[Novelizace DrD] Remake DrD po vzoru DnD 5e
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Výsledkem bude akorát další hate flame...York píše:Postnul jsem link na anketu v záhlaví na Kostku, takže tam možná přibude pár hlasů.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
IMHO 99% Kostky bude pro 1. možnost
Možná tak dát ten odkaz na dracidoupe.cz nebo na andor.cz ...
Možná tak dát ten odkaz na dracidoupe.cz nebo na andor.cz ...
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Máš možnost.Cor píše:Možná tak dát ten odkaz na dracidoupe.cz nebo na andor.cz ...
BTW já jsem hlasoval pro takový Dračák, který bych jako hráč chtěl hrát. A nebyla to první možnost.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Vidíš...já tu hru třeba neplánuju (se svoj ístálou skupinou) hrát, tak k tomu nemám takovou emocionální investici.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Pánové, nejsem si jistý, jestli tu chcete opravdu něco vyprodukovat, nebo jestli je to jen další teoretizování. Jestli ale chcete něco vyprodukovat, potřebujete se nejdřív shodnout na základních věcech, rozebrat DrD na atomy a pak ještě projít několika dalšími fázemi, o kterých nemá smysl se teď zmiňovat, protože se nedokážete dohodnou vůbec na ničem. Místo toho, abyste si vymezovali své pohledy na DrD a řešili, jestli je lepší k6 nebo k10 se musíte v první řadě domluvit na tom, čeho chcete dosáhnout a to velmi konkrétně (ne, "předěláme dračák jako DnD 5" fakt nestačí). Bez toho se nikdy nedostanete dál, než k nekonečnému hádání a jen mrháte svým časem.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Ježto nerozumím, co jednotlivé body znamenají, nebo co mají vlastně společného, tak nehlasuju, abych vám to nekazil.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
D10 mi přijde lepší, jak D6. Jednoduše procentuálně pochopitelné. Hod d10+stat nebo d10+skill plus modifikátory je poměrně jednoduchý. Stejný efekt by měl i D20 systém a jemnější pravděpodobnost (po 5% místo po 10%) by mohla dát i lepší prostor. Pokud by totiž hod záležel navíc na skillu a statu (nebo jen na jednom z nich), tak bonusy mají poměrně velký význam. +1 za item a +1 za skill najednou zvyšují pravděpodobnost o 20%. To by mohlo značně omezit možný růst skillů, případně dávat velký význam na level/skill. Příklad:
Zloděj Síto se pokouší v tichosti otevřít zámek do budovy cechu kovářů. Síto má průměrnou obratnost (10) a zámek je kvalitní, ale nijak výjimečný (střední obtížnost, 15).
Pokud nemá speciální výbavu a soustředil se spíš na vybírání kapes, než na otvírání zámků (skill 0), má pravděpodobnost odemčení zámku 50% (15 - 10 vs hod 1k10).
Pokud ovšem alespoň poslouchal svého učitelského mistra (skill +1) a přinesl si kvalitní vybavení (+1), jeho šance výrazně vzroste na 70% (15 - 10 - 1 - 1 = 3 vs 1k10)
Pokud by si půjčil mistrův magický paklíč ( +2) a sám byl zkušeným klíčníkem (skill +3, neměl by s zámek žádný problém.
(15 - 10 - 2 - 3 = 0 -> automatický úspěch).
Jen nevidím smysl s přeflufováním DnD5 do DrD. Komu sedí DnD5, tak ho hraje. Jaký by mělo tohle smysl? Navíc DnD je nudné celé jen o boji.
Zloděj Síto se pokouší v tichosti otevřít zámek do budovy cechu kovářů. Síto má průměrnou obratnost (10) a zámek je kvalitní, ale nijak výjimečný (střední obtížnost, 15).
Pokud nemá speciální výbavu a soustředil se spíš na vybírání kapes, než na otvírání zámků (skill 0), má pravděpodobnost odemčení zámku 50% (15 - 10 vs hod 1k10).
Pokud ovšem alespoň poslouchal svého učitelského mistra (skill +1) a přinesl si kvalitní vybavení (+1), jeho šance výrazně vzroste na 70% (15 - 10 - 1 - 1 = 3 vs 1k10)
Pokud by si půjčil mistrův magický paklíč ( +2) a sám byl zkušeným klíčníkem (skill +3, neměl by s zámek žádný problém.
(15 - 10 - 2 - 3 = 0 -> automatický úspěch).
Jen nevidím smysl s přeflufováním DnD5 do DrD. Komu sedí DnD5, tak ho hraje. Jaký by mělo tohle smysl? Navíc DnD je nudné celé jen o boji.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Teď jsi ale naštval i všechny zaryté dračákisty. PPZ jsou de facto celá o tom, jak v jeskyni zmlátit skřety a zda je náhodou zaslechneš před tím, než tam vlezeš. A mnoha hráčům tahle pravidla vystačila po celý zbytek hraní.colombo píše:Navíc DnD je nudné celé jen o boji.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Pokud je to nestaveno tak, že 10 je průměrná obratnost (drsné!), hází se k10 a zámek má obtížnost 15, tak je jasné, že jde spíše o lehčí překářku, kde máš šanci na úspěch 60 %, nikoliv 50, už na začátku, viz:Zloděj Síto se pokouší v tichosti otevřít zámek do budovy cechu kovářů. Síto má průměrnou obratnost (10) a zámek je kvalitní, ale nijak výjimečný (střední obtížnost, 15).
Pokud nemá speciální výbavu a soustředil se spíš na vybírání kapes, než na otvírání zámků (skill 0), má pravděpodobnost odemčení zámku 50% (15 - 10 vs hod 1k10).
Pokud ovšem alespoň poslouchal svého učitelského mistra (skill +1) a přinesl si kvalitní vybavení (+1), jeho šance výrazně vzroste na 70% (15 - 10 - 1 - 1 = 3 vs 1k10)
Pokud by si půjčil mistrův magický paklíč ( +2) a sám byl zkušeným klíčníkem (skill +3, neměl by s zámek žádný problém.
(15 - 10 - 2 - 3 = 0 -> automatický úspěch).
Hody
1 2 3 4 - neotevřu
5 6 7 8 9 10 - otevřu
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.
Nemyslím si, že na něco, co netrénovaný člověk s průměrným atributem má šanci 50% je lehká překážka.
eerieBaatezu: Nesouhlasím. Zrovna se dívám a zloděj, hraničář, alchymista a kouzelník rozhodně nejsou jen o boji. Mají poměrně dost schopností, které se dají použít (či jdou použít pouze) mimo boj. Navíc ten feeling z pravidel nemám stejný, jako z DnD.
Nemyslím si, že na něco, co netrénovaný člověk s průměrným atributem má šanci 50% je lehká překážka.
eerieBaatezu: Nesouhlasím. Zrovna se dívám a zloděj, hraničář, alchymista a kouzelník rozhodně nejsou jen o boji. Mají poměrně dost schopností, které se dají použít (či jdou použít pouze) mimo boj. Navíc ten feeling z pravidel nemám stejný, jako z DnD.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Jsme v režimu DrD, stačí vyrovnat past...Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Jakto? Připadají Ti pravidla 5e hodně bojově orientovaná? Mající míň mimobojových kouzel, než 5e a podobně? No je fakt, že tu magii skrouhli hodně na "máš jednu koncentraci a teď střílej prskavky" a některá podstatná kouzla tam chybí úplně.colombo píše:Navíc ten feeling z pravidel nemám stejný, jako z DnD.
Já mám tedy několikaletou zkušenost jenom s ADnD 2e, ale tam jsem si Mága kreativně mimobojově hodně užíval. Díky kouzlu Fabricate jsem stavěl pevnosti a na vrcholech hor místa na přivolávání ďáblů a tak. Bylo super, že to kouzlo bylo napsáno tak, že člověk k vytváření věcí s ním potřeboval být dobrý v činnosti, jejíž produkt vyráběl, takže můj Conjurer byl zároveň výborným architektem. Koukám do 5e PHB a podobné věci by stále měly být možné.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Not my problem. Z popisu to bylo jasné. Pokud vezmeš onu mechaniku jako základ, například pro konflikt, tak nutnost překonat hod je zcela zřejmá (defender has an advantage)Vallun píše:Jsme v režimu DrD, stačí vyrovnat past...Vallun: Hele, mě neoblafneš. Minulý týden jsem random roll několikrát implementoval. První číslo, které je větší než random roll na kumulativní sumě daného pole pravděpodobností.
eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Počkat, jako plést dohromady PF a 13th Age je dost podivné. V 13th Age fakticky moc takových věcí nenajdeš, oproti tomu v DnD 3.5e/PF najdeš mimobojových věcí tuny. Navíc tam není nerflá magie jako v 5e, takže můžeš vytvářet i vlastní demiplanes a podobné husťárny. Ještě k tomu tam máš Permanency, takže si můžeš s magií fakt vyhrát.Colombo píše:eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.
Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e
Co myslíš "plést dohromady"?eerieBaatezu píše:Počkat, jako plést dohromady PF a 13th Age je dost podivné. V 13th Age fakticky moc takových věcí nenajdeš, oproti tomu v DnD 3.5e/PF najdeš mimobojových věcí tuny. Navíc tam není nerflá magie jako v 5e, takže můžeš vytvářet i vlastní demiplanes a podobné husťárny. Ještě k tomu tam máš Permanency, takže si můžeš s magií fakt vyhrát.Colombo píše:eerieBaatezu: Nutíš mě stahovat DnD5. Každopádně, co sem se díval do Pathfinderu a ... 13th age, tak tam v podstatě nic mimo boj nebylo. Jo, mág možná měl nějaké kouzlo, co by se dalo použít i mimo... možná.
Pokud si dobře vzpomínám, mimobojových věcí tam najdu "runy" proto, že to má i skill systém. Který je v podstatě na ostatních pravidlech nezávislý. To samé, jak se dívám, tak i DnD5.
Srovnej s WoD.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti