DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Moderátor: Bouchi
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Zásadní rozdíl je, že to působí úplně jinak, i když to má classy, je to pořád skill based do kterého jsou nacpané classy, ne class and level do kterého jsou nacpané skilly. Chybí tomu atributy. Jestli si to dobře pamatuju, tak tomu chybí i mechanická práce s "klasickým DrD fluffem" stylu pes, "chodecký meč" apod. Systém házení a počítání úrovně dovedností a obtížností je úplně jiný.
Nechápej mě špatně, já tu hru nekritizuju, ale srazila svaté krávě její zrůdnou korunu i plášť a vyhnala jí ze starého chlíva do nového. A už k ní nepouští poutníky!
A to mé srdce pravověrného oddaného služebníka Stračeny plní žalem...a proto musím odmítnout. I když je to hezký nový chlív.
Nechápej mě špatně, já tu hru nekritizuju, ale srazila svaté krávě její zrůdnou korunu i plášť a vyhnala jí ze starého chlíva do nového. A už k ní nepouští poutníky!
A to mé srdce pravověrného oddaného služebníka Stračeny plní žalem...a proto musím odmítnout. I když je to hezký nový chlív.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Wild West píše:Takže to chce vymyslet nějaký fígl, situaci, místo, lest, dodatečné kouzlo, aby měl boj vůbec nějakou šanci. Například boj v těsnějším prostoru, kde se drak až tak snadno vrtět nemůže. Nalákat ho tam. Objevit ho tam. Přelstít ho. O tom to je.
Ptáš se na to už poněkolikáté, navíc tady zřejmě ve špatném tématu, a těžko ti na to něco říci, ježto mi vůbec není jasný mimozemský směr tvé úvahy. Ty dvě věty spolu naprosto nijak nesouvisí, není mezi nimi vztah, netvoří žádnou otázku, takže nejsem schopen žádné reakce a nehodím ti k tomu žádný názor.Eerie Baatezu píše:Pokud je to o tomhle, tak vůbec nepotřebuješ ohromné počty životů, ale hlavně systém, kde se zohlední to, že děláš nějakou taktiku a ne to, že máš do všeho zakletého démona a házíš velký damage.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Pokud není vztah jasný, tak vysvětlím. V DrD máš démony co umí přidat hodně velké bonusy ke zbrani, Válečník má věci, co mu dávají víc útoků, lepší šanci prorazit obranu potvory nebo jí dát větší zranění. Vůbec tam neexistují pravidla pro to, že by jsi draka někam zatlačil a tím na svou stranu strhl výhodu v boji. Přesto píšeš, že o tom to je.Argonantus píše:Wild West píše:Takže to chce vymyslet nějaký fígl, situaci, místo, lest, dodatečné kouzlo, aby měl boj vůbec nějakou šanci. Například boj v těsnějším prostoru, kde se drak až tak snadno vrtět nemůže. Nalákat ho tam. Objevit ho tam. Přelstít ho. O tom to je.Ptáš se na to už poněkolikáté, navíc tady zřejmě ve špatném tématu, a těžko ti na to něco říci, ježto mi vůbec není jasný mimozemský směr tvé úvahy. Ty dvě věty spolu naprosto nijak nesouvisí, není mezi nimi vztah, netvoří žádnou otázku, takže nejsem schopen žádné reakce a nehodím ti k tomu žádný názor.Eerie Baatezu píše:Pokud je to o tomhle, tak vůbec nepotřebuješ ohromné počty životů, ale hlavně systém, kde se zohlední to, že děláš nějakou taktiku a ne to, že máš do všeho zakletého démona a házíš velký damage.
Takže se ptám:
1. Nebylo by dobré to nadesignovat tak, aby podobné strategie dávaly skutečné mechanické výhody?
2. Vrtá mi hlavou otázka, jak jste to hráli, když "o tom to je", ale v DrDo to o tom vlastně vůbec není?
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Jak, nejsou pravidla? Nechápu. Drak v doupěti nemůže lítat. Drak venku lítat může.eerieBaatezu píše:Vůbec tam neexistují pravidla pro to, že by jsi draka někam zatlačil a tím na svou stranu strhl výhodu v boji. Přesto píšeš, že o tom to je.
Draka ležícího na zemi lze zasáhnout, nejlépe zezadu. Draka ve vzduchu často nelze zasáhnout vůbec.
Do doupěte mohou vést drobné chodby, kam drak vlastně moc nemůže (model Hobit).
Neviditelný drak ve vzduchu je fakt neviditelný. Neviditelný drak v chodbě je na logicky vypočítatelném místě.
A tak dále. Taktický rozdíl jako prase.
Rozumná družina si to uvědomí a vyvodí z toho příslušné důsledky. Radí to ostatně i opravdové středověké texty - jak Beowulf, tak Sigurd číhali na draka v jeho doupěti.
Ono to dává jasné výhody, nejsem schopen okamžitě odpovědět, zda mechanické - ale možná i to, třeba postih -5 za útok zezadu se v doupěti dá využít zcela plánovitě, když se družina rozestaví na tři zakrytá místa a střídavě klofá draka přesně z té strany, kam není otočen.Takže se ptám:
1. Nebylo by dobré to nadesignovat tak, aby podobné strategie dávaly skutečné mechanické výhody?
DrD bylo takto nadesignováno, a nevidím důvod to měnit.
Těžko říct, "o čem je DrD", nicméně, jak jinak může družina slabších dobrodruhů ulovit draka, který je katastrofálně silnější, než nějakými podobnými podlými triky?2. Vrtá mi hlavou otázka, jak jste to hráli, když "o tom to je", ale v DrDo to o tom vlastně vůbec není?
Lov na draka na začátečnických levelech byla naše první samostatná hra vůbec, l.p.1990.
A ano, byl v tom trochu GM fiat, PJ družině pomohl tvarem jeskyně a podobně, ale mějte trochu uznání, doktore Lectere, teprve jsme začínali, pak už to zvládali i zcela bez PJ.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Takže jediná mechanická výhoda je v tom, že každý taktický souboj je o tom s někým točit dokola, aby se pořád otáčel a někdo mu mohl píchat do zad, hm.Argonantus píše:ale možná i to, třeba postih -5 za útok zezadu se v doupěti dá využít zcela plánovitě, když se družina rozestaví na tři zakrytá místa a střídavě klofá draka přesně z té strany, kam není otočen.
DrD bylo takto nadesignováno, a nevidím důvod to měnit.
To by docela chtělo změnit.
Jinak jasný, v DrDo je to prostě nemechanicky, drak je ve vzduchu, nemůžeš po něm sekat, ale třeba nalákat někam draka, aby mu člověk snížil obranné číslo nebo tak, to tam není.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Jsem jediný, komu přijde představa draka, co se nechá obestoupit, aby do něj mohla půlka družiny píchat zezadu, a pak v té pozici i zůstane, naprosto nedračí? (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Pieta:
No, když sis šel zrovna lehnout do postele, mohl by ses do takové blbé situace dostat. Že v ní zůstal, to Pieta neřekl.
Jinak - byl to jeden z prvních začátečnických pokusů, mouchy jsou zjevné, opakovat to například nelze. Přesto jsme se výtečně bavili.
Eerie:
Ne.
No, když sis šel zrovna lehnout do postele, mohl by ses do takové blbé situace dostat. Že v ní zůstal, to Pieta neřekl.
Jinak - byl to jeden z prvních začátečnických pokusů, mouchy jsou zjevné, opakovat to například nelze. Přesto jsme se výtečně bavili.
Eerie:
Ne.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Ne. Ale já za svou RPG kariéru potkal draka jen jednou a to jsem ho přemluvil, že s námi bojovat nepotřebuje, a druhého jsem použil v souboji CP drak proti CP lovec draků, ve kterém oba zemřeli.Pieta píše:Jsem jediný, komu přijde představa draka, co se nechá obestoupit, aby do něj mohla půlka družiny píchat zezadu, a pak v té pozici i zůstane, naprosto nedračí? (:
Kromě toho je člověk jeden z mála tvorů, který neumí útočit dozadu. Kůň je zezadu sakra nebezpečný a nějaké -5 do obrany bych se mu neodvážil počítat, zvlášť kdybych měl nějakého koňáka mezi hráči. A drak, který může útočit ocasem a případně i jen svou vahou by něco takového taky neměl.
Ale jak Argo psal, když nebojuju s draky, nehraju DrD
hraju: Ω Projekt Omega
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Máloco je na světě tak jisté, jako tohle.Ale jak Argo psal, když nebojuju s draky, nehraju DrD
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Teď nevím, jestli je to v 13th Age nebo D&D 4, kde jsem našel ten Jersonův nebezpečný zadek draka dokonce mechanicky ošetřený - kdo se začne stavět za draka, hrozí mu, že dostane ocasem, a to i když zrovna není drakův tah. Čili jít na draka zezadu jde, ale není to bez rizika, a když se drak ocasem trefí, tak za ním navíc už dál nestojíte. (:
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Pieta:
On tě v DrD taky může vzít dozadu ťapkou. Já nevím, proč jste si vsugerovali, že je neškodný.
Řeč byla o taktické výhodě.
Eerie:
To byla nejstručnější možná odpověď na tvoji otázku.
Kdybych měl vypsat, jak moc nesouhlasím, nestačil by mi internet.
On tě v DrD taky může vzít dozadu ťapkou. Já nevím, proč jste si vsugerovali, že je neškodný.
Řeč byla o taktické výhodě.
Eerie:
To byla nejstručnější možná odpověď na tvoji otázku.
Kdybych měl vypsat, jak moc nesouhlasím, nestačil by mi internet.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: DrD remake na základě DrD 1.9
Takhle se mi to líbí. Nenápadně to skrze pravidla naznačuje hráči, že by měl přemýšlet o kontextu situace, jakože on ten drak má vlastně ocas s ostny a stačí aby si mě všimnul a praští mě s ním. Vytrhává to lidi ze zaběhnuté konvence, jsem za drakem, naval bonus na útok a nemel. Další dobrá věc je, že to zacpe hubu maníkům, co se ohání příručkou, protože tady je to u té potvory přímo napsáno. A pokud je to fakt reakce mimo tah draka o to víc to sedí té situaci, všimne si tě a máchne po tobě ocasem. Tak to je fakt super.Pieta píše:Teď nevím, jestli je to v 13th Age nebo D&D 4, kde jsem našel ten Jersonův nebezpečný zadek draka dokonce mechanicky ošetřený - kdo se začne stavět za draka, hrozí mu, že dostane ocasem, a to i když zrovna není drakův tah. Čili jít na draka zezadu jde, ale není to bez rizika, a když se drak ocasem trefí, tak za ním navíc už dál nestojíte. (:
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů