Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tak hlavně z toho neleze nic dračákovského, pokud teda o tom mluvíš v souvislosti s DrD remakem. Osobně bych fakt věci jako Bijec, Šermíř, Chodec a podobné zachoval, protože to je přesně to, v čem ten dračák tkví. Proto si třeba osobně myslím, že Vallunovo zrušení podoborů je totálně mimo, když jeho Válečník je zároveň šermíř i bojovník i paladin i všechno.York píše:Když chci zrušit Charisma a Inteligenci (protože sociální interakce a hádanky se budou odehrávat, nikoliv házet), tak z Dračákových pěti atributů zbydou právě tři. Kromě toho jsem uvažoval nad multiclassovacím systémem, kde bys z těch tří přístupů dělal kombinace (Síla - čistý válečník, Finesa - čistý zloděj, Magie - čistý kouzelník, Síla/Finesa - nejspíš něco jako Conan, Síla/Magie - asi kněz, Finesa/Magie - těžko říct, třeba nějaký nightblade nebo tak). Když bys kombinoval tři úrovně vlastností (což dává smysl, protože startovní atributy by asi byly 3, 2, 1), tak je to ještě víc kombinací. Ale je to jen taková úvaha, zatím mi z toho neleze nic moc použitelného
Tohle jsem docela lehce obešel a obojí spojil, aby měly i sociální skilly smysl, ale zároveň, aby se to hrálo u stolu. Ono se to odehraje, ale postavy pak mají šanci s tím výsledkem něco udělat pomocí hodu. Vypadá to takhle: (figuruje v tom tabulka a je mi to jedno, protože tabulky jsou dobro )York píše:Když chci zrušit Charisma a Inteligenci (protože sociální interakce a hádanky se budou odehrávat, nikoliv házet)
NPC je po odehrání vyjednávání:*
• Přátelské
• Neutrální
• Podezřívavé
• Předpojaté
• Nepříznivě nakloněné
• Nepřátelské
Úspěch při hodu dovoluje hráči posunout žádoucím směrem o jedna. Zloděj a Sicco mají Schopnost, že dokáží posouvat o více řádků, protože umí lépe působit na ostatní.
Stejně tak se dá tabulka použít pro vyjednávání požadavků s králem, kdy při úspěchu PJ zmírní královy nároky, přidá hráčům na odměně a podobně. Meze využití se nekladou.
Tolik malý výlet za oponu mé remakerské kuchyně.
____________________________________________
* tu tabulky jsem pro rychlost vybrakoval ze Shadowrunu.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tabulky efektů, ze kterých se vybírá, či se v nich posunuje... To mi vůbec nepřipadá nijak DrDovské (spíše v tom vidím Dungeon Worldovské movy), ale budiž. Spíš mám problém s...
To se pak po vyjednávání hráči dozví výsledek toho vyjednávání? Tím chci říct, že "postavy budou natvrdo vědět, jak se k nim to NPCčko bude chovat"? Protože takhle tam není prostor pro napětí/tajemství/překvapení, když se to NPCčko najednou (ale třeba i dlouhodobě) zachová jinak.
To se pak po vyjednávání hráči dozví výsledek toho vyjednávání? Tím chci říct, že "postavy budou natvrdo vědět, jak se k nim to NPCčko bude chovat"? Protože takhle tam není prostor pro napětí/tajemství/překvapení, když se to NPCčko najednou (ale třeba i dlouhodobě) zachová jinak.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ta tabulka je pro PJ. S hráčema odehraješ rozhovor, bude Ti připadat, že NPC po tom už není tak nasranej, ale pořád to není úplnej kámoš. Přijde Sicco, hodí, úspěch, a situace dopadla tak, že mu řekl něco, co maníka zrovna obměkčilo a on svolil, že to teda ty svý panoše s váme pošle, i když předtím by vás tam jen nechal jít, ale samotný.Pepa píše: To se pak po vyjednávání hráči dozví výsledek toho vyjednávání? Tím chci říct, že "postavy budou natvrdo vědět, jak se k nim to NPCčko bude chovat"? Protože takhle tam není prostor pro napětí/tajemství/překvapení, když se to NPCčko najednou (ale třeba i dlouhodobě) zachová jinak.
Nic složitýho na tom není.
Pokud máš jinej nápad, jak zároveň zachovat ústní odehrávání i házení na skilly dohromady, tak poslouchám.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Trochu. Už delší dobu mám chuť si zase jednou zahát hrdinskou fantasy, tak přemýšlím v čem. Na rozdíl od nekonečného teoretizování by to možná mohlo mít i nějaké praktické využitíeerieBaatezu píše:pokud teda o tom mluvíš v souvislosti s DrD remakem
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Brzo vyjdou JaD...York píše:Trochu. Už delší dobu mám chuť si zase jednou zahát hrdinskou fantasy, tak přemýšlím v čem.
a Dračák bude zase o krok blíž mrtvolnému stavu. Až mi jako přijde, že Bouchi už je tak nějak smířenej či co, nebo možná DrD II jede furt dost dobře, či co.
Ale však to dáme postupně dohromady. Ty hory teoretizování snad nepřijdou vniveč.York píše:Na rozdíl od nekonečného teoretizování by to možná mohlo mít i nějaké praktické využití
Snad... Ještě až sem postnu ten můj nápad na základní mechaniku, tak přijde Pepa s "tohle není DrD, ale DW" a bude po srandě. (Jako jo, ta mechanika je víc DW, než DrD, zrovna totiž... Ale vkusně. )
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jak zkombinovat ústní odehrávání i házení na skilly, na to se podívej na mnoho her jinde. Ale jak k tomu ještě přidat mechaniku posunů v tabulce, to už je trochu jiná. Protože buďto se tam musí projevit hráčské volby ve stylu "teď aktivuju X, abych se posunul v tabulce o Y" (což se naslepo dělá špatně), nebo ten skill slouží k "on si ten PJ bude v tom svém řádku v té své příručce vždycky dělat posun o jedna" (což ten hráč prakticky nikdy neuvidí, tudíž ani ne moc ocení)eerieBaatezu píše:Pokud máš jinej nápad, jak zároveň zachovat ústní odehrávání i házení na skilly dohromady, tak poslouchám.
Re: Teoretizování ohledně remaku
EDIT: 5eFritzs píše:ShadoWWW: V 5E nejsou kritičáky tak drsné, aby radikálně měnily průběh boje. Dvakrát tolik kostek, co to je? Poměrně často jsem je i schytal a nikdy mě to na zem nedostalo pokud by mě normální zásah nedostal taky. Důležité je pravidelně uspět v hodu na útok, ne doufat v kritičák, proto je šampión na prd (alespoň v nižších úrovních).
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Teoretizování ohledně remaku
DW vznikl jako projekt na KickStarteru, kde přímo v mottu psali: Dungeon World: A Game with Modern Rules & Old-School Style. Tak nevím, jak reagovat na tvou reakci. Ale jsou tu větší machři na DW než já, kteří jistě dokáží odpovědět pregnantněji.DW není ani old-school ani OSR.
Toto by tu byl delší off-topic, takže když tak to někdy můžem probrat na srazu Kostky.Kdo kde kdy ustanovil, od kdy do kdy je pro koho kdo autoritou? Dává to smysl asi jako "Zrušili jsme zákon, kterej nikdo nikdy nezavedl!!!"
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
ShadoWWW: nechci urážet DW, ale with Modern Rules vylučuje možnost patřit pod OSR.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Teoretizování ohledně remaku
U DW jsem taky psal u toho srovnání o old-schoolu, ne přímo o OSR. OSR není ani Basic Fantasy RPG, které vychází pravidlově z 3.5, ale hraje se taky old-schoolově. C&C se sice označuje jako OSR, ale má některé prvky z 3. edice (a někdy si taky říká D&D 2.5e). Na druhou stranu Eerie a York píšou taky u Remaku o nových herních mechanismech, jen s herním stylem old-schoolu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ale tak jasně, je to o definici. Můžeme se klidně dobrat k tomu, že old-school se dá hrát s úplně jinými pravidly, než se ten old-school fakticky hrál, a bude to furt old-school, nebo co já vím.
Prostě DW pravidlově ani náhodou není DnD OSR. Už movy jsou věc, která v takové formě v DnDo nikdy nebyla. Nrbo házení 2d6, nebo částečné úspěchy, atd., atd.
Prostě DW pravidlově ani náhodou není DnD OSR. Už movy jsou věc, která v takové formě v DnDo nikdy nebyla. Nrbo házení 2d6, nebo částečné úspěchy, atd., atd.
Hráč nemusí aktivovat posuny, stačí když řekne, čeho chce dosáhnout. PJ pak vidí, zda chce maníka spíš naprudit, jede dolů, získat na svou stranu, jede nahoru. K tomu hráč vůbec žádnou tabulku nepotřebuje vidět. Jde jen o to, že takovej Sicco svým úspěchem ovlivní NPC víc, než ostatní povolání. Od toho tam ta povolání jsou, žejo. Ta tabulka je jen formalizování pro to, aby to tak neplavalo na vodě a PJ se mohl něčeho chytit, aby měl něco před sebou, co mu pomůže mechanicky zohlednit ten rozdíl. Používat to nikdy nemusí, žejo.Pepa píše:Jak zkombinovat ústní odehrávání i házení na skilly, na to se podívej na mnoho her jinde. Ale jak k tomu ještě přidat mechaniku posunů v tabulce, to už je trochu jiná. Protože buďto se tam musí projevit hráčské volby ve stylu "teď aktivuju X, abych se posunul v tabulce o Y" (což se naslepo dělá špatně), nebo ten skill slouží k "on si ten PJ bude v tom svém řádku v té své příručce vždycky dělat posun o jedna" (což ten hráč prakticky nikdy neuvidí, tudíž ani ne moc ocení)eerieBaatezu píše:Pokud máš jinej nápad, jak zároveň zachovat ústní odehrávání i házení na skilly dohromady, tak poslouchám.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tak už jsme si ujasnili, co není DnD OSR. Teď si ještě ujasnit, co je DrD OSR a jestli je to to stejné, co DrD Remake.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Teoretizování ohledně remaku
Právěže úplně nevím... Když už si hráč tu schopnost na posuny vzal, tak to ten PJ asi používat bude muset. (Jinak to je prostě schopnost, která "dost plave na vodě"... )eerieBaatezu píše:Používat to nikdy nemusí, žejo.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
To bereš z opačného konce. Já to neberu jako schopnost na posuny, posun je až to poslední, ne to první, co se děje. Ta tabulka je formalizace kvality výsledku, pokud si to PJ umí představit v hlavě, co takovej Sicco vyjedná navíc oproti jiným povoláním, tak se nic nikde posouvat nebude.Pepa píše:Právěže úplně nevím... Když už si hráč tu schopnost na posuny vzal, tak to ten PJ asi používat bude muset. (Jinak to je prostě schopnost, která "dost plave na vodě"... )eerieBaatezu píše:Používat to nikdy nemusí, žejo.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dobře. Až to pravidlo budeš mít nějak popsané víc, tak se pobavíme víc.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů