20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Rysing » 2. 12. 2015, 21:22

Nové šípy a šipky do obou systému, momentálně testováno naší družinou ( stále poupravován balance)

("znalosti" a některé uvedené kovy jsou také houserule)
Přílohy
Výroba- šípy a kovy 2.2 w2000.xls
(23.5 KiB) Staženo 42 x
Výroba- šípy a kovy 2.1 w2000.xls
(23.5 KiB) Staženo 30 x
Naposledy upravil(a) Rysing dne 3. 12. 2015, 16:40, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Nekra » 2. 12. 2015, 22:01

Ahoj

Mám k tomu "moře" dotazů (Je to k verzi pro DrD 1.6):
*) Kde najdu pravidla pro znalosti ?
*) Proč je druid v popisu uváděn od hraničáře zvlášť, když je jeho podooborem? (Má druid k výrobě nějaký bonus?)
*) V kterých pravidlech mám hledat "základ" o výrobě šípů (PPZ, PPP,PPE, anebo Svět)?
*) Proč petardu může vyrobit zloděj a hraničář, ale o alchymistovi tam není ani slovo? (U něj by mi to dávalo smysl, obzvláště pro podoobor Pyrofor, který se zabývá výbušninami.)
*) Co znamenají ta čísla u dostřelů? To je dostřel jen u šipek, nebo i u šípů (podle PPZ závisí dostřel na luku/kuši)?
Proč je tam někdy 0? Jak se dostřelí s dostřelem 0? (Čísla 0 by mi takhle evokovala sčítání, tedy že se dostřel nezkrátí ani neprodlouží oproti použitému luku (pokud to platí i pro šípy), zatímco ty zlomky spíš pro přenásobení základního dostřelu - proto mi to připadá nejednotné a nejasné.)
*) Jaká je cena těch vašich nových kovů (myslím tím v tabulce všechno krom stříbra) - prosím uvést pro nějaké vhodně zvolené množství (jako třeba hmotnost nebo objem)? Kde se vyskytují/dají vytěžit?
*) Co se stane, pokud Hod=PNV? Je předmět vyroben, či nikoliv?

Trocha korektur na závěr (mé první reakce):
Je tam "vyrovit" místo "vyrobit" a "zeleza" místo "železa".
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Rysing » 2. 12. 2015, 22:18

Znalosti jsou naše houserule, můžu to sem časem hodit.
Druid není v drd + hratelné povolání , příklad je uváděn pouze na pochopení rozlišnosti výroby mezi různými lidmi.
Pokud vím, drd 1.6 nemělo druhy šípů.
V drd + je naše celá družina složena pouze ze 3 povolání, proto jsou na ně drd+ pravidla zaměřena.
V drd 1.6 může vyrábět kdokoli, včetně alchymisty.
Pravidla platí identicky pro šípy i šipky.

0 znamená beze změny,máš pravdu - je to nejednoznačné - upravím to na 1. Garen a lintir jsou Asterionské kovy viz http://asterionrpg.cz/index.php/ceniky-86.html.

Hod musí přesáhnout past výroby (Hod>PNV) <- dobrý postřeh, poupravím to.

Děkuji za korekturu.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Nekra » 3. 12. 2015, 09:19

Obecně si myslím, že pokud zveřejňované houserule má nějaké předpoklady, je vhodno je uvést též nebo se na ně alespoň blíže odkázat do konkrétních příruček nebo na webové stránky s nimi.
Jak moc systém znevyváží, kdyby postavy rovnou mohly vyrábět všechny položky (šípy a šipky) ze seznamu, místo toho, aby získávaly nějaké znalosti?

To jsem nevěděl. Z her DrD-rodiny znám akorát DrD 1.6 . (Takže v DrD+ není druid podoobor hraničáře?)
Taky jsem zatím nenašel v DrD 1.6 druhy šípů (což mi je divný, že by tam nebyl ani stříbrný šíp na lykantropy).
Pokud tam ale vážně není, tak u části vašeho houserule pro DrD 1.6 mi přijde divná věta "Tabulka o šípech v pravidlech dále neplatí." . (Logicky to je ok, neexistující tabulka nemůže platit, ale laicky to dělá dojem, že tam nějaká tabulka je ;) .)

Díky za upravení dostřelů v tabulce, teď to vypadá jasně jako přenásobovací koeficient původního dostřelu zbraně (luk, kuš).
A athrixil a mithrily jsou vaše houserule? Kolik stojí? (V případě, že by to nebyl houserule ani volně na internetu, považoval bych za dostačující odkaz alespoň na pravidla či modul, v nichž je to popsáno. K DrD vyšla spousta modulů, kde by to měli hráči hledat? - I sehnat některý moduly by byl asi docela problém.)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23988
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Vallun » 3. 12. 2015, 09:43

ptát se, zda je mitril houserule je docela síla:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

MarkyParky
Příspěvky: 6664
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od MarkyParky » 3. 12. 2015, 15:00

Ehm ... neptal zda je, ale zda je jejich.

Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Rysing » 3. 12. 2015, 16:38

ŠÍpy a šipky mohou vyrábět bez hraní znalostí, pasti a ceny jsou postaveny vysoko, takže nízkolevlová družina dosáhne se štěstím na válečné šípy.
Druhá volba může být dát šípy a šipky jen obchodníkům a družině je prodávat za 2x uvedené ceny.

V drd+ nejsou podobory povolání, hraničář si vybírá ze široké škály jednotlivých ( často na sebe navazujících ) schopností společně s PJ.

Stříbrný šíp ( stříbrné zbraně celkově ) jsou v drd 1.6 popsány.

Jup, věta tam byla divná, děkuji.

Bílý mithril= LOTR mithril. V našem světě se akcemi hráčů stal mnohem vzácnějším (až 50x násobek ceny váhy zlaťáků). Bez jejich zásahu by byl výrazně levnější (10-20x násobek)

Atrixil je námi vytvořený kov existující pouze na Asterionu. Atrixil je kov běsů, stejně jako garen kov arvedanů.
Jedná se o černý lesklý kov, mimo moc arvedanů, bohů a běsů nezničitelný a nezpracovatelný, magií jiných kultur neovlivnitelný. Hráči k němu víceméně nemají přístup, za 2 roky hraní se s ním setkali 3x. Byl podstatnou částí dobrodužství. Má nevyčíslitelnou hodnotu. (přes 500x násobek ceny váhy zlaťáků)

Zelený mithril je naše houserule, vzniká vystavením bílého(po dobu desítek let) záporné tvárnosti(Asterion) a obecně nekromanicii a jejím výtvorům. (5-10x násobek ceny váhy zlaťáků)


Kovy lze z pravidel šípů vypustit.

Děkuji za odpovědi, pomohli mi vylepšit pravidla.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Nekra » 3. 12. 2015, 18:01

Rysing: Díky za odpovědi. Jo, ty stříbrný šípy tam jsou, předtím jsem zmínku o nich pod tabulkou na straně 75 přehlídnul.
Arvedani jsou nějaká rasa z Asterionu?

Vallun: Zklamal jsi :p, myslel jsem si, že tě taky zajímají šípy a šipky do DrD a ty tu jen do mně rýpeš.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Rysing
Příspěvky: 14
Registrován: 14. 1. 2012, 21:58

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Rysing » 3. 12. 2015, 18:25

Jup, Arvedani jsou asterionská rasa. ( prastará, pokročilá, vymřelá, as usual :D )

Asterion je zajímavej svět, hrajeme na něm 8+ let.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 23988
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Vallun » 3. 12. 2015, 22:47

Upřímně řečeno, to nemělo být rýpnutí, ale záhlavec, neznat mitril...:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Pepa » 4. 12. 2015, 10:07

Mám ale pocit, že nešlo o znalost. Nekra se ptal na to, jestli to je houserule. A jelikož mitril v DrD (1.6.) není, tak pak ano, je to houserule...

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: 20 typů šípů pro drd 1.6 a drd +

Příspěvek od Nekra » 4. 12. 2015, 12:06

No co, já tu neznalost klidně přiznám :). A je mi dost proti srsti, aby mi někdo o něčem vnucoval, že to musím znát (to jsou pak takový ty manipulátorský kecy).
Jestli to chcete dále rozebírat, pojďme se s tím prosím přesunout někam jinam (třeba do Depresária? ;) ), ať tu Rysingovi neplevelíme vlákno o šípech a šipkách.

K šípům a šipkám se rozvíjející se diskuze o mých neznalostech nemá výraznou souvislost. Přestože mohou Rysinga inspirovat k boostovacím šípům ;) (šíp napuštěný nějakou chemickou látkou, která na krátkou omezenou dobu zvedne cíli nějakou vlastnost - použitelné na dálkovou podporu družiníka ).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host