eerieho DrD remake

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

eerieho DrD remake

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 2. 2016, 12:04

*edit: jsem přejmenoval vlákno, začal jsem se totiž od původní Yorkovy verze v určitých mnoha aspektech dost vzdalovat, tak nevím, jestli by stále ještě bylo pojmenování "za základě verze 1.9" aktuální a věcně správné. (Bůhví, jak to ještě skončí. $D)


Rozhodl jsem se jít touto cestou a rozhodl jsem se udělat diskuzi o těchto pravidlech veřejnou.

Děkuji Yorkovi za laskavý souhlas s použitím jeho pravidel jako základu této verze remaku.

Tato diskuze není o svatých kravách DrD, ale o konkrétních designových problémech. Mým cílem je zachovat feeling Dračího Doupěte, ale ne za cenu systémových ústupků. Pokud Vám tato vize není vlastní, v okolí se vyskytuje mnoho dalších vláken, kde můžete své preference diskutovat, popřípadě Vám nic nebrání založit si téma vlastní. Jde mi o to udělat moderní verzi pravidel. Budu velmi rád, pokud přispějete svými názory.

Základem této verze je Yorkův systém DrD 1.9, jehož diskuzní vlákno naleznete zde. a jehož pravidla jsou zde:
Postupné představení systému, o co vlastně jde:

:arrow? Je to v zásadě Dovednostní systém a zároveň Class & Level systém.

Systém dovoluje poměrně bohaté možnosti, jak mechanicky vyjádřit představu o Vaší postavě, bez toho aby byl příliš komplikovaný.
Rozdělují se body do Dovedností a uvnitř široce pojatých Dovedností se lze specializovat.
Nakupování Zvláštních Dovedností uvnitř samotných povolání umožňuje, aby byli příslušníci stejných povolání v družině rozdílní nejen díky jinak nakoupeným Dovednostem, ale i uvnitř povolání samotného!

:arrow? Hází se Dovednost + 1k6 proti Dovednost (Obtížnost) + 1k6. Komu vadí konfrontační povaha hodu 1k6 vs 1k6, může ho převést na Dovednost + 2k6 vs Dovednost (Obtížnost) +7.

:arrow? Jedná se o systém se sjednocenou vyhodnocovací mechanikou:
To dovoluje porovnávat různé věci napříč spektrem Dovedností. Můžu porovnat sílu čarování s něčí výdrží nebo silou (ublíží tohle kouzlo s mou mizernou schopností čarovat takhle statnému krollovi? :D přetlačí moje kouzlo takového krolla?), můžu porovnat něčí pokus o hbité vyražení něčeho z ruky se silou cíle a podobně (vyrazí hobit dobře mířenou ranou barbarovi z ruky tu židli?) a všechno, co vás napadne.

:arrow? Souboj obsahuje "Bojové finty", které jednoduchým způsobem zohledňují zapojení fantasie hráčů do vyhodnocování souboje.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 18. 5. 2016, 16:09, celkem upraveno 11 x.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 2. 2016, 12:29

Základem této verze je Dovednostní systém s možností specializovat se. To rozhodně zachovám.

Další důležitá věc je, aby pravidla dovolovala poměrně bohaté možnosti, jak mechanicky vyjádřit představu o Vaší postavě.


:arrow? Přemýšlím o přidání Atributů v nějaké podobně. Pokud se ukáže, že to nemá smysl, nebazíruji na jejich zachování. Pokud přibudou Atributy, budou mít i nadále Dovednosti hlavní význam. Atributy budou základní, vrozené, rozlišení vlastností postavy. Tzn. krollové je od přírody silní, hobiti jsou zase obratní, elfové jsou chytří. Půjde samozřejmě nastavit věci tak, aby Vám vyhovovali, tzn. tenhle elf zase tolik fištrónu nepobral.

Tady jsou nápady a problémy s nimi spojené:

1. Klasické Atributy. Je to jednoduché a každý to pochopí. Síla, Obratnost, atd. Blbé je, že se s tím divně operuje, pokud chci zachovat případné sjednocení 1k6 + Atribut + Dovednost.
Příklad:
Útočné číslo (ÚČ) = Dovednost + Útok zbraně
Jako bonus na útok by měla být Obratnost a ne Síla. Síla by se přidala až k poškození. Přehození obránce se počítá do zranění, tzn. že obratný a silný týpek bude mít jak větší šanci na trefu, tak velký bonus na zranění. Je to vlastně otázka po tom, jak velké Atributy, aby hrály dostatečnou roli a otázka po tom, k čemu je přičítat.

2. Přidat bonusy tam, kde to dává smysl. Není to tak přímočaré, ale dá víc konkretizovat, co kam patří. Např. kroll má bonus +2 ke všem silovým hodům a k zranění zbraní na blízko. Útočné číslo zůstane = Dovednost + Útok zbraně, takže není potřeba lámat si hlavu s problémy, které se vyskytují u prvního bodu nahoře. Stejně tak hobit by měl bonus k hodům na věci, kde záleží na obratnosti a ke zranění u střelby a u "finesse" zbraní na blízko.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 2. 2016, 13:05

Výhoda tohoto sjednoceného systému je, že dovoluje porovnávat různé věci napříč spektrem Dovedností. Můžu porovnat sílu čarování s něčí výdrží nebo silou (ublíží tohle kouzlo s mou mizernou schopností čarovat takhle statnému krollovi? :D přetlačí moje kouzlo takového krolla?), můžu porovnat něčí pokus o hbité vyražení něčeho z ruky se silou cíle a podobně (vyrazí hobit dobře mířenou ranou barbarovi z ruky tu židli?) a všechno, co vás napadne.

Živobytí sice dává celé věci pocit provázanosti s reálným světem, ale o to asi začínajícím hrdinům moc nejde. Přenesu to do příručky DrD 1.9 Svět. ($lol$) Živobytí tedy nebude tam, kde teď v pravidlech stojí. Možná bude na konci jako kontext toho, jak moc velký poklad si hrdina odnesl, ale takto na začátek s tím hrdiny zatěžovat neradno, imo.

Systém magie v 1.9 je super, ale chybí mu pocit toho, že kouzelníci a druidové mají hlavy plné magenergie. $D Z designového pohledu to nemá chybu. Nezajímá vás nějaké omezení ze strany magů, to se děje pouze u drsnějších kouzel. Na druhou stranu jsou Magy jedna z věcí, která je dost typická a popřemýšlím, jak je tam vrátit ve větší míře, než je tomu teď.

Podobně životy. Provedení v 1.9 se mi líbí, ale přece jen je potřeba nějak udělat ten pocit hustého hrdiny. Mám několik nápadů na různé HP systémy. Ještě si je nechám projít hlavou.

Nakupování Zvláštních Dovedností nemá chybu, je to v duchu toho stavění si vlastního hrdiny, v partě Válečníků tak nemusí být ani jeden stejný, jako jeho kamarádi a to nejen díky Dovednostem, ale i uvnitř povolání samotného. Paráda!

Díky sjednocenému systému plánuji udělat tabulku na určování zranění v různých modelových případech. Tzn. útočnost různých věcí a jakou Dovedností se tomu postava brání.

Souboj se celkově může zachovat, má to výrazně DrD nádech, Obrana zbraní, Pasivní obrana a podobně, to je přesně rozhodování ve stylu DrD. Finty jsou dobrý nápad, vnášejí do boje invenci.

Jak říkám, celkově je ten systém opravdu výborný. Osobně mi to přijde jako vskutku dobrá konkurence DnD, v některých věcech je imo mnohem lepší, např. aktivní výběr Dovedností, specializací, přesně věci, které hráči tohoto stylu hraní mají rádi.

Nejvíce práce bude s tím udělat povolání. To až časem.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 2. 2016, 13:30

Výhodou toho nemít Atributy je samozřejmě to, že tabulka úrovně Dovedností je o to více informativní. Víte, že házíte "účeň" + 1k6 vs "mistr" + 1k6. Je to dobré pro představu toho, jak obtížné věci jsou, jak je kdo dobrý.

Komu vadí konfrontační povaha hodu 1k6 vs 1k6, může ho převést 2k6 vs +7. Tzn. že k hodnocení Dovednosti místo hodu přičte vždy +7, např. ten "mistr" +7 a hráč si hodí 2k6 + jeho Dovednost.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 7. 2. 2016, 23:44

Tywe ta Yorkova verze je tak perfektní, že já se tam bojím něco změnit nebo přidat. $lol$

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12711
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Pieta » 8. 2. 2016, 00:37

eerieBaatezu píše:Tywe ta Yorkova verze je tak perfektní, že já se tam bojím něco změnit nebo přidat. $lol$
(:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Jerson » 8. 2. 2016, 06:41

eerieBaatezu píše:Tywe ta Yorkova verze je tak perfektní, že já se tam bojím něco změnit nebo přidat. $lol$
Jen pro zajímavost, proč se bojíš?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 2. 2016, 10:27

Jerson píše:
eerieBaatezu píše:Tywe ta Yorkova verze je tak perfektní, že já se tam bojím něco změnit nebo přidat. $lol$
Jen pro zajímavost, proč se bojíš?
Mám pocit, že to má fakt dobře nastavené a ještě tím, jak to jede v těch malých hodnotách, tak je to nastaveno hodně těsně a koherentně, že nějak to natahovat a měnit by to akorát rozjebalo.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Jerson » 8. 2. 2016, 10:58

eerieBaatezu píše:Mám pocit, že to má fakt dobře nastavené a ještě tím, jak to jede v těch malých hodnotách, tak je to nastaveno hodně těsně a koherentně, že nějak to natahovat a měnit by to akorát rozjebalo.
Ah tak, tak to jo. (Já jen, že pro mě jsou "perfektní" věci, které běžným úsilím či menšími změnami rozjebat nelze, protože jsou vnitřně vyvážené.)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 2. 2016, 11:01

Jerson píše:
eerieBaatezu píše:Mám pocit, že to má fakt dobře nastavené a ještě tím, jak to jede v těch malých hodnotách, tak je to nastaveno hodně těsně a koherentně, že nějak to natahovat a měnit by to akorát rozjebalo.
Ah tak, tak to jo. (Já jen, že pro mě jsou "perfektní" věci, které běžným úsilím či menšími změnami rozjebat nelze, protože jsou vnitřně vyvážené.)
Čili jakože pokud tvrdím, že je Yorkův systém perfektní, tak ho můžu jebat, protože to vydrží? $D V čem je ale ta "perfektnost", když ne v číslech toho systému? Ve způsobu vyhodnocování nebo v čem?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 2. 2016, 11:45

Já si tu otázku hodím sem, protože sem dost pasuje. Hlavně proto, že 1.9 klade důraz na ocení hráčovy invence, má různé finty a podobně...
eerieBaatezu píše:
Wild West píše:Takže to chce vymyslet nějaký fígl, situaci, místo, lest, dodatečné kouzlo, aby měl boj vůbec nějakou šanci. Například boj v těsnějším prostoru, kde se drak až tak snadno vrtět nemůže. Nalákat ho tam. Objevit ho tam. Přelstít ho.
O tom to je.
Pokud je to o tomhle, tak vůbec nepotřebuješ ohromné počty životů, ale hlavně systém, kde se zohlední to, že děláš nějakou taktiku a ne to, že máš do všeho zakletého démona a házíš velký damage.
Třeba mi k tomu někdo hodí nějaký názor. Tohle totiž docela ladí s přístupem nemít zase až takový nárůst životů (nebo i mít), ale spíš hodně akcentovat situaci na bitevním poli. Tzn. ne jen někam naběhnout a začít házet na útok, ale fakt přemýšlet o situaci, zatlačit draka do úzkých by dávalo značné bonusy, což by bylo poznat i ve verzi s hafo životy. Samozřejmě je to hodně GM fiat v tom, že pokud bude GM proti hráčům, tak se jim nikdy nic pořádně nepodaří, ale na druhou stranu je to o tom odměnit hráče za invenci a plánování a podobně. Přijde mi to zajímavé. Finty a situační postihy už něco velmi podobného dělají.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15830
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Jerson » 8. 2. 2016, 12:19

eerieBaatezu píše:Čili jakože pokud tvrdím, že je Yorkův systém perfektní, tak ho můžu jebat, protože to vydrží? $D V čem je ale ta "perfektnost", když ne v číslech toho systému? Ve způsobu vyhodnocování nebo v čem?
To ne, ale spíše vyzkoušen, co to udělá když v nějakém směru přetáhneš hodnoty přes doporučenou mez. Systém totiž může být vyvážený tak, že jsou v rovnováze jeho jednotlivé části (třeba ze kouzelník dává stejné DMG jako válečník, jen jiným způsobem a proti jiným cílům, takže každý má své výhody i nevýhody), nebo může být každá jednotlivá schopnost vyvážená sama o sobě, takže třeba ze každá schopnost má své výhody i nevýhody.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Pepa » 8. 2. 2016, 16:35

Yorkovu verzi DrD 1.9. jsem četl už kdysi dávno, takže si ji moc nepamatuji.(Navíc od té doby se už třeba i změnila.)

Někdy po Kuchyni si ji přečtu znovu, ale pokud je dobrá (jak píšeš), tak spíše by si ji měli přečíst "remakeři", kteří ve vláknech vedle třeba znovu objevují kolo (jak se říká...)

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 879
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od Cor » 8. 2. 2016, 21:29

Já jí playtestoval v PbP. Ta hra není špatná, ale nesplňuje to, co od toho remake chci, protože pro mě není cílem udělat dobrou hru s flufem DrD postavenou na nových mechanikách, ale udělat novou edici DrD. :)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8328
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: DrD remake na základě DrD 1.9

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 2. 2016, 21:31

Cor píše:Já jí playtestoval v PbP. Ta hra není špatná, ale nesplňuje to, co od toho remake chci, protože pro mě není cílem udělat dobrou hru s flufem DrD postavenou na nových mechanikách, ale udělat novou edici DrD. :)
V čem vidíš ty zásadní rozdíly co se mechanik týče?

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host