Novelizované DrD - Dovednosti

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17382
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Jerson » 31. 3. 2016, 13:46

York píše:(tohle video opravdu hodně doporučuju),
To video samo o sobě je příšerně udělané - strašně rychlé obrázky, mluvení, moc informací najednou, porušuje snad všechno o čem mluví ve vztahu k hrám. Asi by to bylo mnohem lepší formou článku, aby si to člověk mohl v klidu přečíst, zamyslet se nad tím a ne si to zkoušet natlačit do hlavy na Fast Forward rychlost.

Ale nenechte se rušit ve vašem tématu.

hanss
Příspěvky: 118
Registrován: 19. 12. 2015, 19:49

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od hanss » 2. 4. 2016, 18:41

Jerson píše:A kdybyste zavedli Postřeh jako regulérní vlastnost, odpadne řada nesrovnalostí kompletně.
To je musíš tvůrce přesvědčit, že cílovka přijme šest - nebo více - atributů jako něco co neruší dračákovitost produktu.

Další téma pro dotazník.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 4. 4. 2016, 09:00

Myslím, že šest - nebo spíš ještě víc - atributů je za mne odpískaná záležitost.
Rozhodně bych do toho nešel. Tím se rozhodí docela hodně věcí z pracně sestaveného core.
Postřeh je ale další dobrý tip na Dovednost. Když tam navíc odjakživa byl.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 4. 4. 2016, 10:27

Argo - souhlas. I když by síla vůle a postřeh měly své opodstatnění, je to přílišný zásah... jen poznámka, v mé aktualizaci seznamu Dovednosti je to jiz zaneseno ;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

hanss
Příspěvky: 118
Registrován: 19. 12. 2015, 19:49

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od hanss » 6. 4. 2016, 14:24

Argonantus píše: No, a proč tak blbě? Není lepší ten definitivní bod, kde je postava strašlivě velký masér, co nejdál odkládat? Tak nějak až do neurčita? Nebo minimálně k tomu 21. levelu?
Mimochodem, zmiňoval jsi Might and Magic, tam (VI., VII.) přesně tohle šlo - zvyšovat právě jednu schopnost - a dělalo to problém?

Nedělalo. Na compu vůbec nedělá problém plno věcí, které jsou velmi cool ...v papíru se to může ukázat jedovatě složité. ...
No může. Nebo nemusí.

V M&M investování do pouze jediné schopnosti hra bránila v zásadě dvěma způsoby:
A. postup na vyšší level stál více bodů, čili za stejnou cenu si lze zvednout jednu vysokolevelovou, nebo více nízkolevelových schopností.
B. "strašlivě velký masér" potřeboval k masírování víc než jednu schopnost. A sice pět (se štítem šest): zbraň nablízko, zbroj, (případně štít), posilování, zbraň na dálku, vzdělávání.

A. by bylo byro, pryč s ním. Ale B. obecně nelze odbýt "na papíře to nejde jednoduše". Kromě toho vzdělávání, tam mě jednoduchá implementace nenapadá.
Argonantus píše:... Na 14. levelu je naopak na kapitulaci hodně brzo.
Jenže válečník "strašlivě velký masér" není jen válečník co dává velké rány, ale válečník co dává velké rány, přitom má hodně životů a vysokou obranu a zná pár bojových vychytávek.

Implementovat lze např takto:
1. Životy přibývají o dva za úroveň; kromě toho je schopnost Posilování, která přidává dejme tomu 2-6 životů (1 + bonus ODL). Platí pro všechny classy.
2. mám balík schopností, při postupu si jednu zvednu o +1, přičemž jednu schopnost mohu zvednout ob úroveň.

Důsledky:
Strašlivě velký masér, který si střídavě zvedá Boj s něčím a Obranu se zbrojí do maxima +7 není na 14. úrovni až tak strašlivý, protože má míň životů než kámoš kouzelník (ten měl míň na první úrovni, ale párkrát si zaposiloval).

Ale masér, který se nestará o životy, není až tak pravděpodobný...

Čiliže chci-li být "strašlivě velký masér", beru si střídavě Boj s něčím a Posilování a Obranu s něčím - což dává +1 do jedné schopnosti průměrně každou třetí úroveň. Což dává +7 na boj i obranu na 21. úrovni. Pokud si ovšem nevezmu nějakou tu "zajímavou vychytávku/fintu" z ostatních válečnických schopností a pokud nevyužiju nic z těch možností, které mi otvírá specializace od 6 úrovně. Pak se "strašlivě velký masér" odsouvá výše...

PS. Tuším se zvažovalo i maximum schopností +9, pak by se výše uvedené levely přepsaly 14. >> 18. a 21. >> 28. a problém příliš raného velkého maséra je menší...
Vallun píše:Teď dokonce uvažuji,ž e dostane +1 D a +1 S, neb Dovedností bude těch 30 určitě a řada z nich je dost zajímavá a pokud chceme hrdiny spíš jako schopné, tak je to tak akorát...
+1

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 4. 9. 2016, 19:15

Po znovupročtení diskuse a zvážení zasazení do mechcore asi udělám Argovi radost a v mém Remake Přivolávání bude:)

Přivolávání
dovednost/charisma
Pomocí této dovednosti může postava povolat zvíře či tvora s podobnou inteligencí, aby jí pomohl v boji nebo vykonal jednoduchý úkol. Obtížnost přivolávání záleží v prvé řadě na prostředí, přičemž neutrální prostředí má obtížnost 14.
Nedostatek času či neznalost prostředí přivolávání komplikují (-1), naopak vhodné prostředí jej usnadňuje (hraničář v přírodě, válečník v boji, alchymista v zásvětí, zloděj v obci, všichni +1). Zásadní vliv však má rozdíl úrovní přivolávajícího a přivolávaného. Lze přivolat jen tvora, který se v daném prostředí vyskytuje a požádat jej o jen o úkol, který může zvíře pochopit.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od eerieBaatezu » 4. 9. 2016, 19:29

Vallun píše:asi udělám Argovi radost a v mém Remake Přivolávání bude:)
Tak to je akorát škoda, že to není Argův remake.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 4. 9. 2016, 19:48

No, Argo nemá čas na to dotáhnout svůj remake a já se s ním na velké většině věcí shodnu, bude akorát muset překousnout pár detailů (iniciativa, záporné vlastnosti, přidělování bodíků), a nevylučuji, že mne ještě leckde přesvědčí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 9. 2016, 07:28

Vallun píše:Po znovupročtení diskuse a zvážení zasazení do mechcore asi udělám Argovi radost a v mém Remake Přivolávání bude:)

Přivolávání
dovednost/charisma
Pomocí této dovednosti může postava povolat zvíře či tvora s podobnou inteligencí, aby jí pomohl v boji nebo vykonal jednoduchý úkol. Obtížnost přivolávání záleží v prvé řadě na prostředí, přičemž neutrální prostředí má obtížnost 14.
Nedostatek času či neznalost prostředí přivolávání komplikují (-1), naopak vhodné prostředí jej usnadňuje (hraničář v přírodě, válečník v boji, alchymista v zásvětí, zloděj v obci, všichni +1). Zásadní vliv však má rozdíl úrovní přivolávajícího a přivolávaného. Lze přivolat jen tvora, který se v daném prostředí vyskytuje a požádat jej o jen o úkol, který může zvíře pochopit.
Jinak prostě válečník v boji v lese zapíská a přiběhne mu na pomoc kanec, jo? Prostě to nedává smysl.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 10. 9. 2016, 19:18

eerie - aby to dokázal, musel by tomu hodně obětovat - investovat do toho spoustu výcviku, reálně se to lidi naučit umí a když Ti to přijde neuvěřitelné, tak to ve své hře mít nebudeš, ale máš pro to použitelné pravidlo.

jinak přemýšlím, zda kouzla a alchymistické lektvary pojmout mechanicky stejně, nebo odlišně...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 11. 9. 2016, 18:02

Přemýšlím, zda válečnická schopnost vícenásobné útoky má dávat +2 nebo +3 iniciativy za bod? :think:
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 12. 9. 2016, 06:59

Myslím, že York právě umřel.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 12. 9. 2016, 07:08

Proč by? York je odolnější, nez se zdá. O Tebe mám větší strach, ale ona je ta iniciativa fakt elegantnější, než jiné moznosti nadobných útoků a násobné útoky prostě budou...jsou přiliš součástí feelingu. Nehledě k tomu, že si nevěřím, že bych to vyvážil bez nich.

Jinak válečníka (pokud jde o popis jeho schopností) mám už snad domyšleného, s velkou dávkou štestí bych ho mohl večer nadhodit...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 12. 9. 2016, 07:41

Já jsem se, přiznám, v debatě úplně ztratil, kdo co dělá a kdo má nad čím pravomoc.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26850
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 12. 9. 2016, 08:06

Já dělám svou verzi, resp. dodělávám Tvé myšlenky a nápady do trochu dotaženější podoby...


Takže aniž bych si nárokoval zásluhy za nápad, tak jsem si osobil pravomoc nad sebou samým to dodělat, nicméně mám dvě otázky, nad nimiž dumám - a rad bych si nechal poradit...

Ale od Tebe bych rád slyšel ten názor na kouzelník vs. alchymista...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host