Novelizované DrD - Dovednosti

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 23. 3. 2016, 17:54

Je zajímavé, že na Hraničáře se podobné morální výhrady nevztahují.
Krom toho, že to dává přímo mechanické postihy? (Hint - Očištění)

Velký zlý strom je pořád kytka...morálně nezájem:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 23. 3. 2016, 18:08

Vallun píše:
Pepa píše:Když mi tři party kámošů z hospody při nějakých bojích chcípnou, tak vážně seženu partu čtvrtou?
Jo, zaplatím dva panáky, řeknu historku nebo dvě a mám kámošů hafo, zrovna v téhle kategorii lidí bych se toho nebál...:)
Tak to si to možná představuješ jako Hurvínek válku...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 25. 3. 2016, 10:58

Argo chtěl podrobněji rozebrat toto )snad?), rád tak učiním jakmile budu mít čas...zatím jsem rád, že jsem to našel...
Vallun píše:DrD next 0.2 – II. Vývoj Povolání
a) Za každou Událost přidělí Pán jeskyně body Zkušeností.
Událostí může být setkání s jinými postavami nebo nestvůrami, a případné Vyjednávání nebo Souboj, Zkouška, kterou postavy úspěšně projdou. Dále může – a měl by! – ocenit dobré nápady ve prospěch družiny i ve prospěch rozvoje příběhu, nebo i zdařilé odehrání role v určité situaci.

Tabulka zkušeností:tabulka, jo?:)
Jak udělovat zkušenosti:
B x (životaschopnost v obtížnost) = počet zk.
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky odpovídající úrovni postavy: B = 1
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad tabulkové schopnosti družinky: B = 2
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad schopnosti družinky: B = 3
Vyřešení konfliktu bez použití násilí jako první: B+1
Vyřešení konfliktu v souladu se světonázorem družinky: B+1

b) Při dosažení určitého množství zkušeností je možné přejít na novou Úroveň.
Tabulka celkového množství zkušeností, potřebné pro úroveň:
1 100
2 300
3 600
4 1000
5 1500
6 2100
7 2800
8 3600
9 4500
10 5500
11 6600
12 7800
13 9100
14 10500
15 12000
16 13600
17 15300
18 17100
19 19000
20 21000
21 23100
22 25300
23 27600
24 30000
25 32500
26 35100
27 37800
28 40600
29 43500
30 46500
31 49600
32 52800
33 56100
34 59500
35 63000
36 66600 :D



c) Tvoje schopnosti v tvém Povolání příslušným způsobem vzrostou. Kdy? tahle věta je dost vatová
Tvoje schopnosti a dvoednsoti rostou spolu s Tvou úrovní.
Každá Postava začne na první úrovni se třemi body, které můžeš rozdělit do schopností podle svého povolání nebo do dovedností přístupných všem. Pokud to odpovídá životnímu příběhu postavy, může si vzít jednu nevyhrazenou schopnost i z jiného povolání. K jedné schopnosti nebo dovednosti můžeš přidělit i dva body, ale ne víc. Vybrané schopnosti a dovednosti si poznamenej do svého osobního deníku.
Při přestupu na každou další úroveň dostaneš další jeden bod dovednosti, který můžeš přidělit stejným způsobem, ale pozor dovednost či schopnost můžeš zlepšovat pouze každou druhou úroveň. Maximální možná hodnota schopnosti nebo dovednosti je 7, není-li u některých dovedností uvedena nižší hodnota, pak platí ona (nižší) hodnota. Schopnost cizího povolání můžeš však zlepšit pouze jednou za osm úrovní.
Na úrovni 6. se Povolání specializuje na vybraný Obor Povolání, kde každý Obor přináší další Schopnosti.
Postava si může vzít na desáté úrovni jednu schopnost ze druhého oboru svého povolání, tu však lze zlepšit jen jednou za 4 úrovně.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7535
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od eerieBaatezu » 25. 3. 2016, 13:08

Dva dny jsem tu nebyl... Pořád Válečníci a Zlodějové summonují potvory?

Björn
Příspěvky: 65
Registrován: 1. 3. 2016, 15:09

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Björn » 25. 3. 2016, 14:00

Pořád. Respektive to nebylo vyškrtnuto. Řeč se teď točí nad něčím jiným.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 28. 3. 2016, 21:17

Expování podrobněji

Za každou Událost přidělí Pán jeskyně body Zkušeností.
Událostí může být setkání s jinými postavami nebo nestvůrami, ať již má formu Vyjednávání, včetně všelikého klamání nebo dojde na Souboj; Zkouška, kterou postavy úspěšně projdou, v případě některým mimořádně náročných i to, že jej přežijí, byť svůj cíl nesplnily. Dále Pán jeskyně může – a měl by! – ocenit dobré nápady ve prospěch družiny i ve prospěch rozvoje příběhu, nebo i zdařilé odehrání role v určité situaci.
V jedné scéně může být více událostí, ale nemusí tam být také žádná natolik podstatná, aby si zasloužila ocenění ve zkušenostech. Pokud je ve scéně více menších Událostí, je vhodné je zhodnotit dohromady.

Kolik udělovat zkušeností za Událost:
Základní hodnota (životaschopnost nepřátel v součtu nebo obtížnost podstoupených zkoušek v součtu) x B (index vyjadřující celkové zvládnutí zkoušky) 1= počet zk.

Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky odpovídající úrovni postavy: B = 1
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad tabulkové schopnosti družinky: B = 2
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad schopnosti družinky: B = 3

Vyřešení konfliktu bez použití zbytečného násilí, či násilí jako první: B+1
Vyřešení konfliktu v souladu se světonázorem družinky: B+1
(odměňuje družinku za to, že pro vyřešení konfliktu nezradila své zásady a vyznávané hodnoty)
Zdařilé odehrání role při řešení problému: B +1
Vymyšlení zajímavého nápadu pro rozvoj příběhu B+1

V případě, že se družinka dohodne na individuálním přidělovaní zkušeností:
Vymyšlení nápadu na řešení konfliktu nebo překážky B+1

Příklad:
Družinka tří postav na třetí úrovni se setká s s hraběcím lovčím (hraničář 11. úrovně), který by jako jediný mohl mít informace důležité pro jejich pátrání. Formálně je to konflikt nad tabulkovou úroveň družinky (3 x 3. úroveň = 9 vs. 11 úroveň lovčího) a lovčí nemá žádný důvod jim pomoci, naopak družinka sama může být mezi podezřelými.
Družinka jej však přesvědčí dobře zvolenými argumenty a výřečností svého zloděje.
Družinka tedy získá 44 zkušeností. (úroveň 11 x (2+1 (bez použití násilí) +1 (zda zdařilé odehrání vyjednávání)).


Při dosažení níže uvedeného množství zkušeností je možné přejít na novou Úroveň (je otázkou, zda požadovat formální výcvik stojící navíc čas a peníze, nebo postačí samotné zkušenosti - asi bych nechal alternativu).
Tabulka celkového množství zkušeností, potřebné pro úroveň:
1 100
2 300
3 600
4 1000
5 1500
6 2100
7 2800
8 3600
9 4500
10 5500
11 6600
12 7800
13 9100
14 10500
15 12000
16 13600
17 15300
18 17100
19 19000
20 21000
21 23100
22 25300
23 27600
24 30000
25 32500
26 35100
27 37800
28 40600
29 43500
30 46500
31 49600
32 52800
33 56100
34 59500
35 63000
36 66600

Při přestupu na novou úroveň vzrostou postavě životy, získá +1 k přidělení do Dovedností nebo Schopností a další růst dle povolání (kouzelník magy a kouzla, válečník další +1 nebo životy nebo finty apod.)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 28. 3. 2016, 22:03

DOVEDNOSTI
1 Boj vrhací zbraní (Obr)
2 Boj lehkou zbraní (Obr) (není totéž, co boj s dýkou; dýka je silnější)
3 Obrana s lehkou zbrojí (Obr)
4 Střelba kuší (Sil)
5 Hrubá síla (Sil)
6 Střelba lukem (Obr)
7 Atletika (Obr) - běhání, skákání
8 Houževnatost (Odl) – odolávání vlivu kouzel
9 První pomoc (Int) - schopnost obvázat naléhavé zranění druhého
10 Luštění tajných textů (Int) (taky dávných, zašifrovaných apod. použije se zkouška)
11 Stopování (Int) - slabší než hraničářské
12 Tábornické dovednosti (Int) - hodí se pro cestování mimo civilizované končiny
13 Psovodectví (Char) – lze přivolat pár psů na pomoci
14 Vyjednávání (Char) – lze použít bonus Char k přesvědčení někoho o něčem
15 Síla vůle (Char)
16 Všímavost (Obr) - Obr je tradice, Všímavost je náhodný postřeh nějakého detailu
17 Ohledávání (Int) - Ohledávání je cílená, záměrná činnost
18 Nezdolnost (Odo) - odolávání vnějším vlivům (zima, vítr)
19 Výdrž (Odo) - odolávání vnitřním vlivům (nemoci, jedy)
20 Základy řemesel (Obr)
21 Koňáctví (Char) - jízda na koni, řízení povozů, péče o koně
22 Plavání (Obr) - plavání, potápění a pod.
23 Výtvarničení (Obr) - kreslení, obkreslování, vytváření modýlků, sošek a pod., slabší než zlodějovo vytváření padělků
24 Loděplavba (Int) - ovládání loděk, plachet, kormidel, znalost přílivů a odlivů, námořní meteorologie a pod.
25 Zbavování se pout (Odl)

- Nebojuji za konkrétní názvy a ani za přiřazení, u řady věcí by mi dávaly smysl dvě nebo tři Vlastnosti)
(může kdokoli, lze technické omezení malým bonusem vlastnosti)
Tohle spíš ne, zbytečné účtaření...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Jerson » 29. 3. 2016, 06:38

Nechápu střelbu z kuše na sílu, když kuše je dělaná právě proto, aby sílu potřebovala co nejméně. Dál Všímavost vycházející z obratnosti?? A Koňáctví ve smyslu jízdy na koni na charismu, nemluvě o péči o koně. Základy řemesel jsou co?

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 29. 3. 2016, 07:01

Luk x kuše - Argo chce,rozumně, aby kazdé bylo na jinou vlastnost, no a mne přijde uvěřitelnější to rozdělit takhle - střílel jsem z obého a opakovaná střelba z kuše mi přijde fyzicky náročnější, navíc kuše není zrovna lehká a jistý rozptyl je dán její konstrukcí...

Ono jinak by skoro všade byla nejvhodnější Int, což neni vhodné pro hru...u koní mi šlo o to, že je to pořád prace se zvířaty s osobností...proto Char...

Základy řemesel - nějaké to chce...a neprijde mi dostatečně zajímavé je dělit, nechci simulovat každodenní práci, ale nechci ani zcela tuto prozaickou věc vynechat...

Všímavost z obratnosti je tradice a potreba oddělit dvě různé hledací dovefnosti...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 14990
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 29. 3. 2016, 08:05

Eerie:
Z hořejšího je zřejmé, že zloději určitě spíš, než válečníci.

Vallun:
Díky za výklad. Záhad je ovšem ještě plno.
Událostí může být setkání s jinými postavami nebo nestvůrami, ať již má formu Vyjednávání, včetně všelikého klamání nebo dojde na Souboj; Zkouška, kterou postavy úspěšně projdou, v případě některým mimořádně náročných i to, že jej přežijí, byť svůj cíl nesplnily.

To je v zásadě shoda, až potud chápu.
Pokud je ve scéně více menších Událostí, je vhodné je zhodnotit dohromady.
To taky chápu a je to možné, výhoda při výpočtu ovšem není žádná (jedna každá nestvůra je tam zřejmě zahrnuta)

Kolik udělovat zkušeností za Událost:
Základní hodnota(životaschopnost nepřátel v součtu nebo obtížnost podstoupených zkoušek v součtu) x B (index vyjadřující celkové zvládnutí zkoušky) 1= počet zk.
Nebýt toho příkladu, zase nemám šanci vzorec v této podobě pochopit. Násobení *1?

V tuto chvíli chápu asi takto:
Úroveň nestvůr*jejich počet+ něco (bonusy za rolleplaying, světonázor a bůhvíco)

Připadá mi to nakonec úplně stejné, jako to, co jsem navrhoval; projeví se tam jedna každá potvora a závisí na její úrovni.
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad tabulkové schopnosti družinky: B = 2
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad schopnosti družinky: B = 3
nechápu rozdíl
Vyřešení konfliktu bez použití zbytečného násilí, či násilí jako první: B+1
nechápu větu

U těch bonusů za něco taky nechápu, kolik se vlastně počítá. B1 je rovno 1 nebo rovno levelu družiny, nebo čemu vlastně?
Příklad:
Družinka tří postav na třetí úrovni se setká s s hraběcím lovčím (hraničář 11. úrovně), který by jako jediný mohl mít informace důležité pro jejich pátrání. Formálně je to konflikt nad tabulkovou úroveň družinky (3 x 3. úroveň = 9 vs. 11 úroveň lovčího) a lovčí nemá žádný důvod jim pomoci, naopak družinka sama může být mezi podezřelými.
Družinka jej však přesvědčí dobře zvolenými argumenty a výřečností svého zloděje.
Družinka tedy získá 44 zkušeností. (úroveň 11 x (2+1 (bez použití násilí) +1 (zda zdařilé odehrání vyjednávání)).
Jak říkám, pochopil jsem z toho 3*11, to mi dává jakýsi smysl.
Proč zrovna dalších 11 navíc, a ne třeba 6 nebo 3 nebo cokoli jiného, tomu nerozumím.

Mám taky problém pochopit, jak a zda a proč se dělí zkušenost mezi družinu. Každý dostane 44? Všichni dohromady dostanou 44? Jaký má vliv, že maníci v družině jsou 3?

A nejvíc mne děsí, že všichni kolem mne to dokonale chápou a nikdo se na nic neptá.
Tabulka celkového množství zkušeností, potřebné pro úroveň:
Krok v řadě je +110%, nebo kolik?
Smysl mi to začne dávat, až pochopím, kolik se má dávat za událost.
Naprosto to nemám v oku a intuitivní mi to nepřipadá ani trochu.
Při přestupu na novou úroveň vzrostou postavě životy, získá +1 k přidělení do Dovedností nebo Schopností a další růst dle povolání (kouzelník magy a kouzla, válečník další +1 nebo životy nebo finty apod.)
+1 lkaždou úroveň rozhodně dostat nemůže každý level, je to v rozporu s tím, co jsi psal ty sám (navrhoval jsi ob 1, i to mi připadá moc, viz jinde).

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15363
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Jerson » 29. 3. 2016, 09:31

Vallun píše:Všímavost z obratnosti je tradice a potreba oddělit dvě různé hledací dovefnosti...
Všímavost se pokud vím počítala z inteligence. A kdybyste zavedli Postřeh jako regulérní vlastnost, odpadne řada nesrovnalostí kompletně.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 29. 3. 2016, 09:38

Ta 1 ve vzorci je překlep, pardon...

Ano, je to hodně podobné tonu, cos na str. 24 této diskuse navrhoval Ty sám, já z toho cíleně vycházel ...


Základní myšlenka je taková, že Události pod úroveň družinky nejsou sami o sobě zdrojem zkušeností...za události odpovídající úrovně dostane každý tolik zk. jako je obtížnost zkoušky, za výrazně téžší pak podstatně víc...

Nárůst je prostou geometrickou řadou, na 4 úroveň je to 4 x 100 zk. Dohromady je třeba mít 1000 zk.

Večer zkusím podrobněji a s vice příklady...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 29. 3. 2016, 21:06

Pokračování:
To taky chápu a je to možné, výhoda při výpočtu ovšem není žádná (jedna každá nestvůra je tam zřejmě zahrnuta)
No, tady je chci navést, aby to udělali rozumným odhadem:)Netřeba počítat každou slabou bestii, každý skok přes potok, ale prostě to přiměřeně shrnout...
Nebýt toho příkladu, zase nemám šanci vzorec v této podobě pochopit.
Vyjma toho příklad fakt nevím, zda je to moje chyba....mne přijde logický a přehledný, ale to platí pro každého autora:)
V tuto chvíli chápu asi takto:
Úroveň nestvůr*jejich počet+ něco
Ne zcela přesné - součet úrovní nestvůr krát index vyjadřující obtížnost a celkové zvládnutí situace.
Připadá mi to nakonec úplně stejné, jako to, co jsem navrhoval; projeví se tam jedna každá potvora a závisí na její úrovni.
Ano, od počátku to inzeruji jako zpřesnění a doplnění Tvého návrhu s nímž nemám zásadní problém, jde mi o doladění detailů:)
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad tabulkové schopnosti družinky: B = 2
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad schopnosti družinky: B = 3
nechápu rozdíl
V případě, že je to enemík nad síly družinky ale nikoliv kriticky, tak se zisk zkušeností násobí dvěma
Pokud je to fakt drsný oponent - družinka tří pětileveláků potká dospělého draka a ukecá ho, aby je nesežral... - tak jsou zkušenosti trojnásobné. Takže hezky v rámci role odehrát setkání s drakem a chovat se při tom tak, jak velí světonázor/pověst družinky (tím myslím např. když si družinka zakládá na své pověsti statečných, nebojácných ochránců cest a i kdyby si zbabělostí mohla pomoci, tak zůstane statečná) může být docela výdělečná akce - ale to je podle mne zcela správně - pro takovou družinku by rozhovor s drakem byl velkou inspirací a poučením...
Vyřešení konfliktu bez použití zbytečného násilí, či násilí jako první: B+1
nechápu větu

U těch bonusů za něco taky nechápu, kolik se vlastně počítá. B1 je rovno 1 nebo rovno levelu družiny, nebo čemu vlastně?
Je to tak trochu reakce na kritiky, jasný doklad toho, že se preferují nenásilná řešení.
B má základní hodnotu 1-3 podle poměru síly oponentů vůči síle družinky, lze jej navýšit některými zvláštními okolnostmi - hezkým roleplayingem, (dů)vtipným řešením a pod.
Jak říkám, pochopil jsem z toho 3*11, to mi dává jakýsi smysl.
Proč zrovna dalších 11 navíc, a ne třeba 6 nebo 3 nebo cokoli jiného, tomu nerozumím.
Kvůli jednoduchosti...
Mám taky problém pochopit, jak a zda a proč se dělí zkušenost mezi družinu. Každý dostane 44? Všichni dohromady dostanou 44? Jaký má vliv, že maníci v družině jsou 3?
To je k diskusi - za mne asi každému tuto částku...z události se stejně poučí dva jako šest...ale vliv to samozřejmě bude mít na náročnost - zatímco pro dva může být střetnutí pekelně těžké (tedy B=3) pro šest to bude standart (B=1)
A nejvíc mne děsí, že všichni kolem mne to dokonale chápou a nikdo se na nic neptá.
Spíš je to nezajímá:(
Krok v řadě je +110%, nebo kolik?
Růst geometrickou řadou (x100)
Smysl mi to začne dávat, až pochopím, kolik se má dávat za událost.
Viz ten vzorec...

Příklad:
Naše družinka - Hrun (barbar šermíř 6. úroveň) a Jarik (barbar hraničář 4. úroveň) potkají dva skřety na páté úrovni, kteří je bez okolků napadnou (síla družinky je 6+4, tedy 10) síla oponentů je celkem taky 10, B je tedy 1 - základní. Souboj družinka vyhraje, každý tedy získá 10 zk.
Následně se musí dostat přes polorozpadlý vratký most ještě navíc sužovaný větrným démonkem, jeho překonání je náročnost 14. Oba barbaři vzorně spolupracují, připraví si lano a pod, situační bonus tedy +2, Jarik má Atletiku +2 a Obratnost dokonce +3, základ pro Zkoušku má tedy 7 (OBr +3, Atletika +2, situace +2), hodí 8 a most tedy překoná, čímž pomůže i Hrunovi. Každý z nich tedy dostane za zkoušku 14 zk, protože nebyla triviální, takže si ocenění zasloužila.
Za mostem čeká nerudný starší seržant císařské gardy, který nemá nikoho pustit do zříceniny staré strážní věže. Sgt. Ibra je bojovník lvl. 15, tedy soupeř nad síly družinky (15 je víc, než 10), Hrun s Jarikem však mají dobře připravenou argumentaci a správně odhadnou, že na Ibru platí lichotky a do věže se dostanou základní hodnota je tedy Ibrova úroveň (15), základní index B je 2 (15 je víc, než 10) a družinka přesně naplní své heslo, že udělá všechno pro záchranu Dámy v nesnázích, jež má být ve zřícenině věže vězněna (B+1 tedy celkem 3). Jak Jarik tak Hrun si připíší 45 zk (3 x 15).
Konečně ve sklepení věže je čeká strašlivý Stínový tygr (životaschopnost 18, základní B tedy bude 3). Družinka je ale dobře připravena a navíc vymyslí důvtipné řešení, když do staré dřevěné truhlice schovají vyschle šišky (které chrastí a žádná kočka jim neodolá) a ohnivou hlínu s nasekanými stříbrnými mincemi. Přes tuto přípravu je družinka krůček od neúspěchu, který znamená smrt a ač má možnost utéct, tak kvůli svému heslu vytrvá a nakonec uspějí! Každý si tak připíše 18 x 5 = 90 zk. Každý tak za tuto hru dostal 159 zk. Jarik měl přede hrou 1345 zk, jich má již 1504 a může si přestoupit:)

+1 lkaždou úroveň rozhodně dostat nemůže každý level, je to v rozporu s tím, co jsi psal ty sám (navrhoval jsi ob 1, i to mi připadá moc, viz jinde).
Není to v rozporu, nerozumíme si jen. Dostane +1, kterou přidělí do dovednosti nebo schopnosti , stávající či nové, dle vlastního výběru - s tím omezením, že zlepšit se ve stejné věci ůže jen ob úroveň. Teď dokonce uvažuji,ž e dostane +1 D a +1 S, neb Dovedností bude těch 30 určitě a řada z nich je dost zajímavá a pokud chceme hrdiny spíš jako schopné, tak je to tak akorát...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 29. 3. 2016, 21:47

Vallun píše:Spíš je to nezajímá :(
Ano, to je pravda. Takovéto účtaření mě opravdu asi moc nezajímá... :-?

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23780
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 29. 3. 2016, 21:49

Pepa - jenže ke hrám stylu DrD to v rozumné míře patří, zase už chceš, abychom dělali jinou hru...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host