eerieho DrD remake

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Tavicz » 17. 8. 2016, 14:06

Z Argonautova popisu jsem pochopil, že má smysl takový remake, který by se držel striktně výsledků jistého průzkumu. Eerieho DrD remake se tedy striktně drží výsledků toho průzkumu?

A ještě jedna otázka: Jak bude Eerie řešit distribuci, aby pravidla dostali hráči z onoho průzkumu?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 17. 8. 2016, 15:20

Tavicz píše:A ještě jedna otázka: Jak bude Eerie řešit distribuci, aby pravidla dostali hráči z onoho průzkumu?
Jestli se nepletu, tak původní plán byl, využít Bouchiho nabídky, že když mu někdo na letošním Gameconu představí něco rozumně rozpracovaného, tak se na to aspoň podívá. Obávám se, že to už asi eB nestihne...

Pepa píše:Přece jsou určitě činnosti (a díla), které jsou užitečné jak pro jednotlivce, tak pro větší společnost..
Jasně. Vžcyky se ale musel najít někdo, kdo se odvážil jít proti proudu. Kdyby všichni pracovali jen na existujících věcech, nikdy by nic nového nevzniklo. To se ostatně týká i DnDčka. Kdyby Gary Gygax držel ústa a krok a rozvíjel wargamy místo rpgček, neměli bychom se teď o čem bavit :)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 17. 8. 2016, 21:46

Eerie to Bouchimu dát v termínu určitě nestihne.

Eerie zatím absolutně žádnou distribuci neřeší a nemá představu, jak by ji kdy řešil. Zatím ani nevím, kolik zranění dávají Modrý blesky.

Díky Argo za odkazy. Jinak souhlasím s tím, co píše York.

A jako klidně ať mě JaD převálcuje, což se stejně stane, protože DnD 5e je hafo populární a podporovaná a hlavně jednoduchá edice, dali tam "hoď 2d20 a vyber lepší" namísto jakýchkoliv bonusů a dali tam pevný růst všeho a můžeš udržovat jen jedno kouzlo. Naprostá většina lidí to miluje, pže je to jednoduchý a stačí jim to. Nic proti tomu. Já si chci listovat příručkou a stavět si jen tak pro zábavu všelijaké různé charaktery a počítat postihy za tmu a ležení na zemi a všechny tyhle super věci. $lol$
Mě ta tvorba baví, baví mě o tom diskutovat, zjistil jsem, že mě děsně baví psát fluff a taky vymýšlet různé mechaniky, třeba když jsem uvažoval, jak by mohlo fungovat sesílání kouzel a rozumné omezení kouzelníka zároveň mechanicky a aby to sedělo i fluffově, aby to dávalo smysl a aby dávalo smysl, že kouzelník může zaslechnout kouzlo a jak si to vlastně představit a tak. A když to někomu nebude sedět na svět, tak ta mechanika bude dál fungovat i bez toho metafyzična a to mě baví promýšlet. A třeba to, jak jsem udělal, že kroll může přistupovat ke kouzlení jinak, než elf, a oba jsou kouzelníci, nebude nakonec fungovat, ale bavilo mě to vymýšlet.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 18. 8. 2016, 06:59

eerieBaatezu píše:Já si chci listovat příručkou a stavět si jen tak pro zábavu všelijaké různé charaktery a počítat postihy za tmu a ležení na zemi a všechny tyhle super věci. $lol$ ...
Myslel jsem si to. Ty vlastně nechceš hrát - ty se chceš s pravidly "mazlit" - zkoušet je, vymýšlet a bavit se o nic, ale vlastně ti ani moc nejde o to, aby se podle nich hrálo.

Vytváření charakterů stejně jako procházení příruček a hledání možností rozvoje postavy jistě může být super zábava, ale není to hraní RPG.
Rozdíl je stejný, jako když si auto opravuješ, předěláváš, vylepšuješ, polepuješ - a když v něm pak jezdíš, často a/nebo na dlouhé trasy. Až začneš přemýšlet o tom, jak podle tvých pravidel budou lidé hrát a budeš sem přicházet s postřehy a otázkami vycházejícími ze hry, budu se tím zabývat. Do té doby dám na radu Yorka a OnGeho a vykašlu se na to.

(Prostě jsem testovací, nikoliv vývojový inženýr)

Argonantus
.
Příspěvky: 15463
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Argonantus » 18. 8. 2016, 07:01

Eerie: mám dojem, že jsi zasklil viewtopic.php?p=483179#p483179
jinak - kde se dá najít aktuální stav díla?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 18. 8. 2016, 07:49

Jerson píše:
eerieBaatezu píše:Já si chci listovat příručkou a stavět si jen tak pro zábavu všelijaké různé charaktery a počítat postihy za tmu a ležení na zemi a všechny tyhle super věci. $lol$ ...

Vytváření charakterů stejně jako procházení příruček a hledání možností rozvoje postavy jistě může být super zábava, ale není to hraní RPG.
Myslel jsem si to. Ty vlastně nechceš hrát - ty se chceš s pravidly "mazlit" - zkoušet je, vymýšlet a bavit se o nic, ale vlastně ti ani moc nejde o to, aby se podle nich hrálo.
Tak to přece vůbec není. My jsme tak, jak to popisuji, hráli třeba ADnD 2e celé roky a vůbec nic nám nekazilo zábavu. Prostě člověk měl tu volnost, udělat si charakter přesně jakej chtěl a to listování příručkou a stavění si postavy k tomu stylu hraní prostě patřilo. Nařčení z toho, že je mi jedno, jak se podle toho bude hrát mi přijde zcestné. To bych netrávil takovou dobu na přemýšlení o základu, rozsahu hodnot, kostce, o tom jak mají pracovat životy, magie a magy a podobných věcech. Proč bych to měnil, když bych chtěl jen příručku s hromadou schopností postav.
Jerson píše:Až začneš přemýšlet o tom, jak podle tvých pravidel budou lidé hrát a budeš sem přicházet s postřehy a otázkami vycházejícími ze hry, budu se tím zabývat. Do té doby dám na radu Yorka a OnGeho a vykašlu se na to.

(Prostě jsem testovací, nikoliv vývojový inženýr)
Brzy sem hodím třeba základ kouzlení, hned se můžeš vyjádřit k tomu, jak to podle Tebe bude ovlivňovat samotné hraní, protože o to mi v důsledku jde. Aby se to hrálo zajímavěji, než "kouzlím ze slotu 3 na maníka X".
Argonantus píše:Eerie: mám dojem, že jsi zasklil viewtopic.php?p=483179#p483179
jinak - kde se dá najít aktuální stav díla?
Brzy (snad to stihnu dneska, pak mám 3 dny práce) sem hodím příklad, jak vypadá základ systému, dovednosti, ukázková rasa a povolání. Taky sem hodím to kouzlení.

Ty odkazy jsem četl a s velkou částí názorů souhlasím.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15902
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 18. 8. 2016, 09:59

eerieBaatezu píše:Nařčení z toho, že je mi jedno, jak se podle toho bude hrát mi přijde zcestné. To bych netrávil takovou dobu na přemýšlení o základu, rozsahu hodnot, kostce, o tom jak mají pracovat životy, magie a magy a podobných věcech. Proč bych to měnil, když bych chtěl jen příručku s hromadou schopností postav.
Popravdě, na věci zrovna tohle nic nemění. O základu a rozsazích můžeš přemýšlet do aleluja, ale počítá se to, co přijmou hráči (cílové skupiny). Pokud je cílovkou jen tvoje herní skupina, je to v pohodě, pokud mají být cílovkou jakýkoliv hráči DrD, musíš své nápady vyzkoušet na nich. Bez toho můžeš přemýšlet do aleluja, ale pořád jsi na začátku. A tím že sepíšeš celá pravidla se z toho začátku nikam nepohneš.
Brzy sem hodím třeba základ kouzlení, hned se můžeš vyjádřit k tomu, jak to podle Tebe bude ovlivňovat samotné hraní, protože o to mi v důsledku jde. Aby se to hrálo zajímavěji, než "kouzlím ze slotu 3 na maníka X".
Jenže já tvé DrD hrát nebudu - nemám na to čas, lidi a ani chuť hrát fantasy. Můžu ti říct, co je podle mě dobré a co špatné, co bude nebo nebude fungovat, ale nejsem cílovou skupinou. Když někomu takové rady dávám, dělám to s ohledem na myšlenku, jak věci fungují na jiných hráčích, ale nikoliv s myšlenkou, jak je přijme ta či ona skupina Dračákistů. O té jsem si totiž udělal názor, že jako oficiální přijmou jen to, co se v zásadě bude blížit jejich houserulovaným pravidlům, nebo se od nich moc neodchýlí.

Takže ti nechci radit proto, že si myslím, že moje rady budou v tomto případě zavádějící budou se míjet s cílovou skupinou.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 18. 8. 2016, 14:24

eB: Na tuhle diskusi jsi koukal? Tam jsme problém rozdělení atributů rozebírali docela důkladně.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 18. 8. 2016, 14:29

Jerson píše:musíš své nápady vyzkoušet na nich.
Ok, rozumím.
York píše:eB: Na tuhle diskusi jsi koukal? Tam jsme problém rozdělení atributů rozebírali docela důkladně.
Už koukám, dobrej odkaz, dík.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8391
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 21. 9. 2016, 19:04

Yorku: Jak jsi psal o tom, že je dobré, aby útok byl o něco vyšší, než obrana, aby se trefovalo víc, než missovalo; tak jak jsi tohle vlastně měl v té dovednostní verzi? Protože neměl, že ne? Protože se hází dovednost vs dovednost a bonusy za vyčepání jdou vlastně jak k útoku, tak k obraně.
Ono je to zase provázané s tím, že je tam málo životů?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 9760
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 21. 9. 2016, 19:21

eerieBaatezu píše:Yorku: Jak jsi psal o tom, že je dobré, aby útok byl o něco vyšší, než obrana, aby se trefovalo víc, než missovalo; tak jak jsi tohle vlastně měl v té dovednostní verzi? Protože neměl, že ne?
Zásah nastával i při rovnosti hodů a jelikož většina zbraní měla nějaký bonus ke zranění, tak to i něco udělalo. Takže trochu větší šance na zásah oproti obraně tam byla.

eerieBaatezu píše:Ono je to zase provázané s tím, že je tam málo životů?
Ano. Nebylo potřeba tak velké průměrné zranění za kolo.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti