Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Second chalenge acceptedŠikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21006
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Widlé!!! Quentin nám tam hází vidle!
A další widlista.Iwas Passingby píše: ↑15. 10. 2021, 13:51 Hmmm... Old-school Eczentials... Hmmm...
Se dvěmi variantami Chodce, zaklínačoidním s mečem a kouzly pocestných, a bardoidním s flétníčkou... Hmmm...
A se dvěmi variantami theurga, tím, co umí vyvolávat a ovládat elementály, a tím, co umí googlit v kyberprostoru, eee, meditací navazovat spojení s astrálními sférami... Hmmm... (protože v PPP 1.1 to myslím bylo obráceně než v pozdějších pravidlech, ale třeba si to pamatuju blbě)
Šikovně napsaná tak, aby se většina tabulek dala ignorovat, a dalo se to hrát v Fate... Ale aby to přitom poznali jenom zasvěcení... Hmmm...
Vydané v sešitech podle povolání za pár korun, s bestiářem v samostatném sešitu... Hmmm...
A s původními ilustracemi od Tomáše Kučerovského... Hmmm... (ty byly myslím nejdřív v PPE a teprve pak i v PPZ 1.6, ale to už jsem nesledoval)
Hmmm.... Hmmm...
Knock, knock...
Wake up, Neo...
Už vidíš, jak to s tím remakováním je?
(Dík za lolzáka opět na první stránce.)
Re: Teoretizování ohledně remaku
Markyparky to, zdá se, pochopil Jak jsem psal, bude to normální ODrD...
(Jinak to co jsem napsal, můžete s klidem ignorovat, bylo to jenom takový zamyšlení )
Naposledy upravil(a) Passingby dne 15. 10. 2021, 14:36, celkem upraveno 1 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Fate? Jaké Fate?
Říkal někdo nezasvěcený Fate?
To musel mít vidiny.
OSE like DrDO. No more, no less.
Říkal někdo nezasvěcený Fate?
To musel mít vidiny.
OSE like DrDO. No more, no less.
- Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky tito uživatelé (celkem 2):
- Passingby, eerieBaatezu
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Bude tam Chodec mít svůj kouzelnej meč?
- Za tento příspěvek děkují uživateli eerieBaatezu:
- Markus
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nóóó... Jestli to bude podle OG PPP, tak nebude, tam měl jenom flétničku Když vyšly PPP 1.2 (nebo kolik), docela jsme koukali, jak ho předělali.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jo, díky za připomenutí, to jsem zaregistroval. Chtěl jsem napsat, že to má 300 stran a že to je trochu moc a teď koukám, že OSE Advanced Fantasy má 255+255=510 (Player + Referee, i když i s bestiářem a kouzelnými předměty do pokladů), tak radši mlčím.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Teoretizování ohledně remaku
Advanced Fantasy neni B/X klon jako puvodni OSE, ale rozsirene o veci z ADnD, puvodni OSE ma 299 stran dohromady (ale je to B5 a plno celostrankovych ilustraci).
Ale pointa neni z toho udelat referencni dvoustranku, ale vycistit text.
Ale pointa neni z toho udelat referencni dvoustranku, ale vycistit text.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16468
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
No, hele, psal jsem Chalenge accepted, ale po dvou dnech zkoumání konstatuji, že vlastně jako ne.
Byla to zajímavá studie a myslím si, že by to nemělo zase zapadnout, ale řekněme, že si dovedu představit tři různé způsoby, jak to pojmout ... a ani jedna se obávám, že nebude to pravé ořechové.
Varianta 1 - true retroklon
Prostě vzít mechaniky 1:1 a jen je znovu popsat, lépe uspořádat, vyházet všechna vysvětlení, která už dnešní RPGčkař nepotřebuje, možná přidat nějaká, která naopak dnešní RPGčkař potřebuje, aby se naladil na dobovou vlnu. V pravidlech zrušit jen úplné nesmysly a předkalkulovat některé věci, aby nebylo potřeba tolik hodů a hledání.
Něco takového: Tahle varianta by asi byla archeologicky užitečná, ale já to už takhle v životě hrát nechci a nebudu, takže to není option pro mě.
Varianta 2 - semi-retroklon
Pořádně si máknout a jednu mechaniku po druhé rozebrat, podívat se co za ní je, jak se chová a pak zkusit v zásadě totéž namodelovat korektně, aby se to obešlo bez tabulek a šílených vzorců, co se musí přepočítávat. Samozřejmě s nějakým zjednodušením, aproximací, aby se komplikované tabulky převedly na jednoduchý hod kostkou s pár přičteními/odečteními.
Něco takového (už tam nedávám rasy) Tahle varianta by asi byla hrozně cool, ale zároveň hrozně náročná na vývoj a nejsem si jist, zda vůbec možná - některé tabulky mají natolik komplikovanou vnitřní strukturu, že by stejně nešly odstranit.
Varianta 3 - freeformklon
Ořezat mechaniku na dřeň, na úplné minimum (boj = obrana+útok / explorace = past / sociálno = reaction rolly) a všechno narvat do jedné z těhle tří škatulek. Kašlat při tom na věrnost výpočtu. Zachovat ale všechny procedury kolem hry.
Něco takového (opět bez ras) Tohle by mě jako třeba i bavilo, ale zas silně pochybuju, že o to bude zájem
Byla to zajímavá studie a myslím si, že by to nemělo zase zapadnout, ale řekněme, že si dovedu představit tři různé způsoby, jak to pojmout ... a ani jedna se obávám, že nebude to pravé ořechové.
Varianta 1 - true retroklon
Prostě vzít mechaniky 1:1 a jen je znovu popsat, lépe uspořádat, vyházet všechna vysvětlení, která už dnešní RPGčkař nepotřebuje, možná přidat nějaká, která naopak dnešní RPGčkař potřebuje, aby se naladil na dobovou vlnu. V pravidlech zrušit jen úplné nesmysly a předkalkulovat některé věci, aby nebylo potřeba tolik hodů a hledání.
Něco takového: Tahle varianta by asi byla archeologicky užitečná, ale já to už takhle v životě hrát nechci a nebudu, takže to není option pro mě.
Varianta 2 - semi-retroklon
Pořádně si máknout a jednu mechaniku po druhé rozebrat, podívat se co za ní je, jak se chová a pak zkusit v zásadě totéž namodelovat korektně, aby se to obešlo bez tabulek a šílených vzorců, co se musí přepočítávat. Samozřejmě s nějakým zjednodušením, aproximací, aby se komplikované tabulky převedly na jednoduchý hod kostkou s pár přičteními/odečteními.
Něco takového (už tam nedávám rasy) Tahle varianta by asi byla hrozně cool, ale zároveň hrozně náročná na vývoj a nejsem si jist, zda vůbec možná - některé tabulky mají natolik komplikovanou vnitřní strukturu, že by stejně nešly odstranit.
Varianta 3 - freeformklon
Ořezat mechaniku na dřeň, na úplné minimum (boj = obrana+útok / explorace = past / sociálno = reaction rolly) a všechno narvat do jedné z těhle tří škatulek. Kašlat při tom na věrnost výpočtu. Zachovat ale všechny procedury kolem hry.
Něco takového (opět bez ras) Tohle by mě jako třeba i bavilo, ale zas silně pochybuju, že o to bude zájem
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
MarkyParky píše: ↑21. 10. 2021, 23:46 No, hele, psal jsem Chalenge accepted, ale po dvou dnech zkoumání konstatuji, že vlastně jako ne.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dobré shrnutí, Marky!
K variantě 1 se asi nemá smysl vyjadřovat. Variantu 2 splňovali svým zadáním (schválně píšu zadáním) už DrD+, DrD II, Hrdinové Fantasy, ale třeba i Dračí Hlídka, Svět podle Dračáku. Ve výsledku pak i Zapovězené země, Jeskyně a draci, překlad OSE, ale i třeba (budoucí) překlad DCC. Těch variant je už dnes docela dost a pro jednoho dva lidi je to téměř nesplnitelný úkol. Nejdál to zatím dotáhl po letech (!) York, a to je teprve u pravidel, která ještě ani nezačala stavět svou komunitu, což je běh minimálně na dva tři roky od vydání (nebo v opačném případě pád a zapomnění).
Varianta 3: Tak máme tu Dračák ve Fate nebo klasický skautský "výletní Dračák". Je potřeba něco víc na hru, kteerá ani pravidla nepotřebuje?
Pro mě je ale víc než mechaniky samotné očekávání od hry a jak ho naplňuje. Dračí doupě slibuje, že se budeš vžívat do rolí postav z dávných ság a pověstí. Spolu se svými přáteli se stanete udatnými reky a dobrodruhy, budete procházet cizími světy a prožívat neuvěřitelná dobrodružství. Toto prosté zadání, bez urážky, splňují víc Jeskyně a draci a DnD 5E; DnD ho splňovalo vždycky líp než DrD (protože lepší zázemí, větší a tradičnější trh, profesionální vývoj/vydavatel apod.).
Pak jsou tu světy, které taky tvoří (tvořily) ducha DrD. Asterion a Almir - na něj v pohodě aplikuješ jakákoli hrdinská fantasy pravidla, třeba právě Jeskyně a draky; Taria, Daghanská kletba (alias vesnická fantasy): když použiješ Zapovězené země, nemůžeš šlápnout vedle; Prokletí Karaku: na to máš dnes už i velmi úspěšnou deskovku , jinak DCC tam padne jako prdel na hrnec.
Zapomněl jsem na něco? Snad jen, že i ty světy, které jsme hrávali, dnes už působí trochu obstarožním duchem. Bude se chtít nová generace po nich složitě pídit (protože se už neprodávají), nebo raději sáhne po Strádově prokletí a podobných nových peckách? Jak znám dnešní mladou generaci, sáhne po tom, co je v češtině, nejpřístupnější (není problém to sehnat) a někdo jí do toho zasvětí - takže potřebuješ hlavně komunitu, co dělá otevřená hraní, streamuje svá sezení apod. Vybudovat takovou komunitu je dlouhá a stratiplná cesta, proti které je sepsání anebo vydání pravidel hračka.
K variantě 1 se asi nemá smysl vyjadřovat. Variantu 2 splňovali svým zadáním (schválně píšu zadáním) už DrD+, DrD II, Hrdinové Fantasy, ale třeba i Dračí Hlídka, Svět podle Dračáku. Ve výsledku pak i Zapovězené země, Jeskyně a draci, překlad OSE, ale i třeba (budoucí) překlad DCC. Těch variant je už dnes docela dost a pro jednoho dva lidi je to téměř nesplnitelný úkol. Nejdál to zatím dotáhl po letech (!) York, a to je teprve u pravidel, která ještě ani nezačala stavět svou komunitu, což je běh minimálně na dva tři roky od vydání (nebo v opačném případě pád a zapomnění).
Varianta 3: Tak máme tu Dračák ve Fate nebo klasický skautský "výletní Dračák". Je potřeba něco víc na hru, kteerá ani pravidla nepotřebuje?
Pro mě je ale víc než mechaniky samotné očekávání od hry a jak ho naplňuje. Dračí doupě slibuje, že se budeš vžívat do rolí postav z dávných ság a pověstí. Spolu se svými přáteli se stanete udatnými reky a dobrodruhy, budete procházet cizími světy a prožívat neuvěřitelná dobrodružství. Toto prosté zadání, bez urážky, splňují víc Jeskyně a draci a DnD 5E; DnD ho splňovalo vždycky líp než DrD (protože lepší zázemí, větší a tradičnější trh, profesionální vývoj/vydavatel apod.).
Pak jsou tu světy, které taky tvoří (tvořily) ducha DrD. Asterion a Almir - na něj v pohodě aplikuješ jakákoli hrdinská fantasy pravidla, třeba právě Jeskyně a draky; Taria, Daghanská kletba (alias vesnická fantasy): když použiješ Zapovězené země, nemůžeš šlápnout vedle; Prokletí Karaku: na to máš dnes už i velmi úspěšnou deskovku , jinak DCC tam padne jako prdel na hrnec.
Zapomněl jsem na něco? Snad jen, že i ty světy, které jsme hrávali, dnes už působí trochu obstarožním duchem. Bude se chtít nová generace po nich složitě pídit (protože se už neprodávají), nebo raději sáhne po Strádově prokletí a podobných nových peckách? Jak znám dnešní mladou generaci, sáhne po tom, co je v češtině, nejpřístupnější (není problém to sehnat) a někdo jí do toho zasvětí - takže potřebuješ hlavně komunitu, co dělá otevřená hraní, streamuje svá sezení apod. Vybudovat takovou komunitu je dlouhá a stratiplná cesta, proti které je sepsání anebo vydání pravidel hračka.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tak já bych zase jen zmínil, že tvořit se dá i jen jako hobby, bez dumání, co mainstream koupí. Což je podle mě přístup, na kterém OSR stojí. Samozřejmě neříkám, že to Marky chce, ale chci se ohradit proti tomu, že něco nemá cenu, protože to neporazí DnD.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan tito uživatelé (celkem 2):
- Vandalicus, Sosacek
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Hlavně když remakování položilo i Markyho, tak to je asi za vše vypovídající.
Yorkova 1.9 je zatím takovej první ucelenej remake PPZ, co je mnohem lepší, než kdejaká ta Dračí Hlídka, protože York je dobrej designér. Jeho DrD Podle Staré Školy sice uhejbá do toho tri-statu, apod., ale pokud to Yorkovi dává smysl, tak jsem zvědav na výsledek.
Já mám popravdě teď chuť dodělat svůj DnD 2e/3.5e/5e-SRD projekt, protože 1) mám to už dost vymyšlený, 2) nemusím se držet žádný tradice a snažit se nikoho neurazit, 3) můžu využívat všechny ty SRD/OGL dokumenty, 4) mám to dost odlišný na to, aby to bylo pro někoho zajímavý (minimálně je to taková verze DnD, kterou si chci zahrát já, kde nejsou healboti a armor class a sorcerer není jen trochu jinej wizard, a není tam vancian, a barbar nemá předepsáno, kolikrát za den se může rozčílit , a tak).
Třeba někdo zase přijde s nějakým nápadem, co s tím dračákem nebo třeba zkusí udělat ten retroklon nebo nevím. Zatím dál jede jen York s jeho DPSŠ.
Pamatuju si, že pak přešli na DnD 3.5, jako každej z nás, protože to byla nová rpg pecka v tý době, co se dala u nás koupit, ale nepamatuju si, že by kdy znova pařili takový mega dávno pověstný vály, jako v tom DrD.
Yorkova 1.9 je zatím takovej první ucelenej remake PPZ, co je mnohem lepší, než kdejaká ta Dračí Hlídka, protože York je dobrej designér. Jeho DrD Podle Staré Školy sice uhejbá do toho tri-statu, apod., ale pokud to Yorkovi dává smysl, tak jsem zvědav na výsledek.
Já mám popravdě teď chuť dodělat svůj DnD 2e/3.5e/5e-SRD projekt, protože 1) mám to už dost vymyšlený, 2) nemusím se držet žádný tradice a snažit se nikoho neurazit, 3) můžu využívat všechny ty SRD/OGL dokumenty, 4) mám to dost odlišný na to, aby to bylo pro někoho zajímavý (minimálně je to taková verze DnD, kterou si chci zahrát já, kde nejsou healboti a armor class a sorcerer není jen trochu jinej wizard, a není tam vancian, a barbar nemá předepsáno, kolikrát za den se může rozčílit , a tak).
Třeba někdo zase přijde s nějakým nápadem, co s tím dračákem nebo třeba zkusí udělat ten retroklon nebo nevím. Zatím dál jede jen York s jeho DPSŠ.
Asi snad tuším, co tím chceš říct, ale stejně se mi ta linie myšlení nezdá. My jsme s kámošema pařili DrD dost vesnicky. Ale taky jsme občas zašli za jednou družinou, co pařila pár ulic od nás, to byla parta asi sedmi týpků a ti valili v DrDO takový ultra udatno hrdinský ságy, že jsem to doposud neviděl v žádným youtube hraní DnD se všema těma jejich milionama shlídnutí. Oni fakt valili epický dobrodruhování, a DrD bylo vše, co na to potřebovali.ShadoWWW píše: ↑22. 10. 2021, 08:53 Pro mě je ale víc než mechaniky samotné očekávání od hry a jak ho naplňuje. Dračí doupě slibuje, že se budeš vžívat do rolí postav z dávných ság a pověstí. Spolu se svými přáteli se stanete udatnými reky a dobrodruhy, budete procházet cizími světy a prožívat neuvěřitelná dobrodružství. Toto prosté zadání, bez urážky, splňují víc Jeskyně a draci a DnD 5E; DnD ho splňovalo vždycky líp než DrD (protože lepší zázemí, větší a tradičnější trh, profesionální vývoj/vydavatel apod.).
Pamatuju si, že pak přešli na DnD 3.5, jako každej z nás, protože to byla nová rpg pecka v tý době, co se dala u nás koupit, ale nepamatuju si, že by kdy znova pařili takový mega dávno pověstný vály, jako v tom DrD.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů