebo kdokoliv) dělá nějaký hacky na Warhammer nebo DCC nebo úplně cokoliv, tak je všechno v pohodě. Ale jak se začne dělat něco s Dračákem jakožto Dračákem, tak je oheň na střeše. $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 17. 9. 2021, 11:11Jinak pokud bys měl slinu, a uměl se oprostit od toho, že upgraduju Dračák a nedělám nějakou pořádnou hru, co by byla aspoň trochu dobrá, tak budu rád za komentáře.
Jak bych ti to přiblížil ... je to jako by ses rozhodl, že pro konstrukci letadla použiješ pohyblivá křídla, a ocenil bys můj názor na to, zda máš použít dvě nebo třináct křídel, a zda mají mávat pětkrát nebo tisíckrát za minutu.
A jediné, co ti můžu říct je, že letadlo lze do vzduchu dostat minimálně deseti různými způsoby, ale mávání křídel je asi ten nejméně praktický. Podle mě máš nerealistické požadavky. Pokud tvůj systém bude hrát jen jedna skupina, už teď se snažíš ošéfovat příliš mnoho povolání, které dost možná ani žádný hráč nevyzkouší. A snažíš se z Dračáku zachovat nefunkční věci, nebo alespoň věci, které nefungují dohromady. Nejde o to, že bych ti nechtěl poradit, ale že i kdybych chtěl, nevím jak a co ti radit. "Tohle ti nepoletí" je názor, který slyšet nechceš, ale prostě jiný nemám.
Zajímavý, že když Markus (nebo kdokoliv) dělá nějaký hacky na Warhammer nebo DCC nebo úplně cokoliv, tak je všechno v pohodě. Ale jak se začne dělat něco s Dračákem jakožto Dračákem, tak je oheň na střeše. $lol$
Markus vychází z jakž tak fungujících systémů, které upravuje. Ty se snažíš použít konkrétní kousky nefungujícího systému a spojit se s jinými kousky, přičemž se odmítáš podívat na systémy, které fungují, a použít je jako základ. Nevidím to jako upgrade.

Třeba udělat zajímavé barevně odlišené blesky. Co si pod tím mám představit, když ani nemáš fungující základ?
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa »

eerieBaatezu píše:Zajímavý, že když Markus (nebo kdokoliv) dělá nějaký hacky na Warhammer nebo DCC nebo úplně cokoliv, tak je všechno v pohodě. Ale jak se začne dělat něco s Dračákem jakožto Dračákem, tak je oheň na střeše. $lol$
Oheň na střeše jistě není, ale opravdu se musíš sám sebe upřímně zeptat: Právě vyšly (vycházejí) tři "remaky Dračáku". Vážně má smysl dělat čtvrtý? :think:
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York »

Trochu mi to připomíná ten vtip, jak důchodci raděj mamince s kočárkem, ať se na to dítě vykašle, že jsou jich na světě už milióny a podívejte se, zrovna támhle na hřišti si nějaký hrajou!

Mě třeba eerieho remakování chybělo, protože mě nabíjí chutí do práce, plus je fajn číst jinej pohled na problémy, o kterejch přemejšlim. Když vás to nebaví, nečtěte to a nepište sem :-)
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa »

Podívej, Yorku, ty víš, že pro mnoho kutění, nadšení a pozitivní energii jsem, ale zase jako rád bych se od eerieho dozvěděl "k čemu to všechno" a proč mu ty tři ostatní remaky nevyhovují. Chápeš, je dobré vědět nějaký jeho (designový) cíl a motivaci...
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Markus »

Ať si každej dělá, kolik remaků chce. Tohle je fakt marná diskuze, odrazovat někoho od něčeho, co ho zjevně baví.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od PardGalen »

Když jsem kdysi upravoval svoje DrD, tak jsem také používal jenom k10 a nic jiného. Ach, to mládí.

Jenom tedy PJ neházel protože mě to otravovalo. Je z toho víc potíží než užitku. Třeba házet na stejnou překážku dvakrát a pak vymýšlet proč se ta čísla liší a tak.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson »

Ještě bych do záznamu chtěl výslovně napsat, že nikoho od tvoření vlastního RPG nehodlám odrazovat. Jen speciálně v tomto případě říkám, že navzdory svému přístupu v minulosti nebudu navrhovat žádná zlepšení a dost možná ani nebudu výtvor kritizovat před jeho kompletním dokončením.

Píšu to hlavně pro případ - jakkoliv nepravděpodobný - že mi někdo v budoucnu při kritice EErieho dračáku vmete do tváře "měl jsi to říct už při tvorbě, byl jsi přímo osloven."

Yorku, vtip(?) s důchodci a maminkou je úplně mimo.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu »

Já ty námitky beru. Kdejací zástupcové nástupcové DrD opravdu vycházejí a já už tu remakuju snad 10 let. $lol$

Oprášil jsem designy, co jsem měl rozdělaný a do večera sem postnu nástřel celýho systému. Hody, číselný rozsahy, souboják, jak fungují životy, atd.

Jerson mluví o DrDO jako nefunkčím systému. Já si zase myslím, že stačí upravit věci jako čísla a hody tak, aby to dávalo lepší výsledky, než hod na útok 25+1k6 a hod na obranu 36+1k6, a nebude to zas tak nehratelný. $::lol:
Pepa píše: 17. 9. 2021, 13:20 Podívej, Yorku, ty víš, že pro mnoho kutění, nadšení a pozitivní energii jsem, ale zase jako rád bych se od eerieho dozvěděl "k čemu to všechno" a proč mu ty tři ostatní remaky nevyhovují. Chápeš, je dobré vědět nějaký jeho (designový) cíl a motivaci...
Za prvé mě netrápí licence, takže beru fluff, jména povolání, kouzel, a všeho jednu ku jedný přímo z pravidel. (Což třeba mně osobně strašně moc přidává. Mám prostě rád krolly, modrý blesky, magický střehy a zrcadla vzpomínek a melancholie. WotC si taky střeží všechny ty Tashi, Melfy a Mordenkaineny. :))

Za další tam nebude vancian ani prostě mana. Kouzelník bude mít magy, ale fungovat jinak, než v jakýkoliv DxD hře. Jasně, musí se to otestovat v reálném hraní, ale pořád to bude přidaná hodnota, oproti DrD klonům (Nebo spíš jakýkoliv hře na trhu. Ještě jsem to, co mám já, nikde neviděl, ale nejsem všeznalej, žejo.).

Potom to nebude tak otrocký sto let za opicema přepis DrD jakým je Hlídka (to, jak Jerson popisoval zástěnu pro PJ a házení na chození, mi stačilo), ale ani to nebude DnD verze, kterými jsou JaD. JaD jdou, z toho co jsem slyšel a četl, hodně cestou zobecňování. Drak má "poklad" a hrad stojí "dva poklady" a práce s manou pro alcháče je e-e, protože rozdávání many alcháčovi PJem je minihra, která nikoho nebaví, a co jako?, mě to baví a mít to tam chci, a prostě to bude jiný, i když to má bejt jakože stejný. (Čímž neříkám, že JaD to dělá blbě. Možná to fakt dělá milion líp a lidem to bude vyhovovat, ale je to jiný, než jak to chci hrát já. Aneb proč je milión pět klonů DnD a snad každej si najde svýho hráče...)
Jinak JaD kupuju a uvidím, jak se s různými věcmi popasovali, už jen proto, že když budu na vážkách, jak nějaký konkrétní problém řešit, tak to udělám tak, jak oni to tam nemají, protože mít stejný designy v jiný hře, mi přijde nuda.

Souboják bude jinej, než v JaD a DH. Takže hned další "přidaná hodnota".
Bude dávat "větší smysl", aspoň mně. Brnění chrání před věcma jako je fireball, dračí dech nebo kyselina. Díky reakci budou moct postavy víc jednat mimo svoje tahy, aby hráči jen nemuseli sedět a čekat, až na ně přijde řada, každej bude moct skákat na spoludružiníka a strhnout ho k zemi před bleskem, a dělat takový ty možný proti-akce z DrD II, čili souboják, přestože kolovej, by neměl bejt zas tak statickej.

Druid bude asi taky hodně jinej, nemám tam ty domény, ale pravidla pro Hvozd jsem pozměnil tak, aby byla použitelná pro jakýkoliv biotop (čímž se samozřejmě snažím eliminovat Druidovu děsnou fixaci na hvozd.) Čili hráč bude moct mít tundrovýho druida, pouštního druida, arktickýho druida, a tak. A ne fixně, když změní prostředí, bude se moct začít adaptovat a používat "lesní kouzla" jinde.

Bijec a Barbar budou podle DrD+, takže taky jinak. Do Theurga jsem se zatím vůbec nepustil. Ten je zatím nad mé síly. Nad tím se budu muset zamyslet.
Zloděj bude mít ty uber-schopnosti mistrů z Dvojek a tak. Fakt věci, co v DnD nejsou.

Ale taky systémový věci, jako že tam není žádnej pevnej "proficiency bonus", ale každej si dává skilly, jak mu to sedí.

Hele uvidím, zatím sem přepisuju základ.

Ale budu rád za připomínky, to je jasný!
Jerson píše: 17. 9. 2021, 14:16 že mi někdo v budoucnu při kritice EErieho dračáku vmete do tváře "měl jsi to říct už při tvorbě, byl jsi přímo osloven."
Na to se teda připrav! $lol$
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od ShadoWWW »

Co vím, tak vydání DrD 1.6E PPZ v pdf je už skutečně za rohem. Takže...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Argonantus »

Jen tak, jda okolo
York píše: 17. 9. 2021, 01:40 Tohle záleží. Pokud pro vás je Dračák to, co jste hráli o přestávkách nebo na výletech, budete nejspíš doma. Pokud je to DrD 1.6 se spoustou tabulek a házení, tak bohužel. S trochou štěstí taky začnete mít rádi sandbox

+1, tohle je asi jádro ideje
Argonantus píše: 7. 3. 2016, 09:273) Zachování původních idejí jde přesně tak daleko, aby bylo možno hrát se starými a vypiplanými a mnoha dobrodružstvími protřelými postavami podle nových pravidel. Není nutné je nechat plavat a tvořit nové.
Ne. A hlavním důvodem není kupodivu ani tak systém, jako schopnosti - v oDrD s výjimkou kouzelníka bylo strašně málo zajímavejch a užitečnejch schopností nad rámec "máš +2 k tomu a tomu", takže postavy jsou hodně odlišný. Většina z toho, co bylo v DrD, je ale zachovaná, takže "zkonvertovaná" postava toho spíš bude umět mnohem víc, než že by nutně byla úplně jiná.
Tady si nejsem jist, zda nemyslíme totéž, a jen to blbě říkáme.
Postavy nemohou být 100% kompatibilní, a asi se objeví úplně nové. V tom problém není.

Jde mi o něco jiného - zda lze vzít svého léty vymakaného hraničáře 15. levelu, a hrát s ním dál? Případně, co by obnášelo, kdybych s ním chtěl hrát dál - změnu některých statistik a získání nějaké nové vlastnosti?

Argonantus píše: 7. 3. 2016, 09:27 - instant kill, situace, kdy postava může zemřít v jediném kole z banálního důvodu, zcela mimo očekávání postavy i PJ
Ne.
Zde i v další sérii případů - "ne " znamená, že to oproti starým pravidlům nebude, nebo že to oproti mojí ideji bude?

Myslím, že dávat pasti a nestvůry se zraněním nic/smrt se velmi neosvědčilo.
Tedy alespoň mně.
Jinak samozřejmě, že když za rohem bafne drak hustého levelu a odpaří celou družinu tím, že jim životy klesnou na nulu, to samozřejmě pravidly vyloučit nelze.

Argonantus píše: 7. 3. 2016, 09:27- příliš komplikované hospodářství a strategickou rovinu hry pro vyšší úrovně
Tohle ve hře vůbec není.
PPE Svět. A jinak to samozřejmě Eerie řešit zatím nemusí.

Primárně je hra stavěná na hraní bez battlemapy, příkladný plánky jsou čistě ilustrační.

Tohle je taky strašně důležité. I když to nevypadá.
Mapy sandboxů a dungeonů určitě ano.
Klíčová otázka je, zda čtverečkové, hexové či s nějakou metrikou. Já nemám nic proti mapám, jsem jejich velký příznivec odedávna, ale Tolkien - like, metrika se odhaduje podle logiky věci a nezáleží na přesnosti.
Argonantus píše: 7. 3. 2016, 09:27- možnost naopak dávat větší důraz na rolleplaynig, se zjednodušením pravidel
Tohle je default, ne možnost.
To je vlastně taky hodně zásadní. +1
Drak je mnohem silnější než postavy na nejvyšším levelu.
On je nejvyšší level? Nebo je nejvyšší popsaný level?

Jinak kdybych tu někdy dlouho nereagoval, lze mi napsat mail.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů