Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

V tomhle vlákně vlastně ne.

Asi se s Quentinem přestěhujeme.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32335
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

York píše: 11. 7. 2018, 12:41Co je tvým cílem?

Nemyslím teď "udělat remake Dračáku", to je jasný. Co potom? Pověsit to tady na RPG fóru jako (další) fanovský remake a doufat, že si to někdo stáhne a bude to hrát? Nebo něco jinýho?
Přesvědcit Bouchiho, že má DrD old smysl a že lze pokračovat, že je to brutálně odlišný produkt od DrD 2....

A jinak - vytvořit lepší pravidla pro své skupiny, něco se naučit....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Vallun píše: 16. 7. 2018, 16:13Přesvědcit Bouchiho, že má DrD old smysl.
Myslíš, že toho dosáhneš tím, že sepíšeš vlastní verzi? To jsem přece před časem udělal a Bouchi mi k tomu napsal jen to, že se mu nelíbí, že to má v názvu "DrD 1.9", což by mohlo potenciální hráče mást (byť celým názvem to bylo "Neoficiální DrD 1.9").

Ono je to celkem logický - když nemá zájem remake Dračáku vydávat, tak pro něj asi nemá smysl ztrácet čas čtením pokusů na tohle téma. A samozřejmě z pohledu Altaru já ani ty nebo eB nejsme ničím speciální, "podobných" věcí se dá na serveru dracidoupe.cz najít hned několik.

Přesvědčivý by možná mohl být aktivní zájem hráčů o jeden konkrétní remake. Žádný takový zájem ovšem není - pár lidí chce něco sepisovat, ale prakticky nikomu se nechce zkoušet hrát něco, co vytvořil někdo jiný (nebo se třeba aspoň jít podívat, jak se to hraje). Folcwine v tomhle zřejmě má jakž takž úspěch, na Gameconu má vypsané a plně obsazené dvě hry v DrK (což je DrD klon). A ani to zjevně Bouchiho názor nijak nezměnilo.

Čili otázka je: Jsi schopen a ochoten propagovat to ještě víc než Folcwine? Protože jestli ne, tak budeš znova prošlapávat cestu, kterou už někdo neúspěšně vyzkoušel.


O tom to vlastně celé pořád je. Remake Dračáku má smysl pouze v případě, že budou splněny obě následující podmínky:

1) Bouchi to musí chtít vydat.

2) Musí to dělat víc než jeden člověk a hrát víc než jedna skupina.

Dokud nesplníš podmínku 2, tak prakticky určitě nesplníš ani podmínku 1. A možná ani pak ne - Dračí hlídku zjevně dělá a hraje víc lidí a Bouchi pořád názor nezměnil.

A dokud nesplníš podmínku 1, tak velmi těžko splníš podmínku 2 (protože nikdo nemá zájem podílet se na něčem, co stejně nemůže vyjít).


edit: Ještě jedna věc: Kdyby se náhodou Bouchi rozhodnul nějakej remake Dračáku vydat, fakt bych mu nezáviděl vybírání osoby, která by to měla realizovat. Pokud by to měl udělat poctivě, tak by to asi znamenalo projít všechny dostupné varianty (respektive nejen projít, ale hlavně vyzkoušet si zahrát) - a ideálně ne sám, aby následné hodnocení mělo větší váhu. Plus zohlednit, nakolik to jsou dotyční schopni v rozumném termínu dotáhnout, nakolik jsou schopni a ochotni na tom brandu pracovat dál (protože to je skoro důležitější, než jak dobrá bude první verze) a jak jsou schopni pracovat s komunitou.

Kdybych z výběru vyřadil sebe a měl se rozhodnout mezi ostatními možnostmi, fakt nevím, koho bych si vybral. Tady na fóru asi nikoho, protože za tu spoustu let tady pořád není hratelná verze (kterou by ideálně někdo opravdu hrál a dál vyvíjel - což nesplňuje ani tak moje).
Naposledy upravil(a) York dne 16. 7. 2018, 16:57, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Tak Bouchiho vypusťte, říkejte tomu třeba Ptačí doupě a je klid. K čemu na to potřebujete lepit tu značku?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Bouchiho ny mohl přesvědčit jedině úspěch JaD nebo DH. Ne, že by neexistoval precedens v podobě DnD a Pathfinderu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

OnGe píše: 16. 7. 2018, 16:44K čemu na to potřebujete lepit tu značku?
1) Protože hlavním motorem remakování je nostalgie. Bez značky nadšení notně opadne.

2) Protože značka ti prakticky zajistí, že si to spousta lidí aspoň vyzkouší. Zpropagovat vlastní hru bez toho je řádově obtížnější.

3) Protože málokdo z těch, kdo chtějí na remaku pracovat, jsou ochotni řešit vydávání a následný prodej a propagaci.

ShadoWWW píše: 16. 7. 2018, 16:53Bouchiho ny mohl přesvědčit jedině úspěch JaD.
To asi jo, ale zas pokud budou JaD úspěšné, tak případný remake Dračáku bude mít mnohem horší pozici než teď, kdy po něm lidi volají a nemají alternativu. I když je fakt, že DnDčko na tom před 5e bylo dost podobně.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

1. bod moc nechápu, s 2. moc nesouhlasím (jak už jsi psal, takového materiálu už je hodně, akorát to holt nikdo nevydává knižně) a co se týká bodu 3, tak pokud chcete, aby se to prodávalo a nechcete to prodávat, tak jste skutečně v pasti, je na čase to zabalit a kdo bude odcházet poslední, ať zhasne.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

OnGe píše: 16. 7. 2018, 17:03 1. bod moc nechápu, s 2. moc nesouhlasím (jak už jsi psal, takového materiálu už je hodně, akorát to holt nikdo nevydává knižně) a co se týká bodu 3, tak pokud chcete, aby se to prodávalo a nechcete to prodávat, tak jste skutečně v pasti, je na čase to zabalit a kdo bude odcházet poslední, ať zhasne.
Bod 3 vyžaduje příležitost - tvorba DrD+ byla jedna taková, tvorba dvojky další (další jsou teď JaD). Když vzniká autorský tým, stačí se přidat. Díky tomu se můžeš podílet na psaní hry a nemusíš řešit dotahování, produkci a takové věci.

Na čem s bodem 2 nesouhlasíš? Jakmile jsem zveřejnil svůj "remake" Dračáku, tak jsem rázem získal víc zpětné vazby, než za dva roky práce na vlastní hře dohromady. A to to ani nebylo nic oficiálního. Drtivá většina praktických debat o designu se tady na fóru už dlouho odehrává v tomhle vlákně, přestože tu probíhá vývoj vlastních her. Proč asi? Proč si taky myslíš, že na vývoj dvojky (a ostatně i plusek před tím) nebyl problém sehnat autory a testery, zatímco nikdo ze zdejších remakerů ještě nesehnal ani jednoho testera, natož spoluautora?

JaD jsou vlastně to samý. Je to zaštítěné Mytágem a je to v podstatě "remake" DnD 5e. Okamžitě se vyrojila fůra zájemců o spoluráci i o hru. Svézt se na brandu je mnohem, mnohem jednodušší, tak to prostě je.
Naposledy upravil(a) York dne 16. 7. 2018, 18:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

York píše: 16. 7. 2018, 17:16 Na čem s bodem 2 nesouhlasíš?
Přesně jak jsi sám psal - různých remaků na DrD jsou mraky. Dají se najít. Jinak celkem nikoho nezajímají. Navzdory tomu, že je to DrD.
York píše: 16. 7. 2018, 17:16 Drtivá většina praktických debat o designu se tady na fóru už dlouho odehrává v tomhle vlákně, přestože tu probíhá vývoj vlastních her. Proč asi?
No přeci proto, že je to Dračí doupě a lidi nic jiného nezajímá! Nebo proto, že už nikdo další nečeká, že by mu zdejší debata nad rámec rozličných dotazů mohla nějak pomoct. Možná jsou i další důvody, co já vím.
York píše: 16. 7. 2018, 17:16Proč si taky myslíš, že na vývoj dvojky (a ostatně i plusek před tím) nebyl problém sehnat autory a testery, zatímco nikdo ze zdejších remakerů ještě nesehnal ani jednoho testera, natož spoluautora?
Protože za DrD 2 stálo vydavatelství, co dokázalo něco vydat, zatímco za zdejšími remaky stojí osamělí vlci, co mnohokrát dokázali, že jsou o tom schopni hrozně dlouho mluvit. Řekl bych.

Ale jinak zpět k podstatě věci - jestli potřebujete tu značku a navrch k tomu potřebujete přesvědčovat Bouchiho, tak se na to můžete rovnou vybodnout, protože se vám to nepodaří. Stavíte přehradu v údolí, kterým nikdy nepoteče voda.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Na čem s bodem 2 nesouhlasíš? Jakmile jsem zveřejnil svůj "remake" Dračáku, tak jsem rázem získal víc zpětné vazby, než za dva roky práce na vlastní hře dohromady.
Což je košér, když to děláš jako fanouškovský projekt a vydavateli to nevadí. Jakmile to chceš vydat nebo to vydavateli vadí, tak je to problém.

Nesouhlasím ale s tím, že jedinou možností pro propagaci vlastního systému je nazvat ho Dračí doupě. Viz Střepy snů. Viz Dračí hlídka*, která se sice odkazuje na tradici DrD, ale buduje novou a svojí značku a v podstatě i pravidla. JaD to má podobně. Sice jede na licenci od Wizardů a hlásí se k DnD 5E, ale taky buduje svou vlastní značku.

-------------------------
* EDIT: Na Dračí hlídce je taky vidět, že si lze spolehlivě vybudovat fanouškovskou základnu odzdola, mimo internetovou komunitu. DH si vybudovala velkou základnu fanoušků mezi členy skatských oddílů a volnočasových center, kteří milerádi poskytovali zpětnou vazbu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Quentin »

Marky: Dvě vesměs nekonstruktivní poznámky.

1) Ty hodinotagy jsou cool, ale nemusíme je brát vážně. Když se ukáže, že jsou příliš nemotorné, tak se můžeme vrátit k diskutování tagů a hodin zvlášť.

2) Moc bych kolem neházel termín scéna. Tvůj příklad níže posunuje offscreen hodiny a se scénou nemusí dělat nic moc. Obecně bych do gamistických her scény netahal.
Marky píše:- Otevírám dveře / neúspěch / otevřel jsi je, ale trvalo ti to dlouho, prošrtknu jeden segment hodin přípravy temného rituálu, ale v principu jsou to všechno posuny scény.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

OnGe píše: 16. 7. 2018, 17:40 Přesně jak jsi sám psal - různých remaků na DrD jsou mraky. Dají se najít. Jinak celkem nikoho nezajímají. Navzdory tomu, že je to DrD.
To svědčí tak maximálně o tom, že lidi baví dělat DrD klony. DrD nic z toho není, dokud to legálně nevyjde tiskem pod názvem Dračí doupě.

OnGe píše: 16. 7. 2018, 17:40Protože za DrD 2 stálo vydavatelství, co dokázalo něco vydat, zatímco za zdejšími remaky stojí osamělí vlci, co mnohokrát dokázali, že jsou o tom schopni hrozně dlouho mluvit. Řekl bych.
Taky bych řekl.

Na druhou stranu, kdyby se ti nějakým zázrakem od Bouchiho podařilo koupit DrD, tak hledání vydavatele by nejspíš nebylo moc komplikované.

OnGe píše: 16. 7. 2018, 17:40Ale jinak zpět k podstatě věci - jestli potřebujete tu značku a navrch k tomu potřebujete přesvědčovat Bouchiho, tak se na to můžete rovnou vybodnout, protože se vám to nepodaří. Stavíte přehradu v údolí, kterým nikdy nepoteče voda.
To tady ovšem všichni vědí už pěkných pár let.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Ok, bon voyage :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4594
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

To svědčí tak maximálně o tom, že lidi baví dělat DrD klony.
Za mých mladých let jsme tomu říkali domácí úpravy nebo domácí pravidla. Pro dobro DrD to svědčí o tom, že ten systém se dá dobře upravovat. Na rozdíl třeba od DrD+, u kterého jsem za celou jeho existenci neviděl tolik úprav jako u původního DrD. A to už bude DrD+ brzo 15 let, tedy tolik let, kolik zabralo původnímu Dračímu doupěti se dopracovat k poslední verzi 1.6.*

Jak si vlastně vede DrD 2 s domácími úpravami?

Mike Mearls během DnD Next řekl, že přizpůsobitelnost pravidel a domácí úpravy jsou stěžejní, protože z vydaných pravidel dělají fanouškům "jejich" pravidla.


------------
* EDIT: Teď se dívám, že ještě víc! Od DrD 1.0 (1990) do 1.6 (2001) uběhlo jen 11 let. Dnes bych ani neřekl, že celé to období trvalo 11 let, respektive pro mě jen 9, protože jsem objevil DrD až v roce 1992. Zajímavé taky je, že Klímovi trvalo sepsat a vydat pravidla 1 rok. Tady se diskutuje o remaku už 3 roky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17485
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

ShadoWWW píše: 16. 7. 2018, 18:58přizpůsobitelnost pravidel a domácí úpravy jsou stěžejní, protože z vydaných pravidel dělají fanouškům "jejich" pravidla
To sice ano, ale má to i svoje nevýhody. Například že se hráči musí leckdy značnou část pravidel učit znovu, když změní spoluhráče. Nebo že na conech a akcích hrajou podle jinejch pravidel, než na jaká jsou zvyklí.

ShadoWWW píše: 16. 7. 2018, 18:58Zajímavé taky je, že Klímovi trvalo sepsat a vydat pravidla 1 rok. Tady se diskutuje o remaku už 3 roky.
Tady je už remake dávno napsanej. Zapomínáš, že jsem zveřejnil kompletní hratelnou předělávku PPZ PH, která obsahově pokrývá to samé co DrD 1.6.

Přepsat tu jednu příručku mi trvalo necelý měsíc, btw. Když jedeš podle vzoru (což původní DrD dělalo taky), tak to jde docela rychle.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů