[Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Killman
Příspěvky: 61
Registrován: 12. 3. 2009, 13:16
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Killman »

Lyncz píše: 22. 7. 2020, 17:42 U nás se suroviny dají maximálně vytáhnout z příšery, kterou zabiju, šance na nalezení magů je v zásadě nulová (jsme na 4. levelu)
To je holt otázka nastavení světa/settingu, případně jako to PJ chce vést.
U mě si alchymista surky a magy může běžně koupit v magicshopu, naopak pokud chce něco vydělat, tak při cestách po kraji a na questu může leccos najít. Mám rád když si alchymista může vyhrát a nebojí se používat schopnosti, které má.
Hyosger

Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Hyosger »

K dračáku (a těmhle hrám obecně) jsem přišel před necelým rokem, alchymista mě papírově uchvátil a tak ho skoro rok hraju v naší kampani (hrajeme jednou týdně). Po měsíci až dvou jsem našel svého mistra, dostal možnost mít truhličku a magy. Za další 3 měsíce hraní jsem měl konečně dost surovin na tvorbu něčeho...
Nechci nikomu hanit jeho způsob hry. Každý Pán jeskyně má svoji představu o hře a o svém světě, ale tohle mi připadá přinejmenším přehnané. Hráči si vybírají povolání postav, proto aby je hráli. Hrát dva měsíce (odhadem tedy cca 3-4 dobrodružství) alchymistu bez zdrojů je dost kruté. Asi jako válečníka s leprou, který má postih -3 k OČ a ÚČ nebo zloděje s neštovicema s -4 k charismí (jako střední rod 8) ). V pravidlech je uvedeno, že je alchymista vybaven truhlou a na každé úrovni nafasuje nějakou magenergii (samozřejmě všechno je věc dohody). Ostatní postavy by na tom měly být stejně z hlediska možnosti hrát své povolání. Ta hra je přece jen nějakým způsobem vyvážená, tak je hloupé to narušovat.
Znovu píšu "PJ hraje s hráči, nikoliv proti nim". Zároveň ale hráči spoluutvářejí svět s PJ. Tvoří postavy s psychickými vlastnostmi a motivacemi, na které lze navěsit dobrodružství. A za dobrou hru má přijít odměna, ideálně aspoň trochu související s rozvojem postavy. Pokud chci přijít a hrát, tak si vezmu počítač. Stolní rpg chtějí trochu fantazie ode všech zúčastněných.
Obecně lze je v pravidlech psáno, že dobrodružství by na prvních pěti úrovních měla být epizodní a přibližně po jednom dobře (!!! - pořádně zahrané postavy, inteligentní řešení problémů, používání schopností, ideálně alternativní řešení konfliktů, tedy v mezí možností) odehraném dobrodružství by postavy měly postupovat na další level. Postupně se tedy dobrodružství prodlužují. Délka dobrodružství je také stanovena poměrem počet dní= alchymistova magenergie/ kouzelníkova magenergie (respektive naopak - alchymista ji má na celé dobrodružství a kouzelní dostává každý den svoji dávku). Dobrodružství na první úrovni by mělo mít cca jeden den akce, na druhé 1-2, na třetí 2-3, na čtvrté cca 4 atd. Víceméně je to popsané takhle v kapitole o tom, jak přidělovat alchymistovi magenergii po 9. úrovni, když nemá pevný strop (PPP Příručka PJ). Nějaké zdroje magenergie jsou popsané v příručkách pro PJ, další asi stránka nebo dvě jsou v aplikacích pro Asterion (Čas temna, Falešná apokalypsa) - jsou zdarma na stránkách Asterionu, aspoň pro inspiraci.
Trochu problematické mohou být suroviny, ale jako PJ bych vycházel z následujícího - alchymista by měl mít možnost vyrobit tolik ohnivých hlín, kolik kouzelník zelených blesků (jenom takové vodítku převedené na brutální ničivou sílu). Představit si to opravdu můžeš jako kde co (přiměřeně chemického), ale asi to není potřeba blíže specifikovat, pokud suroviny nehledáš nouzově někde v přírodě.
Zdroje obojího se samozřejmě můžou různit - obojí by měl alchymista nějak fasovat při výcviku (zejména magenergii), nasbírat v přírodě (zejména na vyšší úrovni, na nižších spíš suroviny) nebo koupit (suroviny jsou vyloženě v ceně za kolik je koupíš v průměrném "magic shopu" nebo u nějaké báby kořenářky, 1 mag stojí cca 10-20 zl). Kupování by mělo být spíš záležitostí surovin. Magenergii nemusíš fasovat automaticky, klidně to může být, že z dobrodružství přineseš trolí játra, z kterých dostaneš půlku magenergie a půlku si nechá mistr (za destilaci)... Obojí může být součástí pokladu - suroviny i bez přítomnosti alchymisty jako nějaké "lékárničky" nebo u hraničáře či kouzelníka, magenergie v surové formě (asi dostaneš méně než kolik je obsaženo) nebo ve vydestilované formě od jiného alchymisty.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti