Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ono je dost problém dát hod 50/50 s více než jednou kostkou.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
A s jednou to není, když průměr hodu dycky dělá půlku nad průměrem nejvyšší hodnoty? Polovina hodu 1k6 je 3.5, takže nevím, jak s 1k6 házet pade na pade.
A teď ani s 2k6...
Re: Teoretizování ohledně remaku
Sudá/lichá, nebo třeba 1-3 neúspěch, 4-6 úspěch.
Průměr právě musí padnout mezi dvě hodnoty, aby to šlo rozdělit
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jenže ten hod musí být proti nějakému číslu, není to dice pool ká šestek.
Hehe, no ale jak teda házet jen jednou kostkou proti pevné hodnotě?
Protože mě z toho vychází ten 1k6+staty vs 1k6+staty hod, proti kterému tu všichni brečeli, že tvoří nepřátelské PJe.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
eerieBaatezu:
Když máš 11 možností, co ti padne, tak to moc nejde rozdělit půl na půl.
Když máš 11 možností, co ti padne, tak to moc nejde rozdělit půl na půl.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
eerieBaatezu: Pokud chceš házet proti celému číslu s pravděpodobností půl na půl, přičemž hod vyrovnaný číslovému číslu započteš na jednu nebo druhou stranu (tedy buď je to úspěch, nebo neúspěch), potřebuješ lichý počet kostek. Na 1k6 podhazovat či dorovnat trojku, na 3k6 podhodit či dorovnat 10.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nevím, co říkal Mearls, ale je obecně známé, že základní magická povolání z 3.x (wizard, a hlavně cleric a druid) jsou přesílená, a testování to neodhalilo, protože ta povolání nejsou přesílená, dokud se hrajou tak, jak se běžně hrávala předtím. Dokud čaroděj je samohybná artilerie a cleric je mobilní lékárna, tak jsou OK, až možná slabí, protože nepřátelé mají hodně životů a dávají víc dmg, než se dá v boji vyléčit.
Když cleric začne sesílat dlouhotrvající buffy, které se mezi sebou kombinují, a čaroděj namaxuje save proti svým kouzlům a hází debuffy a save-or-die kouzla, najednou jsou strašlivě drsní. Ale testeři tohle nedělali, protože hráli po zvyku, a pořádně se to projevilo v okamžiku, kdy se ke hře dostala čerstvá krev a noví hráči se na pravidla podívali myslí nezatíženou předchozíma zkušenostma.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 3. 2. 2018, 16:35
Re: Teoretizování ohledně remaku
to eerie: možná ti to k něčemu bude možná ne. Je to scífko, ale to je asi jedno. A vše je v procentech, což taky nebude problém předělat.
Dovednosti mám ve dvou skupinách základní a pokročilé. Základní může dělat každý, např. lezení, prohledávání.
Pokročilé se musíš naučit, buďto je máš z backgroundu nebo se je naučíš mezi dobrodružstvími, případně i v dobrodružstvích pakliže je to něco co děláš pořád a někdo ti to předtím vysvětlí, např. cizí jazyk, výbušniny, zapovězené znalosti, medicína.
Pak jsou tu "levely" dovedností:
základní - všechny základní viz víše, nebo z backgroundu u někoho některé pokročilé. Hází se na polovinu příslušné vlastnosti. Př.: prohledávání na všímavost, lezení na sílu.
trénovaná: když se je naučí průměrně - hází se na vlastnost
1st lev.: naučí dobře - vlastnost +10%
2nd lev.: naučí se perfektně - vlastnost +20%
Každý se může naučit cokoliv, ale pro pokročilé dovednosti musí mít nějaký základ. Nebo si to nějak rozumně obhájit. Př.: máš za sebou pár semestrů medicíny nebo se na ni dostaneš během dobrodružství - pakliže máš tento základ, můžeš se stát špičkovým chirurgem jen z toho, že budeš pořád sešívat své raněné druhy, samozřejmě to potrvá, ale tohle beru.
Testy se hází hlavně ve stresových situacích nebo kvůli času.
Na medicínu - zástava krvácení z ustřeleného pahýlu je test vždy, ale může se to upravit dle prostředí (pod palbou to bude o dost těžší.
Zmiňované otvírání zámků - na test není v podstatě potřeba házet, ale jde-li o čas pak hod vyžaduji. Běží-li k zloději monstrum a on má jen sekundy či minuty (podle toho jak obtížný otvírá zámek a jaké je to monstrum ), na testu bude záležet jak rychle se mu to povede. Úspěšnost se pozná podle padlých "úspěchů" to jest podhození o deset, dvacet atd. Dovednost 53 - padne 33 - má dva úspěchy.
To samé třeba na jazyky - u píva a v klidu se domluví v pohodě, ale při útěku se rychle doptat na cestu bude chtít test
Dovednosti mám ve dvou skupinách základní a pokročilé. Základní může dělat každý, např. lezení, prohledávání.
Pokročilé se musíš naučit, buďto je máš z backgroundu nebo se je naučíš mezi dobrodružstvími, případně i v dobrodružstvích pakliže je to něco co děláš pořád a někdo ti to předtím vysvětlí, např. cizí jazyk, výbušniny, zapovězené znalosti, medicína.
Pak jsou tu "levely" dovedností:
základní - všechny základní viz víše, nebo z backgroundu u někoho některé pokročilé. Hází se na polovinu příslušné vlastnosti. Př.: prohledávání na všímavost, lezení na sílu.
trénovaná: když se je naučí průměrně - hází se na vlastnost
1st lev.: naučí dobře - vlastnost +10%
2nd lev.: naučí se perfektně - vlastnost +20%
Každý se může naučit cokoliv, ale pro pokročilé dovednosti musí mít nějaký základ. Nebo si to nějak rozumně obhájit. Př.: máš za sebou pár semestrů medicíny nebo se na ni dostaneš během dobrodružství - pakliže máš tento základ, můžeš se stát špičkovým chirurgem jen z toho, že budeš pořád sešívat své raněné druhy, samozřejmě to potrvá, ale tohle beru.
Testy se hází hlavně ve stresových situacích nebo kvůli času.
Na medicínu - zástava krvácení z ustřeleného pahýlu je test vždy, ale může se to upravit dle prostředí (pod palbou to bude o dost těžší.
Zmiňované otvírání zámků - na test není v podstatě potřeba házet, ale jde-li o čas pak hod vyžaduji. Běží-li k zloději monstrum a on má jen sekundy či minuty (podle toho jak obtížný otvírá zámek a jaké je to monstrum ), na testu bude záležet jak rychle se mu to povede. Úspěšnost se pozná podle padlých "úspěchů" to jest podhození o deset, dvacet atd. Dovednost 53 - padne 33 - má dva úspěchy.
To samé třeba na jazyky - u píva a v klidu se domluví v pohodě, ale při útěku se rychle doptat na cestu bude chtít test
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Kua wle, už zase o tom musím furt přemejšlet. Díky Yorku. Ne že bych o remaku často neuvažoval tak jako tak, ale teď je ta frekvence zase větší.
A opět všechno, co mě napadá, je kontroverzní, se na to už vyfláknu.
Asi to zase začnu psát jinam, aby někdo neřekl...
A opět všechno, co mě napadá, je kontroverzní, se na to už vyfláknu.
Asi to zase začnu psát jinam, aby někdo neřekl...
Re: Teoretizování ohledně remaku
You are welcome
(Já teda taky dost váhám, jestli to má vůbec smysl zkoušet...)
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tohle jsme hráli v DrD celé roky.Sudá/lichá, nebo třeba 1-3 neúspěch, 4-6 úspěch.
A fungovalo to bezvadně.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Sorry, mně už z toho hrábne. Takže nakonec si při hraní DrD stačí házet korunou, a já se bál, jak zase nebudu kontroverzní.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Teoretizování ohledně remaku
Aby hra fungovala lze skutečne házet čímkoli co dává alespoň 2 nahodne výsledky. Třeba korunou.
Zbytek bádání v kostkách je jen rozvíjení myslenky
Používalo se to třeba v situacích kdy se řešilo otázka zda je pan hradu doma. Ano nebo ne.
Zbytek bádání v kostkách je jen rozvíjení myslenky
Používalo se to třeba v situacích kdy se řešilo otázka zda je pan hradu doma. Ano nebo ne.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Najdou se i lidé, kteří ti řeknou, že pro hraní Dračáku není třeba házet vůbec, že lze všechno odvyprávět a že oni tak hrajou.
Nicméně myslím, že sis pořád ještě neodpověděl na otázku, pro koho - kromě sebe - novou verzi Dračáku vlastně chceš dělat, tak se nedivím, že se nemůžeš dobrat ani výchozího bodu.
Nicméně myslím, že sis pořád ještě neodpověděl na otázku, pro koho - kromě sebe - novou verzi Dračáku vlastně chceš dělat, tak se nedivím, že se nemůžeš dobrat ani výchozího bodu.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů