Novelizované DrD - Dovednosti

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 3. 3. 2016, 20:16

Vallun píše:
Argonantus píše:6) Hodně bezradný jsem starn Sicca. Každá rozumná Schopnost vítána.
Sicco je ultramocná postava...ovládá informace...a o tom to je! Manipulace, mystifikace, opinion making ježiši...
Ale aby se pak zase nezjistilo, že mimo civilizaci (třeba v dungeonu, že), mu tohle všechno je úplně nanic...
Vallun píše:
Pepa píše:Nebo se dá taky zkušenost počítat pomocí: "Přišels na sezení, dostaneš 1 bod zkušenosti; pobavils ostatní dobrou scénou, dostaneš 1 bod zkušenosti; vyřešils nějaké problémy týkající se agendy tvojí postavy, dostaneš 2 body zkušenosti. S takovouhle to vypadá, že příště polevlíš :)"
moc indie...:)
Ale jednoduché by to bylo, že?

Navíc ani nevím, jestli to je "indie". Opravte mě, jestli se mýlím, ale podobné počítání zkušenosti má DrD+, DrD II, Fate, Příběhy Impéria, Dungeon World (i když tam se zaznamenávají i neúspěchy, takže v jistém smyslu se tam trochu účtaří), atd.

Například ani takové DnD 4 neuděluje zkušenosti za zabité potvory. Přesněji to je totiž tak, že zkušenosti u nestvůr uvádí "cenu", za kteoru si je GM "kupuje do encounteru" (GM má pro x-levelové postavy na každý encounter jakýsi "rozpočet") a pak dá družině zkušenosti v podstatě za ten celý encounter. (Takže tam se to vlastně počítá jakoby obráceným způsobem: Levelí se cca po každém desátém encounteru => všechny zkušenosti jsou navrženy tak, aby to tak přibližně vycházelo).

Kde se s body zkušenosti "účtaří", to vážně vlastně nevím... :think:

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 20:43

Ale aby se pak zase nezjistilo, že mimo civilizaci (třeba v dungeonu, že), mu tohle všechno je úplně nanic...
Na šestém levelu dungy nejsou tak časté, aby Tě to trápilo...:) REsp. je na dohodě družinky, co bude hrát a podle toho si vybrat postavy...
Ale jednoduché by to bylo, že?
dejme tomu...

Vallune, v počtu zkušeností jsi ubral další nulu, takže je nutné i tu řadu zmenšit desetkrát.
Není, vyzkoušeno..
Navíc jsi ubral události, pokud počítáš všechny potvory jako jedinou událost dohromady, čímž ti zkušeností zase drasticky ubude.
Naopak, sečtou se životaschopnosti...
Reakcí na Strom je zatím přesně 0.
Nechci, příliš fixní, příliš málo volby hráčů...neumožňuje dělat vyhraněné speciály...
Schopnost, co se má rozvíjet celý život, rozhodně není "Drtivost", bonus +1 na nějakém levelu nebo podobná zoufalost.
Souhlas... ale buď důsledný a dosaď tam zásady mechcore...

Představ si barbarského šermíře, který chce být brutální ničitel... Ano, na 12. levelu bude mít útok 18+8, ale obranu na prd, odhad nepřítele žádný, samoléčba žádná...ale když to tak hráč chce:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16859
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Jerson » 3. 3. 2016, 21:32

OnGe píše:Jediný důvod je - že tam můžeš přidat ještě další zdroje po méně než 5, aniž bys musel zabíhat do desetiných čísel, nebo všechno ostatní adekvátně násobit. Třeba ten zvláštní bonus až 50 může být taky 1.
Když můžu dostat 50 zkušeností a běžně dostávám v desítkách, tak mě nějaká jedna zkušenost vůbec nebude zajímat.

já dával zkušenosti po jedné:
Za střetnutí s protivníkem (boj, ale i jednání): 1 bod
za silnějšího / schopnějšího protivníka +1
za poražení bez vlastního zranění / újmy +1
za efektní, efektivní či a nápaditý styl +1
a podobně: účelné použití schopnosti :1 zk
efektní použití v pravý čas : +1

Když je zkušeností za překecání méně než za zabití, půlka hráčů bere živého a mluvícího nepřítele jako utíkající zkušenosti. Pokud je výslovně napsáno "zabití", stává se ze skupiny postupně banda vraždících maniaků.

Nicméně ... tady dělejte jak myslíte. Já postupně zrušil veřejné oznamování přidělených zkušeností, pak i soukromé oznamování zkušeností a nakonec i jakékoliv přidělování zkušeností a hře to jen prospělo. Vůbec styl "postavy levelují, když mají hráči dojem, že by to bylo vhodné" se mi líbí čím dál víc.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 3. 3. 2016, 21:44

EDIT: Zkušenosti: Jerson a Vallun mají pravdu, za ukecání stejně jako za zabití. Přinejmenším u slabších nepřátel, kde družina sama bojem moc neriskuje (naopak je pro hráče vlastně jednodušší zmrskat pár skřetů co se jim připletli do cesty). U nebezpečných potvor, kdy by všichni riskovali život, už by se o dalo uvažovat i o zlomku, ale stejně bych asi nechal raději 100%, nebo minimálně 80%.

EDIT2: Jinak Vallune, máš asi recht, že už je ve finále fakt jednodušší nechat to na PJovi. Imo je přeci jen celkem těžké ohlídat si, aby nějak dělal rozdíly mezi skupinou 12ti skřetů a čtyřma skupinama 3, ale ohwell, za ty komplikace to nestojí (a je fakt, že i moje varianta by měla variantu tohoto bugu, viz Yorkova připomínka: úmyslně soupeře rozdělit a panovat by vyžadovalo další kompenzaci, jinak by to bylo pro hráče nevýhodné...).

Růst schopností, varianty Argonantus i Vallun:
V obou případech je nutno mít zapsaný bonus a k tomu ještě úroveň, kdy jsem si ji naposledy zlepšil.
Není způsob jak to říct kulantně, to je hroznej bullshit. Číslo navíc, které ale vůbec ve hře nepoužiju, jen jednou za uherskej rok, kdy přestoupím na úroveň. Byro horšího kalibru, než původní dovednosti (u kterých si člověk maximálně musel zapisovat přebývající profi body, které ale nevznikaly vždy, a každopádně to bylo jen jedno číslo) a z horšího důvodu, než počítání nosnosti/zatížení nebo únavy.

Růst schopností, varianta Vallun:
Možná jsi někde už postoval, ale byl jsem dosti zmaten. Žil jsem v domění, že "vyhrazená schopnost" = schopnost povolání, "nevyhrazená schopnost" = dovednost. Ale koukám ne.
Tedy jsou vyhrazené schopnosti (které může mít jen povolání) a nevyhrazené schopnosti (které může mít i někdo jinej, ale pomaleji a nemůže to nabušit stejně jako povolání) a obecné dovednosti (kdo chce jak chce). K tomu si může jedna větev povolání brát schopnosti druhé větve (ale opět jiným tempem).

K tomu mám dvě radikální výtky:
1) je to komplikované
  • Jednak dovednosti v původním dračáku byly děsnej oser, a přitom mi přijdou srovnatelně komplikované (3 nebo 4 typy dle obtížnosti, různé tempo učení se, různé stupňe dávají různou past).
  • Druhak viz výše společná výtka vám oběma, vedení logu kdy se kdo co naučil je byro, a v kombinaci s různými intervaly zlepšování ještě horší;
2) zpochybňuji výhody celého toho přístupu
  • Pokud se pamatuju, návrh konvertovat DrD na skillovej systém bylo považováno za herezi největšího kalibru. Už dovednosti původního DrDo z toho dělaly tak trochu hybrid, ale nic radikálního. Pokud v nové podobě budou mezi dovednosti spadat i zbraně, střelba a obrana*, je to ještě větší krok směrem ke skillům. Přidávat možnost brát si i schopnosti cizího povolání a schopnosti druhé větve už si fakt žádá otázku, proč všechna ta pravidla násilně nasoukat do systému povolání.
Celkově, prostě za hodně peněz (komplikovanost) málo muziky (neDrDovost).

Vývoj povolání, varianta Argonantus:
  • Viz výše, růst schopností je byro.
  • Navíc máš hluchá místa a boosty na úrovních jsou dost různorodé co se týče síly. Například na čtvrté úrovni nezíská postava nic (zlepšení počáteční schopnosti přichází až na páte, ja?). Naopak na osmnácté získá novou schopnost (násobek 6), +zlepší se jí schopnost (ta, co si přibrala na 6.úrovni), +dovednost.
    V tomto konkrétním ohledu Vallunova varianta vítězí s velkým V.
  • Ke stromu se zatím moc nevyjadřuji. Vnímám tvůj záměr nepředstírat, že všechny schopnosti jsou si rovny. Tady -možná už trochu trapně- zaujímám antiVallunovské stanovisko: nechat hráče, ať si to nakombí jak chce a je to jeho věc, když bude jeho postava posraná, nebo naopak věc ostatních, když bude jeho postava OP/překombená... to je křivárna (a opět si vzpomínám na d20.cz debatu o GURPSech a o marném přemarném pokusu vyvážit všechny výhody -a nevýhody- v rámci jednotné měny).
Z těchhle důvodů jsem ale navrhoval ty linky. Jednak vycházelo na každou úroveň něco (útok, obrana, množství útoků, dovednost, schopnost povolání, schopnost větve). Druhak byro bylo mizivé (všechno přes tentýž Zdatnostní Bonus**. Třeťak nikoho nemusí trápit, jestli investovat bod do dovednosti je horší než do schopnosti (varianta Vallun), nebo jestli jsou schopnosti Větve lepší než schopnosti Základního povolání (varianty vallun i Argonantus), jesli chci raději +1 útok nebo +1/2 útoku za kolo a tak. Hm, teď mě napadá, že jsi vlastně nevypsal, jak do toho zapadají útoky za kolo.
Nicméně i moje varianta by vyžadovala rovnocennost schopností alespoň v rámci Základního povolání a v rámci Větve. Maximálně tak jediná špinavá výjimka by šla udělat tím, že jedna dvě schopnosti Základního povolání je sice lepší než všechny ostatní, ale jsou to právě ty, které postava dostane na první úrovni. Totéž by šlo udělat s jednou schopností Větve na šesté úrovni, ale toť vše.

*v Argonantově variantě; přijde mi to trochu jako dirty hack, řešit některé zbraně jako dovednost a jiné jako zvláštní schopnost; plus taky Argonantova varianta dovedností řeší veskrze něco jiného, než původní dovednosti (což může být feature, ne bug... nevim).
**ačkoliv tam byla i možnost postupnějšího růstu, kdy by sis prostě zapsal novou schopnost s +1 a pak s každou úrovní si přidal +1, až dokud jsi nedosáhl ZB; tedy je nutné mít napsaný ten bonus /jako u tebe i Valluna/ ale není třeba značit si, kdy ses se danou schopnost naučil.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 22:02

V obou případech je nutno mít zapsaný bonus a k tomu ještě úroveň, kdy jsem si ji naposledy zlepšil.
Není způsob jak to říct kulantně, to je hroznej bullshit.
S tímhle ale reálně není problém, používáme to pro některé artefakty a pod a bez komplikací...
Tedy jsou vyhrazené schopnosti (které může mít jen povolání) a nevyhrazené schopnosti (které může mít i někdo jinej, ale pomaleji a nemůže to nabušit stejně jako povolání) a obecné dovednosti (kdo chce jak chce). K tomu si může jedna větev povolání brát schopnosti druhé větve (ale opět jiným tempem).
Ano...ne schopnosti, pouze jednu a jednu...
K tomu mám dvě radikální výtky:
1) je to komplikované
Podle mne není:) Jako rád bych to jednoduší a jsem ochoten nakonec přistoupit na Argovo striktní dělení, ale! Zatím se fakt nemohu smířit se situací, že barbarský šermíř žijící celý život v Pohraniční divočině je horší stopař, a to podstatně, než čaroděj, co nevytáhl paty z města - protože má výrazně vyšší Int.
různé stupňe dávají různou past
???
Pokud v nové podobě budou mezi dovednosti spadat i zbraně, střelba a obrana*, je to ještě větší krok směrem ke skillům.
Osobně z dovedností v soubojáku na generální úrovni asi ustupuji...:)
Tady -možná už trochu trapně- zaujímám antiVallunovské stanovisko: nechat hráče, ať si to nakombí jak chce a je to jeho věc, když bude jeho postava posraná, nebo naopak věc ostatních, když bude jeho postava OP/překombená... to je křivárna
Problém je, že cena za kombo efektní v jednom případě bude dost vysoká a pokud PJ nebude jednostranný, tak si to postava odsere v jiných aspektech, takže za mne je to ok.
Z těchhle důvodů jsem ale navrhoval ty linky.
komplikovanější než co jiného:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 4. 3. 2016, 03:34

Vallun píše:S tímhle ale reálně není problém, používáme to pro některé artefakty a pod a bez komplikací...
. . .
1) je to komplikované
Podle mne není:) Jako rád bych to jednoduší a jsem ochoten nakonec přistoupit na Argovo striktní dělení, ale! Zatím se fakt nemohu smířit se situací, že barbarský šermíř žijící celý život v Pohraniční divočině je horší stopař, a to podstatně, než čaroděj, co nevytáhl paty z města - protože má výrazně vyšší Int.
Ono je to asi jako násobení čísla v rozsahu 20-50 třema. Jasně, zvládne to každej, ale ve hře po tom nikdo moc netouží. Na jednu stranu bojuješ za -1 do vlastností, na druhou z C&L děláš cedník (a imo nikterak elegantně).
Vallun píše:
různé stupňe dávají různou past
???
To jsem odkazoval na DrDo dovednosti.

Stran kombení, nevěřím, že to dokážeš/te nastavit tak, aby to fungovalo a vedlo k variabilitě postav. Hráči si budou instinktivně brát bojové schopnosti (bonusy do ÚČ, OČ, útoky), než aby to házeli do plavání, šplhu a rybaření.
Třeba v D&D to u featů fungovalo jakž-takž, ale autoři si museli pohrávat s čísly úplně jinak, než co vaše jádro umožňuje. Buď si vemu feat co mi dá +1 když střílím do 9 metrů, nebo feat co mi přidává +3 do skillu, nebo +2 do dvou skillů, nebo +4 do jednoho skillu ale jen za určitých podmínek (hod na koncentraci / proti selhání kouzla). I přes ty troj- až čtyřnásobně větší bonusy si ty skillové featy skoro nikdo nebral (možná tak do nějakých komb s prestige povoláním, aby si pomocí toho naboostovaného skillu vytvořil nějaký strašný OP prase).

Moje linky jsou v poho. Jednodušší a ucelenější verze DrDo vývoje postav. Krom životů, magů a možná kouzel a fint dostaneš na každé úrovni jednu věc. Každá druhá úroveň je daná předem, každou druhou si něco zvolíš (nikoliv ze všeho - z menšího, tak třetinového seznamu).
Prakticky nulová účtařina. Nikdy nic nerozděluješ a schopnosti tak nemají turboodlišné hodnoty, nekontroluješ podmínky, jestli už si to či ono můžeš zlepšit nebo musíš čekat (a už vůbec nemusíš čučet ostatním povoláním / větvím do jejich sekce).
Že je to na úkor variability je beze sporu, ale fakt nevím, v čem je to složitější.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 4. 3. 2016, 06:13

Větve jsiu složitější ze své podstaty...strašlivě omezující, což jde proti Sv.býkovi...

Navíc schopnosti ostatních si brát nemusíš, nevyplatí se to...ale pokud je to tŕeba pro uvěřitelnost fikce, tak můžeš...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16214
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 4. 3. 2016, 08:35

skew píše:EDIT: Zkušenosti: Jerson a Vallun mají pravdu, za ukecání stejně jako za zabití.
Může být, klidně stejně. Ježto vůbec nechápu Vallunův systém (300 událostí na level? To jako fakt?), pak je tohle detail.

Nechal bych to klidně na PJovi, ale je nutné mít alespoň nějaký rámec, jak se zkušenosti rozdělují. Pravidla jsou pro lidi, co to v životě nehráli a nikdy o hře neslyšeli. Chci jasnou odpověď, kolik mám jako PJ dávat, ne indie kecy.

Růst schopností, varianty Argonantus i Vallun:
V obou případech je nutno mít zapsaný bonus a k tomu ještě úroveň, kdy jsem si ji naposledy zlepšil.
Není způsob jak to říct kulantně, to je hroznej bullshit. Číslo navíc, které ale vůbec ve hře nepoužiju, jen jednou za uherskej rok, kdy přestoupím na úroveň. Byro horšího kalibru, než původní dovednosti


Vůbec nechápu, co říkáš. Jaký číslo?
To jako že bonusy na Schopnosti rostou různě?
Nešlo by to for dummies, nejlépe s příkladem?
Žil jsem v domění, že "vyhrazená schopnost" = schopnost povolání, "nevyhrazená schopnost" = dovednost.
Já z toho vycházel a hodlám v tom pokračovat.
nevyhrazené schopnosti (které může mít i někdo jinej, ale pomaleji a nemůže to nabušit stejně jako povolání)

Vůbec ne. Roste to úplně stejně a lze to nabušit taky. Akorát se to nabírá na jiných levelech, aby se pokud možno furt něco dělo.
*]Jednak dovednosti v původním dračáku byly děsnej oser, a přitom mi přijdou srovnatelně komplikované (3 nebo 4 typy dle obtížnosti, různé tempo učení se, různé stupně dávají různou past).[
*]

Tohle je zásadní problém celé koncepce a snažím se proto vyrobit Schopnosti a Dovednosti v alespoň opticky srovnatelných balících. Sešrotovat celý Původní Kraví Strom (TM) a vyplivnout ho přerozdělený do stejně velkých kontejnerů.
Znamená to, že plno původních Schopností je nutno pospojovat (případně ztratit), jiné zase rozdělit.
Podotýkám, že svislé dělení v některých fakticky bylo taky - Kouzla sice vypadají jako jedna schopnost, ale od 6. úrovně jsou jiná a od 16. zase jiná, a ještě se trochu liší u mága a čaroděje. Fakticky je to pět balíků.
Druhak viz výše společná výtka vám oběma, vedení logu kdy se kdo co naučil je byro
Byro znamená úřad?
Já nevím, ale těch asi 5 - 7 Schopností běžné postavy (vyleze to tak na 12 maximálně) mi nepřipadá o moc delší seznam, než Vlastnosti.
Obávám se, že hráč postavy musí zvládnout takový počet položek - původně jich měl daleko víc a každá měla odlišnou mechaniku a tabulku a vůbec.
Vzorec růstu je stejný, jestli ti to uniklo.
*]Pokud se pamatuju, návrh konvertovat DrD na skillovej systém bylo považováno za herezi největšího kalibru. Už dovednosti původního DrDo z toho dělaly tak trochu hybrid, ale nic radikálního. Pokud v nové podobě budou mezi dovednosti spadat i zbraně, střelba a obrana*, je to ještě větší krok směrem ke skillům.
Ano.
Tu obranu domysli - ve skutečnosti ji měl každý už v té původní verzi. Lehké zbraně taky.
Do Dovedností přehazuju to, co nedává smysl a přebývá (Hraničář, typicky).
Pokud umí Hraničář taky geniálně střílet, pak neumí psychočarovat.
Pokud umí psychočarovat a střílet, pak neumí šermovat mečem.
Principiální problém této postavy je, že umí všechno.
Principiální problém Zloděje a Válečníka je, že neumí nic.
*]Navíc máš hluchá místa a boosty na úrovních jsou dost různorodé co se týče síly. Například na čtvrté úrovni nezíská postava nic

Problém je v tom, že Schopností je málo, aby pokryly 36 levelů.
A když jich bude víc, budeš kvílet, že je to "větší byro".
Alternativa je to všechno odpálit dvakrát rychleji do 18. levelu a v posledních 18. se už jen ukájet růstem.
*]Ke stromu se zatím moc nevyjadřuji. Vnímám tvůj záměr nepředstírat, že všechny schopnosti jsou si rovny. Tady -možná už trochu trapně- zaujímám antiVallunovské stanovisko: nechat hráče, ať si to nakombí jak chce a je to jeho věc, když bude jeho postava posraná, nebo naopak věc ostatních, když bude jeho postava OP/překombená...

U mne je limitována zásadně počtem kontejnerů, a tím, že některé Schopnosti jsou na nižších levelech zamčené. Jinak si každý může do svojí postavy docela hodně zasahovat, víc, než v původním DrD.
Z těchhle důvodů jsem ale navrhoval ty linky. Jednak vycházelo na každou úroveň něco (útok, obrana, množství útoků, dovednost, schopnost povolání, schopnost větve). Druhak byro bylo mizivé (všechno přes tentýž Zdatnostní Bonus**.
Opět by se mi lépe pracovalo, kdybych to viděl nějak rozepsané.
jestli tomu dobře rozumím, jsi pro stejný Bonus Schopnosti, závislý čistě na levelu, takže když si to vezmu na 12. levelu, pak mám rovnou +2.
To je samozřejmě možné a nic tomu nebrání. Potíž bude jen v těch půlkrocích (co má za bonus na 3. levelu?)
*v Argonantově variantě; přijde mi to trochu jako dirty hack, řešit některé zbraně jako dovednost a jiné jako zvláštní schopnost;

ještě jednou - ono to tak bylo už v originále. Dýkou mohl bodat každý, mečem jen někdo.
Tady je to zmírněno - mečem může každý, ale ne každý za to dostane bonus. A v extrémním případě dokonce postih (viz jinde, ještě není vyvěšeno).

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 4. 3. 2016, 13:34

Argonantus
Vezmu to od konce - jo, dýkami může každý. Já původně myslel, že to bude tak, že implementace bude přes schopnosti, tedy válečník by měl rovnou schopnost která mu dává +X do všech zbraní, hraničář/zloděj do lehkých a středních, kouzelník/alchymista do lehkých.
Byro znamená úřad?
Já nevím, ale těch asi 5 - 7 Schopností běžné postavy (vyleze to tak na 12 maximálně) mi nepřipadá o moc delší seznam, než Vlastnosti.
Byrokracie, tedy zbytečná účtařina.

Tvůj systém jsem pochopil tak, že na první a pak násobcích 6 si postava bere novou schopnost, a schopnost se zlepšuje po 4 úrovních. Tedy počáteční schopnosti se zlepší na 5, 9, 13, 17... zatímco schopnost, co si postava vezme na šesté se zlepší na 10, 14, 18, 22... V tomhle jsem viděl tu účtačinu, že si člověk musí pamatovat, na které úrovni si vzal kterou schopnost. Nevadí mi až tak, že si hráč musí zapisovat "Berserk +1", ale že si k tomu musí připisovat další položku (level naučení se schopnosti) jen čistě proto, aby věděl, kdy si ji má zlepšit.
Když nad tím ale uvažuju, to se dá poznat podle stávající úrovně a výšky bonusu té které schopnosti ("přestupuju z deváté na desátou, to znamená, že schopnost ve které mám +1 bonus se zlepší na +2").
Nebo jsem tě pochopil úplně špatně a myslel's' to tak, že na každém násobku 4 se ti zlepší všechny schopnosti (bez ohledu na to, kdy sis je vzal)?
nevyhrazené schopnosti (které může mít i někdo jinej, ale pomaleji a nemůže to nabušit stejně jako povolání)
Vůbec ne. Roste to úplně stejně a lze to nabušit taky. Akorát se to nabírá na jiných levelech, aby se pokud možno furt něco dělo.
To jsem mluvil o Vallunově variantě, kde nevyhrazená schopnost je ještě něco jiného, než dovednost (je to schopnost povolání, kterou se můžou učit i ostatní povolání; pokud chápu správně, např. Stopování je Nevyhrazená schopnost hraničáře, což znamená, že se ji může učit klidně i kouzelník, ale pomaleji a jen asi do poloviny).
Opět by se mi lépe pracovalo, kdybych to viděl nějak rozepsané.
jestli tomu dobře rozumím, jsi pro stejný Bonus Schopnosti, závislý čistě na levelu, takže když si to vezmu na 12. levelu, pak mám rovnou +2.
To je samozřejmě možné a nic tomu nebrání. Potíž bude jen v těch půlkrocích (co má za bonus na 3. levelu?)
Budiž příklad.

Každé základní povolání a každá větev má výčet schopností, tak cca 7 (→21 schopností pro povolání i s větvemi; vypadá to hrozivě ale když se to správně rozseká, imo by nemusel být problém).
Každá postava má Zdatnostní Bonus (ZB); ten roste s úrovní (dejme tomu +1 na první, zlepšuje se na 7, 13, 19, 25 a 31).
Každá linka dostane "boost" každých šest úrovní. Boost znamená pro různé linky a pro různá povolání něco jiného - pro linku ÚČ a OČ prostě +1. Pro linku útoků asi +1/2 útoku za kolo, ale možná to trošku osekat (tak, aby nešli všechny boosty do stejné zbraně, jinak by válečníci měli 4 útoky za kolo).
Boost v linkách schopností a dovedností funguje tak, že se naučíš novou z daného seznamu.
Zlepšování se ve Schopnostech a Dovednostech probíhá prostřednictvím ZB.

Kód: Vybrat vše

               | Válečnické úrvoně      | Šermířské úrovně
Úroveň         | 01   02   03   04   05 | 06   07   08   09   10   11   12   13
================================================================================
Zdat. bonus    | +1                     |      +2                            +3
               |                        |
Linky:         |                        |
- ÚČ           |  +                     |       +                             +
- vál. sch.    |  P    +                |            + 
- OČ           |            +           |                 +
- dovednosti   |  D              +      |                      +
- útoky        |                      + |                           +
- šerm. sch.   |                        |  V                             +

ZB roste u všech povolání a větví stejně, proto píšu rovnou +1 / +2 /+3.
+ je boost podle výše zmíněného náčrtu. Často to bude prostě kumulativní +1, ale občas ne (třeba u kouzelníka se to dá rozseknout půl na půl mezi ÚČ při souboji holí a ÚČ kouzelníkova přítelíčka, tedy kouzelník má +1 s holí na první úrovni, +2 na třinácté; přítelíček +1 na sedmé; třeba).
D jsou počáteční dovednosti - v podstatě asi totéž co ++, tedy hráč si vybere dvě nebo možná tři.
P jsou počáteční schopnosti. Pravděpodobně dvě, a brute-force vybrané pro hráče předem, žádná volba. Tím si lze zajistit, že v každém povolání můžeš mít dvě imba schopnosti - dáš je postavě do začátku a vymalováno. U válečníka třeba Lízání ran a cojávím.
V jsou počáteční schopnosti větve. Možná by šlo dát jenom obyčejnej +, ale pravděpodobně by bylo pohodlnější narvat hráčovi pevně jednu konkrétní schopnost, částečně z důvodů výše, částečně proto, že některé znaky povolání jsou pro ně prostě dost definující (co já vím, spojení s hvozdem, siccovy sítě, šermířské zaměřní na meče/resp. ve remaku asi i jiné zbraně). Maximálně v některých případech by to šlo převléct, aby to vypadalo jakože schopnost je pevně daná, ale přesto je pro hráče nějaká volba (třeba Šermíř by mohl mít stanoveno, že si musí vzít Specializci na zbraň, což by obnášelo zvolit si i typ zbraně; Čaroděj by měl předurčenu Specializaci na školu magie, což by ale obnášelo zvolit si tu školu...).

EDIT: lehké korektury / upřesnění
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 4. 3. 2016, 18:05

Jasně, zvládne to každej, ale ve hře po tom nikdo moc netouží. Na jednu stranu bojuješ za -1 do vlastností, na druhou z C&L děláš cedník (a imo nikterak elegantně).
ano, trošičku účtaření to chce, ale jak účtaření, tak díra do CL systému je podle mne ospravedlnitelná, vyvážená přínosy tohoto systému. A z členění na vyhrazené a nevyhrazené schopnosti jsem ochoten ustoupit, pokud mi Argo vysvětlí, jak uvěřitelně zdůvodnit třeba to stopování...
Hráči si budou instinktivně brát bojové schopnosti (bonusy do ÚČ, OČ, útoky), než aby to házeli do plavání, šplhu a rybaření.
A dojedou na to...samozřejmě po varování...mne se osvědčuje, že hra je o boji ze 30 %, 30 % je sociální interakce s NPC,. 30 % překonávání překážek a 10 % čemkoliv šíleném:)... pokud tedy někdo narve vše do boje, bude to v 70 % případů pociťovat negativně. Jeho volba...varován byl. Když se ale družinka domluví, že ten bude bojeschopný, ten bude umět těžit info, ta každého umluví ...tak proč ne:) Budou muset spolupracovat, což chceme...:)
Moje linky jsou v poho. Jednodušší a ucelenější verze DrDo vývoje postav
Jednodušší? Co to pro Tebe znamená? běžný význam slova určitě ne, poté cos ty linky představil, tohle nemyslíš vážně, že ně?:)
ežto vůbec nechápu Vallunův systém (300 událostí na level? To jako fakt?), pak je tohle detail.
Vůbec ne, základ je stejný jako Tvůj...jen s menšími čísly...nicméně základ je stejný...zkušenost za level oponenta...:)to znásobené s ohledem na případnou převahu elegantní řešení a pod.
je nutné mít alespoň nějaký rámec, jak se zkušenosti rozdělují.
to jo, ale nezapomenout ani na ty rady...
Já z toho vycházel a hodlám v tom pokračovat.
Pak ale městský kouzelník na první úrovni bude lepší )
o hodně) stopař než barbarský šermíř, co prožil 20 levelů v divočině...
Akorát se to nabírá na jiných levelech, aby se pokud možno furt něco dělo.
u mne ne, aby se co nejvíce zachoval CL...navíc u Tebe se to děje stále příliš zřídka...a s minimem možností voleb...
Principiální problém Zloděje a Válečníka je, že neumí nic.
jo, jistě :roll:
To jsem mluvil o Vallunově variantě, kde nevyhrazená schopnost je ještě něco jiného, než dovednost (je to schopnost povolání, kterou se můžou učit i ostatní povolání; pokud chápu správně, např. Stopování je Nevyhrazená schopnost hraničáře, což znamená, že se ji může učit klidně i kouzelník, ale pomaleji a jen asi do poloviny).
tak tak, členění schopností je trochu účtaření, ale jinak je to logické, konzistentní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 4. 3. 2016, 19:00

Vallun píše:
Moje linky jsou v poho. Jednodušší a ucelenější verze DrDo vývoje postav
Jednodušší? Co to pro Tebe znamená? běžný význam slova určitě ne, poté cos ty linky představil, tohle nemyslíš vážně, že ně?:)
Přesmrtelně vážně.
S jediným detailem, tedy že můj návrh samozřejmě umožňuje možnost volby schopností, zatímco DrDo ne, což je pochopitelně pro hráče nutně o něco složitější. Ale jinak rač porovnat sám.

Můj nástřel:

Kód: Vybrat vše

               | Válečnické úrvoně      | Šermířské úrovně
Úroveň         | 01   02   03   04   05 | 06   07   08   09   10   11   12   13
================================================================================
Zdat. bonus    | +1                     |      +2                            +3
               |                        |
Linky:         |                        |
- ÚČ           |  +                     |       +                             +
- vál. sch.    |  P    +                |            + 
- OČ           |            +           |                 +
- dovednosti   |  D              +      |                      +
- útoky        |                      + |                           +
- šerm. sch.   |                        |  V                             +
DrDo:

Kód: Vybrat vše

               | Válečnické úrvoně      | Šermířské úrovně
Úroveň         | 01   02   03   04   05 | 06   07   08   09   10   11   12   13
================================================================================
Dovednosti     |  +    +         +         +         +         +         + 
Zastrašení     |  +
Znalost art.   |            +                        +                        +
Přesnost       | /zlepšuje se podle kontextu, max. ++/
Sehranost      | /zlepšuje se podle kontextu, max. +++/
Léčba vl. zrn. |       +    +    +    +    +    +    +    +
Odhad zbraně   |       +         +         +        š+         +         +
Odhad soupeře  |                 +         +                   š         š
Vícenásobné út.|                      +         š
Výpad a kryt   |                           š                        š
Šerm           |                           š                   š
Útok z obrany  |                           š
Cvik           |                           /zlepšuje se podle kontextu, max. +/
Opět, + znamená nějaký boost, š je boost specifický pro šermíře, na osmé úrovni dostává Odhad zbraně boost z Válečníka i ze Šermíře současně. zlepšuje se podle kontextu znamená víc chaosu, počítání přestupů, zkušeností, a dokonce i zkušeností a přestupů (tedy opět byro).

Nebudu mluvit o tom, že "moje" varianta má méně chaotický a nesourodý růst bonusů ke schopnostem, neb to není ani tak zásluha mého náčrtu, jako spíš důsledek vašeho mechcore.

EDIT: čím je pro mě tahle "analýza" oči otevírající, je skutečnost, že přinejmenším prvních 13 úrovní se i pitomej válečník na každé úrovni v něčem zlepšuje, a přesto jsem z něj já a imo i mnoho lidí mělo dost silný dojem, že má dost hluchých míst. Ve skutečnosti jsou ta zlepšení jen hrozně "psychologicky" neviditelná. Jsou tam, ale nijak extra nenadchnou, nepřivolávají pozornost. Jsou schovaná v tabulkách. A často i dost bezvýznamná (konečně mi odhad pitomé obyčejné zbraně nebude trvat hodinu, ale jen deset minut, jak vzrušující).
EDIT2: also korektury a oprava DrDové tabulky (chyběl mi tam Cvik a tak)
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Argonantus odhlášený

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus odhlášený » 6. 3. 2016, 17:15

Komplexníé Skew:
válečník by měl rovnou schopnost která mu dává +X do všech zbraní, hraničář/zloděj do lehkých a středních, kouzelník/alchymista do lehkých.
... což je pěšky jako za vozem, protože mne nenapadá důvod, proč bránit válečníkovi, aby se učil dýkou.
IMHO se to asi stejně moc dít nebude, bo na to nemá čas, potřebuje boostovat svoje silnější schopnosti.
Tvůj systém jsem pochopil tak, že na první a pak násobcích 6 si postava bere novou schopnost, a schopnost se zlepšuje po 4 úrovních. Tedy počáteční schopnosti se zlepší na 5, 9, 13, 17...
Jo, je to dáno nesoudělností; původně jsem myslel, že prostě se bere 6,12,18 atd., a tamtéž přibudou plusy.
Ale na druhé straně je taky potřeba vychytat tu Charybdu, že se pokud možno všude má něco dít.

Lepší by bylo všechno po čtyřech levelech, ale to bychom potřebovali opravdu alespoň 12 schopností a nejméně tolikéž dovedností, a to asi nedokážu.
Když nad tím ale uvažuju, to se dá poznat podle stávající úrovně a výšky bonusu té které schopnosti
Dá se to zpětně odvodit, kdyby to zapomněl. A účtařina se děje jen při přestupu levelu, což není taková hrůza.
Ona se ostatně bude dít stejně, když se kouzelník učí nová kouzla, alchymista nové lektvary... a zřejmě válečník nové výpady, aby se taky něco mohl učit.

Ale jak psal tuším Pepa, ona je ta alternativa to udělat jako DnD, že máš centrální bonus daný levelem, takže je celkem jedno, kde si to vezmeš, ale na 12. úrovni máš všechno +3.
Vzít si něco dřív má pak ten smysl, že to prostě včas máš.
Každé základní povolání a každá větev má výčet schopností, tak cca 7

Pokud po 6. levelech, tak jich musí být nejméně 7, když budopu navíc dva na začátku a když má být co vybírat, ale krásné by bylo, kdybychom to dostali na 9-10, pak bychom měli možnost to udělat po 4. levelech.
Každá postava má Zdatnostní Bonus (ZB); ten roste s úrovní (dejme tomu +1 na první, zlepšuje se na 7, 13, 19, 25 a 31).Každá linka dostane "boost" každých šest úrovní.

To se skro shodujeme.
Já jsem jen spíš pro to udělat to o level dřív, aby to navazovalo na to rozdělení oborů na 6. levelu, které bych chtěl zachovat. O nic nejde, každý je na to zvyklý, proč ne 6. level.
Pro linku útoků asi +1/2 útoku za kolo, ale možná to trošku osekat (tak, aby nešli všechny boosty do stejné zbraně, jinak by válečníci měli 4 útoky za kolo).
Ona je otázka, kdy přesně mají 4 útoky. Pokud někde nad 20., tak to nevadí, neb jsme v kraji supermanů.

Kód: Vybrat vše

               | Válečnické úrovně      | Šermířské úrovně
Úroveň         | 01   02   03   04   05 | 06   07   08   09   10   11   12   13
[/quote]
Jo, já si to představuju podobně; jak vysoko to poženeme je otázka toho, jak bude fungovat souboják a jak bude navazovat ta soudělnost s počtem schopností. 
Původně jsem uvažoval z maxime +6, abych navazoval na Svatý vzorec, ale možná je to nakonec pro 36 levelů málo. 


================================================================================
Zdat. bonus    | +1                     |      +2                            +3
               |                        |
Linky:         |                        |
- ÚČ           |  +                     |       +                             +
- vál. sch.    |  P    +                |            + 
- OČ           |            +           |                 +
- dovednosti   |  D              +      |                      +
- útoky        |                      + |                           +
- šerm. sch.   |                        |  V                             +

ZB roste u všech povolání a větví stejně, proto píšu rovnou +1 / +2 /+3.
+ je boost podle výše zmíněného náčrtu. Často to bude prostě kumulativní +1, ale občas ne
(třeba u kouzelníka se to dá rozseknout půl na půl mezi ÚČ při souboji holí a ÚČ kouzelníkova přítelíčka,
To už jsou detailní komplikace.
Moje varianta se schopnostmi nechává v této kombinaci růst všechno stejně, takže boj s holí, kouzla. Co s přítelem, to netuším, ale nějak by taky měl fungovat jako srovnatelná síla.
Jinak pokud zavedu Dovednost Přivolávání, pak může mít obdobu přítele vlastně každý.
P jsou počáteční schopnosti. Pravděpodobně dvě, a brute-force vybrané pro hráče předem, žádná volba.

To skoro mám, jen se neumím rozhodnout, pokud se nabízely tradičně tři. Zejména u Hraničáře to bude nářek.
Asi to není špatný nápad.
Tím si lze zajistit, že v každém povolání můžeš mít dvě imba schopnosti - dáš je postavě do začátku a vymalováno. U válečníka třeba Lízání ran a cojávím.
Já tam mám ty Boje s něčeím. Je třeba to nakopmbit tak, aby měl každý už na první úrovni účinnou metodu boje, kterou může pak opustit nebo kombinovat s něčím jiným.
U Válečníka je to ten boj zbraní, jednoznačně.
U Zloděje a Hraničáře zřejmě taky.
U Kouzelníka jsou to kouzla, Holí lze v nouzi bojovat, když dojde magenergie, ale jinak je užitečná také hlavně ke kouzlení.
U Alchymisty je to otázka, asi nejspíš taky nějaká zbraň, ale pak přejde na vlastnoručně vyrobené zbraně, vrhací granáty a tak podobně a začne řešit spíš skupiny nepřátel, než jednotlivce.

To je jeden z důvodů, proč Lehké zbraně (vskutečnosti hlavně dýka) potřebuji jako dovednost, neb to bude užívat leckdo. Zloděj drtivě nejlíp, ten by měl u toho zůstat.
Možná by šlo dát jenom obyčejnej +,

To asi spíš nebude stačit, Ty první schopnosti by měly jít nějak zábavně rozvíjet zejména na prvních levelech, kde nebude nic jiného. Alchymista a Kouzelník nebo Hraničář to be problémů dají (nové kouzlo každý level není problém). Zloděj by měl taky. Novinka je válečník.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 6. 3. 2016, 19:15

Argonantus: ještě, jak si v té své variantě představuješ vícenásobné útoky? Jako schopnost (která by místo +1 až +6 bonusu dávala 1/2-útoky navíc)?
Neb předpokládám, že s vícenásobnými útoky se stále počítá.
Argonantus píše:Ale jak psal tuším Pepa, ona je ta alternativa to udělat jako DnD, že máš centrální bonus daný levelem, takže je celkem jedno, kde si to vezmeš, ale na 12. úrovni máš všechno +3.
Vzít si něco dřív má pak ten smysl, že to prostě včas máš.
To je to o čem mluvím celou dobu. Zdatnostní bonus.

[quote="Argonantus]Dá se to zpětně odvodit, kdyby to zapomněl. . .
Ona se ostatně bude dít stejně, když se kouzelník učí nová kouzla, alchymista nové lektvary... a zřejmě válečník nové výpady, aby se taky něco mohl učit. [/quote]Jojo, v poho. Můj problém byl, že/kdyby bylo nutné mít u každé schopnosti ještě číslo navíc, které ještě k tomu vůbec nepotřebuješ k fungování té schopnosti. Jde to odvodit → není potřeba zbytečné číslo → není to problém.
Argonantus píše:Ona je otázka, kdy přesně mají 4 útoky. Pokud někde nad 20., tak to nevadí, neb jsme v kraji supermanů.
Mno, co šest úrovní boost. Tedy pokud by boost šel do stejných zbraní, tak podle náčrtu výše:

Kód: Vybrat vše

úrovně 01-04: 1   / kolo
úrovně 05-10: 1,5 / kolo
úrovně 11-16: 2   / kolo
úrovně 17-22: 2,5 / kolo
úrovně 23-28: 3   / kolo
úrovně 29-34: 3,5 / kolo
úrovně 35-36: 4   / kolo
Koukám, že DrDo Válečník/Bojovník 1,5 od levelu 5 (i u mě), 2 od levelu 10 (u mě 11), 2,5 od levelu 16 (u mě 17) a 3 od levelu 27 (u mě 23). Čili do 23.úrovně je to v podstatě stejné a až potom to tim lineárním růstem u mě dojde trošku výš, ale po většinu doby maximálně o půl útoku, až poslední dvě úrovně o celej útok. TL;DR: máš pravdu, nemělo by to trhat žíly.
U šermíře podstatně větší rozdíl na začátku, 2 útoky od levelu 7 (u mě 11), pak je to opět relativně podobné.
Argonantus píše:... což je pěšky jako za vozem, protože mne nenapadá důvod, proč bránit válečníkovi, aby se učil dýkou.
. . .
To je jeden z důvodů, proč Lehké zbraně (vskutečnosti hlavně dýka) potřebuji jako dovednost, neb to bude užívat leckdo. Zloděj drtivě nejlíp, ten by měl u toho zůstat.
Já mluvil o bonusu do všech zbraní pro válečníka. Jedna schopnost pokrývající všechny zbraně, včetně lehkých. Tedy nikdo by mu v ničem nebránil a v ničem by ho to nezpomalovalo.
Můžeš to nechat všechno jako schopnosti povolání. Imo čistší řešení, než dávat něco jako dovednost a něco jiného jako schopnost. A vlastně i o fous dračákovější, neb DrDo dovednosti pokrývaly pouze nebojové činnosti, cokoliv spojeného s bojem byla záležitost povolání (nepočítaje atributy a třídu velikosti).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Argonantus
.
Příspěvky: 16214
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 7. 3. 2016, 08:38

skew píše:Argonantus: ještě, jak si v té své variantě představuješ vícenásobné útoky? Jako schopnost (která by místo +1 až +6 bonusu dávala 1/2-útoky navíc)?
Neb předpokládám, že s vícenásobnými útoky se stále počítá.
Popravdě, já jsem si to ještě tak úplně konkrétně nepředstavoval.
Nicméně vidím třeba, že Zloděj potřebuje s dýkou násobné útoky jako prase drbání, protože bez nich dost těžko bude dohánět ten rozdíl SZ, který je zcela přirozený a dost nevyhnutelný. Válečník mávne jednou za +6, zloděj dvakrát za +3, výsledek je podobný.
Tohle se musí někde ve Zlodějských schopnostech zjevit (pročež se mi Boj s dýkou jeví být něco jiného, než Dovednost Boje lehkou zbraní, co by se mohl naučit kdokoli, zejména Alchymista a Kouzelník).
]To je to o čem mluvím celou dobu. Zdatnostní bonus.
Organizačně je to určitě jednodušší. Pes je zakopaný v tom, že musíš ohlídat, aby ty později získané Schopnosti byly hustší a víc super i se stejným bonusem, aby byl důvod si je brát a toužit po nich.
úrovně 01-04: 1 / kolo
úrovně 05-10: 1,5 / kolo
úrovně 11-16: 2 / kolo
úrovně 17-22: 2,5 / kolo
úrovně 23-28: 3 / kolo
úrovně 29-34: 3,5 / kolo
úrovně 35-36: 4 / kolo
Řešit to takto centrálně ovšem znamená, že musíš držet přísně to dračákovské rozdělení zbraní - válečník může čímkoli, hraničář lecčím, ostatní máločím.
A musíš ohlídat to, aby byl Zloděj rychlejší, než Válečník. Čímž se nám to rozpadá na různé schopnosti - Dovednosti.

V tom mém návrhu je ještě rozdělený jemný boost pro Šermíře, který by měl být také rychlejší, než Bojovník, s více útoky za kolo a více fintami a taky tou slavnou Obranou zbraně, neb mu dovolím jen omezené brnění (tím se ten rozdíl dožene). Obrazně, Bojovník je tank, Šermíř je BVP s rychlopalným kvérem.

ještě jinak řečeno - tempo, které navrhuješ, je dobré pro Schopnost Šerm, Bojovník b y měl být o kousek pomalejší (má za to jiné výhody), Zloděj naopak rychlejší (ale na vyšších levelech bych to honil kouzly, jedy a podobně, aby z něho nebyl šicí stroj).
Já mluvil o bonusu do všech zbraní pro válečníka. Jedna schopnost pokrývající všechny zbraně, včetně lehkých. Tedy nikdo by mu v ničem nebránil a v ničem by ho to nezpomalovalo.
No, když z toho udělám jedinou megaschopnost, pak už nemám co mu přidávat na dalších levelech. Což jsem přesně nechtěl slyšet.
To je důvod pokusu o specializaci, hlavně na těžké/sečné, tedy ty normální a tak nějak nejlepší, a těžké/tupé, čili protipancéřové. A i jiné. Různou zbraní se bojuje jinak, má to různé výsledky, sláva nazdar, máme co přidávat.
Můžeš to nechat všechno jako schopnosti povoláníImo čistší řešení, než dávat něco jako dovednost a něco jiného jako schopnost. .

No, není, protože pak budu mít Alchymistickou Schopnost boje s dýkou , Kouzelnickou Schopnost boje s dýkou a Zlodějskou schopnost boje s dýkou a bude to jak u blbejch.
Lehké zbraně jsou obecná Dovednost, aby každý něco měl. Zejména na 1. levelu je to velice důležité, jak ukázala praxe.
A vlastně i o fous dračákovější, neb DrDo dovednosti pokrývaly pouze nebojové činnosti
Pokouším se vysvětlit, že to není pravda.
DrDo mělo plno vlastností, které jsou zakryté nejednotnou terminologií.
Například ten zásadní detail, že těžkou zbraní mohlo jen válečník, střední hraničář a lehkou každý.
To tam je natvrdo zadrátované jako Schopnost, i když se to tak nejmenuje.
Fakticky je to Schopnost jako prase. Válečníkovi dává zpočátku většinu plusů do útoku proti ostatním. S obranou to samé.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 7. 3. 2016, 10:33

Argonantus píše:Nicméně vidím třeba, že Zloděj potřebuje s dýkou násobné útoky jako prase drbání...
Však jasně. Klidně může ty dýky rychle vrhat :wink:

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host