Remake DrD po vzoru DnD 5e

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět

Novelizace DrD by v této fázi měla vypadat:

Přeflufování DnD5e na feeling DrDo, bez mechanických změn.
15
43%
Jen drobná mechanická vylepšení či upřesnění.
4
11%
Úprava na k10 systém.
7
20%
Totální mechanická předělávka.
9
26%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26835
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun » 5. 2. 2016, 10:51

York píše:Postnul jsem link na anketu v záhlaví na Kostku, takže tam možná přibude pár hlasů.
Výsledkem bude akorát další hate flame...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 912
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor » 5. 2. 2016, 10:52

IMHO 99% Kostky bude pro 1. možnost :wink:

Možná tak dát ten odkaz na dracidoupe.cz nebo na andor.cz ...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12820
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od York » 5. 2. 2016, 10:56

Cor píše:Možná tak dát ten odkaz na dracidoupe.cz nebo na andor.cz ...
Máš možnost.

BTW já jsem hlasoval pro takový Dračák, který bych jako hráč chtěl hrát. A nebyla to první možnost.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 912
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor » 5. 2. 2016, 11:17

Vidíš...já tu hru třeba neplánuju (se svoj ístálou skupinou) hrát, tak k tomu nemám takovou emocionální investici.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11374
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od OnGe » 5. 2. 2016, 13:07

Pánové, nejsem si jistý, jestli tu chcete opravdu něco vyprodukovat, nebo jestli je to jen další teoretizování. Jestli ale chcete něco vyprodukovat, potřebujete se nejdřív shodnout na základních věcech, rozebrat DrD na atomy a pak ještě projít několika dalšími fázemi, o kterých nemá smysl se teď zmiňovat, protože se nedokážete dohodnou vůbec na ničem. Místo toho, abyste si vymezovali své pohledy na DrD a řešili, jestli je lepší k6 nebo k10 se musíte v první řadě domluvit na tom, čeho chcete dosáhnout a to velmi konkrétně (ne, "předěláme dračák jako DnD 5" fakt nestačí). Bez toho se nikdy nedostanete dál, než k nekonečnému hádání a jen mrháte svým časem.
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Argonantus » 5. 2. 2016, 14:17

Ježto nerozumím, co jednotlivé body znamenají, nebo co mají vlastně společného, tak nehlasuju, abych vám to nekazil.

colombo

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od colombo » 6. 2. 2016, 02:06

D10 mi přijde lepší, jak D6. Jednoduše procentuálně pochopitelné. Hod d10+stat nebo d10+skill plus modifikátory je poměrně jednoduchý. Stejný efekt by měl i D20 systém a jemnější pravděpodobnost (po 5% místo po 10%) by mohla dát i lepší prostor. Pokud by totiž hod záležel navíc na skillu a statu (nebo jen na jednom z nich), tak bonusy mají poměrně velký význam. +1 za item a +1 za skill najednou zvyšují pravděpodobnost o 20%. To by mohlo značně omezit možný růst skillů, případně dávat velký význam na level/skill. Příklad:

Zloděj Síto se pokouší v tichosti otevřít zámek do budovy cechu kovářů. Síto má průměrnou obratnost (10) a zámek je kvalitní, ale nijak výjimečný (střední obtížnost, 15).
Pokud nemá speciální výbavu a soustředil se spíš na vybírání kapes, než na otvírání zámků (skill 0), má pravděpodobnost odemčení zámku 50% (15 - 10 vs hod 1k10).
Pokud ovšem alespoň poslouchal svého učitelského mistra (skill +1) a přinesl si kvalitní vybavení (+1), jeho šance výrazně vzroste na 70% (15 - 10 - 1 - 1 = 3 vs 1k10)
Pokud by si půjčil mistrův magický paklíč ( +2) a sám byl zkušeným klíčníkem (skill +3, neměl by s zámek žádný problém.
(15 - 10 - 2 - 3 = 0 -> automatický úspěch).

Jen nevidím smysl s přeflufováním DnD5 do DrD. Komu sedí DnD5, tak ho hraje. Jaký by mělo tohle smysl? Navíc DnD je nudné celé jen o boji.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2016, 09:42

colombo píše:Navíc DnD je nudné celé jen o boji.
Teď jsi ale naštval i všechny zaryté dračákisty. $lol$ PPZ jsou de facto celá o tom, jak v jeskyni zmlátit skřety a zda je náhodou zaslechneš před tím, než tam vlezeš. A mnoha hráčům tahle pravidla vystačila po celý zbytek hraní. $lol$

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26835
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun » 6. 2. 2016, 09:51

Zloděj Síto se pokouší v tichosti otevřít zámek do budovy cechu kovářů. Síto má průměrnou obratnost (10) a zámek je kvalitní, ale nijak výjimečný (střední obtížnost, 15).
Pokud nemá speciální výbavu a soustředil se spíš na vybírání kapes, než na otvírání zámků (skill 0), má pravděpodobnost odemčení zámku 50% (15 - 10 vs hod 1k10).
Pokud ovšem alespoň poslouchal svého učitelského mistra (skill +1) a přinesl si kvalitní vybavení (+1), jeho šance výrazně vzroste na 70% (15 - 10 - 1 - 1 = 3 vs 1k10)
Pokud by si půjčil mistrův magický paklíč ( +2) a sám byl zkušeným klíčníkem (skill +3, neměl by s zámek žádný problém.
(15 - 10 - 2 - 3 = 0 -> automatický úspěch).
Pokud je to nestaveno tak, že 10 je průměrná obratnost (drsné!), hází se k10 a zámek má obtížnost 15, tak je jasné, že jde spíše o lehčí překářku, kde máš šanci na úspěch 60 %, nikoliv 50, už na začátku, viz:
Hody
1 2 3 4 - neotevřu
5 6 7 8 9 10 - otevřu
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

colombo

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od colombo » 6. 2. 2016, 21:59

Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.

Nemyslím si, že na něco, co netrénovaný člověk s průměrným atributem má šanci 50% je lehká překážka.

eerieBaatezu: Nesouhlasím. Zrovna se dívám a zloděj, hraničář, alchymista a kouzelník rozhodně nejsou jen o boji. Mají poměrně dost schopností, které se dají použít (či jdou použít pouze) mimo boj. Navíc ten feeling z pravidel nemám stejný, jako z DnD.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26835
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun » 6. 2. 2016, 22:09

Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.
Jsme v režimu DrD, stačí vyrovnat past...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2016, 22:17

colombo píše:Navíc ten feeling z pravidel nemám stejný, jako z DnD.
Jakto? Připadají Ti pravidla 5e hodně bojově orientovaná? Mající míň mimobojových kouzel, než 5e a podobně? No je fakt, že tu magii skrouhli hodně na "máš jednu koncentraci a teď střílej prskavky" a některá podstatná kouzla tam chybí úplně.

Já mám tedy několikaletou zkušenost jenom s ADnD 2e, ale tam jsem si Mága kreativně mimobojově hodně užíval. Díky kouzlu Fabricate jsem stavěl pevnosti a na vrcholech hor místa na přivolávání ďáblů a tak. Bylo super, že to kouzlo bylo napsáno tak, že člověk k vytváření věcí s ním potřeboval být dobrý v činnosti, jejíž produkt vyráběl, takže můj Conjurer byl zároveň výborným architektem. $:) Koukám do 5e PHB a podobné věci by stále měly být možné.

Colombo

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Colombo » 6. 2. 2016, 22:22

Vallun píše:
Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.
Jsme v režimu DrD, stačí vyrovnat past...
Not my problem. Z popisu to bylo jasné. Pokud vezmeš onu mechaniku jako základ, například pro konflikt, tak nutnost překonat hod je zcela zřejmá (defender has an advantage)

eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9142
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 2. 2016, 22:36

Colombo píše:eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.
Počkat, jako plést dohromady PF a 13th Age je dost podivné. V 13th Age fakticky moc takových věcí nenajdeš, oproti tomu v DnD 3.5e/PF najdeš mimobojových věcí tuny. Navíc tam není nerflá magie jako v 5e, takže můžeš vytvářet i vlastní demiplanes a podobné husťárny. Ještě k tomu tam máš Permanency, takže si můžeš s magií fakt vyhrát.

Colombo

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Colombo » 6. 2. 2016, 22:39

eerieBaatezu píše:
Colombo píše:eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.
Počkat, jako plést dohromady PF a 13th Age je dost podivné. V 13th Age fakticky moc takových věcí nenajdeš, oproti tomu v DnD 3.5e/PF najdeš mimobojových věcí tuny. Navíc tam není nerflá magie jako v 5e, takže můžeš vytvářet i vlastní demiplanes a podobné husťárny. Ještě k tomu tam máš Permanency, takže si můžeš s magií fakt vyhrát.
Co myslíš "plést dohromady"?
Pokud si dobře vzpomínám, mimobojových věcí tam najdu "runy" proto, že to má i skill systém. Který je v podstatě na ostatních pravidlech nezávislý. To samé, jak se dívám, tak i DnD5.

Srovnej s WoD.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti