[Novelizace DrD] Návrh anekty k novelizaci DrD

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

[Novelizace DrD] Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Vallun »

Jak by mělo vypadat DrD Klasik?

O respondentovi
Věk:
Pohlaví:
Vzdělání:
Místo výskytu: Tohle by asi šlo vypustit...
- Praha
- Brno
- jiné krajské město
- menší město
- venkov
- zahraničí
Navštěvuješ pravidelněji RPGf? Ano/ne
Jak dlouho hraješ stolní (pen and paper) RPG hry:
Hráls někdy DrD.old? ano/ne Jak dlouho:
Hráls někdy DrD Plus? ano/ne Jak dlouho:
Hráls někdy DrD 2? ano/ne Jak dlouho:
Jaké další systémy jsi hrál:
- FATE (všechny edice apod.)
- DnD (všechny edice apod.)
- Jiný D20 systém
- Shadowrun
- Hrstka
- Příběhy Impéria
- Střepy snů
- Dungeon World (Apocalypse W.)
- GURPS
- Jiný:

V RPG máš zkušenosti jako:
- hráč
- Pán jeskyně, Vypravěč, Průvodce, DM
- s tvorbou větších houserules
- s (spolu)prací na vývoji celých systémů



Novelizace DrD
Co a jak moc považujete za charakteristické pro DrD.old:
tady má být tabulka, tu to ale nepřekopíruje...
Atribut Nejméně Méně Středně Více Zásadní Nevím Chcete jej zachovat?
36 úrovní
Soubojový systém
Chodecký meč
kudůk
króll
Rozsah vlastností (21+5)
sicco
druid
theurg
Hody k%
Hraničářský pes
Rodové zbraně
Obrana zbraně
lektvary
Černý blesk
Ikonické bestie


Kostky
Jaké kostky jste ve hře reálně dlouhodobě používaly
K6
K10
K%
K20
Jiné DnD (k4, k8, k12)

Pokud by měla být zachována jen jedna kostka, preferuješ:
- k6
- k10
- k%
- k 20
- jinou:

Úrovně
V jakém rozsahu úrovní jste hráli nejvíce:

Na jakou úroveň se dostali postavy ve Vaší hře nejvýše:

V novelizovnaém DrD by mělo být úrovní:
- méně než 20
- 20
- 21- 35
- 36
- více než 36

Postup mezi úrovněmi by měl být:
- stále stejně náročný
- postupně obtížnější

Rasy
Jaké rasy jsi hrál:
- Hobit
- Kudůk
- Trpaslík
- Člověk
- Elf
- Barbar
- Króll

Jakou rasu jsi měl nejraději:
- Hobit
- Kudůk
- Trpaslík
- Člověk
- Elf
- Barbar
- Króll

Kterou rasu bys z pravidel vypustil:
- Hobit
- Kudůk
- Trpaslík
- Člověk
- Elf
- Barbar
- Króll

Kterou rasu bys do pravidel doplnil:
- Gnóm
- Půlelf
- Půlork
- jinou:

Povolání:
Zachovat specializace po 5. úrovni: ano/ne

Specializace posunout na jinou úroveň, jakou:

Vyskytoval se ve vaší družince
- sicco - vůbec, zřídka nepravidelně, často, vždy
- druid - vůbec, zřídka nepravidelně, často, vždy
- theurg - vůbec, zřídka nepravidelně, často, vždy

Povolání sicca doporučuješ
- zachovat jak je (vyjma dopadů změny mechanik)
- přepracovat, ale zachovat ideu. Co případně změnit:
- zcela nahradit jinou specializací zloděje, jakou:
- vypustit specializace

Povolání druida doporučuješ
- zachovat jak je (vyjma dopadů změny mechanik)
- přepracovat, ale zachovat ideu. Co případně změnit:
- zcela nahradit jinou specializací hraničáře, jakou:
- vypustit specializace

Povolání theurga doporučuješ
- zachovat jak je (vyjma dopadů změny mechanik)
- přepracovat, ale zachovat ideu. Co případně změnit:
- zcela nahradit jinou specializací alchymisty, jakou:
- vypustit specializace

Mělo by novelizované DrD obsahovat i nová povolání: ano/ne
- jaká:

Mělo by novelizované DrD přinést nové specializace: ano/ne
- jaké:

Využili byste (je pro vás zajímavá) postavu specializovanou na střelbu?

Využili byste (je pro vás zajímavá) postavu specializovanou na boj beze zbraně a zbroje?

Patří podle Vás do DrD světa povolání klerika?

Patří podle Vás do DrD světa povolání paladina?

Patří podle Vás do DrD světa povolání se schopností měnit se ve zvíře? Ano/ne

Vlastnosti
Jak často se ve vaší hře vyskytovaly hráčské postavy s
- dvěma a více postihy u vlastností:
- jedním postihem u vlastností
- s žádným postihem u vlastností
- s bonusem u každé vlastnosti
- s alespoň jednou vlastností 21+5

Jaký rozsah by měly nabývat vlastnosti (jejich bonusy a postihy)
- -5 až 5
- -3 až 3
- -1 až 5
- 0 až 5
- 1 až 5

Jakou formu záznamu vlastnosti preferuješ:
- se stupněm (např. 8-1 nebo 17+3)
- beze stupně (např. - 2 nebo +4)

Kterou vlastnost považuješ za nejsnáze vypustitelnou:
- Obratnost
- Síla
- Inteligence
- Charisma
- Odolnost

Kdyby se naopak měla nějaká vlastnost doplnit, čeho by se měla týkat:
- Hledání
- Síly vůle
- Rychlosti
- Moudrost


Soubojový systém
Jak často se ve vaší hře průměrně bojovalo:
- více než jeden boj za sezení
- jeden boj
- jednou za dvě až tři sezení
- méně často
- prakticky vůbec

Jak je pro Tebe boj důležitý:
- nezbytná součást hry
- vcelku důležitá součást hry
- středně důležitá
- méně důležitá
- obešel bych se bez něj

Používali jste rozšířený soubojový systém:
- pouze rozšířený
- převážně rozšířený
- půl na půl
- převážně základní
- pouze základní

Je to pořád nástřel, pracovní verze...budu rád za každé podnětné připomínky
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Insolitus »

Pěkný seznam otázek ... ale kam všude ho chceš pověsit?
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1189
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Cor »

Nejvíc se nabízí dracidoupe.cz, andor.cz a sharnout na fejsbůku

A jen takový postřeh: Políčka, kam by dotazovaní doplňovali vlastní text jsou hezký pro ty, kdo se s tím chtějí srát, ale zvlášť při vyšším počtu dotazovaných bude peklo je analyzovat a zpracovávat. Ale klidně je nech (jen ať nejsou povinná).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Vallun »

A jen takový postřeh: Políčka, kam by dotazovaní doplňovali vlastní text jsou hezký pro ty, kdo se s tím chtějí srát, ale zvlášť při vyšším počtu dotazovaných bude peklo je analyzovat a zpracovávat. Ale klidně je nech (jen ať nejsou povinná).
Houdlám je používat zejména tam, kde chci inspiraci, takže nepředpokládám nějakou hlubší analýzu, navíc je to jen návrh a tohle je relevantní připomínka... uvidíme, co z toho bude:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Tadeas »

ptas se tam nekde byvalich hracu DrD proc uz ho nehraji? pripadne co jim na nem nejvic vadilo? protoze ja jsem si nic takove nevsiml a pritom je to imho o dost zasadnejsi nez ne/existence kuduka.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Argonantus »

Tadeáš:
Pročti si debatu o recenzi DrD po letech, budeš tam mít nadávek na DrD plný vagón, tou recenzí počínaje.
Prakticky všichni, kdo na RPGF hrají něco jiného, než DrD, jsou bývalí hráči DrD.
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Tadeas »

Argonantus píše:Tadeáš:
Pročti si debatu o recenzi DrD po letech, budeš tam mít nadávek na DrD plný vagón, tou recenzí počínaje.
Prakticky všichni, kdo na RPGF hrají něco jiného, než DrD, jsou bývalí hráči DrD.
nas nezajima nazor teoretiku a forovych inteleguanu :) mas zajima vox populi! my potrebujeme vox populi! my musime mit vox populi :D

ostatne proc teda z fora nevytahnout i to co se komu na DrD libilo, nepodivat se na nejbeznejsi houserules na dracidoupe.cz, nezapichnout anketu s tim ze uz vime co by tam hraci chteli a ceho se nevzdaji? verim ze v nekterem z temat se urcite da najit i nejaka pochvalna recenze... :think:
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Vallun »

ostatne proc teda z fora nevytahnout i to co se komu na DrD libilo, nepodivat se na nejbeznejsi houserules na dracidoupe.cz, nezapichnout anketu s tim ze uz vime co by tam hraci chteli a ceho se nevzdaji? verim ze v nekterem z temat se urcite da najit i nejaka pochvalna recenze... :think:
To už jsme udělal a na anketě se pracuje, jak vidíš:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tadeas píše:nejbeznejsi houserules
To by chtělo.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Tadeas »

Vallun píše:To už jsme udělal a na anketě se pracuje, jak vidíš:)
to ja jen tak parafrazoval na to ze me Argo odkazuje na vlakno co je 6 let stare s tim ze "tam najdu odpovedi na to co se hracum na DrD nelibilo".

zbytek do PM.

edit: eerie se nakonec urcite prida k temne strane DrD :D
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Fafrin »

Dotazník na popularitu mechanik fakt dobrý systém nevytvoří.
Jako, že, jak to plánuješ vyhodnocovat?
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1189
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Cor »

Dotazník Svaté krávy

Profil dotazovaného:
Věk:
- volné pole

Pohlaví:
- muž
- žena
- nechci uvést
- nebinární

Byla pro vás pravidla DrD první RPG hrou?
- ano
- ne + nepovinný komentář (Uveďte jaká: )

Jak dlouho jste hráli DrD?
- více, než 15 let
- 10-15 let
- 5-10 let
- 1-5 let
Hrajete stále Drd?
- ano
- ne + nepovinný komentář (Proč? )

Ohodnoť od 1 do 5, jak moc by ti vadila v nové versi DrD změna.
1 = Změnu bych určitě uvítal/a.
2 = Změna by mi asi nevadila, zvykl/a bych si.
3 = Jsem na pochybách / nevím jak bych na to reagoval/a.
4 = Změnu si spíš nepřeju, ale když nebude výrazná, tak se s tím smířím.
5 = Změnu rozhodně odmítám, podle těkových pravidel bych nehrál.

Ke každé otázce lze dopsat komentář.

1) Absence hodnot základních vlastností, ponechání pouze bonusů/postihů. Tj. nikoliv 17/+3 ale jen +3.
2) Změna rozsahu vlastností. Tj. nikoliv 1/-5 minimum a 21/+5 maximum, ale např. maximum 23/+6.
3) Absence záporných čísel v hodnotě vlastností. Tj. nejnižší možná hodnota bonusů je 0, lze mít jen 0 a výš.
4) Úprava základních vlastností některých ras. Tj. například jiný (vyšší) rozsah pro inteligenci krolla.
5) Házení kostkami 2k6 namísto 1k10 v "hodu na past", v souboji zůstává 1k6+.
6) Házení kostkami 1k10 namísto 1k6 v souboji, v hodu "na past" zůstává 1k10.
7) Změny s cílem vyvážit povolání i za cenu oslabení některých. (theurg, mág, chodec...)
8) Rozsáhlejší předělávky u povolání, která se hůře uplatňují v typické cestující družince. (druid, sicco, theurg)
9) Změna celého konceptu astrálních sfér a démonů.
10) Změna úrovně, kdy dochází k vybírání specializací. (Např. už na 1. úrovni.)
11) Zrušení rozšířeného soubojového systému a převedení některých prvků do zjednodušeného.
12) Zrušení zjednodušeného soubojového systému, některé principy mít jako volitelná zjednodušení rozšířeného.
13) Změna některých principů rozšířeného souboje. (například "počet akcí podle iniciativy", "počet obran podle počtu útoků" atp.)
14) Změna kategorií zbraní. (Tj. už ne lehké/střední/těžké, ale jinak)
15) Změna maximální úrovně. (Např. nikoliv 36 ale 20)
16) Změna systému, jakým se zvyšuje počet životů a magů.
17) Změna fungování některých kontroverzních schopností. (např. mágovo podrobování)

- Napadá vás něco dalšího? Už tak mi to připadá dlouhé, ale pokud máte pocit, že tam chybí něco zásadního, tak sem s tím.

EDIT: Updated.

EDITUS MAXIMUS.
Naposledy upravil(a) Cor dne 11. 2. 2016, 10:02, celkem upraveno 3 x.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Argonantus »

Na pár věcí bych se možná už ani neptal, protože se vlastně bojím, co se dozvím (třeba, že obě kostky jsou šíleně důležité), ale v zásadě dobrý, nic tam za mne nechybí..
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Pieta »

Takové spíš hnidopichování.
Cor píše:3) Absence postihů za podprůměrné vlastnosti. Tj. nejnižší hodnota nebude -5, ale 0.
Tady nevím, jestli tím myslíš, že kroll bude mít inteligenci místo původního (čísla si cucám z prstu) 3/-4 až 8/-1 nově 3/0 až 8/0, nebo přepočítat hodnoty tak, aby 0 nebyla průměr, ale mizérie. Ta druhá varianta pak totiž ovlivní nejen postihy, ale i význam bonuců blízkých nule.
Cor píše:5) Házení kostkami 2k6 namísto 1k10 v "hodu na past". (Ne ve spojení s další otázkou, samostatně.)
6) Házení kostkami 1k10 namísto 1k6 v souboji. (Ne ve spojení s předchozí otázkou, samostatně.)
Tohle bych rozepsal trochu jinak:
5) Házení kostkami 2k6 místo 1k10 v hodu na past, v boji zůstává 1k6+.
6) Házení kostkami 1k10(+) místo 1k6+ v boji, v hodu na past zůstává 1k10.
Cor píše:7) Snížení síly schopností některých povolání. (theurg, mág, chodec...)
Tady bych moc nevěděl, co si pod tím představit. Co třeba "lepší vyváženost povolání i za cenu, že některá (theurg, mág, chodec...) to oslabí"?
Cor píše:8) Re-imaginace některých "problematických" povolání a jejich významnější úprava. (druid, sicco, theurg)
"Re-imaginace"? (:
"Rozsáhlejší předělávky u povolání, která se hůře uplatňují v typické cestující družince. (druid, sicco, theurg)"
Cor píše:11) Zavedení jediného soubojového systému.
Tohle je možná moc jednoduše položená otázka na to, že je to hodně rozsáhlé téma. Kdybych si pamatoval, co je vlastně v rozšířeném soubojáku, asi bych uměl navrhnout konkrétnější otázky, ale takhle... Minimálně něco jako:
- Zrušit rozšířený souboják, vše převést na základní, některé principy z rozšířeného (pár příkladů) nechat jako volitelné doplňky.
- Zrušit základní souboják, vše převést na rozšířený, některé principy ze základního (pár příkladů) nechat jako volitelná zjednodušení.
A pak se ptát na případné konkrétní záležitosti - počty obran za kolo, počet akcí podle iniciativy, a tak.

Jo, a pak bych tam ještě jednotlivě navrhnul odstranění nebo výrazné zjednodušení těch pravidel, o kterých se tu říkalo, že je stejně nikdo nepoužívá - naložení, únava, Argo to tuším někde sepisoval detailnějš. Stejně tak je otázka, co třeba detailní pravidla na prolézání jeskyní (dosahy pochodní, počítání času na směny, naslouchání, prohledávání, hráči kreslící si vlastní mapu podle diktátu, co já vím).
Jednotlivě se ptát i na ty věci, které nejvíc vybočují z jednotného systému - lupičovo karatejudo, pravidla pro mentální souboj a podrobování - respektive nabízet jejich osekání a zjednodušení do nějaké varianty útoků, obran a pastí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1189
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Návrh anekty k novelizaci DrD

Příspěvek od Cor »

Pieta: noted. Provedl jsem patřičné změny. Díky.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti