Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tohle mi přijde spíš jak racionalizace konceptu, co nefunguje, ale musí se nějak oargumentovat.

Kouzelník se má obludě bránit magií, a ne, že od ní dostane rány a ustojí to.

Nějakej starej rozvrzanej 75 letej dědek není to, co nabušenej 30 letej atlet a mlátička.
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4591
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Trochu jsem se začetl do těch posledních updatů.... Co vlastně je cílem?

Mám z toho dojem (doufám, že správný), že eerieBaatezu chce udělat nějaký svůj domácí hack DrD podle svých představ a tady chrlí nápady na komentování. IMHO měl by spíš těmi dotazy bombardovat ty, se kterými si tu hru chce zahrát (nějací známí, kamarádi v jeho okolí). To mi přijde asi nejužitečnější feedback, jaký může získat.

Pokud něco jako veřejný hack DrD (ve stylu Markyho DrD World), pak jsem velmi skeptický.
1) Ofiko veřejný hack neprojde přes Bouchiho (potvrzeno autory Mistrovství DrD na GC, což je jiná váha než Eerie, bez urážky).
2) Ty návrhy ve stylu "Jak pejsek s kočičkou dělali dort" vytváří hodně specifickou hru, nic ve stylu bývalého mainstreamového DrD.

Není už na čase nechat DrD 1 spát?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 24. 6. 2018, 22:10 Tohle mi přijde spíš jak racionalizace konceptu, co nefunguje, ale musí se nějak oargumentovat.

Kouzelník se má obludě bránit magií, a ne, že od ní dostane rány a ustojí to.

Nějakej starej rozvrzanej 75 letej dědek není to, co nabušenej 30 letej atlet a mlátička.
Ano, ten koncept se jmenuje "class and level". (: Pokud o něj nestojíš, je spousta alternativ. Pokud ho chceš zachovat, tak ti takovéhle věci tak či onak nejspíš dělat bude.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Class and level nemusí bejt nutně napojenej na růst životů.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 24. 6. 2018, 10:54Vysokolevelovej starej kouzelník.
Otázka je, jestli vysokolevelovej kouzelník nutně musí bejt starej.

Ono je to vůbec docela problematický, protože pokud předpokládáme, že postavy stárnou stejně rychle, a že začínaj zhruba ve stejném věku, tak se dost dobře nemůžou dožít "důstojného kouzelnického věku", protože pak by byl z válečníka barbar Cohen (v tom lepším případě). A pokud je ten kouzelník elf a válečník člověk, tak v té době už bude válečník chodit leda s pomocí nekromanta.

Navíc by to znamenalo, že se každá kampaň, která má končit na vysokém levelu, musí táhnout desítky let herního času - a to může být trochu problém příběhově.

Já jsem to teď pojmul úplně jinak: Úrovně nejsou "přirozené". Je to magické posílení, které postavy postupně mění z obyčejných lidí na něco trochu jiného. Docela dobře to sedí do konceptu, že jim rostou atributy, zatímco normálním lidem ne. Taky to vysvětluje, jak se mohou na vysoké úrovně dostat za pár měsíců nebo let bez toho, aby musely strávit dlouhé roky studiem nebo tréninkem.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2695
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Log 1=0 »

"Jak se opovažuješ vstoupit do mé pracovny s taseným mečem, chlapečku," Araxas stále svíral svou hůl s vyřezávaným koncem, ale stál vzpříma, jako by ji nepotřeboval. Brun se podíval na kmetův bílý vous, a ten pohled mu dodal odvahy.
"Už desetiletí jsi přítěží pro celý kraj, starče," prohlásil pevně, ačkoli z těch desetiletí nezažil víc než dvě, "ale tomu je teď konec."
Zaútočil. Kouzelník uhýbal jen pomalu, jeho staré tělo mu víc nedovolilo. Ale začal uhýbat dřív, jako by věděl, co Brun udělá, dříve než on sám, takže čepel minula. V kouzelníkově ruce se objevila malá rudá kulička a vylétla směrem k Brunovi. Obratně uhnul, ale její žár dokázal popálit i tak. Brun se nemohl podívat pod zbroj, ale i tak vědě, že mu pod ní rudne kůže. Bolest mu prostoupila mysl, jakkoli se snažil proti ní bojovat. Nepřipouštěl si strach, jenže ruce se mu přesto třásly. A ten muž byl pořád tak klidný. Ale Brun už nemohl couvnout. Znovu zaútočil, a tentokrát přejela špička meče po kouzelníkovu rouchu a odhalila hruď, na které se červenal čerstvý šrám. Brun už viděl zemřít mladší muže na menší zranění. Nadechl se, pořádně a zhluboka a znovu se cítil na vrchu. Jenže kmet stále stál a po pár nádeších i promluvil. Hlasem pevným a nezměněným, plným hněvu a síly.
"Ty pískle, já hleděl do tváře jedenácti knížatům devíti pekel, myslíš, že tahle rána mě zlomí?" mezi kouzelníkovými prsty se objevil bělostný záblesk a ten přešel v paprsek. Podruhé už Brun neuhnul. Mráz mu projel tělem, upustil meč a kolena se mu podlomila. Snažil se shromáždit zbytky vůle, ale ty nestačily. Zhroutil se a upadl do mdlob.
Kouzelník se podíval na ránu ve své hrudi. Skoro nebolela, protože kůži znecitlivěly desítky jizev, mnohé od věcí ostřejších a větších, než jakákoli lidská zbraň. Bude si ji muset ošetřit, ale to počká. Klekl k bojovníkovi a natáhl mu k čelu prst, ze kterého přeskočila smršť výbojů. Pak teprve začal ve stole hledat tinktury a obvazy. Zatímco je přikládal na své kostnaté tělo, pohledem se přesvědčil, že je bojovník opravdu mrtvý a ušklíbl se.
"Cucák jeden."
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše: 24. 6. 2018, 23:02Otázka je, jestli vysokolevelovej kouzelník nutně musí bejt starej.
V mým příkladu je starej. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 24. 6. 2018, 22:25Class and level nemusí bejt nutně napojenej na růst životů.
Nemusí, ale pokud tam nějak zohledňuješ, že vysokoúrovňový bojovník už něco zažil a něco vydrží, měl bys zohlednit i to, že čaroděj taky něco zažil. (Stejně jako je fajn zohlednit, že barbar po dvaceti letech kariéry má s magií o dost větší zkušenosti, než kouzelník na první výpravě.)

I pokud trváš na tom, že kouzelník se má bránit magií, tak pokud v tom nemá 100% úspěšnost, tak stejně časem těch zkušeností se zraněním nasbíral dost.
York píše: 24. 6. 2018, 23:02Otázka je, jestli vysokolevelovej kouzelník nutně musí bejt starej.
eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 08:45V mým příkladu je starej. :D
A kdyby místo něho byl vysokolevelovej bojovník - sedmdesátník, tak to nebude rozvrzanej dědek?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Celej život se ohánět mečem a celej život se neohánět mečem z tebe udělá jinej typ sedmdesátiletýho dědka. :D

Pokud je to hra na archetypy, jak by se mi prostě líbilo, kdyby systém odlišoval, hbitýho rogua a kouzlivýho kouzelníka ne jen tím, že jinak odvyprávíš úbitek HP. Si dokonce pamatuju, že takhle fungovali dřív i Savy, když bonus za vlastnost byl dost malej a nejmenovalo se to podle typu dovednosti, ale typu útoku. Kouzelník jakože používal různé ovlivňování toků energií kolem sebe, aby se dostal ze stejný věci, na kterou si házel rogue, ale ten to jako udělal obratností. Jasně, že je to legitimní přístup, ale dá se to udělat i tak, že je to víc hmatatelně poznat na těch mechanikách samotných.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 13:11Celej život se ohánět mečem a celej život se neohánět mečem z tebe udělá jinej typ sedmdesátiletýho dědka. :D
Jestli ten týpek chodí od dvaceti do sedmdesáti na typické dračákové výpravy, tak má pořád za sebou půl století přespávání v divočině, hlídkování, prolézání jeskyněma a uskakování před pastima, ježdění na koních a pegasech a kdovíčem, plavání - obvykle nečekaně a v oblečení nebo studené vodě, pronásledování a prchání, zranění, jedů, nemocí, škrcení, topení a dračích dechů. Odmítám přijmout, že z tohohle vypadne něco jiného než neskutečnej drsňák. (:
eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 13:11Pokud je to hra na archetypy, jak by se mi prostě líbilo, kdyby systém odlišoval, hbitýho rogua a kouzlivýho kouzelníka ne jen tím, že jinak odvyprávíš úbitek HP. Si dokonce pamatuju, že takhle fungovali dřív i Savy, když bonus za vlastnost byl dost malej a nejmenovalo se to podle typu dovednosti, ale typu útoku. Kouzelník jakože používal různé ovlivňování toků energií kolem sebe, aby se dostal ze stejný věci, na kterou si házel rogue, ale ten to jako udělal obratností. Jasně, že je to legitimní přístup, ale dá se to udělat i tak, že je to víc hmatatelně poznat na těch mechanikách samotných.
Ony životy už od prvních edic D&D byly tematicky dost komplikované:
Gary Gygax, první edice píše:It is quite unreasonable to assume that as a character gains levels of ability in his or her class that a corresponding gain in actual ability to sustain physical damage takes place. It is preposterous to state such an assumption, for if we are to assume that a man is killed by a sword thrust which does 4 hit points of damage, we must similarly assume that a hero could, on the average, withstand five such thrusts before being slain! Why then the increase in hit points? Because these reflect both the actual physical ability of the character to withstand damage – as indicated by constitution bonuses- and a commensurate increase in such areas as skill in combat and similar life-or-death situations, the “sixth sense” which warns the individual of some otherwise unforeseen events, sheer luck, and the fantastic provisions of magical protections and/or divine protection.
Tučnění je moje.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Pieta píše: 25. 6. 2018, 14:00
eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 13:11Celej život se ohánět mečem a celej život se neohánět mečem z tebe udělá jinej typ sedmdesátiletýho dědka. :D
Jestli ten týpek chodí od dvaceti do sedmdesáti na typické dračákové výpravy, tak má pořád za sebou půl století přespávání v divočině, hlídkování, prolézání jeskyněma a uskakování před pastima, ježdění na koních a pegasech a kdovíčem, plavání - obvykle nečekaně a v oblečení nebo studené vodě, pronásledování a prchání, zranění, jedů, nemocí, škrcení, topení a dračích dechů. Odmítám přijmout, že z tohohle vypadne něco jiného než neskutečnej drsňák. (:
A co když chci mít high level akademika? Jak mi to ten systém udělá?


Vím, že životy jsou v průběhu DnD kde co a i to, co to není a že DrDO je převzalo a udělalo z toho něco ještě jinýho s tím, že bordel zůstal. Teď jako co, no?
Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 14:05A co když chci mít high level akademika? Jak mi to ten systém udělá?
A co high-level bednář? Co obecní pasák? Nebo žebrák?
Musí všichni levelovat stejným způsobem, jako hrdinové? Nebo jsou jejich životní dráhy a zkušenosti natolik jiné, že na ně nemá smysl brát formičku určenou pro hrdiny?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Počítám, že dost hraje roli, že postavu na 20. úrovni musí drak kousnout několikrát, zatímco postavu na 1. úrovni by na jedno kousnutí zabil i několikrát. Pokud hrajeme postavy, které se co chvíli někdo snaží zabít a v čase na ně jdou čím dál těžší váhy, tak je navýšení odolnosti docela postřeba.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17483
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 25. 6. 2018, 14:05 Vím, že životy jsou v průběhu DnD kde co a i to, co to není a že DrDO je převzalo a udělalo z toho něco ještě jinýho s tím, že bordel zůstal. Teď jako co, no?
Říkat tomu jinak.

"Životy" znějí jako meat points, s tím nic nenaděláš.

Když tomu budeš u Válečníka říkat Výdrž a u kouzelníka Manový štít, hned to vyzní jinak.

Problém ale je, že od toho pak odečítáš damage, která závisí na zbrani - tím to zas zabiješ (manový štít ještě dejme tomu, s výdrží už to je horší). Jakž takž to může dávat smysl, když válečník bude dostávat rány do výdrže pouze v případě, že má zbroj, nebo že to jsou tupé rány (třeba pěstí). Tzn. zásahy vykrávý zbrojí a jde o to, kolik toho ustojí. V tomhle je skutečně mezi kancelářskou krysou a trénovaným bojovníkem obrovský rozdíl.

Obloukem se zase dostáváme k tomu, proč odečítám zbroj až od zranění - díky tomu totiž můžeš i beze zbroje ráně uhnout a nedostat tak žádnou damage. S samozřejmě zbroj funguje přesně takhle - slabé rány pohltí úplně, silnější částečně, takže ti uberou část výdrže a ještě silnější jdou do živého (vážná zranění). Tím, že se zbroj od zranění odečítá, posunuje tyhle intervaly vejš.

Další věc je, že kouzelníci se nemusej cíleně bránit, protože boj se hází jako útok vs útok a nikoliv jako 2x útok vs obrana. Když protivníka zasáhneš bleskem, tak ho rozhodíš natolik, že tě netrefí.

Utíkám zas do jiného tématu, sorry. Nicméně přesně tyhle věci jsem bral v úvahu a snažil jsem se je nějak mechanicky reprezentovat.


edit: Hmm, možná bych mohl kondici říkat "Výdrž" a vážným zraněním prostě "zranění". Otázka je, jak by se pak měl jmenovat léčivý lektvar a kouzlo uzdrav lehká zranění, když by obojí vracelo výdrž.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Pieta »

York píše: 25. 6. 2018, 14:34edit: Hmm, možná bych mohl kondici říkat "Výdrž" a vážným zraněním prostě "zranění". Otázka je, jak by se pak měl jmenovat léčivý lektvar a kouzlo uzdrav lehká zranění, když by obojí vracelo výdrž.
Lektvar rudého býka se přímo nabízí. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů