Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 29. 7. 2018, 13:42A trochu jinak bude fungovat (a to je myšlenkový experiment, který mě láká) hra, ve které v okamžiku založení tagu podle stupnice pojmenuješ, potom ale hodnotu zapomeneš, a při jeho použití se znovu podíváš na stupnici a v novém kontextu odečteš, co to znamená. Vlastně to budou takové "aspekty z Fate ořezané na deklaratorní funkci".
Takže vlastně stejně jako hodnotíš, jestli se tag aplikuje - napřiklad skok přes namrzlý most ignoruje tag namrzlý, protože se ho nedotkneš, tak hodnotíš i jak moc se tag aplikuje. Tzn. vyvolávání ohnivého ducha z požáru je easy, proskočit požárem je hard, projet požárem na koni je normal etc.

(s tím, že lidi si určitě tu hodnotu budou pamatovat, takže i když to mechanicky nebudeš vyžadovat, když bude požár na stupnici 4z5ti, tak ho všichni budou brát dost vážně)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

Quentin: Jo.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Quentin »

MarkyParky píše: 29. 7. 2018, 14:11 Quentin: Jo.
Obrázek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Mně ty tagy přijdou jako zbytečnej level přemýšlení navíc. Prostě most je namrzlej, můžeš si na něm rozbít hubu; když se ho nedotkneš, tak si ji rozbít kvůli tomu že je namrzlej nemůžeš. Jakýpak copak.
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

eerieBaatezu píše: 29. 7. 2018, 14:36 Mně ty tagy přijdou jako zbytečnej level přemýšlení navíc. Prostě most je namrzlej, můžeš si na něm rozbít hubu; když se ho nedotkneš, tak si ji rozbít kvůli tomu že je namrzlej nemůžeš. Jakýpak copak.
Jako jo, ale tagy jsou tam k tomu, abys nezapomněl, že je ten most namrzlej.
A taky, aby sis uvědomil, že když se po něm vydáš, tak jeho namrzlost musíš počítat.

Jsou to flagy, remindery, připomínače.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Quentin »

Stupnice by mohla přijít vhod, když se snažíš prokletím zapálit budovu; podle hodu dostaneš nic/doutnání/oheň/požár/inferno. I bez číselné hodnoty tušíme, co si pod tím představit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

No a tak nejdem tohle řešit jinam, když už jsme stejně zjistili, že DrD k ničemu z tohohle nepoužijeme?

Co se tady teď teda řeší s těma tagama? Nějakej DnD klon, kterej jede víc směrem k modernějším mechanikám nebo jak?
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Na druhou stranu krolly, kudůky a magenergii máš i ve fluffu Asterionu a na něj se Altar vzdal svých práv. Navíc u něj už od první příručky jeho autoři počítali s aplikacemi pro DnD. Píšou to hned na začátku původního Hlavního modulu. Podotýkám, že první asterionské moduly probíhaly pod dohledem Martina Klímy.

Měl to být svět, který by rozšiřoval DrD reálie, ale ve kterém by hráli hráči všech systémů, každý s vlastními aplikacemi.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jenže mě zajímaly ty specifický věci jako sféry a Chodci, čili něco, co je hodně natěsno s tou hrou.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 30. 7. 2018, 00:35 Jenže mě zajímaly ty specifický věci jako sféry a Chodci, čili něco, co je hodně natěsno s tou hrou.
Zkus to nejdřív všechno poskládat do smysluplný hry, práva můžeš klidně řešit potom :lol:
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

York píše: 30. 7. 2018, 01:02Zkus to nejdřív všechno poskládat do smysluplný hry, práva můžeš klidně řešit potom :lol:
copak o to, DrD je smysluplná hra:) spíš jde o to, aby byla funkční:) ale jinak +1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Argonantus »

Marky má zhruba pravdu stran právních úvah. Terminologie trochu vlaje ale to je jedno.
Imho jsou autorska práva nejmenší problém.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Největší problém je "tohle není Dračák! $-x"
Obrázek
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Argonantus »

Ne. Největší problém je neschopnost se rozhodnout.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Ne, největší problém je nedostatek času na remake...zásadní rozhodnutí mám učiněna, teď je třeba čas na hrubou práci...:( a to jako kvanta...mít DrD 1.6 a 2 v digitálnim textu, tak by práce bylo o polovinu méně a a lepe by se hledala motivace...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů