DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Cor »

Zásadní rozdíl je, že to působí úplně jinak, i když to má classy, je to pořád skill based do kterého jsou nacpané classy, ne class and level do kterého jsou nacpané skilly. Chybí tomu atributy. Jestli si to dobře pamatuju, tak tomu chybí i mechanická práce s "klasickým DrD fluffem" stylu pes, "chodecký meč" apod. Systém házení a počítání úrovně dovedností a obtížností je úplně jiný.

Nechápej mě špatně, já tu hru nekritizuju, ale srazila svaté krávě její zrůdnou korunu i plášť a vyhnala jí ze starého chlíva do nového. A už k ní nepouští poutníky!
A to mé srdce pravověrného oddaného služebníka Stračeny plní žalem...a proto musím odmítnout. I když je to hezký nový chlív.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

Wild West píše:Takže to chce vymyslet nějaký fígl, situaci, místo, lest, dodatečné kouzlo, aby měl boj vůbec nějakou šanci. Například boj v těsnějším prostoru, kde se drak až tak snadno vrtět nemůže. Nalákat ho tam. Objevit ho tam. Přelstít ho. O tom to je.
Eerie Baatezu píše:Pokud je to o tomhle, tak vůbec nepotřebuješ ohromné počty životů, ale hlavně systém, kde se zohlední to, že děláš nějakou taktiku a ne to, že máš do všeho zakletého démona a házíš velký damage.
Ptáš se na to už poněkolikáté, navíc tady zřejmě ve špatném tématu, a těžko ti na to něco říci, ježto mi vůbec není jasný mimozemský směr tvé úvahy. Ty dvě věty spolu naprosto nijak nesouvisí, není mezi nimi vztah, netvoří žádnou otázku, takže nejsem schopen žádné reakce a nehodím ti k tomu žádný názor.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu »

Argonantus píše:
Wild West píše:Takže to chce vymyslet nějaký fígl, situaci, místo, lest, dodatečné kouzlo, aby měl boj vůbec nějakou šanci. Například boj v těsnějším prostoru, kde se drak až tak snadno vrtět nemůže. Nalákat ho tam. Objevit ho tam. Přelstít ho. O tom to je.
Eerie Baatezu píše:Pokud je to o tomhle, tak vůbec nepotřebuješ ohromné počty životů, ale hlavně systém, kde se zohlední to, že děláš nějakou taktiku a ne to, že máš do všeho zakletého démona a házíš velký damage.
Ptáš se na to už poněkolikáté, navíc tady zřejmě ve špatném tématu, a těžko ti na to něco říci, ježto mi vůbec není jasný mimozemský směr tvé úvahy. Ty dvě věty spolu naprosto nijak nesouvisí, není mezi nimi vztah, netvoří žádnou otázku, takže nejsem schopen žádné reakce a nehodím ti k tomu žádný názor.
Pokud není vztah jasný, tak vysvětlím. V DrD máš démony co umí přidat hodně velké bonusy ke zbrani, Válečník má věci, co mu dávají víc útoků, lepší šanci prorazit obranu potvory nebo jí dát větší zranění. Vůbec tam neexistují pravidla pro to, že by jsi draka někam zatlačil a tím na svou stranu strhl výhodu v boji. Přesto píšeš, že o tom to je.
Takže se ptám:
1. Nebylo by dobré to nadesignovat tak, aby podobné strategie dávaly skutečné mechanické výhody?
2. Vrtá mi hlavou otázka, jak jste to hráli, když "o tom to je", ale v DrDo to o tom vlastně vůbec není?
Obrázek
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

eerieBaatezu píše:Vůbec tam neexistují pravidla pro to, že by jsi draka někam zatlačil a tím na svou stranu strhl výhodu v boji. Přesto píšeš, že o tom to je.
Jak, nejsou pravidla? Nechápu. Drak v doupěti nemůže lítat. Drak venku lítat může.
Draka ležícího na zemi lze zasáhnout, nejlépe zezadu. Draka ve vzduchu často nelze zasáhnout vůbec.
Do doupěte mohou vést drobné chodby, kam drak vlastně moc nemůže (model Hobit).
Neviditelný drak ve vzduchu je fakt neviditelný. Neviditelný drak v chodbě je na logicky vypočítatelném místě.
A tak dále. Taktický rozdíl jako prase.
Rozumná družina si to uvědomí a vyvodí z toho příslušné důsledky. Radí to ostatně i opravdové středověké texty - jak Beowulf, tak Sigurd číhali na draka v jeho doupěti.
Takže se ptám:
1. Nebylo by dobré to nadesignovat tak, aby podobné strategie dávaly skutečné mechanické výhody?
Ono to dává jasné výhody, nejsem schopen okamžitě odpovědět, zda mechanické - ale možná i to, třeba postih -5 za útok zezadu se v doupěti dá využít zcela plánovitě, když se družina rozestaví na tři zakrytá místa a střídavě klofá draka přesně z té strany, kam není otočen.
DrD bylo takto nadesignováno, a nevidím důvod to měnit.
2. Vrtá mi hlavou otázka, jak jste to hráli, když "o tom to je", ale v DrDo to o tom vlastně vůbec není?
Těžko říct, "o čem je DrD", nicméně, jak jinak může družina slabších dobrodruhů ulovit draka, který je katastrofálně silnější, než nějakými podobnými podlými triky?
Lov na draka na začátečnických levelech byla naše první samostatná hra vůbec, l.p.1990.
A ano, byl v tom trochu GM fiat, PJ družině pomohl tvarem jeskyně a podobně, ale mějte trochu uznání, doktore Lectere, teprve jsme začínali, pak už to zvládali i zcela bez PJ.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu »

Argonantus píše:ale možná i to, třeba postih -5 za útok zezadu se v doupěti dá využít zcela plánovitě, když se družina rozestaví na tři zakrytá místa a střídavě klofá draka přesně z té strany, kam není otočen.
DrD bylo takto nadesignováno, a nevidím důvod to měnit.
Takže jediná mechanická výhoda je v tom, že každý taktický souboj je o tom s někým točit dokola, aby se pořád otáčel a někdo mu mohl píchat do zad, hm.
To by docela chtělo změnit.

Jinak jasný, v DrDo je to prostě nemechanicky, drak je ve vzduchu, nemůžeš po něm sekat, ale třeba nalákat někam draka, aby mu člověk snížil obranné číslo nebo tak, to tam není.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Pieta »

Jsem jediný, komu přijde představa draka, co se nechá obestoupit, aby do něj mohla půlka družiny píchat zezadu, a pak v té pozici i zůstane, naprosto nedračí? (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

Pieta:
No, když sis šel zrovna lehnout do postele, mohl by ses do takové blbé situace dostat. Že v ní zůstal, to Pieta neřekl.
Jinak - byl to jeden z prvních začátečnických pokusů, mouchy jsou zjevné, opakovat to například nelze. Přesto jsme se výtečně bavili.

Eerie:
Ne.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Jerson »

Pieta píše:Jsem jediný, komu přijde představa draka, co se nechá obestoupit, aby do něj mohla půlka družiny píchat zezadu, a pak v té pozici i zůstane, naprosto nedračí? (:
Ne. Ale já za svou RPG kariéru potkal draka jen jednou a to jsem ho přemluvil, že s námi bojovat nepotřebuje, a druhého jsem použil v souboji CP drak proti CP lovec draků, ve kterém oba zemřeli.
Kromě toho je člověk jeden z mála tvorů, který neumí útočit dozadu. Kůň je zezadu sakra nebezpečný a nějaké -5 do obrany bych se mu neodvážil počítat, zvlášť kdybych měl nějakého koňáka mezi hráči. A drak, který může útočit ocasem a případně i jen svou vahou by něco takového taky neměl.

Ale jak Argo psal, když nebojuju s draky, nehraju DrD 8)
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

Ale jak Argo psal, když nebojuju s draky, nehraju DrD
Máloco je na světě tak jisté, jako tohle.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu »

Argonantus píše:Eerie:
Ne.
Ne co? Ale tak srát na to, že jo.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta, Jerson: +1 :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Pieta »

Teď nevím, jestli je to v 13th Age nebo D&D 4, kde jsem našel ten Jersonův nebezpečný zadek draka dokonce mechanicky ošetřený - kdo se začne stavět za draka, hrozí mu, že dostane ocasem, a to i když zrovna není drakův tah. Čili jít na draka zezadu jde, ale není to bez rizika, a když se drak ocasem trefí, tak za ním navíc už dál nestojíte. (:
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

Pieta:
On tě v DrD taky může vzít dozadu ťapkou. Já nevím, proč jste si vsugerovali, že je neškodný.
Řeč byla o taktické výhodě.

Eerie:
To byla nejstručnější možná odpověď na tvoji otázku.
Kdybych měl vypsat, jak moc nesouhlasím, nestačil by mi internet.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše:Teď nevím, jestli je to v 13th Age nebo D&D 4, kde jsem našel ten Jersonův nebezpečný zadek draka dokonce mechanicky ošetřený - kdo se začne stavět za draka, hrozí mu, že dostane ocasem, a to i když zrovna není drakův tah. Čili jít na draka zezadu jde, ale není to bez rizika, a když se drak ocasem trefí, tak za ním navíc už dál nestojíte. (:
Takhle se mi to líbí. Nenápadně to skrze pravidla naznačuje hráči, že by měl přemýšlet o kontextu situace, jakože on ten drak má vlastně ocas s ostny a stačí aby si mě všimnul a praští mě s ním. Vytrhává to lidi ze zaběhnuté konvence, jsem za drakem, naval bonus na útok a nemel. $lol$ Další dobrá věc je, že to zacpe hubu maníkům, co se ohání příručkou, protože tady je to u té potvory přímo napsáno. A pokud je to fakt reakce mimo tah draka o to víc to sedí té situaci, všimne si tě a máchne po tobě ocasem. Tak to je fakt super. :D
Obrázek
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Argonantus »

Takže dobré je zacpat maníkům hubu.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů