Teoretizování ohledně remaku

Diskuzní fórum věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28166
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 31. 8. 2016, 21:28

eerieBaatezu píše:Hlavně přenastavit jak Int figuruje ve vztahu k magům a kouzlení, jinak zase uděláte hru, kde bude kroll kouzelník úplně na ho....
to ani omylem... je třeba doplnit kouzla "šamanskeho typu", kde se promítnou přednosti krolla kouzelnika Magická pěst za 2 magy dá trojnasobek b9nusu za sílu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 964
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Cor » 31. 8. 2016, 21:29

Já osobně mám rád pro fantasy-DrD-like magii systém, kde má kouzelník relativně málo many, ale zase se poměrně rychle dobíjí (a to i v souboji), buďto pasivně, nebo aktivně, ale bez nějakého "pálení zdrojů" (chlemtání manaflašek). Čili ne atomovka, ale rotační kulomet, co se přehřívá a je potřeba mu dávat přestávky.

Příklad: Kouzelník má 10 magů maximum. Umí kouzla Magický štít (2 magy/kolo), Modrý blesk (3 magy/blesk) a ZABIJ (8 magů). Pasivně se kouzelníkovi doplní 2 magy za kolo. Pokud jedno kolo nekouzlí, obnoví se mu 4 magy.

Může tak v prvním kole např. vysmahnout 3 modré blesky nebo vypálí Zabij, nadělá mocnou paseku v jednom kole, ale potom...musí pár kol "nabíjet", aby to mohl zopakovat. A nebo může solit každé kolo po jednom blesku na vhodné cíle a udržovat si tak nějaký rezervní mana pool. Nebo může střídat vrhání kouzel a boj mečem (pokud na to má skillz), takže se mu mana doplní, zatímco šermuje.


Přirozeně, s těmi čísly se dá víc pohrát a balancovat to všelijak. Dá se zavést i něco v tom stylu, že po boji je maximum many o 1 snížené do dalšího spánku - to pro ty, co chtějí, aby se kouzelníci vyčerpávali, ale přitom to nebylo rovnou "můžu kouzlit-nemůžu kouzlit".

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14421
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 31. 8. 2016, 21:36

eerieBaatezu píše:Hlavně přenastavit jak Int figuruje ve vztahu k magům a kouzlení, jinak zase uděláte hru, kde bude kroll kouzelník úplně na ho....
Na to už se ve zveřejněném návrhu (tady v téhle diskusi) můžeš podívat.

:arrow? Zaprvé už kroll není tak tupý, jako býval (protože není moc kde brát a dává smysl, že má nižší Charaisma, než Inteligenci a navíc to dost pomůže hře, krollové s inteligencí ztrouchnivělého pařezu jsou sice možná legrační, ale všeho moc škodí).
:arrow? Za druhé je menší rozsah bonusů, takže i nejnižší hodnota je dost vysoko. Když mu dáš do Inteligence maximální hodnotu, tak bude mít 19/+4 - takže těžká pohoda.

Hodnota Inteligence bude pravděpodobně mít vliv jen na množství magenergie (na první úrovní 4*Int, na každé další + Int) a na házení proti pastem u kouzel, kterým se odolává (třeba psychickým).

Cor: To je celkem fajn možnost, nicméně je výrazně dál od klasického Dračáku. Jak už jsem několikrát psal, zrovna ten úplný základ magie je něco, co v pohodě může fungovat prakticky nezměněné. Čili je otázka, proč to měnit, když chcete udělat hru systémově co nejvěrnější originálu (což chcete, protože už jste tu zamítli dva pokusy udělat to hodně podobné fluffově, ale trochu jiné systémově).
Naposledy upravil(a) York dne 31. 8. 2016, 21:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9346
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 31. 8. 2016, 21:38

Vallun píše:
eerieBaatezu píše:Hlavně přenastavit jak Int figuruje ve vztahu k magům a kouzlení, jinak zase uděláte hru, kde bude kroll kouzelník úplně na ho....
to ani omylem... je třeba doplnit kouzla "šamanskeho typu", kde se promítnou přednosti krolla kouzelnika Magická pěst za 2 magy dá trojnasobek b9nusu za sílu...
Tak já jsem třeba začal promýšlet šamana jako povolání vedle druida a chodce, něco se stylu DrD II. Ale pokud dáš kouzelníkovi kouzla na Sílu, tak to taky řeší problém.
Cor píše:Já osobně mám rád pro fantasy-DrD-like magii systém, kde má kouzelník relativně málo many, ale zase se poměrně rychle dobíjí (a to i v souboji), buďto pasivně, nebo aktivně, ale bez nějakého "pálení zdrojů" (chlemtání manaflašek). Čili ne atomovka, ale rotační kulomet, co se přehřívá a je potřeba mu dávat přestávky.

Příklad: Kouzelník má 10 magů maximum. Umí kouzla Magický štít (2 magy/kolo), Modrý blesk (3 magy/blesk) a ZABIJ (8 magů). Pasivně se kouzelníkovi doplní 2 magy za kolo. Pokud jedno kolo nekouzlí, obnoví se mu 4 magy.

Může tak v prvním kole např. vysmahnout 3 modré blesky nebo vypálí Zabij, nadělá mocnou paseku v jednom kole, ale potom...musí pár kol "nabíjet", aby to mohl zopakovat. A nebo může solit každé kolo po jednom blesku na vhodné cíle a udržovat si tak nějaký rezervní mana pool. Nebo může střídat vrhání kouzel a boj mečem (pokud na to má skillz), takže se mu mana doplní, zatímco šermuje.


Přirozeně, s těmi čísly se dá víc pohrát a balancovat to všelijak. Dá se zavést i něco v tom stylu, že po boji je maximum many o 1 snížené do dalšího spánku - to pro ty, co chtějí, aby se kouzelníci vyčerpávali, ale přitom to nebylo rovnou "můžu kouzlit-nemůžu kouzlit".
Měl jsem na začátku podobný nápad, ale je to moc účtařiny, tak jsem to převymyslel, aby to bylo jednodušší.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 964
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Cor » 31. 8. 2016, 21:44

No, tak jasně, pokud se snažíš "co nejvíc držet originálu", asi to nejde celé otočit na hlavu.
Ale mezikrůčky k tomu udělat jdou, pokud nechceš mít "kouzelníka na baterky". (a nebo sice může btý na baterky, ale nechceš aby to bylo "skrbli kouzla na konec dne, nevíš co tě potká")
Lze dát kouzelníkovi možnost magenergii v nějaké míře někam odkládat (třeba do krystalů, hole atp.) a odněkud čerpat mimo boj i v boji (kromě jednorázového lektvaru třeba z toho úložiště, ze svých životů, pomocí nějaké dark magic třeba i z umírajících/trpících nepřátel nebo ze spojenců...). Houserules na to už byly všelickde a blahé paměti jsme také takové měli.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9346
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 31. 8. 2016, 21:46

Cor píše:No, tak jasně, pokud se snažíš "co nejvíc držet originálu", asi to nejde celé otočit na hlavu.
Právě opačně, já se držím originálu jen tak, aby tam vůbec nějaké magy byly.

Pepa
Příspěvky: 2911
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pepa » 31. 8. 2016, 21:47

eerieBaatezu píše:Seš king Yorku. Obrázek Zatímco já o remaku furt jen dokola přemýšlím, Ty za chvíli budeš mít na triku dva hotové. :)
Já myslel, že v tuhle chvíli má York hotové Remaky už tři :) Nebo ne? :)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14421
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 31. 8. 2016, 21:55

Cor píše:nechceš aby to bylo "skrbli kouzla na konec dne, nevíš co tě potká"
V Dračáku se dalo meditovat i víckrát za den, ne? Nebo to bylo tak, že ses musel před (nebo po) meditací vyspat? Ach ta paměť děravá. Každopádně není problém povolit metitaci i víckrát za den.

Pepa píše:Já myslel, že v tuhle chvíli má York hotové Remaky už tři :) Nebo ne? :)
Ani jeden. Máte fakt přehnaně optimistické představy, jaké kvantum práce ten remake bude obnášet. Dračák má 7 základních příruček a to vůbec nemluvím o modulech, pro které to taky chceš updatnout. A dobrodružství by to taky chtělo upravit.

Kromě toho proběhlo jen velmi letmé testování (ani zdaleka dostatečné) a skončilo to ve fázi druhé alfa verze jediné ze sedmi příruček - takže to nebyl ani kompletní text, u kterého se mají už jen opravovat chyby a nepřesnosti.

Pokud to fakt myslíte vážně, tak si zarezervujte nejmíň dva roky svého života aspoň na poloviční úvazek (4 hodiny denně, 5 dní v týdnu*).

* Lze to samozřejmě rozdělit mezi víc lidí, ale není to bezeztrátová operace. 12 lidí to nebude dělat 2 měsíce.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28166
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 31. 8. 2016, 22:03

V Dračáku se dalo meditovat i víckrát za den, ne? Nebo to bylo tak, že ses musel před (nebo po) meditací vyspat? Ach ta paměť děravá. Každopádně není problém povolit metitaci i víckrát za den.
as written jde meditovat pouze po spánku, ovšem je obecně přijato, že se medituje i po boji...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 964
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Cor » 31. 8. 2016, 22:05

Ano, mám dojem, že v DrDo šlo meditovat (resp. "zaostřit vůli"!) jen po osmihodinovém odpočinku. Jak se to dodržovalo záleželo družinu od družiny.
Ale poměrně brzo se objevily různé houserules inspirované chodcovým mečem, různé mágovské a druidské hole, kam šlo odkládat magenergii atp., později i různé úpravy čerpání. Jeden asterionský modul, Falešná apokalypsa, v tomhlě směru zašel hodně daleko a umožňoval dělat s manasystémem DrDo psí kusy (a de facto ho předělat na úplně jiný, jen na stejném základu).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14421
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York » 31. 8. 2016, 22:16

(Nevěřícně zírám, že na mě ještě nikdo nevyběhl za to, co jsem udělal s alchymistou ;-))

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28166
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 31. 8. 2016, 22:21

Já to ještě nečetl:D

Přesněji 8-Odo;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9346
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu » 31. 8. 2016, 22:44

Hele, tak já sem hodím tu svou magii, nekamenujte mě. $D

:arrow? Fluff

Kouzelnická magie

Sesílání kouzel patří k nejdůležitějším schopnostem kouzelníka. Právě díky nim dokáže působit na svět kolem sebe silami, které jsou obecně považovány za něco velice vzdáleného hranicím všednosti. Zásadní složkou této dovednosti je práce s tajemnou magenergií, která propůjčuje kouzlům jejich potenci. Za pomoci zvláštního mentálního cvičení, které je známo pod názvem „zaostření vůle“, je kouzelník schopen provázat své vědomí s astrálními sférami a čerpat odtud tuto podivnou substanci. Tu pak nechává proudit svým tělem a skrze pronášení magických formulí, přesnou gestikulaci a pevné soustředění, ji svou myslí formuje do podob různých efektů, kterým říkáme kouzla. Jsou to vlastně předpřipravené způsoby ovládnutí magenergie, kterým se kouzelníci učí stále dokola, aby byli schopni zkrotit tuto látku, které nikdo doopravdy nerozumí.
Podle svého umu zacházet s magenergií, jehož míru určuje hodnota dovednosti Čarování, rozděluje kouzelník magenergii na dva různé druhy. Počet magů, který je do výše hodnocení Čarování, se nazývá „kontrolované magy“. To je magenergie, se kterou kouzelník zvládá bez problémů pracovat a usměrňovat ji. Všechny magy nad tento limit jsou takzvané „nekontrolované magy“. Při úspěšném seslání dokáže kouzelník zformovat do kouzla, které skrze ně sesílá, i tyto magy, avšak nikdy bez vedlejších účinků. Ty se projevují dvěma způsoby, mezi kterými si sesilatel může vybrat. Buď se snaží magy, které jsou nad jeho síly, spoutat za cenu poškození vlastního zdraví nebo prostě nechá nekontrolovanou magenergii volně manifestovat některou ze svých podob na tomto světě. Dít se pak mohou opravdu podivuhodné a často všem v okolí i nebezpečné věci.
Tohoto podivného způsobu chování magenergie využívají například krollové, u kterých se objevil talent navázat se na zdroje magů z astrálních světů, kteří však nikdy čarování nestudovali a někdy dokonce i ti, kteří s jejím ovládáním zkušenosti mají. Díky své vysoké odolnosti jsou schopni ustát zraňující působení známé z prvního způsobu zacházení s nekontrolovanou magenergií a na bojištích severu jsou tak velice obávanými soky. Záměrně totiž její množství navyšují, aby pak s ohlušujícím řevem plným agónie rozpoutali v řadách svých nepřátel hotový masakr. Naproti tomu křehcí elfové studují magii velmi pečlivě, aby dokázali podobně bolestným situacím spojeným s užíváním kouzel zabránit. Tedy zabránit tomu, aby byly bolestné pro ně, díky svým dovednostem na poli magie dokáží smažit své nepřátele stejně dobře jako rozzuření krollové, snad jen s větší grácií.
Druhého způsobu vypořádávání se s nekontrolovanými magy využívají ti, kteří rádi pokoušejí své štěstí, nebo prostě ti, kteří nemají na výběr a raději budou zraněni jen náhodou, než úmyslně. Stát se totiž může skoro cokoliv, od toho, že se kolem vás zformují těžko proniknutelné proudy magenergie, bránící ve volném pohybu jak družiníků, tak nepřátel, přes různé ohňostroje oslepujících záblesků, po opony těžké tmy. A pokud se to s magy přežene, jsou známy i případy, kdy kouzelník spolu s nedalekým okolím zmizely v ohromném dunivém a praskajícím hurikánu magů z povrchu zemského, aby je již nikdo nikdy nespatřil.
To je také důvod, proč se na univerzitách preferovaly rozvinuté schopnosti kontrolovat sesílání naproti tomu, udělat z kolegů horké škvarky. Avšak ani cvičení se nemohou tak úplně radovat. To, že se zdaleka neprozkoumaná magenergie zachová nevypočitatelným způsobem, se může stát i těm nejlepším.
Přibližme si magii ještě trochu blíže. Po zaostření vůle, které trvá asi směnu a projevuje se různě, u elfů klidnou meditací podobnou spánku, u trpaslíků nesrozumitelným brbláním pod vousy, u krollů hlubokým mručením a skřípáním zubů, se kouzelník propojí s jiným světem, který se však kryje s tím naším a je poté jakýmsi zřídlem, které svou myslí dokáže magenergii tvarovat a uvolňovat ven. Pokud kouzlo trvá delší dobu, proudí skrze kouzelníka magy z astrálu a zabírají mu tak množství, které dokáže kontrolovat. Čím více efektů tak kouzelník udržuje, tím více se blíží oné nebezpečné hranici. Užití kontinuálního proudění magenergie se využívá i v situacích, kdy kouzelník nechce překročit mez kontroly a kouzla, která jsou drahá, sesílá větší množství kol. Magy tak uvolňuje postupně a nemusí se bát rizika ztráty kontroly. Vždy však existuje maximální množství magů, které mág může investovat do jednoho kouzla. Začátečník tedy nedokáže seslat drahá kouzla ani kdyby na to měl dlouhou dobu. Toto množství magenergie je také zásoba, kterou do sebe může kouzelník během zaostření vůle nastřádat pro případ přerušení jeho spojení s astrálem. To někdy dělají kouzelníci proto, že pokud je jejich mysl s astrálem spojena, jsou schopni zaslechnout kouzelní ostatních bytostí a ostatní bytosti zase kouzlení jejich. Když však provázáni nejsou, kouzlení nezaslechnou. To se využívalo na univerzitách magie, které existovaly za dávných věků, jelikož neustále vnímat sesílání kouzel všech přítomných by brzy všechny zúčastněné připravilo o rozum. Za dnešních dob, kdy je magie spíše vzácná, kouzelníci často zůstávají s astrálem ve spojení neustále, kdy jen je to možné, aby na kouzla nemusely používat magy, které do sebe přelili ze sfér. Nezapomínej ale, že při ztrátě vědomí se spojení zboří a že zaostřit vůli je možné pouze jednou mezi dvěma západy slunce (tj. jednou za den).

:arrow? Příklad

(čísla nejsou finální, příklad je pro tu mou verzi, proto jsou tam dovednosti): Trpasličí kouzelník Fjarli je teprve učeň a ovládá Čarování na stupni 3, Inteligenci má 2. V kobce pod povrchem místního hřbitova se s kamarády ocitli ve svízelné situaci, překvapil je kostlivec. V prvním kole souboje seslal na válečníka Pažitku kouzlo Rychlost a v tomto kole ho za dva magy udržuje. Chce však také kostlivce zasypat modrými blesky, jelikož by nerad riskoval, že jeho už tak dost pošramocený kamarád dojde další újmy. Zbývají mu však jen tři kontrolované magy (Čarování 3 + Int 2 = 5 - 2 za udržovanou Rychlost), což je na větší množství blesků málo a tak se rozhodne riskovat a překročit svůj limit. Může to provést dvěma způsoby, buď se bude nekontrolované magy snažit spoutat a za každý takový mag zaplatí jedním životem, nebo nechá nekontrolované magy projevit v jejich přirozené podobě, to však znamená, že se stane něco nepředvídatelného. Díky riskování však bude schopen seslat vetší množství blesků. Vybere si první přístup, aby náhodné efekty Pažitkovi nepřitížily více, než kostlivec. Má to za 6, ale sesílá o dva modré blesky navíc a z nepřítele zbyde jen hromádka plápolajících kostí a zrezivělá šavle.

:arrow? Komentář

Čarování + Inteligence vám dají počet kontrolovaných magů. Do výše těchto magů můžete každé kolo sesílat nebo udržovat kouzla. Je to dobré omezení, aby nebyl kouzelník moc silnej. Silná dlouhodobá kouzla stojí hodně na udržování, o to méně je jich schopen udržovat nebo sesílat okamžité věci jako blesky. Pokud okamžitá věc stojí víc, než limit kontrolovaných magů, může je kouzelník sesílat přes další kola, pokud tento limit nechce překročit. Např. limit 10, Ohnivý déšť 35 magů, sesílání 4 kola.
Je to jednoduché a jediné, co je potřeba hlídat je, kolik magů kouzelník právě používá, třeba před sebou může mít kostku a obrací ji na danou hodnotu. Máte 10 kontrolovaných magů. Neviditelnost stojí 7 za kolo, tak víte, že když budete udržovat Neviditelnost, můžete pak bez následků zakouzlit jen blesky nebo něco udržovat za maximálně 3 magy. Pohoda. A není potřeba žádné doplňování magů po každém souboji, odpočívání po každém souboji, kouzelník nemusí hamounit magy, protože neví, co ho ještě čeká, atd.

No a když bude chtít překročit limit, tak buďto bude platit životy, takže takovýmu namakanýmu krollovi s nízkou inteligencí a čarováním je to fuk, prostě dá pár životů a sešle co potřebuje, zbytek kdyžtak zmlátí pěstí. $lol$ Elf, co je zase houžvička, je hodně chytrej a umí dobře čarování, takže jede na hodně kontrolovaných magů.
A nebo je možnost nepokoušet se nic poutat a pak se háže na tabulce náhodných efektů. A to je dost dobrá sranda a taky dost dobré rozhodování. Mám radši platit svými životy, nebo to nechám vyzářit, ale stát se může kdeco. Magy můžou zranit kouzelníka, nebo všechny kolem kromě kouzelníka, nebo uzdravit kouzelníka nebo jeho kámoše, nebo nepřítele, nebo všude padne tma, nebo... je to prostě gamblování a nikdo neví, co se stane. Což je mnohem zajímavější, než hod na to, že se kouzlo prostě nepovede.

Magy jsou nevypočítatelné od přírody, pokud kdokoliv hodí při kouzlení 1 a poté znovu 1, jsou všechny magy co seslal nekontrolované, ani nejlepší elf si tak nemůže být při zacházení s magií jistý. Prostě magie je trochu pořád tak nějak nezkrotná, kouzlo není jen automatické tlačítko na řešení problému.

Tím, že je kouzelník napojen na astrál, odkud magy bere, může slyšet kouzla v blízkosti, pokud nechce být napojený, načerpá magy do sebe a vše funguje jako v dračáku, má prostě pool magů, za které kouzlí.

A samozřejmě je to jen návrh, dá se to předělat, vzít z toho jen něco jako inspiraci, atd. Po testování by se vidělo, jak je to použitelné.

No a pro hraničáře přemýšlím nad spojením se Snovým světem. Někteří říkají, že je to jen astrální sféra vnímaná jinak, ale nikdo přesně neví. Mechanismus pro hraničářskou magii by byl jiný, aby byl ten rozdíl vidět. Třeba jeho práce s magy bude pomalejší, více meditativní, apod. Nebo by se celá tahle magie pro kouzelníka dala předělat na hraničářskou, hraničář se meditací spojí se snovým světem, a odtud do něj proudí magy a kouzelnická magie by se udělala jinak, ale to kontrolování/nekontrolování, to placení výdrží za přepálení kouzlení a náhodné věci dělají IMO kouzelnickou magii fakt zajímavou a zábavnou na hraní. A navíc dává smysl zaslechnutí kouzlení a tak, všechno to hraje dohromady. $:)

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 28166
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun » 1. 9. 2016, 07:37

York
Za prvé už kroll není tak tupý, jako býval (protože není moc kde brát a dává smysl, že má nižší Charaisma, než Inteligenci a navíc to dost pomůže hře, krollové s inteligencí ztrouchnivělého pařezu jsou sice možná legrační, ale všeho moc škodí).
:arrow? Za druhé je menší rozsah bonusů, takže i nejnižší hodnota je dost vysoko. Když mu dáš do Inteligence maximální hodnotu, tak bude mít 19/+4 - takže těžká pohoda.
Na obé prosím zapomeň, to už nebude DrD. Tupost je definicním znakem krollů. Tím, že DrD rozblátíš remake neuděláš.
Kroll je vizuálně velký člověk, kdysi v munulosti byli ostatně z lidí vytvořeni jako vojáci - tězká pěchota, která moc inteligence nepotřebuje... Naopak vysocí lidé mají své vlastní plus k charismě...zeptej se nějakých mladých holek;)
Z hlediska designu pak je nanejvýš vhodné doplnit další rasu velikosti C ( jakkoliv jsem pro upuštění od této klasifikace...) což bude nejtradičněji půlork a ten se bude lušit právě trochu lepší int a horší char...

Jinak moc nerozumím tomu, co chceš na tom svém návrhu testovat? Právě, že růst postav, který fixuješ, je třeba nejspíše doladit. A na alchymustovi samotném neshledávám nic extra převratného, vyjma toho, žrs nepochopil význam vidění magie. To je mocná infogatheringová schopnost, která musí být navázána na hod... a podobnou schopnost musí mít každé povolání!

Hraničář - mluvení se zvířaty
Alchymista - vidění magie
Zloděj - nenápadné vyslýchání
Válečník - znalosti zbraní,zbrojí a jejich použití
Kouzelník - aury?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Naoki
Příspěvky: 5177
Registrován: 2. 10. 2006, 21:04

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Naoki » 1. 9. 2016, 09:24

Na obé prosím zapomeň, to už nebude DrD. Tupost je definicním znakem krollů
Tak jestli jsou Svaté Krávy i takové prkotinky tak to potěš koště. Krollové jsou as written prostě nehratelná rasa a to z více důvodů:

1) šílené staty: přemrštěná síla ale charisma žumpy a inteligence žáby? Jak může taková bytost v civilizovaném nebo polocivilizovaném prostředí existovat??
2) zlé přesvědčení: vedle ras které mají neutrální až dobré postavy musí kroll nutně družinku rozbíjet. Kor když jeho zlé přesvědčení nemůže hrát chytře a manipulativně což by mu mohlo procházet.

Proto logicky kroll by byl v každém městě zabíjen na potkání. Je nemožné psotavit družinku která by obsahovala jediného takového člena.

Řešení jsou tedy pouze následující:
1) zrušit
2) dát krolly pouze jako NPC/monstra na způsob trollů v LOTR
3) předělat
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti