Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ne nutně. Může to být i tak, že umíš ty dovednosti, které máš trénované a na ty si házet nemusíš (prostě je zvládneš i bez hodu), a ty ostatní neumíš (a nezvládneš je).házení ke skillům prostě patří, takže když chceš jedno, tak automaticky musíš vzít i to druhé.
To se pak podobá klasickým DnD featům nebo schopnostem povolání v C&L systému s multiclassem.
Záleží, jak to uchopíš.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
Však to přesně říkám. Na to, aby ti dovednosti umožňovali bez detailních popisů dělat věci, kterým jako hráč nerozumíš a tvoje postava ano, nemusíš na ty dovednosti házet.
Čistě deskriptivní dovednosti "umíš tohle a tohle (bez házení)" tudíž asi nejsou ani oldschool (tam dovednosti nebyly), ani middleschool (tam se na všechno házelo), ale něco mezi.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
eerieBaatezu píše: ↑10. 10. 2018, 13:20Tohle mi zní jako normální popis skill checku, přestože tomu říká Saving throw.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Teoretizování ohledně remaku
Skill checky jsou vázané k něčemu, co můžeš umět nebo neumět. Tohle není skill check, ale "můžeš si na cokoliv hodit atributem" (takže atribute check ).eerieBaatezu píše: ↑10. 10. 2018, 13:20 Tohle mi zní jako normální popis skill checku, přestože tomu říká Saving throw.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Když tam skilly dáš, ale napíšeš, že je můžeš používat čistě popisně, ale i na házení, podle toho, co preferuješ, tak zabiješ dvě mouchy jednou ranou. Tu hru najednou mohou hrát obě skupiny. Navíc se to dá kombinovat.
Máš pár rozumně odstupňovaných úrovní skillů: 0 - nemá tuchu, 1 - zelenáč, 2 - učeň, 3 - pokročilý, 4 - mistr, 5 - velmistr, aby měl člověk intuitivně představu. Máš skill body, a i přestože nehrajete na házení, tak si zlepšuješ postavu.
U nás, přestože jsme hráli 2e se skilly, někdy nastaly situace, kdy chtěl GM slyšet, jak situaci řešíme. Když si dáš do podzemí nějakou logickou hádanku, tak jí nedevalvuješ tím, že ji někdo vyřeší hodem. Prostě o tom to je. Hraní je o citu. Někdy ti stačí hod na překecání někoho, jindy požaduješ RP překecání, někdy to zkombinuješ.
(Lehká odbočka, ale v tom OSR, co si sepisuju, mám tipy (ne pravidla), jak určovat DC hodů, je jich několik, každej to dělá jinak a všechny dohromady můžeš kombinovat. Počítám s tím, že každej hraje jinak, že někdy máš chuť nebo ti dává smysl použít tenhle tip a zejtra nebo klidně za 5 minut jinej, že někdy vůbec nemáš tuchu, co dělat, tak použiješ random určování. Jde jen o to zabstrahovat ty možnosti tak, aby z toho nebyl guláš, ale pár různých variant, co se logicky doplňují. Zbytek je o tom, že GM má nějakou přestavu o tom, co dělá a hráči důvěřují PJovi, že to není zmrd, co se je snaží vojebat.
Přestože se to nezdá, tak i crunch heavy věci jako DnD 3.5e jsou hodně freeform, protože je to stejně na GMovi/lidech u stolu, jak tu herní realitu vymýšlí a interpretují. Z toho vycházím. Hraní je hafo o pocitu a konkrétním momentu. Je to vlastně freeform věc a pravidla by měla vytvářet smysluplnou kostru, co tomu dodá grády a ne, že brání paření. Čili podle situace můžu vyžadovat character skill nebo hráčův skill, nebo hod, nebo cokoliv. A pravidla mi neřeknou, co mám chtít, jenom mi to pomůžou vyhodnotit.)
Máš pár rozumně odstupňovaných úrovní skillů: 0 - nemá tuchu, 1 - zelenáč, 2 - učeň, 3 - pokročilý, 4 - mistr, 5 - velmistr, aby měl člověk intuitivně představu. Máš skill body, a i přestože nehrajete na házení, tak si zlepšuješ postavu.
U nás, přestože jsme hráli 2e se skilly, někdy nastaly situace, kdy chtěl GM slyšet, jak situaci řešíme. Když si dáš do podzemí nějakou logickou hádanku, tak jí nedevalvuješ tím, že ji někdo vyřeší hodem. Prostě o tom to je. Hraní je o citu. Někdy ti stačí hod na překecání někoho, jindy požaduješ RP překecání, někdy to zkombinuješ.
(Lehká odbočka, ale v tom OSR, co si sepisuju, mám tipy (ne pravidla), jak určovat DC hodů, je jich několik, každej to dělá jinak a všechny dohromady můžeš kombinovat. Počítám s tím, že každej hraje jinak, že někdy máš chuť nebo ti dává smysl použít tenhle tip a zejtra nebo klidně za 5 minut jinej, že někdy vůbec nemáš tuchu, co dělat, tak použiješ random určování. Jde jen o to zabstrahovat ty možnosti tak, aby z toho nebyl guláš, ale pár různých variant, co se logicky doplňují. Zbytek je o tom, že GM má nějakou přestavu o tom, co dělá a hráči důvěřují PJovi, že to není zmrd, co se je snaží vojebat.
Přestože se to nezdá, tak i crunch heavy věci jako DnD 3.5e jsou hodně freeform, protože je to stejně na GMovi/lidech u stolu, jak tu herní realitu vymýšlí a interpretují. Z toho vycházím. Hraní je hafo o pocitu a konkrétním momentu. Je to vlastně freeform věc a pravidla by měla vytvářet smysluplnou kostru, co tomu dodá grády a ne, že brání paření. Čili podle situace můžu vyžadovat character skill nebo hráčův skill, nebo hod, nebo cokoliv. A pravidla mi neřeknou, co mám chtít, jenom mi to pomůžou vyhodnotit.)
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Oká, oká, zaměnil jsem pojmy, skill za atribut, ale výsledný argument to nemění.
Re: Teoretizování ohledně remaku
To jsi mi připomněl, jak Mike Mearls mluvil o tom, že hráči, co na 3E přešli z nějaké předchozí edice, hráli 3E viditelně odlišným způsobem než hráči, co na 3E začínali.Přestože se to nezdá, tak i crunch heavy věci jako DnD 3.5e jsou hodně freeform, protože je to stejně na GMovi/lidech u stolu, jak tu herní realitu vymýšlí a interpretují.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
U vás to tak možná je, ale není to rozhodně pravidlem. Co jsem chodil na DnD days koukat, jak různí hráči hrajou a GMové GMujou, tak v drtivé většině to byl čistě roll-play a šlo tak maximálně o to okecat, proč používáš zrovna tenhle skill.eerieBaatezu píše: ↑10. 10. 2018, 14:54U nás, přestože jsme hráli 2e se skilly, někdy nastaly situace, kdy chtěl GM slyšet, jak situaci řešíme. Když si dáš do podzemí nějakou logickou hádanku, tak jí nedevalvuješ tím, že ji někdo vyřeší hodem. Prostě o tom to je. Hraní je o citu. Někdy ti stačí hod na překecání někoho, jindy požaduješ RP překecání, někdy to zkombinuješ.
Jako nic proti tomu, očividně je to bavilo, takže proč ne. Ale takovou hru fakt nechci ani hrát ani psát.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
A říkal, v čem se to lišilo?
Nemůžu za to, že to hrajou blbě.
Jasný no. Proto já třeba píšu tu mojí takovým stylem, aby bylo vidět, že se to dá hrát různě a přímo v core textu je to tam zasazeno.
A že to někdo bude hrát jako roll-play? Pokud si GM do podzemí vymyslí skvělou hádanku, a nechá to odházet, tak je to jeho blbost. Pokud nechce vyjednávání odvyprávět, tak buď pro to má dobrý důvod, nebo je to jeho blbost. Mám tu výhodu, že píšu malá pravidla a píšu je tak, jak já hraju. DnD-klonů je 3 pr... a tak si každej může klidně vybrat něco jinýho, žíly mi to netrhá. (I když to, jak jsem předělal vancian a povolání nikde jinde nenajde , ale může si to zkusit vykrást do jinýho rulesetu, jestli se mu to podaří. )
Tady se Ti mě zase podařilo zatáhnout do diskuze o remaku, ze kterého mám opět akorát pocit, že ať udělám, co udělám, tak se nikomu nezavděčím. Ve svém OSR si můžu přejebat co chci a pohoda. Teď jsem třeba úplně předělal Sorcerera, protože mi přijde spíš jako wizard s gimmickem, než vlastní osobitá classa (už jen tím, že má spell list úplně stejnej jako wizard, např.).
V remaku změním cokoliv a už to bude v háji. Změním jak fungují Životy, přijde Vallun a Argo a bude to v háji, nechám jak fungují Životy, přijde Marky, že v roce 2018 furt omlacujeme dvou a více ciferná čísla a bude to v háji. Přijde Bouchi, že jeho opět nový tým dodělal remake Plusek, právě to jde tisknout a bude to v háji.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jsem tu trochu zmatený z toho, čemu tu říkáte házení na skill, na stat, na dovednost ... ?
Historicky byl IMHO (fuj, málem jsem napsal AFAIR, ale tak starej nejsem ) vývoj cca takovýhle:
0. Hážeme jen combat.
1. Hážeme jen combat a saving rolls na staty.
2. Chceme házet na různé schopnosti, tak pro ně máme spoustu proprietárních mechanik (některé odvozené ze statů)
3. Chceme házet na různé schopnosti jednotným způsobem, tak:
- 3a. hážeme na staty a schopnosti říkají, kdy a jak a co, případně dávají modifikátory
- 3b. hážeme rovnou na dovednosti
Historicky byl IMHO (fuj, málem jsem napsal AFAIR, ale tak starej nejsem ) vývoj cca takovýhle:
0. Hážeme jen combat.
1. Hážeme jen combat a saving rolls na staty.
2. Chceme házet na různé schopnosti, tak pro ně máme spoustu proprietárních mechanik (některé odvozené ze statů)
3. Chceme házet na různé schopnosti jednotným způsobem, tak:
- 3a. hážeme na staty a schopnosti říkají, kdy a jak a co, případně dávají modifikátory
- 3b. hážeme rovnou na dovednosti
Asi by ses měl konečné rozhodnout, kdo je tvoje cílovkaeerieBaatezu píše:V remaku změním cokoliv a už to bude v háji. Změním jak fungují Životy, přijde Vallun a Argo a bude to v háji, nechám jak fungují Životy, přijde Marky, že v roce 2018 furt omlacujeme dvou a více ciferná čísla a bude to v háji.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
"na skill, na stat, na dovednost" znamená např. "odemykám zámek", oproti tomu stojí "save" jakože hážu sice na stat, ale jenom, když mi to právě zachraňuje zadek, což ale IMO může být i "házím na Charismu, aby mě nepřekecal".
Jak říkám, podle mě to tkví v PJovi a jak to pojme a že mu pravidla řeknou, že může věci odehrávat několika způsoby. Že York viděl u hraní 3.5e roll-play mě nepřekvapuje, jelikož příručka je více méně návod na házení.
Jak říkám, podle mě to tkví v PJovi a jak to pojme a že mu pravidla řeknou, že může věci odehrávat několika způsoby. Že York viděl u hraní 3.5e roll-play mě nepřekvapuje, jelikož příručka je více méně návod na házení.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Hele, když na to tak koukám, hodit na 2k6 sedmičku není půl na půl, ale cca 42% na 58%, nebo to nějak nechápu?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
EB: Přesně 7 padne v 16,66% hodů, 7 nebo méně padne v 58% hodů, víc než sedm padne ve 41,66% hodů.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Mno... to vidím, když ale chci na 2k6 házet proti sedmi, je to půl na půl, nebo ne?
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ne.eerieBaatezu píše: ↑10. 10. 2018, 21:44když ale chci na 2k6 házet proti sedmi, je to půl na půl, nebo ne?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů