Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Martin Klíma o tom mluvil na přednášce o Kingdome Come na UK, že v DrD se snažili dát hráčům do rukou funkční fyzikální model světa a pak už bylo na hráčích, jak s ním naloží. A protože se to osvědčilo, tak podobný postup uplatní u Kingdom Come, kdy se jeho engine zabývá hlavně fyzikálním modelem světa a je už na hráčích, jak s ním naloží.
Ale nebyl to jen MK, kdo měl tento názor. Jiřina Vorlová v Moudré sově radila podobným způsobem, Vláďa Chvátil myslím taky zastával podobnou myšlenku (na níž postavil ten logaritmický model), ale nejspíš mu došlo, že to není správná cesta a vývojářský tým opustil.
Ale tým DrD+ nebyl jeden tým, jak tomu bylo např. u původního DrD nebo DrD II (nebo jednotlivých verzí DnD), ale byl to takový mišmaš, kdy vždycky někdo přišel, něco udělal, a zas odešel. A tak to plynulo téměř celý čas (+/-10 let, myslím).
Mimo to MK a jeho původní tým vedl vývoj DrD jen do verze 1.5 (respektive hlavně spíš 1.3). Revize na 1.6 a pak jednotlivá písmenka už dělali jiní lidé. Nicméně i MK si nejspíš při psaní Expertů pak uvědomil, že by to chtělo celá pravidla komplet přepsat a celý systém sjednotit a zjednodušit.
Ale nebyl to jen MK, kdo měl tento názor. Jiřina Vorlová v Moudré sově radila podobným způsobem, Vláďa Chvátil myslím taky zastával podobnou myšlenku (na níž postavil ten logaritmický model), ale nejspíš mu došlo, že to není správná cesta a vývojářský tým opustil.
Ale tým DrD+ nebyl jeden tým, jak tomu bylo např. u původního DrD nebo DrD II (nebo jednotlivých verzí DnD), ale byl to takový mišmaš, kdy vždycky někdo přišel, něco udělal, a zas odešel. A tak to plynulo téměř celý čas (+/-10 let, myslím).
Mimo to MK a jeho původní tým vedl vývoj DrD jen do verze 1.5 (respektive hlavně spíš 1.3). Revize na 1.6 a pak jednotlivá písmenka už dělali jiní lidé. Nicméně i MK si nejspíš při psaní Expertů pak uvědomil, že by to chtělo celá pravidla komplet přepsat a celý systém sjednotit a zjednodušit.
Kdybych chtěl být jízlivý, tak řeknu, že jejich představu přesně splňuje DnD 5e.DrD PPE, str. 23 píše:Ve skutečnosti je hra tím lepší, čím méně má různých druhů pravidel. Dračí doupě by bylo ještě mnohem lepší, kdyby v něm nebylo nic kromě hodů na útok, na obranu a proti pasti. Z různých důvodů - převážně historických - máme ještě řadu jiných mechanismů, ale jestli znáš starší verze pravidel DrD, vidíš sám, že se je postupně snažíme co nejvíce sjednotit.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 14. 12. 2016, 10:31, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15068
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nicméně to mám dojem, že je pořád řeč hlavně o filosofii tvorby psaných pravidel, zatímco OSR je spíš návratem k původním nepsaným pravidlům a k praktickému stylu vedení hry.
Jasně, že v rámci OSR vzniká hodně pravidel, ale jak už jsem nakusoval, to je podle mě až druhý krok po tom, co bylo rozšifrováno, jak se to vlastně tehdy kdysi hrálo. A k tomu nevím, jestli ti experti nebo plusko moc pomůžou, protože to je hlavně pokus o nějaký další vývoj. To spíš zkusit to vytahat z těch Moudrých sov.
Jasně, že v rámci OSR vzniká hodně pravidel, ale jak už jsem nakusoval, to je podle mě až druhý krok po tom, co bylo rozšifrováno, jak se to vlastně tehdy kdysi hrálo. A k tomu nevím, jestli ti experti nebo plusko moc pomůžou, protože to je hlavně pokus o nějaký další vývoj. To spíš zkusit to vytahat z těch Moudrých sov.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jeden můj kamarád má taky takovou představu, jak by se mělo hrát RPG. V nějakém (super)počítači by byl naprogramovaný fyzikální model světa (se všemi diferenciálními rovnicemi popisující všechno možné) a vypravěč by pak prostě byl jenom člověk, který by jej obsluhoval (zadával do něj počáteční podmínky a výsledky pak nazpět tlumočil družině).
Kolik je v tom lapsů, přenechávám za domácí cvičení
Kolik je v tom lapsů, přenechávám za domácí cvičení
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Pepa - podobnou myšlenkou se taky zaobírám - v podobě, že by PC program dělal mechanického asistenta PJovi i hráčům...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Potkal jsem PJje, který na pdobném generátoru začal pracovat a nenechal si vysvětlit, že je to zbytečná pitomost Nevím kde je mu konec, abych se ho zeptal.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Teoretizování ohledně remaku
Pepa: Jak píše Jerson, toto uvažování je cesta do pekel. Dnes se řeší spíš vkus a estetika. A dále:
- Jak přilákat různé typy hráčů k jednomu stolu, k jedné hře.
- Jak co nejefektivněji popsat, jak se hra skutečně hraje. (Tady se pomalu ale jistě přechází spíš na vizuál na Twitchi a YouTube než sepisování textu.)
- Jak udělat přípravu hry (a jednotlivých sezení) co nejrychlejší.
- Jak co nejvíce usnadnit práci PJ, a to všem druhům PJ (těm, co mají rádi dokonalou přípravu, i těm co dávají přednost improvizaci, těm, co mají velmi málo času na přípravu, i těm, co chtějí trávit přípravou celé hodiny či dny).
- A při tom všem, jak novým hráčům v rámci nových pravidel umožnit zažít ta velká a úžasná dobrodružství, jako zažívaly předchozí generace, ideálně pohodlněji a efektivněji.
- Případně jak inspirovat k novým druhům dobrodružství.
Vallun: No, ten pomocník už existuje. Jmenuje se Fantasy Grounds.
- Jak přilákat různé typy hráčů k jednomu stolu, k jedné hře.
- Jak co nejefektivněji popsat, jak se hra skutečně hraje. (Tady se pomalu ale jistě přechází spíš na vizuál na Twitchi a YouTube než sepisování textu.)
- Jak udělat přípravu hry (a jednotlivých sezení) co nejrychlejší.
- Jak co nejvíce usnadnit práci PJ, a to všem druhům PJ (těm, co mají rádi dokonalou přípravu, i těm co dávají přednost improvizaci, těm, co mají velmi málo času na přípravu, i těm, co chtějí trávit přípravou celé hodiny či dny).
- A při tom všem, jak novým hráčům v rámci nových pravidel umožnit zažít ta velká a úžasná dobrodružství, jako zažívaly předchozí generace, ideálně pohodlněji a efektivněji.
- Případně jak inspirovat k novým druhům dobrodružství.
Vallun: No, ten pomocník už existuje. Jmenuje se Fantasy Grounds.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
Díky za nápady, nad něčím takovým jsem taky uvažoval. Ustoupil jsem od toho z několika důvodů:Vallun píše: Fyzická zdatnost
Soustředěnost
Mentální zdatnost
- Fyzickou zdatnost jde zkrátit na "Fyzičku", tj. "Hoď si na Fyzičku" - to je fajn. Na druhou stranu bych ale pod ni intuitivně házel i obratnost, což je "zlodějský" atribut. Záleží ale taky na názvech ostatních atributů - "Fyzička/Učenost/Jednání" dohromady jde, Fyzička/Finesa/Magie* už tolik ne, protože ty druhé dvě vlastnosti jsou spíš přístupy, takže k nim líp sedne Síla.
- Soustředěnost mi ve skutečnosti zní jako synonymum k mentální zdatnosti, zvlášť když by to měl být atribut na kouzlení. Navíc je to dost dlouhé slovo.
- Mentální zdatnost není jak zkrátit. "Hoď si na Mentálku" by znělo fakt divně
* V angličtině v trojatributových systémech s podobným rozložením se ten třetí atribut obvykle jmenuje Spirit, ale to nemá žádný dobrý překlad do češtiny. Nejblíž je asi "Duševno", ale to se jako název vlastnosti moc nehodí.
Pravdu díš. V tomhle ohledu máme výhodu, že se na to nemusíme nikoho ptát, protože jsme to my, kdo v té době DrD hrál. Takže stačí zavzpomínat. (A vlastně ani to není moc potřeba, protože oldschool manifest je tomu poměrně hodně blízko).Pieta píše:Jasně, že v rámci OSR vzniká hodně pravidel, ale jak už jsem nakusoval, to je podle mě až druhý krok po tom, co bylo rozšifrováno, jak se to vlastně tehdy kdysi hrálo.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15068
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Paralela k D&D OSR se opět nabízí sama - to taky hrála spousta lidí, ale jen relativně málo tak, jak si autoři mysleli, že se to hrát má. Nevím, co ty, ale já jsem třeba žádný přímý kontakt s autory neměl - dostal jsem pravidla, přečetl je, hrál podle toho, skřípalo to dost.York píše:Pravdu díš. V tomhle ohledu máme výhodu, že se na to nemusíme nikoho ptát, protože jsme to my, kdo v té době DrD hrál. Takže stačí zavzpomínat. (A vlastně ani to není moc potřeba, protože oldschool manifest je tomu poměrně hodně blízko).
Jestli autoři hráli DrD ve stylu oldschool manifestu, to taky nevím. Přece jenom, oni taky žádný přímý kontakt na autory D&D neměli, a na začátku devadesátek oldschool moc na viditelný nebyl.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Myslíš, že když to nebude přesně tak, jak hráli původních autoři, tak se tomu nedá říkat oldschool?Pieta píše:Jestli autoři hráli DrD ve stylu oldschool manifestu, to taky nevím. Přece jenom, oni taky žádný přímý kontakt na autory D&D neměli, a na začátku devadesátek oldschool moc na viditelný nebyl.
Základní myšlenka OSR podle mě je "Zavzpomínáme, jak jsme tehdy hráli, a zkusíme pro to napsat trochu modernější mechaniky". Takové DCC je podle mě jasné OSR, ale některé prvky mnohem víc rozpracovává. Autoři DnD například určitě nehráli s tou spoustou náhodných tabulek na faily kouzel a tak.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Co vím, tak Gary Gygax ve své domácí hře nehrál podle žádných oficiálních pravidel D&D, ale podle své vlastní domácí verze, něco mezi Chainmailem a OD&D. Z pozdějších OSR klonů se pak podle jeho slov nejvíc blížilo jeho stylu hraní Castles & Crusades, dokonce tak, že s nimi navázal oficiální spolupráci.
Podle žebříčku Orr Group je nejhranější old-school stále AD&D (1,44%), těsně za ním Dungeon World (1,43%), dále pak Basic Fantasy RPG (0,95%), OD&D (0,35%), DCC má 0,21%; Labyrinth Lord, Swords & Wizardry a Castles & Crusades mají každý jen 0,07%. Co z toho plyne? Že styl hraní autorů nemusí být nijak extra oblíbený.
Podle žebříčku Orr Group je nejhranější old-school stále AD&D (1,44%), těsně za ním Dungeon World (1,43%), dále pak Basic Fantasy RPG (0,95%), OD&D (0,35%), DCC má 0,21%; Labyrinth Lord, Swords & Wizardry a Castles & Crusades mají každý jen 0,07%. Co z toho plyne? Že styl hraní autorů nemusí být nijak extra oblíbený.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15068
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Spíš nevím, jak moc hodnotný takový oldschool bude. Já to hrál jako kluk na základce - nerozuměl jsem moc ani pravidlům, ani lidem, měl jsem tendence se spíš řídit literou pravidel než jejich úmyslem, mí hráči strávili víc času hádáním než hraním... Lidi, co hrají DrD dodnes, si ho většinou zfunkčnili tím, že si ho předělali na úplně jinou hru, buď úpravama, nebo aspoň tím, že rozsáhlé kusy pravidel ignorují.York píše:Myslíš, že když to nebude přesně tak, jak hráli původních autoři, tak se tomu nedá říkat oldschool?
Jestli chceš vyhlašovat návrat ke starým dobrým zlatým časům, tak já říkám, že nevím, jestli nějaké takové časy byly,
Vytvářet vlastní náhodné tabulky pro všechny možné případy bylo tehdy prý velmi v módě. Legendární "random harlot encounter table" z původního DMG není osamocený výstřelek, ale nejvýraznější příklad populárního trendu. DCC na to akorát navazuje.York píše:Základní myšlenka OSR podle mě je "Zavzpomínáme, jak jsme tehdy hráli, a zkusíme pro to napsat trochu modernější mechaniky". Takové DCC je podle mě jasné OSR, ale některé prvky mnohem víc rozpracovává. Autoři DnD například určitě nehráli s tou spoustou náhodných tabulek na faily kouzel a tak.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jo, DrD se muselo houserulovat, aby bylo hratelné, na druhou stranu pokud chceš dlouhodobě úspěšnou hru na hrdiny, tak ji prostě chceš udělat takovou, aby šla lehce houserulovat, ať už nejrůznějšími volitelnými pravidly přímo v oficiálních pravidlech, nebo vlastními pravidly jednotlivých herních skupin. Zvlášť v Česku, kde prostě nikdy nedokážeš vytvářet a prodávat dostatek podpůrných materiálů.Lidi, co hrají DrD dodnes, si ho většinou zfunkčnili tím, že si ho předělali na úplně jinou hru, buď úpravama, nebo aspoň tím, že rozsáhlé kusy pravidel ignorují.
Wizardi k tomu v 5E dokonce přistupují tak, že oni jsou autoritou nad pravidly jen do chvíle, než je vydají. Ve chvíli, kdy si je hráči koupí, už o nich svrchovaně rozhodují skupiny samy, zejména tedy PJové, a mají větší autoritu než oficiální rady v Mudrcových radách (obdoba Moudré sovy) nebo errata.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
DW není ani old-school ani OSR.ShadoWWW píše:Podle žebříčku Orr Group je nejhranější old-school stále AD&D (1,44%), těsně za ním Dungeon World.
Tohle mi přijde jako nějakej prázdnej reklamní blábol nebo co. Kdo kde kdy ustanovil, od kdy do kdy je pro koho kdo autoritou? Dává to smysl asi jako "Zrušili jsme zákon, kterej nikdo nikdy nezavedl!!!"ShadoWWW píše:Wizardi k tomu v 5E dokonce přistupují tak, že oni jsou autoritou nad pravidly jen do chvíle, než je vydají. Ve chvíli, kdy si je hráči koupí, už o nich svrchovaně rozhodují skupiny samy, zejména tedy PJové, a mají větší autoritu než oficiální rady v Mudrcových radách (obdoba Moudré sovy) nebo errata.
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 14. 12. 2016, 21:44, celkem upraveno 1 x.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
York: Tohle extrémní zjednodušování atributů mi nepřijde jako něco moc dobrého. Vede to k dost wtf momentům. To už je lepší čistě dovednostní systém a la 1.9, kdy se říká jen jak dobře něco postava umí, ale jak to přesně dělá je na hráči. Jestli vyjednává přes charismu nebo inteligenci nebo moudrost nebo má jen prostě načtené znalosti nebo postupy.
Já jsem pár posledních dní zrovna o atributech přemýšlel a když už tam mají být a zároveň je záhodno, aby šlo vytvářet různorodé postavy, co jakž takž dávají smysl, tak těch atributů bude prostě spíš víc než míň, protože je něco jiného obratnost a zručnost, krása a charisma, sprint a maraton.
A taky jsem přemýšlel o životech, ale to je zase kapitola sama pro sebe. Nemluvě o té základní mechanice, co promýšlím, aby byla zároveň extrémně jednoduchá a zároveň toho uměla hodně.
Jinak spojení DrD a OSR si taky nevím jak představit. Spíš to chce fakt předělat s tím, že se do toho nového systému nasázejí věci z DrD, než se nějak vracet k mečům +14 a podobným věcem ze starého Dračáku.
Já jsem pár posledních dní zrovna o atributech přemýšlel a když už tam mají být a zároveň je záhodno, aby šlo vytvářet různorodé postavy, co jakž takž dávají smysl, tak těch atributů bude prostě spíš víc než míň, protože je něco jiného obratnost a zručnost, krása a charisma, sprint a maraton.
A taky jsem přemýšlel o životech, ale to je zase kapitola sama pro sebe. Nemluvě o té základní mechanice, co promýšlím, aby byla zároveň extrémně jednoduchá a zároveň toho uměla hodně.
Jinak spojení DrD a OSR si taky nevím jak představit. Spíš to chce fakt předělat s tím, že se do toho nového systému nasázejí věci z DrD, než se nějak vracet k mečům +14 a podobným věcem ze starého Dračáku.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Když chci zrušit Charisma a Inteligenci (protože sociální interakce a hádanky se budou odehrávat, nikoliv házet), tak z Dračákových pěti atributů zbydou právě tři. Kromě toho jsem uvažoval nad multiclassovacím systémem, kde bys z těch tří přístupů dělal kombinace (Síla - čistý válečník, Finesa - čistý zloděj, Magie - čistý kouzelník, Síla/Finesa - nejspíš něco jako Conan, Síla/Magie - asi kněz, Finesa/Magie - těžko říct, třeba nějaký nightblade nebo tak). Když bys kombinoval tři úrovně vlastností (což dává smysl, protože startovní atributy by asi byly 3, 2, 1), tak je to ještě víc kombinací. Ale je to jen taková úvaha, zatím mi z toho neleze nic moc použitelnéhoeerieBaatezu píše:York: Tohle extrémní zjednodušování atributů mi nepřijde jako něco moc dobrého.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů