[Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid
Moderátor: Bouchi
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
jako rozsah čeho, když spolu nemají prakticky nic společného (jak konstatují už i PPZ?)Theurg a Pyrofor mohou de facto obsáhnout celý rozsah.
Theurg jsou nejméně dva, možná tři specialisti v sobě - výrobce golemů, věštec za sfér a summoner démonů do zbraní.
Při čemž Theurg je vskutečnosti jen to poslední, a není ani trochu alchymista, ani v jedné specializaci.
Nevím, co pokrývá Pyrofor, ale nejspíš něco úplně jiného - bojově využitelnou část alchymisty.
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Theurg v DrDo je takový rozšířený populární image Edwarda Kellyho, zmotanina středověkých učenců-kouzelník-astrologů-okultistů-alchymistů-hermetiků...
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Myslíš zřejmě Edwarda Kelleyho z filmu Císařův pekař.
Ten skutečný se za alchymistu alespoň vydával, pročež nedělal do theurgie vůbec.
Výroba Kamene a přivolávání démonů jsou prostě v principu úplně jiné činnosti, které spolu nemají vůbec nic společného.
Důvody, proč se to v DrD zmotalo dohromady jsou zřejmě dány tím, že Martin Klíma v kritické době drtil stejné knihy jako já, a zřejmě ho jako matfyzáka víc dostala ta theurgie (a kabala, stran těch hebrejských názvů sfér).
Budování povolání považuji v tomto stádiu za silně předčasné, když není jasno v atributech a základech, ale rozhodně doporučuji spíš přemýšlet nad původním Alchymistou, postavě poněkud nepřehledné a nevyvážené, i když zajisté zábavné a překvapivě mocné.
Ten skutečný se za alchymistu alespoň vydával, pročež nedělal do theurgie vůbec.
Výroba Kamene a přivolávání démonů jsou prostě v principu úplně jiné činnosti, které spolu nemají vůbec nic společného.
Důvody, proč se to v DrD zmotalo dohromady jsou zřejmě dány tím, že Martin Klíma v kritické době drtil stejné knihy jako já, a zřejmě ho jako matfyzáka víc dostala ta theurgie (a kabala, stran těch hebrejských názvů sfér).
Budování povolání považuji v tomto stádiu za silně předčasné, když není jasno v atributech a základech, ale rozhodně doporučuji spíš přemýšlet nad původním Alchymistou, postavě poněkud nepřehledné a nevyvážené, i když zajisté zábavné a překvapivě mocné.
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Většina hráčů DrD o alchymii, kabale, kameni mudrců a démonech astrálu ví asi tolik, jako já. To jest skoro nic. Proto je pro ně Theurg prázdné pojmenování něčeho tajemného. Je jim to jedno. Je to jen více méně snaha o atmosferický název a s realitou historie to nemusí mít nic společného. Kromě pár zasvěcených je to zbytku lidí šumák. Jen o málo lidí víc přemýšlí nad tím, že Pyrofor je ohňonoš. U druida bychom taky nejspíš došli k tomu, že náplň toho povolání keltského druida úplně nevystihuje (nebo jo? Taky o tom mnoho nevím, abych se přiznal )Argonantus píše:Myslíš zřejmě Edwarda Kelleyho z filmu Císařův pekař.
Ten skutečný se za alchymistu alespoň vydával, pročež nedělal do theurgie vůbec.
Výroba Kamene a přivolávání démonů jsou prostě v principu úplně jiné činnosti, které spolu nemají vůbec nic společného.
Důvody, proč se to v DrD zmotalo dohromady jsou zřejmě dány tím, že Martin Klíma v kritické době drtil stejné knihy jako já, a zřejmě ho jako matfyzáka víc dostala ta theurgie (a kabala, stran těch hebrejských názvů sfér).
Budování povolání považuji v tomto stádiu za silně předčasné, když není jasno v atributech a základech, ale rozhodně doporučuji spíš přemýšlet nad původním Alchymistou, postavě poněkud nepřehledné a nevyvážené, i když zajisté zábavné a překvapivě mocné.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Teď mě napadlo. DrD mělo problém s tím, že některé povolání byly zcela zjevně imobilní. Sicco s jeho sítí, Druid se svým hvozdem a obě alchymistické odnože. Nejlépe prosperovaly, když mohly zůstat na místě a hrát si na vlastním písečku. Ale... to válečník se svým vůdcovstvím a panováním a kouzelník s... co kouzelníci dělají (vyvolávání hord nemrtvých, třeba) taky, ne?
Místo omezení jejich schopností na hvozd atp. by bylo zajímavé udělat je plně mobilní a dát jim dostatek schopností mimo jejich "prostor". Naopak využít to, že se můžou navázat na jedno prostředí (a získat víc "moci" ) jako způsob jak vytvořit z povolání/hrdiny mocné NPC. Sicco usazený jako pavouk ve své síti nebo Druid uhnízděný ve hvozdě či Alchymista obklopený svými golemy má mnohem větší powerlevel či jakýsi stupeň nebezpečnosti než jejich varianty bez golemů, sítí a velkých zlých stromů.
Místo omezení jejich schopností na hvozd atp. by bylo zajímavé udělat je plně mobilní a dát jim dostatek schopností mimo jejich "prostor". Naopak využít to, že se můžou navázat na jedno prostředí (a získat víc "moci" ) jako způsob jak vytvořit z povolání/hrdiny mocné NPC. Sicco usazený jako pavouk ve své síti nebo Druid uhnízděný ve hvozdě či Alchymista obklopený svými golemy má mnohem větší powerlevel či jakýsi stupeň nebezpečnosti než jejich varianty bez golemů, sítí a velkých zlých stromů.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Takže Ty chceš aby přestali být fixovaní (na to je už mnoho let shoda), ale nakonec jim chceš dát velké bonusy, když se zafixují. To je ale vlastně stávající stav. Druid má více magů než Chodec, takže může dobře kouzlit i mimo Hvozd, ale v něm je o dost lepší...Colombo píše:Teď mě napadlo. DrD mělo problém s tím, že některé povolání byly zcela zjevně imobilní. Sicco s jeho sítí, Druid se svým hvozdem a obě alchymistické odnože. Nejlépe prosperovaly, když mohly zůstat na místě a hrát si na vlastním písečku. Ale... to válečník se svým vůdcovstvím a panováním a kouzelník s... co kouzelníci dělají (vyvolávání hord nemrtvých, třeba) taky, ne?
Místo omezení jejich schopností na hvozd atp. by bylo zajímavé udělat je plně mobilní a dát jim dostatek schopností mimo jejich "prostor". Naopak využít to, že se můžou navázat na jedno prostředí (a získat víc "moci" ) jako způsob jak vytvořit z povolání/hrdiny mocné NPC. Sicco usazený jako pavouk ve své síti nebo Druid uhnízděný ve hvozdě či Alchymista obklopený svými golemy má mnohem větší powerlevel či jakýsi stupeň nebezpečnosti než jejich varianty bez golemů, sítí a velkých zlých stromů.
edit: U toho Druida to ještě jde, dáš mu pravidla na napojení na les, louku, řeku. Ale Theurg nebo Sicco, to je problém.
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
eerieBaatezu: Jak moc velká svatokrádež by bylo tato povolání prostě vyhodit?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Nemůže prostě Svaté krávě uříznout nohu - ani když má těch nohou nějak podezřele víc, než by kráva měla mít...
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Cor: Pokud nejdou vyhodit, ani napravit, tak bych je nechal v současné podobě s tím, že bych jim věnoval nutné minimum vývojářského času a uvedl bych je s upozorněním, že jsou primárně pro NPC, v případě zájmu o hraní konzultujte se svým PJ.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
velmi vzácně s Fritzsem souhlasím.
Důvodem zachování těch dvou větví, co se falt moc nepovedly (druid a sicco) je právě kompatibilita - pokud už je někdo hraje a che je hrát i nadále, nevidím důvod mu to zakazovat.
Jen bych máznul nějaké použitelnější alternativy vedle, pro ty, co mají taky pocit, že se to až tak nepovedlo.
Důvodem zachování těch dvou větví, co se falt moc nepovedly (druid a sicco) je právě kompatibilita - pokud už je někdo hraje a che je hrát i nadále, nevidím důvod mu to zakazovat.
Jen bych máznul nějaké použitelnější alternativy vedle, pro ty, co mají taky pocit, že se to až tak nepovedlo.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Fritzs: Podle mě jdou obě povolání opravit. Na rozdíl od DrDo samotného, mám ten dojem.
Druid úplně v poho, prostě by nebyl tak vázanej na Hvozd. Sicco je oříšek, je spíš do vyloženě městských dobrodružství, Lupič je takovej ten akční maník, takže co dát Siccovi mimo město, to je na brainstorming. A případně Theurg, to by se asi změnily sféry, aby nemohl všechno zjistit, jinak akční je v poho, může si zaklít démony a přes ně kouzlit, což možná zbytečně dubluje kouzelníka, čili by se mu vymyslela nějaká nová mechanika nebo nějaké nové akční schopnosti, nějaké sférické cosi.
Druid úplně v poho, prostě by nebyl tak vázanej na Hvozd. Sicco je oříšek, je spíš do vyloženě městských dobrodružství, Lupič je takovej ten akční maník, takže co dát Siccovi mimo město, to je na brainstorming. A případně Theurg, to by se asi změnily sféry, aby nemohl všechno zjistit, jinak akční je v poho, může si zaklít démony a přes ně kouzlit, což možná zbytečně dubluje kouzelníka, čili by se mu vymyslela nějaká nová mechanika nebo nějaké nové akční schopnosti, nějaké sférické cosi.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Druidy použitelné leckdes jinde zpracovali v Asterionu a bylo to jedno z nejlepších řešení, na čemž se shodovala řada hráčů. Takový fígl jako městský druid je super věc. Není třeba vymýšlet kolo, když někdo jiný sestrojil diferenciál.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid
Já si myslím, že sicco, druid i alchymisti se zachránit dají, akorát budou vyžadovat víc řezání, víc iniciativy a trochu víc vlastního obsahu, než ostatní.
Ježto jsou to věci, na které si hráči DrDo stěžují už odnepaměti, setrvale a konzistentně, vůbec se v tomhle ohledu nebojím Stračenu podojit.
(zatímco reakce "Hej, oni zrušili atributy, dmnti." nebo "Hej ono se neháže k6+ v boji, wtf." se celkem bojím, reakce "Hej, oni předělali theurga, sicca a druida a jsou teď hratelnější, to je hnus." se moc nebojím. A ostatně, pokud se zbytek povede dobře, nic nebrání iniciativní skupince hrát tyhle tři jako vždycky.)
Ježto jsou to věci, na které si hráči DrDo stěžují už odnepaměti, setrvale a konzistentně, vůbec se v tomhle ohledu nebojím Stračenu podojit.
(zatímco reakce "Hej, oni zrušili atributy, dmnti." nebo "Hej ono se neháže k6+ v boji, wtf." se celkem bojím, reakce "Hej, oni předělali theurga, sicca a druida a jsou teď hratelnější, to je hnus." se moc nebojím. A ostatně, pokud se zbytek povede dobře, nic nebrání iniciativní skupince hrát tyhle tři jako vždycky.)
Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid
Teď jsem otevřel pravidla po strašně moc letech a strašně příjemně mě překvapil alchymista. Pokud dodržuje PJ doporučení co se týče vybavení, tak pro něj není problém mít poměrně brzo kožené brnění, lehkou kuši a okovanou hůl, což mu zajistí palebnou sílu a pokud je to člověk, kůdůk nebo elf, tak není úplně ztracený ani v boji na blízko (nižší ÚČ vlivem síly vyrovná vyšší OČ vlivem obratnosti). Navíc už od cca 2. úrovně může reálně se sebou tahat lektvar rychlost do těžších bojů. Navíc výroba předmětů jde celkem svižně (ohnivá hlína za osm kol = 80 s), lektvary jsou hotové kolem půl hodiny (3 směny) a až trvalé předměty se vyrábí dny až týdny doma.
A pokud jde o magenergii a suroviny, tak pokud není hráčská postava se svým mistrem jedinými alchymisty na světě, tak se přece obojí najde někde mezi poklady (rozuměj veškerá veteš sesbíraná během dobrodružství). Prostě když mám hráče trpaslíka válečníka, tak mu dám do pokladu válečnou sekyru, aby nemusel používat obyčejnou, co sebral doma ze špalku. Prostě finálního bosse vybavím válečnou sekerou a ne krátkým mečem..
Ad obvyklé modelové příklady - družinu přepadnou loupežníci, okradou je a někam odvlečou. Alchymista, jak jsem psal v prvním odstavci nemusí mít úplně špatné bojové charakteristiky. Za další vyrobit ohnivou hlínu nemusí nutně být nějak složité suroviny za 20 zl v tomhle případě budou reprezentovat ledek (seškrábne v jeskyni ze zdi), dřevěné uhlí/ piliny (to běžně najde) a síru (v nějaké lékárničce). Prostě PJ nemůže hrát proti hráčům, ale s hráči a jít jim naproti.
Za další theurg - v Asterionu je popsána tvorba golemů a nemrtvích (technicky vzato to samé) - sebral bych mu posli živlů a nechal tvorbu předmětů (a spoustu nových démonů, respektive jiný systém - rytí run...), tvorbu života (golemové, nemrtví) a věštění a odhalování tajemství (astrální sféry - možná nějaké jednodušší obecnější pravidlo než vrstvy astrálu - něco jako duchovní pouť, vyvolávání duchů). Vytvoří to sice nebojovou postavu, ale mohl by pro postavy hledat magické předměty v ruinách apod.
A naposledy druid. Ve stavu jak je napsaný, je špatně hratelný mimo les. Zkusil bych se zamyslet na pojetí odvětví hraničáře jako nějakého zvěromága (asterionský šaman). Naopak je dobrá myšlenka druida z DrD II jako opak čaroděje - čaroděj má oheň a vzduch, druid zemi a vodu (+ rostliny). Ke kouzlům ještě přidat elementály a bhunty a je z toho takovej water/earthnender
A pokud jde o magenergii a suroviny, tak pokud není hráčská postava se svým mistrem jedinými alchymisty na světě, tak se přece obojí najde někde mezi poklady (rozuměj veškerá veteš sesbíraná během dobrodružství). Prostě když mám hráče trpaslíka válečníka, tak mu dám do pokladu válečnou sekyru, aby nemusel používat obyčejnou, co sebral doma ze špalku. Prostě finálního bosse vybavím válečnou sekerou a ne krátkým mečem..
Ad obvyklé modelové příklady - družinu přepadnou loupežníci, okradou je a někam odvlečou. Alchymista, jak jsem psal v prvním odstavci nemusí mít úplně špatné bojové charakteristiky. Za další vyrobit ohnivou hlínu nemusí nutně být nějak složité suroviny za 20 zl v tomhle případě budou reprezentovat ledek (seškrábne v jeskyni ze zdi), dřevěné uhlí/ piliny (to běžně najde) a síru (v nějaké lékárničce). Prostě PJ nemůže hrát proti hráčům, ale s hráči a jít jim naproti.
Za další theurg - v Asterionu je popsána tvorba golemů a nemrtvích (technicky vzato to samé) - sebral bych mu posli živlů a nechal tvorbu předmětů (a spoustu nových démonů, respektive jiný systém - rytí run...), tvorbu života (golemové, nemrtví) a věštění a odhalování tajemství (astrální sféry - možná nějaké jednodušší obecnější pravidlo než vrstvy astrálu - něco jako duchovní pouť, vyvolávání duchů). Vytvoří to sice nebojovou postavu, ale mohl by pro postavy hledat magické předměty v ruinách apod.
A naposledy druid. Ve stavu jak je napsaný, je špatně hratelný mimo les. Zkusil bych se zamyslet na pojetí odvětví hraničáře jako nějakého zvěromága (asterionský šaman). Naopak je dobrá myšlenka druida z DrD II jako opak čaroděje - čaroděj má oheň a vzduch, druid zemi a vodu (+ rostliny). Ke kouzlům ještě přidat elementály a bhunty a je z toho takovej water/earthnender
Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid
Tyjo, chtěl bych hrát v tvém sestupu. Otázkou je, jestli tvůj setup je nějakým mediánem her, nebo je na Gaussově křivce vlevo či vpravo. Mám totiž úplně jiný pocit z alchymisty
K dračáku (a těmhle hrám obecně) jsem přišel před necelým rokem, alchymista mě papírově uchvátil a tak ho skoro rok hraju v naší kampani (hrajeme jednou týdně). Po měsíci až dvou jsem našel svého mistra, dostal možnost mít truhličku a magy. Za další 3 měsíce hraní jsem měl konečně dost surovin na tvorbu něčeho. Udělal jsem 2 lektvary síly, jeden rychlosti a 7 ohnivých hlín. Za další 4 měsíce jsem měl možnost zase něco tvořit a udělal si věci asi za 150-200 nastřádaných mágů. Nutno podotknout, že ty věci vždycky padly na následující bossfight, takže můj pocit z 1.6 alchymisty je 10 měsíců hraní, 9 měsíců "střílím z luku", 4 týdny "mám hračku, kterou využiju"!
U nás se suroviny dají maximálně vytáhnout z příšery, kterou zabiju, šance na nalezení magů je v zásadě nulová (jsme na 4. levelu)
K dračáku (a těmhle hrám obecně) jsem přišel před necelým rokem, alchymista mě papírově uchvátil a tak ho skoro rok hraju v naší kampani (hrajeme jednou týdně). Po měsíci až dvou jsem našel svého mistra, dostal možnost mít truhličku a magy. Za další 3 měsíce hraní jsem měl konečně dost surovin na tvorbu něčeho. Udělal jsem 2 lektvary síly, jeden rychlosti a 7 ohnivých hlín. Za další 4 měsíce jsem měl možnost zase něco tvořit a udělal si věci asi za 150-200 nastřádaných mágů. Nutno podotknout, že ty věci vždycky padly na následující bossfight, takže můj pocit z 1.6 alchymisty je 10 měsíců hraní, 9 měsíců "střílím z luku", 4 týdny "mám hračku, kterou využiju"!
U nás se suroviny dají maximálně vytáhnout z příšery, kterou zabiju, šance na nalezení magů je v zásadě nulová (jsme na 4. levelu)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti