eerieho DrD remake

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tavicz
Příspěvky: 70
Registrován: 27. 8. 2010, 12:45
Bydliště: Albireo, Dálavy

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Tavicz » 27. 6. 2016, 08:15

Kouzelník s mečem byl už v DrD 1 - chodec. V DnD 4 to byl swordmage a v DnD 5 je to čaroknecht (archetyp bojovníka). I paladin je vlastně takový kouzelník s mečem.
eerieBaatezu píše:No a to ještě teď Jeskyně a Draci, čili doslova české DnD 5, má mít oficiální podporu pro Asterion.
To slyším poprvé, aby bylo by to super!

Pro mě jsou nejužitečnější praktické články o vedení hry, přípravě dobrodružství, případně rady pro hráče - ale nejen o RP a optimalizaci postav, ale třeba i historické články o ceších, božstvech, rytířech, druidech, černé magii, alchymii, vězeňství, stavění hradů, budování armády, typech zbraní a zbrojí, bylinkářství apod. Nebo články z asterionských reálií.

Pro nás hraní není ani tolik o pravidlech, jako spíš o herním prostředí.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 27. 6. 2016, 08:50

Plz píše:Třeba já v jedněch pravidlech hrál strašně rád horší bojovníky s menší podporou kouzel, nebo v DnD kombinaci Wizard fighter (v poměru asi 2:1) ne kvůli síle, ale protože se mi to více hodilo k charakteru trpaslíka kouzelníka. A i teď mám rád mistry bojových umění se schopností létat a kouzelníky s mečem v ruce.

Takže jednoznačně s tebou nesouhlasím Jersone.
Jenže ty i Eerie argumentujete menšinou případů. Zkuste si udělat průzkum, jaké povolání se nejčastěji vyskytovalo u Krollů a hobitů. V 95% získáte válečníka a zloděje, a to že se vyksytovali i krollové kouzelníci a hobiti hraničáři nic nemění na skutečnosti, že spojení mezi rasou a povoláním bylo dost silně nalinkované. Stejně tak byl člověk nejméně hranou rasou, protože byl univerzální a tedy téměř k ničemu.
eerieBaatezu píše:Kouzelník v DrDo na meč sáhnout nepotřeboval, měl spoustu OP kouzel, navíc třeba tu možnost nasypat do někoho kila blesků v jednom kole...
Kouzelník naopak na meč potřeboval sáhnout dost často, zvlášť na nižších úrovních, když mu kouzla došla. I když jako elf lépe a bezpečněji vrhal oštěpy.

Je samozřejmě dobré, pokud pravidla umožňují obojí. Ale pokud je jedna cesta výhodnější než jiná, pak ta jiná bude vždy minoritní. Osobně mi nevadí, že by elfové měli být v průměru inteligentnější než lidé, ale pokud to povede k tomu, že hráči elfů si budou volit jako povolání kouzelník a naopak hráči kouzelníků si budou brát elfa (na víc než 50%, při pěti povoláních a šesti či sedmi rasách), tak to není moc dobře nastavené.
eerieBaatezu píše:Mám ten remake Dračáku vůbec dodělávat? $lol$
Ne. Jako vážně, neunavuj se tím. Už dvacet let trvá stav, kdy někdo řekne "to DrD by chtělo opravit", napíše novou verzi a zkouší ji prodat veřejnosti. A ostatní řeknou "nápad opravit DrD není špatný, ale chtělo by to opravit jinak", a udělají vlastní verzi. A tak počet verzí roste s časem, aniž by nějaká z nich získávala na svou stranu více hráčů. DrD+ a DrD2 rozdělily hráčskou základnu na menší skupiny, takže teoreticky by ses mohl zaměřit jen na cca polovinu, která zůstala u starého sytému, ale to jsou nejspíše ti největší tradicionalisté, kteří mají vlastní sady úprav a přejít na něco jiného nechtějí. A jak jsi mohl v diskusích vidět, co člověk, to jiný názor, přičemž nejvíce se dokážou pohádat ti největší zastánci (ideálně o jedničku ve vlastnostech či nějakou schopnost).

Určitě znáš pořekadlo o sesedání z mrtvého koně i korporátní způsoby, jak koně udržovat zdánlivě naživu, ale myslím si, že tvé (jakkoliv chvályhodné) nadšení dříve či později narazí na zeď nezájmu a to i v případě, když ho nebudu podkopávat já (proto to dělám raději dřív, než do toho investuješ velké množství práce s mnoha lidmi).

Btw. na tu tvou PM jsem ti neodpověděl proto, že jsem neměl dost času a navíc si opravdu myslím, že mnoho těch otázek nemá řešení. Nové DrD jsem zkoušel udělat také a vzdal jsem to (kromě jiné i pro nezájem Bouchiho). Podle mě by bylo lepší soustředit se ty Jeskyně a Draky, pokud to opravdu bude DnD.

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 194
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Plz » 27. 6. 2016, 10:23

Jerson píše:Jenže ty i Eerie argumentujete menšinou případů. Zkuste si udělat průzkum, jaké povolání se nejčastěji vyskytovalo u Krollů a hobitů. V 95% získáte válečníka a zloděje, a to že se vyksytovali i krollové kouzelníci a hobiti hraničáři nic nemění na skutečnosti, že spojení mezi rasou a povoláním bylo dost silně nalinkované. Stejně tak byl člověk nejméně hranou rasou, protože byl univerzální a tedy téměř k ničemu.
Jeden o voze druhý o koze co k tomu více dodat. Otázka byla zda mít kouzelníka s mečem (rasa nebyla zmíněna), tvůj názor byl ne, protože je to blbost, můj je že ano, protože to rád hraji. Toť vše.

Spojitost s rasama nějak nechápu, snad jen že jsem náhodou do příkladu uvedl, že jsem hrál trpasličího kouzelníka. Příště si holt budu muset dávat pozor na klávesnici.

Jen tak pro zajímavost ostatní byly většinou lidé, protože je hraji nejčastěji. Nic z toho ale nebylo v DrD.
eerieBaatezu píše:Mám ten remake Dračáku vůbec dodělávat? $lol$
Ano, pokud to bereš jako pravidla pro sebe ve kterých hodláš hrát, nebo pokud tě tvorba baví. V tom případě se nenech ničím a nikým vyvézt z míry a pokračuj, držím ti palce. Větší rozšíření, nebo podporu ale nečekej.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 27. 6. 2016, 11:47

Plz píše:Jeden o voze druhý o koze co k tomu více dodat. Otázka byla zda mít kouzelníka s mečem (rasa nebyla zmíněna), tvůj názor byl ne, protože je to blbost, můj je že ano, protože to rád hraji. Toť vše.
Eerie tedy celou dobu píše o výhodách ras pro jednotlivá povolání, to zaprvé. Zadruhé se tu bavíme v intencích DrD, ve kterém byla zbraň pro kouzelníka nouzové řešení a měl omezený výběr. Ve svých pravidlech jsem žádné zbraně kouzelníkům nezakazoval, ani jsem nijak nezvyšoval náročnost jejich naučení, a fungovalo to v pohodě - čistí kouzelníci meče nenosili, protože si vystačili s kouzly, i když zbraně nosit mohli. Ale pak existovaly různé kombinace bojovníků a magických postav, kteří používali obojí. Nebráním se ani jednomu, jen jsem skeptický k mechanickým omezením toho, co se určité povolání může snadno nebo hůře naučit.
Ano, pokud to bereš jako pravidla pro sebe ve kterých hodláš hrát, nebo pokud tě tvorba baví. V tom případě se nenech ničím a nikým vyvézt z míry a pokračuj, držím ti palce. Větší rozšíření, nebo podporu ale nečekej.
Eerie nechce psát nové DrD pro sebe, alespoň se v tomto směru nikdy nevyjádřil.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 6. 2016, 14:41

Jerson píše:Eerie tedy celou dobu píše o výhodách ras pro jednotlivá povolání
Asi se blbě vyjadřuju, nebo jsi pochopil jinak, než jsem zamýšlel $D , ale má to být takhle: Výhodná rasa pro nějaké povolání není, tedy v ideálním případě, kdy se to vybalancuje. Jako ten příklad, co jsem psal o válečníkovi. Jde o to, že různé rasy dají různý feeling z hraní toho povolání. Hobit a elf válečníci se častěji trefí a častěji uskočí, kroll válečník má menší obratnost, ale zase vydrží víc mlácení a dává znatelněji větší zranění, když se trefí.
Pro kouzlení dělám systém, kterej by taky měl odměňovat hraní různých ras, ne jen elfy.
Akorát v pastech a kaspářství asi krollové nikdy excelovat jako hobiti a elfové nebudou...
Jerson píše:Ve svých pravidlech jsem žádné zbraně kouzelníkům nezakazoval, ani jsem nijak nezvyšoval náročnost jejich naučení, a fungovalo to v pohodě
Já to mám jinak. Náročnost naučení se věcem není podle povolání, ale rasy. Pro méně obratné rasy stojí o trochu více, aby se naučili dobře střílet, apod. Pro krolly je těžší naučit se číst a psát, než pro lidi, natož pro elfy.

Kdybych se ale na tomhle omezení vykašlal, tak by naučení se např. zacházení s mečem pro kouzelníky, nemuselo být vůbec dražší, protože už tím, že dávají body do mečů, je nedávají do kouzlení a kouzel, to je penalizace sama o sobě.

York má v 1.9 omezení podle povolání ne přes cenu, ale přes maximální limit na určité úrovni. To nemám. Mám to tak, že když se budeš snažit (dáš tam body), tak se s mečem naučíš stejně, jako válečník na dané úrovni. Fór je v tom, že dovednost Boj zblízka dává jen bonus na útok a na obranu, prostě postava bude házet se stejnými bonusy, ale další věci, co bude válečník při boji používat, jsou už přímo v jeho povolání. Tím se povolání liší v tomhle dovednostním systému co dělám. A učit se věcem z jiných povolání stojí víc, než když se to učí dané povolání, takže můžete mít kouzelníka, co umí dělat lektvary, ale bude to mít na body dražší, než alchymista. (a nebo zase bych to nemusel dělat dražší, protože už to, že dává body jinam znamená, že už není tak dobrý kouzelník, navíc jsou určité věci podmíněny úrovní, takže by se té alchymii musel věnovat víc, aby mohl mít nějaké drsnější věci.)
Jerson píše:Eerie nechce psát nové DrD pro sebe, alespoň se v tomto směru nikdy nevyjádřil.
Hele jako ten magickej systém, co teď vymýšlím, bych si i rád zahrál. $lol$
Plz píše:Ano, pokud to bereš jako pravidla pro sebe ve kterých hodláš hrát, nebo pokud tě tvorba baví.
Ale jo, baví mě to hodně. Než to člověk začne sám dělat, tak si vůbec neuvědomí, nad čím vším se dá dumat a pak když čtu pravidla jiných, a oni tam píšou co co znamená a tak, tak si umím úplně představit, jak nad tím taky uvažovali a tak. Je to super.
Jako když jsem začal dělat hudbu, tak prostě to člověka poznamená a už všechno poslouchá jinak, než předtím, když to nedělal. Proto dělám všechno možné, píšu si komiks a film a tak, a najednou líp vidím, když na film koukám, jak možná ten scénárista uvažoval, když to tam dávala a tak. Je to větší sranda najednou.
Jerson píše:Podle mě by bylo lepší soustředit se ty Jeskyně a Draky, pokud to opravdu bude DnD.
To bude asi populární no (zvlášť, jestli k tomu vyjednají ten Asterion), ale je to píseček Skavena a ShadoWWWa. $D

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 28. 6. 2016, 09:05

Plž píše:Ano, pokud to bereš jako pravidla pro sebe ve kterých hodláš hrát, nebo pokud tě tvorba baví.
eerieBaatezu píše:Ale jo, baví mě to hodně.
V tom případě tě zapisuji do dalšího ročníku RPG Kuchyně :wink:

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 28. 6. 2016, 09:24

eerieBaatezu píše:Asi se blbě vyjadřuju, nebo jsi pochopil jinak, než jsem zamýšlel $D , ale má to být takhle: Výhodná rasa pro nějaké povolání není, tedy v ideálním případě, kdy se to vybalancuje. Jako ten příklad, co jsem psal o válečníkovi. Jde o to, že různé rasy dají různý feeling z hraní toho povolání. Hobit a elf válečníci se častěji trefí a častěji uskočí, kroll válečník má menší obratnost, ale zase vydrží víc mlácení a dává znatelněji větší zranění, když se trefí.
První otázka - v čem bude mít výhodu člověk?
Druhá otázka - jak chceš vyvážit pravděpodobnost úspěšného zásahu a obrany s množstvím uděleného zranění? To že někdo vydrží víc mlácení, ale méně častěji uskočí je reálně nevýhoda - když uskočím skoro vždy, nemusím vydržet víc než jednu ránu. Stejně tak pokud zasáhnu skoro každou ranou, nebude vadit relativně malé zranění, pokud bych jinak musel několikrát neúspěšně zaútočit, abych jednou ranou udělal jen o něco málo větší zranění. Navíc vyšší obratnost ti pomůže v mnoha dalších výkonech, které jsou častější než silové výkony.
Pro kouzlení dělám systém, kterej by taky měl odměňovat hraní různých ras, ne jen elfy.
Akorát v pastech a kaspářství asi krollové nikdy excelovat jako hobiti a elfové nebudou...
A proč by měly excelovat právě tyhle dvě rasy? Nepotřebuješ na to třeba taky nějaký morální základ, který jim může být zcela cizí? Nebo to opravdu záleží jen na obratnosti, případně zručnosti? A opravdu třeba ve zručnosti nemůže excelovat člověk? Nebo v obratnosti? Nebo v Charismatu?
Já to mám jinak. Náročnost naučení se věcem není podle povolání, ale rasy. Pro méně obratné rasy stojí o trochu více, aby se naučili dobře střílet, apod. Pro krolly je těžší naučit se číst a psát, než pro lidi, natož pro elfy.
A je pro ně snažší naučit se číst stopy a jen pomocí několika drobných změn přidat k vlastní stopě zprávu - tedy informaci - kterou by jinak člověk musel napsat na přiložený papírek?
Kdybych se ale na tomhle omezení vykašlal, tak by naučení se např. zacházení s mečem pro kouzelníky, nemuselo být vůbec dražší, protože už tím, že dávají body do mečů, je nedávají do kouzlení a kouzel, to je penalizace sama o sobě.
Ano, takhle jsem to dělal já. Každý se mohl naučit cokoliv a stejně dobře, ať už byl jakékoliv rasy a jakéhokoliv povolání. Kupodivu to vedlo k tomu, že elfí a lidští kouzelníci byli chytří a nebojovali zbraněmi, elfí šermíři byli obratní, zatímco lidští šermíři a bijci měli obratnost a sílu vyrovnanou. Po krollech neštěknul ani pes, ale skututí válečníci byli spíše silní a odolní, i když obratnost nízkou neměli.
Tím chci říct, že umělá omezení mi přijdou zbytečná, i bez nich se dají postavy celkem snadno profilovat.
To bude asi populární no (zvlášť, jestli k tomu vyjednají ten Asterion), ale je to píseček Skavena a ShadoWWWa. $D
Oni tě z jejich písečku vyhánějí, nebo co?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 6. 2016, 10:31

Pepa píše:V tom případě tě zapisuji do dalšího ročníku RPG Kuchyně :wink:
Hehe, no sice tam všichni mají milion lepší nápady, než já, ale tak to by mohlo být dobrým důvodem nad něčím zajímavým zkusit zapřemýšlet. :D
Jerson píše:První otázka - v čem bude mít výhodu člověk?
Tím, že je průměrnej, bude mít lepší šance v něčem, kde jsou experti na něco horší v jiných věcech.
Jerson píše:Druhá otázka - jak chceš vyvážit pravděpodobnost úspěšného zásahu a obrany s množstvím uděleného zranění? To že někdo vydrží víc mlácení, ale méně častěji uskočí je reálně nevýhoda - když uskočím skoro vždy, nemusím vydržet víc než jednu ránu. Stejně tak pokud zasáhnu skoro každou ranou, nebude vadit relativně malé zranění, pokud bych jinak musel několikrát neúspěšně zaútočit, abych jednou ranou udělal jen o něco málo větší zranění. Navíc vyšší obratnost ti pomůže v mnoha dalších výkonech, které jsou častější než silové výkony.
Tohle je opodstatněná kritika. Možná je to jen dobrej abstraktní koncept, ale těžko proveditelnej.

I když mě napadá takovej shadowrun, kde mají trollové mnohem větší Body, než ostatní rasy, jak je to vybalancováno se zbytkem ras a soubojákem, nevím.
Jerson píše:A proč by měly excelovat právě tyhle dvě rasy? Nepotřebuješ na to třeba taky nějaký morální základ, který jim může být zcela cizí? Nebo to opravdu záleží jen na obratnosti, případně zručnosti? A opravdu třeba ve zručnosti nemůže excelovat člověk? Nebo v obratnosti? Nebo v Charismatu?
Protože člověk není elf, prostě elf je pohádková bytost, a nejcharismatičtější elf bude dycky mnohem víc okouzlující, než nejcharismatičtější člověk. Samozřejmě mohou být lidí, co jsou charismatičtejší, než hromada elfů, proto je to kupovací skillovej systém.
Jerson píše:A je pro ně snažší naučit se číst stopy a jen pomocí několika drobných změn přidat k vlastní stopě zprávu - tedy informaci - kterou by jinak člověk musel napsat na přiložený papírek?
Když jako PJ usoudíš, že taková věc spadá pod přežití v divočině, které mají divocí krollové zřejmě hodně namakané, tak proč ne.
Jerson píše:Ano, takhle jsem to dělal já. Každý se mohl naučit cokoliv a stejně dobře, ať už byl jakékoliv rasy a jakéhokoliv povolání. Kupodivu to vedlo k tomu, že elfí a lidští kouzelníci byli chytří a nebojovali zbraněmi, elfí šermíři byli obratní, zatímco lidští šermíři a bijci měli obratnost a sílu vyrovnanou. Po krollech neštěknul ani pes, ale skututí válečníci byli spíše silní a odolní, i když obratnost nízkou neměli.
Tím chci říct, že umělá omezení mi přijdou zbytečná, i bez nich se dají postavy celkem snadno profilovat.
Jak to myslíš? Jakože elf se sám vzdal toho mít vysokou sílu proto, aby působil elfsky? A jen lidi měli obratnost i sílu, aby působili lidsky? To mi přijde spíš družinou, než systémem. Když najdeš munchkina, kterej chce hrát elfa šermíře, tak si v takovém systému dá prostě i velkou sílu, pokud mu to dá bonusy k tomu, co dělá, totiž mlátí.
Jerson píše:Oni tě z jejich písečku vyhánějí, nebo co?
Tak jako je to jejich oficiální projekt, kde už jde o peníze a tak, sami si to řídí.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12410
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 28. 6. 2016, 10:37

Pepa píše:V tom případě tě zapisuji do dalšího ročníku RPG Kuchyně :wink:
RPG kuchyně má s designováním dračákoidních pravidel pramálo společného. Vyzkoušíš si tam, jestli dokážeš sepsat ucelený text tak, aby jej čtenáři pochopili a neztratili se v něm, ale to je asi tak všechno, co ti nějak pomůže. A i to jen v omezené míře, kuchyňové hry mají v drtivé většině pár stránek. Dobře strukturovat několikasetránková pravidla je řádově větší problém.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 6. 2016, 13:40

Koukal jsem do vlákna o 1.9, když chtěl York zkusit atributovou alternativu a de facto řešil ty samé věci, co já tady.

Na všechnu Jersonovu kritiku asi nejlíp odpovídá ta dovednostní verze 1.9, kde všechno stojí pro každého stejně a hotovo. Akorát teda každá rasa má jinak profibodů, což je vlastně ekvivalent toho, že všechno nestojí pro všechny stejně. $lol$ Yorku, proč mají rasy různě profibodů? :) Má jich kroll nejmíň, proto, že má nejvíc životů, nebo co?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12410
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od York » 28. 6. 2016, 14:47

eerieBaatezu píše:Yorku, proč mají rasy různě profibodů? :) Má jich kroll nejmíň, proto, že má nejvíc životů, nebo co?
Přesně tak, protože některé rasy mají schopnosti navíc (víc životů jsem taky bral jako schopnost navíc).

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17071
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Jerson » 28. 6. 2016, 16:08

eerieBaatezu píše:Tím, že je průměrnej, bude mít lepší šance v něčem, kde jsou experti na něco horší v jiných věcech.
Aha, takže člověk kouzelník bude třeba ... lépe lézt po zdi než elf kouzelník? To co jsi popsal není žádná výhoda a hráči to velmi rychle odhalí.
I když mě napadá takovej shadowrun, kde mají trollové mnohem větší Body, než ostatní rasy, jak je to vybalancováno se zbytkem ras a soubojákem, nevím.
Tělo je jim k ničemu, když máš palné zbraně a vystřelíš čtyřikrát za kolo, zatímco Troll jednou a jako poslední.
Protože člověk není elf, prostě elf je pohádková bytost, a nejcharismatičtější elf bude dycky mnohem víc okouzlující, než nejcharismatičtější člověk. Samozřejmě mohou být lidí, co jsou charismatičtejší, než hromada elfů, proto je to kupovací skillovej systém.
Na to mám jen dvě slova. Adolf. Hitler. Ne, vážně, který elf dokázal jen silou charismatu ovládnout tak moc tolik lidí? Elrond? Galadriel? Nevím, proč by elfové museli být nejcharismatičtější, kromě toho že je to napsané v DnD nebo DrD.
Jerson píše:Když jako PJ usoudíš, že taková věc spadá pod přežití v divočině, které mají divocí krollové zřejmě hodně namakané, tak proč ne.
Ne, soudím že to spadá pod "čtení a psaní", protože to není žádné přežití, ale předávání informací mezi dvěma humanoidy.
Jak to myslíš? Jakože elf se sám vzdal toho mít vysokou sílu proto, aby působil elfsky? A jen lidi měli obratnost i sílu, aby působili lidsky? To mi přijde spíš družinou, než systémem. Když najdeš munchkina, kterej chce hrát elfa šermíře, tak si v takovém systému dá prostě i velkou sílu, pokud mu to dá bonusy k tomu, co dělá, totiž mlátí.
Jo, přesně. Ona totiž vysoká obratnost měla nějaké výhody a vysoká síla taky nějaké, a obě vyrovnané vlastnosti taky, takže hráči mohli profilovat postavu tak jak chtěli - ale tak nějak jim přišlo logičtější, když elf spoléhal na obratnost víc. S munchkiny to moc nesouvisí, i munchkin musí volit, co si vybere. Jen pokud chce mít obojí vyrovnané, tak nemá žádný zvláštní důvod brát si elfa.

MarkyParky
Příspěvky: 8751
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od MarkyParky » 28. 6. 2016, 16:15

Nevím, proč by elfové museli být nejcharismatičtější, kromě toho že je to napsané v DnD nebo DrD.
Jestliže pointou snahy je remake DrD a nikoliv silmulátor realistického světa, odpověděl sis sám 8)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 6. 2016, 16:23

Jerson píše:Na to mám jen dvě slova. Adolf. Hitler. Ne, vážně, který elf dokázal jen silou charismatu ovládnout tak moc tolik lidí? Elrond? Galadriel? Nevím, proč by elfové museli být nejcharismatičtější, kromě toho že je to napsané v DnD nebo DrD.
Zase argumentuješ empirickým příkladem, když elfa empiricky nenajdeš. Elfí hitler by byl charismatičtější, než lidskej hitler. Stejně jako gepardí sprinter je rychlejší než lví nebo tygří sprinter, a tady už aspoň ten empirickej argument funguje. $D

Jinak...
Jerson píše:Na to mám jen dvě slova. Adolf. Hitler.
$lol$ $lol$ $lol$
Jerson píše:Jo, přesně. Ona totiž vysoká obratnost měla nějaké výhody a vysoká síla taky nějaké, a obě vyrovnané vlastnosti taky, takže hráči mohli profilovat postavu tak jak chtěli - ale tak nějak jim přišlo logičtější, když elf spoléhal na obratnost víc. S munchkiny to moc nesouvisí, i munchkin musí volit, co si vybere. Jen pokud chce mít obojí vyrovnané, tak nemá žádný zvláštní důvod brát si elfa.
Símtě, máš ta pravidla někde k přečtení? $D
Tak jako u mě taky i munchkin musí volit, co si vybere, protože nikdy nemá dost bodů pokrýt všechno, co by mohl aktivně v boji potřebovat. Některé schopnosti a kouzla se negují vůlí, jiná inteligencí, jiná obratností, apod., to všechno nikdy nepokryješ.
Teď jsem přešel k Yorkovu placení 4 body za úroveň dovednosti, ale dřív jsem to měl tak, že s každou úrovní cena stoupala, což vytváří víc podobný číselný rozsahy u postav, protože bejt hafo expert stojí víc bodů.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: eerieho DrD remake

Příspěvek od Pepa » 28. 6. 2016, 17:28

MarkyParky píše:
Nevím, proč by elfové museli být nejcharismatičtější, kromě toho že je to napsané v DnD nebo DrD.
Jestliže pointou snahy je remake DrD a nikoliv silmulátor realistického světa, odpověděl sis sám 8)
Což právě zase směřuje k té stejné otázce: Když v pravidlech DrDo objevíme nějakou (logickou) chybu, opravíme ji (protože by to bylo logické či správné), nebo ji pro budoucí generace zopakujeme (protože "přece děláme remake a bez toho by to nebyl Dračák")?

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host