[Novelizace DrD] Dovednosti

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19926
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Jerson » 3. 3. 2016, 14:54

Všechny zkušenosti vyděl pěti. Není jediný důvod, proč by se zkušenosti nedaly počítat po jedné - kromě obcese hráčů i tvůrců z vysokých čísel.

Argonantus
.
Příspěvky: 17114
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 3. 3. 2016, 15:05

Jerson:

Já je vydělil deseti.
Mohl bych je rovnou vydělit stem, ale ježto tady jde čistě o feeling, pak myslím, že je to úplně jedno.
Spíš je napínavá ta otázka, jestli je dobře ten krok +25% za každý další level.

Původní verze začala optimistickým dvojnásobkem (záhadně různým pro různé postavy, tiché přiznání, že kouzelník zabíjí snadněji), pak se zhrozili, co provedli a skončili zase lineárně. Je tam podobná fraktura, jako u těch životů, jen v jiném místě.
Lineára je blbost, protože vyšší levely získávají Zt podstatně snadněji.

Pepa
Příspěvky: 3113
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 3. 3. 2016, 15:39

Argonantus píše:Tabulka zkušeností:
Souboj s Cizí postavou – úroveň postavy *10
Souboj s Nestvůrou - úroveň nestvůry *10
Vyjednávání - úroveň postavy nebo Nestvůry *5
Zkouška - obtížnost *10
Zvláštní bonus - až 50
:arrow? Promiň, ale tohle povede k ještě většímu účtaření než ve starém DrD, a to jsem tam uděloval zkušenosti "od oka".

:arrow? Za vyjednávání je polovina bodů oproti souboji?

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 29101
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 15:53

Pepa - to je jen jeden renonc... výše zjušeností musí záležet na výsledku... ne na způsobu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 3. 3. 2016, 17:05

Ohledně zkušeností, trochu problém imo je předstírat, že porazit dvě postavy na první úrovni je totéž, jako porazit jednu na druhé. S největší pravděpodobností je to těžší.
Naopak zase porazit deset postav na první je pravděpodobně podstatně lehčí, než jednu na desáté.
Moc nevím, jak to nějak inteligentně řešit.
A druhá věc je brát v potaz, s kolika nepřáteli člověk bojuje současně (ie. zabít dva skřety po jednom ob jeden den je něco jiného, než zabít dva skřety v jednom souboji).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 15007
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od York » 3. 3. 2016, 17:09

skew píše:Ohledně zkušeností, trochu problém imo je předstírat, že porazit dvě postavy na první úrovni je totéž, jako porazit jednu na druhé. S největší pravděpodobností je to těžší.
To je taky jeden z důvodů, proč začínat na vyšší životaschopnosti než 1. Když to bude třeba 4, tak je celkem jasné, že dva čtyřkoví protivníci jsou drsnější než jeden pětkový (jsou zhruba stejně drsní jako jeden osmičkový).

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od OnGe » 3. 3. 2016, 17:25

Jerson píše:Všechny zkušenosti vyděl pěti. Není jediný důvod, proč by se zkušenosti nedaly počítat po jedné - kromě obcese hráčů i tvůrců z vysokých čísel.
Jediný důvod je - že tam můžeš přidat ještě další zdroje po méně než 5, aniž bys musel zabíhat do desetiných čísel, nebo všechno ostatní adekvátně násobit. Třeba ten zvláštní bonus až 50 může být taky 1.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od skew » 3. 3. 2016, 18:07

Druhý důvod je, že můžeš o trochu čistěji přidávat ty procenta.

York: to jo. Pořád zůstává problém, že dva souboje proti X = jeden souboj proti 2*X.
Mě napadl následující princip.
Nechť X je množství zkušeností za "adekvátní" encounter. Adekvátní encounter je takový, kde součty úrovní na obou stranách jsou stejné. Na konci boje se X rozdělí mezi postavy.
Za každý bod rozdílu se snižuje / zvyšuje množství zkušeností o jedna.
Pro X = 10: 3 postavy na čtvrté versus 6 dvojkových potvor = 10; ten samej souboj rozdělenej do dvou (2 skupiny dvojkových potvor po 3) = 2*4 = 8.

Samozřejmě pak vzniká zase tuna jiných potíží. Počítá se to složitě. Souboj není vždy dokonale ohraničný. Někdo uteče a pak se vrátí. Někdo se do bitky zapojí víc než jiný. Někdo uprostřed boje změní stranu.
Ono leccos z výše jmenovaného je ve skutečnosti problém i v tradičním dračáku, který ho ale řeší způsobem nejelegantnějším, totiž neřeší ho vůbec a svět se zatím nezbořil. V mém pseudonástřelu by asi bylo nutné nějak to adresovat (když někdo uteče, počítejte, jako by se boje neúčastnil, i když bojoval a sám byl třba raněn; pokud někdo změní stranu, řiďte se tou, na kterou přeběhl; pokud někdo bojoval víc/byl víc užitečný, přidělte mu větší podíl zkušenosti než ostatním).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 15007
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od York » 3. 3. 2016, 18:16

skew píše: Pořád zůstává problém, že dva souboje proti X = jeden souboj proti 2*X.
V tom až takovej problém nevidím. Když hráči dokáží potvory pobít po menších skupinách, tak to s největší pravděpodobností znamená, že to hrají chytře. Nevidím důvod, proč by za to neměli mít stejně expů.

Spíš je teda otázka, jestli vůbec dávat expy za jednotlivé potvory. Asi je to ideální otázka do ankety, jestli to vůbec někdo dělat a pokud ano, jestli ho to bavilo a chtěl by u toho zůstat. (A myslím tím hlavně PJe, hráčů to asi bude bavit nepoměrně více ;-))

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 29101
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 18:33

Pořád zůstává problém, že dva souboje proti X = jeden souboj proti 2*X.
Mě napadl následující princip.
Nechť X je množství zkušeností za "adekvátní" encounter. Adekvátní encounter je takový, kde součty úrovní na obou stranách jsou stejné. Na konci boje se X rozdělí mezi postavy.
Za každý bod rozdílu se snižuje / zvyšuje množství zkušeností o jedna.
Pro X = 10: 3 postavy na čtvrté versus 6 dvojkových potvor = 10; ten samej souboj rozdělenej do dvou (2 skupiny dvojkových potvor po 3) = 2*4 = 8.
Hlavně proč tohle řešit nějak komplikovaně?Věřme trochu PJům, dejme jim rady, ale vzorečky?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus odhlášený

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus odhlášený » 3. 3. 2016, 18:49

Pepa:
Zcela určitě to není víc účtaření.
Když musíš prolézt u každé nestvůry bestiář, abys zjistil, že Kostlivec je za 20 a Skřet za 18 (true story, bro!), a pak ještě uvážit, že to byl Skřetí náčelník a ten je tak nějak dražší, tak věř, že můj systém je nekonečně rychlejší.

Pokud tam budeš smažit Zt od oka, tak taky dobře, pokud smažíš spravedlivě a nikdo neprotestuje.
Já ale dělám systém, který má vést PJ, který o té hře v životě neslyšel a nemá to v oku.
Rady, jak to okecat fikcí v této debatě vůbec nepotřebujeme - potřebujeme vědět, CO okecáváme fikcí.

Others:
Ano, ukecat draka je většinou přece jen snažší, než ho zmlátit. Navíc se ti na nižších levelch podaří daleko rychleji mocnou postavu ukecat, než zmlátit. A taky se tím zabrání, že postavy zkoušejí všechno zmlátit, i když to nedává smysl a evidentně na to nemají. On je na 3. levelu daleko větší byznis ukecat draka 15 levelu, než ho naivně zkoušet ulovit.

Připomínám, že proti starým Zt se vše zmenšilo zhruba desetkrát.

Jiný vzorec pro Zt je zajisté možný, dychtím po návrzích. To, že je postava na 10. levelu těžší zabít, než 10 kusů 1. levelu, to jsme tak nějak nechtěli slyšet. Tvrdíme, že encounter je encounter.

Jinak pár detailů, co asi oku unikly:
1) Hraničář je v této verzi Char, nikoli Odl, protože ovládá, telepatuje a podobně. Jinak by neměl čím.

2) Hodně Oborů povolání má hluboký základ už na prvním levelu - ona vám prakticky jistě vyjde jedna z dominantních vlastností silnější, než druhá. Takže Mág hlavně Charismuje, Čaroděj Inteligentí, Lupič Obratní a Sicco Charismuje. A tak podobně.

3) Pokud by se podařilo nadojit víc Schopností, co za něco stojí, pak by je šlo startovat ještě rychleji, po 4 úrovních, což by bylo skvělé (pak bychom ovšem potřebovali minimálně 9 solidních Schopností ke každému povolání, tedy 45, což zatím nemáme.

4) Podle očekávání je největší pakárna Válečník, vytvořit v tom úhoru něco zajímavého, co lze nějak rozvíjet. Ony ty Boje se zbraněmi musí zřejmě obsahovat malinko víc, než jen bonusy; řítíme se od Vallunova oblíbeného složitějšího soubojáku. I když úplně jinou cestou.
Naopak Hraničář přetéká Schopnostmi, co nestačí uplatnit. I když jsem mu sebral Střelbu (která fakt nedává smysl).

5) Dotazy vyznavačů Svaté krávy, kam se poděly kravské minischopnosti, jako třeba Odvrať nemrtvé, tak z nich naděláme kouzla, Lektvary a podobně - jako schopnost, co má někoho bavit mnoho levelů, to fakt není.
Tímto se původní zdánlivé záplavy Schopností Svaté krávy povážlivě zredukovaly - většinou mívala postava tak 2-3, co za něco opravdu stála. Ta ale obvykle řešila vše.

6) Hodně bezradný jsem starn Sicca. Každá rozumná Schopnost vítána.

Pepa
Příspěvky: 3113
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Pepa » 3. 3. 2016, 19:05

Argonantus píše:Zcela určitě to není víc účtaření.
Když musíš prolézt u každé nestvůry bestiář, abys zjistil, že Kostlivec je za 20 a Skřet za 18 (true story, bro!), a pak ještě uvážit, že to byl Skřetí náčelník a ten je tak nějak dražší, tak věř, že můj systém je nekonečně rychlejší.
Na toto ti odpovím pomocí...
Vallun píše:Hlavně proč tohle řešit nějak komplikovaně?Věřme trochu PJům, dejme jim rady, ale vzorečky?
Přesně tak. Raději bych dal PJům nějaké rady, než nějakou Argovu tabulku...

Nebo se dá taky zkušenost počítat pomocí: "Přišels na sezení, dostaneš 1 bod zkušenosti; pobavils ostatní dobrou scénou, dostaneš 1 bod zkušenosti; vyřešils nějaké problémy týkající se agendy tvojí postavy, dostaneš 2 body zkušenosti. S takovouhle to vypadá, že příště polevlíš :)"

Což mi přijde jako přístup, který používá drtivá většina moderních RPG her. Když se nad tím zamyslím, tak hru, ve které se podrobně počítá zkušenost za zabité/přemožené nepřátele, si vlastně od DrDu ani nevybavuju...
Argonantus píše:Ano, ukecat draka je většinou přece jen snažší, než ho zmlátit.
!!!

Vážně? A čím a jak bys ukecal stvoření, které je stovky (ne-li tisíce) let staré? Co bys mu řekl? Co bys mu nabídl? Jak bys ho oblafl? Vždyť ten drak musí mít za svůj život tolik životních zkušeností, že si na něj nikdo ani s charismou 21/+5 přece nemůže přijít...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 29101
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 19:26

DrD next 0.2 – II. Vývoj Povolání
a) Za každou Událost přidělí Pán jeskyně body Zkušeností.
Událostí může být setkání s jinými postavami nebo nestvůrami, a případné Vyjednávání nebo Souboj, Zkouška, kterou postavy úspěšně projdou. Dále může – a měl by! – ocenit dobré nápady ve prospěch družiny i ve prospěch rozvoje příběhu, nebo i zdařilé odehrání role v určité situaci.

Tabulka zkušeností:tabulka, jo?:)
Jak udělovat zkušenosti:
B x (životaschopnost v obtížnost) = počet zk.
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky odpovídající úrovni postavy: B = 1
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad tabulkové schopnosti družinky: B = 2
Vyřešení konfliktu nebo překonání překážky nad schopnosti družinky: B = 3
Vyřešení konfliktu bez použití násilí jako první: B+1
Vyřešení konfliktu v souladu se světonázorem družinky: B+1

b) Při dosažení určitého množství zkušeností je možné přejít na novou Úroveň.
Tabulka celkového množství zkušeností, potřebné pro úroveň:
1 100
2 300
3 600
4 1000
5 1500
6 2100
7 2800
8 3600
9 4500
10 5500
11 6600
12 7800
13 9100
14 10500
15 12000
16 13600
17 15300
18 17100
19 19000
20 21000
21 23100
22 25300
23 27600
24 30000
25 32500
26 35100
27 37800
28 40600
29 43500
30 46500
31 49600
32 52800
33 56100
34 59500
35 63000
36 66600 :D



c) Tvoje schopnosti v tvém Povolání příslušným způsobem vzrostou. Kdy? tahle věta je dost vatová
Tvoje schopnosti a dvoednsoti rostou spolu s Tvou úrovní.
Každá Postava začne na první úrovni se třemi body, které můžeš rozdělit do schopností podle svého povolání nebo do dovedností přístupných všem. Pokud to odpovídá životnímu příběhu postavy, může si vzít jednu nevyhrazenou schopnost i z jiného povolání. K jedné schopnosti nebo dovednosti můžeš přidělit i dva body, ale ne víc. Vybrané schopnosti a dovednosti si poznamenej do svého osobního deníku.
Při přestupu na každou další úroveň dostaneš další jeden bod dovednosti, který můžeš přidělit stejným způsobem, ale pozor dovednost či schopnost můžeš zlepšovat pouze každou druhou úroveň. Maximální možná hodnota schopnosti nebo dovednosti je 7, není-li u některých dovedností uvedena nižší hodnota, pak platí ona (nižší) hodnota. Schopnost cizího povolání můžeš však zlepšit pouze jednou za osm úrovní.
Na úrovni 6. se Povolání specializuje na vybraný Obor Povolání, kde každý Obor přináší další Schopnosti.
Postava si může vzít na desáté úrovni jednu schopnost ze druhého oboru svého povolání, tu však lze zlepšit jen jednou za 4 úrovně.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 29101
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Vallun » 3. 3. 2016, 19:36

1) Hraničář je v této verzi Char, nikoli Odl, protože ovládá, telepatuje a podobně. Jinak by neměl čím.
Aha, tohle alespoň trochu dává smysl, ale ne...obratnsot je vhodnější.
To, že je postava na 10. levelu těžší zabít, než 10 kusů 1. levelu, to jsme tak nějak nechtěli slyšet. Tvrdíme, že encounter je encounter.
To tvrdí DnD, tady jsme v poctivém DrD! Víme že tahle zjednodušení jsou jen orientační...
Pokud by se podařilo nadojit víc Schopností, co za něco stojí, pak by je šlo startovat ještě rychleji, po 4 úrovních, což by bylo skvělé (pak bychom ovšem potřebovali minimálně 9 solidních Schopností ke každému povolání, tedy 45, což zatím nemáme.
Schopností je hafo...to problém není
řítíme se od Vallunova oblíbeného složitějšího soubojáku.
Myslíš DO, že?:) já to říkal...;)
I když jsem mu sebral Střelbu (která fakt nedává smysl).
Střelba u povolání, které vychází mj. z lovce nedává smysl? Tohle vidíme sakra jinak...
6) Hodně bezradný jsem starn Sicca. Každá rozumná Schopnost vítána.
Sicco je ultramocná postava...ovládá informace...a o tom to je! Manipulace, mystifikace, opinion making ježiši...
Nebo se dá taky zkušenost počítat pomocí: "Přišels na sezení, dostaneš 1 bod zkušenosti; pobavils ostatní dobrou scénou, dostaneš 1 bod zkušenosti; vyřešils nějaké problémy týkající se agendy tvojí postavy, dostaneš 2 body zkušenosti. S takovouhle to vypadá, že příště polevlíš :)"
moc indie...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 17114
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Dovednosti

Příspěvek od Argonantus » 3. 3. 2016, 19:44

Vallune, v počtu zkušeností jsi ubral další nulu, takže je nutné i tu řadu zmenšit desetkrát.
Z lásky k Yorkovi jsem původní čísla zmenšil, ale další zmenšení bude dělat neintuitivní zlomky a poloviny, jak už správně někdo naznačil.
Navíc ti, co to hráli podle starých pravidel, nutně zabloudí.
Moc jsem váhal, jestli nenechat původní stovkové počítání (je to jen fetiš s velkými čísly, o víc nejde).

Navíc jsi ubral události, pokud počítáš všechny potvory jako jedinou událost dohromady, čímž ti zkušeností zase drasticky ubude.
Naprosto si netroufám odhadnout nějaká čísla, kolik je třeba na level.
"Nad zkušeností družiny" - takže rovnocení soupeři se jako vůbec nepočítají?

Jak vzrostou schopnosti, o tom bude hodně stran pravidel, zatím se snažím dát ty schopnosti dohromady.
Reakcí na Strom je zatím přesně 0.

teda krom tohohle:
Každá Postava začne na první úrovni se třemi body, které můžeš rozdělit do schopností podle svého povolání nebo do dovedností přístupných všem.
Proč to dělat jednoduše, když můžeš složitě.
Pokud odpálím hned tři linky na první úrovni, vznikne opět otázka, co vlastně bude na těch dalších levelech.
Máme problém, že je toho málo, netřeba nám moc marnotratně rozdávat.
Vážně jsem zvažoval 1 schopnost na 1. levelu.

Pokud máš někde "hafo" opravdu vážně míněných Schopností, pak sem s nimi. Já jsem velmi pečlově projel všechny tvé nápady u Válečníka, například.

Schopnost, co se má rozvíjet celý život, rozhodně není "Drtivost", bonus +1 na nějakém levelu nebo podobná zoufalost.
Je to něco jako Kouzla, Střelba, Přivolávání a tak něco (sakra, Přivolávání jsem zapomněl).

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti