[Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 380
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

[Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Korhul » 5. 2. 2016, 17:01

No takže já si včera sedl k příručkám a vypsal si různé věci a přemýšlel jak vylepšit alchymistu a jeho pokročilá povolání a druida. Snažil jsem se být konzervativní a moc toho nepřidávat a rozhodně nic neubírat. Neřeším zatím skoro vůbec mechaniky a je to jen něco, co mě tak napadlo bez nějaké hlubší analýzy. Taky jsem se nezabýval zatím expertními schopnostmi (artefakty, talismany, bhutové, torpéda atd.) Je to výkop, možná slepá ulice, uvidíme.

Vzhledem k tomu, že nadšení rychle vyprchá, udělal jsem to teď, dokud jsem v laufu ;-)
Přílohy
alchymista_theurg_pyrofor_druid.pdf
(55.33 KiB) Staženo 61 x
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 2. 2016, 17:09

Nad Alchymistou jsem dost dumal. Jak udělat a vybalancovat přidělování magů a tak, až na to přijde řada, tak se to tu pořeší. Zatím nechci řešit víc věcí dohromady, ale ostatní třeba jo...

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Vallun » 5. 2. 2016, 17:22

v běhu:

Truhla - to byl pro nás vždy jen pracovní pojem, ona má smysl, přeci jen tam taháš sklo, ale pokud by chtěl tornu, či soudek, jezdecké brašny nebo dokonce dvojkolák i s oslíkem, není problém:)
Pokud jí chceš přidat něco dalšího zajímavého, navrhni co:)

Trvanlivost - neřešit pravidly:) dokud je démon používán, tak se používáním živí a je v pohodě:)

Základ předmětů, ale dostupnost vůbec - zdůraznil bych,že je to třeba řešit tehdy, pokud to má smysl...družina putující divočinou by měla říct, že si šetří měch vína na tyhle účely...pokud ale ejde na koních, tak fakt nehodlám řešit, jak veme koňskou moč:) Pokud má být ale základem předmětu pramen světlých vlasů panenské princezny, tak to se samozřejmě řešit musí, včetně ověření panenství! :D

Výroba - předem automatický úspěch, v terénu ověřit hodem - jak moc neuspěje, tolik surovin ztratí:)

alkáč v boji je docela slušný tank (my říkáme špalek), takže u něj extra posilovat bojový projev netřeba...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Argonantus » 5. 2. 2016, 19:40

Mám zase dát odkaz na debatu asi o pět pozic vedle, nebo je to zbytečné?

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 380
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Korhul » 6. 2. 2016, 01:43

Je to zbytečné.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2158
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Fafrin » 6. 2. 2016, 12:32

Rychlé poznámky:

Vidění magenergie navázat na mechaniku postřehu, kdy alchymista má schopnost vidět magenergii, která v základu je jeho stupeň Int k níž se přičítá například dvojnásobek úrovně.
Nápadnost magenerie pak určit jednoduchým vzorcem, např množství/10. Zvážit jestli v tomto rozlišovat aktivní a pasivní.
podrobnější řešení ve starých mechanikách viz: http://www.dracidoupe.cz/index.php?rub= ... recist=ano

Při výrobě doma dát automatický úspěch.

Ze zlatého srpu prosímvás nedělejte výkonnou zbraň.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13550
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Pieta » 6. 2. 2016, 17:13

Podle mě je u alchymisty a spol. hlavně ten problém, že nejsou moc stavění jako dobrodruhové, ale spíš jako řemeslníci. Kupu věcí nemůžou dělat, pokud jsou na výpravě, jejich výrobky často nejlépe využije někdo jiný, jejich aktivity často trvají výrazně dýl, než schopnosti jiných povolání, i ta truhla je asi nejméně mobilní povinné vybavení, co kdo má...

Hodně by jim slušelo udělat z nich praktičtější dobrodruhy. Aneb jak píše Korhul:
Chtělo by to vybavit alchymistu v PPZ nějakými dalšími vychytávkami použitelnými v akci nad rámec běžných lektvarů v PPZ – oslepující prášky, omračující plyny, práskací kuličky, co vystraší protivníky...
(...)
Jednoduché věci by měl být alchymista schopen vyrobit zfleku a rychle z polotovarů.
To je podle mě moc dobrý směr.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor » 6. 2. 2016, 17:55

Když tak koumám nad tím zlepšováním DrD obecně, občas mě napadne i něco k alchymistovi...
...určitě bych byl pro zjednudšení výroby některých věcí a možnosti přípravy během dobrodružství
...líbí se mi i jednodušší výrobky, na které je potřeba jen základní věc z okolí (voda, zemina...), troška vzácnějších přísad z alchymistické torny a špetka magenergie - a šup, je z toho třeba ohnivá hlína

Pyrofora bych viděl víc jako praktika, co umí lepčí lektvary, výbušniny a mechanická udělátka (opakovací kuše někdo?).
Tehurga jeko někoho, kdo pronikl do alchymicko-magické vědy a tak jsou jeho schopnosti víc mystické, trochu potunit práci s elementály apod., udělat z něho sumonera a "nepřímého kouzelníka".

Přemýšlel jsem o nové mechanice, něco jako "toxicita lektvarů" (inspirováno Zaklínačem). A sice, že pití lektvarů není úplně zábava pro každého a chce slušnou odolnost (nebo být alchymista), aby vám lektvar za cenu nějakého efektu neodrovnal třeba játra nebo ledviny...
Tím by se docílílo toho, že lektvary bude většinou používat sám alchymista (protože má vysokou odolnost a zvláštní schopnost s bonusem k tomu).

+ detekce magenerie i ve formě detekce mágů, magických bytostí, magických předmětů apod. je dobrá věc k potunění

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 380
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Korhul » 7. 2. 2016, 12:44

Cor píše:Když tak koumám nad tím zlepšováním DrD obecně, občas mě napadne i něco k alchymistovi...
...určitě bych byl pro zjednudšení výroby některých věcí a možnosti přípravy během dobrodružství
...líbí se mi i jednodušší výrobky, na které je potřeba jen základní věc z okolí (voda, zemina...), troška vzácnějších přísad z alchymistické torny a špetka magenergie - a šup, je z toho třeba ohnivá hlína

Pyrofora bych viděl víc jako praktika, co umí lepčí lektvary, výbušniny a mechanická udělátka (opakovací kuše někdo?).
Tehurga jeko někoho, kdo pronikl do alchymicko-magické vědy a tak jsou jeho schopnosti víc mystické, trochu potunit práci s elementály apod., udělat z něho sumonera a "nepřímého kouzelníka".

Přemýšlel jsem o nové mechanice, něco jako "toxicita lektvarů" (inspirováno Zaklínačem). A sice, že pití lektvarů není úplně zábava pro každého a chce slušnou odolnost (nebo být alchymista), aby vám lektvar za cenu nějakého efektu neodrovnal třeba játra nebo ledviny...
Tím by se docílílo toho, že lektvary bude většinou používat sám alchymista (protože má vysokou odolnost a zvláštní schopnost s bonusem k tomu).

+ detekce magenerie i ve formě detekce mágů, magických bytostí, magických předmětů apod. je dobrá věc k potunění
S tím theurgem jako summonerem to dává smysl. V tom dokumentu právě navrhuju, aby mohl démony z astrálu povolávat během akce, třeba na kratší dobu, při zachování možnosti trvalého povolání.

Toxicita lektvarů už přece v současných pravidlech tak trochu je. Léčivé lektvary jde pít jen jednou za čas, jinak škodí. Nevím, jestli je to směr, kterým jít, ale je to docela jednoduché řešení a kdyby se to na odolnost vůči jedom navázalo ještě nějak víc, možná by to smysl dávalo.

Navázání detekce magenergie na postřeh dává smysl.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2158
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Fafrin » 8. 2. 2016, 10:50

(Opakovací kuše je přesně ta věc, jejíž výroba bude trvat dlouho a lépe ji využije někdo jiný.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor » 8. 2. 2016, 12:13

Fafrin píše:(Opakovací kuše je přesně ta věc, jejíž výroba bude trvat dlouho a lépe ji využije někdo jiný.)
:think: Co jsem neřekl je, že bych pyroforovi potunil střelbu, když už tyhle věci vyrábí, tak ať je i používá. Obratnost vysokou má, tak by mohl dostat nějaké bonusy, útoky za kolo (s tímhle udělátkem) a tak.
(ono doteď vlastně chybí střelecké povolání, zloděj má sice vysokou obatnost a střelbu ze zálohy a válečník a hraničář na vyšších lvl víc útoků, ale zas nemají obratnost)

Výroba dlouho ano...ale zas by měla být "pro něj", speciální, multifunkční. Něco jako chodcův meč a theurgova hůl. Instrument zkázy! :-)=
(a vůbec, Pyrofor jako vynálezce alá Da Vinci? Některé vynálezy jsou i pro ostatní, ale jiné může bez rizika kaboom! použít jenon sám)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Vallun » 8. 2. 2016, 12:22

Cor - jo, to řešení mne napadlo, ale spojil jsem ho se svým strojetvůrcem... S magií by už to bylo až dost...ale je to možné...:)

Další cesta je runotepec/runokreslíř... Ten může snadno být dost proaktivní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 915
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor » 8. 2. 2016, 12:27

Runotentononc je zajímavý nápad na alternativní specializaci, ale Pyrofor je prostě mistr aplikované alchymie a k tomu šikula a mechanik (ale ne ve steampunkiovým smyslu, pokud vím ,tak v oDrD má hlavně pasti, obléhací stroje a podobné kraviny). Původní DrD není steampunkové a vyloženě "strojetvůrce" mi tam nesedí, pyrofor je spíš takový...středověký inženýr. :-)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od eerieBaatezu » 8. 2. 2016, 12:34

Cor píše:Původní DrD není steampunkové a vyloženě "strojetvůrce" mi tam nesedí, pyrofor je spíš takový...středověký inženýr. :-)
Mám podobný pocit.

Zrovna Alchymista nepotřebuje hafo specializací, Theurg a Pyrofor mohou de facto obsáhnout celý rozsah.
U Theurga jsou akorát potíž sféry, které znesnadňují PJovi jeho úkol v tom, že Theurg může zjišťovat až moc a až hodně drsných věcí. Tohle se mi zdá jako oříšek, vymyslet správně sféry.
Pyrofor je v poho, tomu se dají výbušné kuličky a lektvary a rachejtle a tak.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26855
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Vallun » 8. 2. 2016, 12:39

Za toho, kdo tvoří stroje se oznaxil sám Leonardo, alespoň dle seriálu o svých démonech:D

Strojetvůrce vůbec není steampunk (není tak zamýšlen, pokud jej tak vnímáš tak díky za varování) je to opravdu ten, kdo umí sestavit kuši, postavit vodní kolo nebo katapult, opravit a vylepšit vodní hamr, ulehčit práci strážím se spousťením padacího mostu, vymyslet kotevní rumpál.... Ale já to vůbec nechci prosazovat, mne přišel milý v multiklasu s hraničářem, protože mi přišlo dobré kovat hroty šípů podle vzoru žraločích zubů apod.

Právě ten theurg je hlavní potíž... Do her, kde jde o informace až v první řadě je na ...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host