Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
Re: Teoretizování ohledně remaku
Největší problém je, že se ani neshodnete, co je největší problém.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Kde jsme to skončili s tím PbP designováním? Kolovej souboják versus co? Mně se ten souboj nechce rozepisovat, každej víme, jak to vypadá; hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel, v čem je pointa?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Pointa je v tom, že když si to zkusíš rozepsat, tak si můžeš všimnout, různých zajímavý věcí, které tě při čtení věty "hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel" nenapadnou.eerieBaatezu píše: Mně se ten souboj nechce rozepisovat, každej víme, jak to vypadá; hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel, v čem je pointa?
Ale já ti je sem psát nebudu.
Zůsob debaty, kde já věnuju hoďku psaní půlstránkového nebo stránkového článku a ty na to zareaguješ jednou větou, ve které mě vyzveš k napsání dalšího, mě neba.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Tak se třeba najde někdo, koho baví kolo od kola popisovat házení na útok a na obranu.
Re: Teoretizování ohledně remaku
eerie: Nebude tohle jádro pudla? Protože na fikci nezáleží, nikdo fikci (zde ji bagatelizuješ slovem popisování) v souboji nepotřebuje. Nebylo by řešením upravit souboják, aby na fikci záleželo?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Myslím, že je v tom něco jiného, protože k tomuhle není potřeba popsat kolo od kola souboje.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ok, tak já se obětuju a napíšu to:
postimage
free image hosting
503
service unavailiable
the server is temporarily busy
please try again later
Ale teda nevím, k čemu vám to pomůže...
postimage
free image hosting
503
service unavailiable
the server is temporarily busy
please try again later
Ale teda nevím, k čemu vám to pomůže...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Když byl nakousnut boj...
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 28#p541828
To je zaklad toho co chci/jak si představuji celkovou koncepci boje v novém DrD. Tedy rozšíeřený souboják tam, kde je boj napínavý, aby sám o sobě dával smysl...a popis a jednoduché mechanické zhodnocení jinde.
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 28#p541828
To je zaklad toho co chci/jak si představuji celkovou koncepci boje v novém DrD. Tedy rozšíeřený souboják tam, kde je boj napínavý, aby sám o sobě dával smysl...a popis a jednoduché mechanické zhodnocení jinde.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Ad 1: Odpovědi většinou nepřichází před tím, než na něčem začneš pracovat, ale až v průběhu.eerieBaatezu píše: ↑6. 10. 2018, 21:13 Remake je mrtvej. Já o tom přemýšlím snad každej tejden a dycky akorát dojdu k tomu, že 1) fakt nevím, jak to udělat, 2) Bouchi o to nejspíš vůbec nemá zájem.
Ad 2: Bouchi chce pořád pokud možno nová Pluska, ale hlavní problém má s tím, že nemá podle čeho se rozhodnout, kdo skutečně udělá něco použitelnýho. Je to jak s vejcem a slepicí - bez zaštítění od Bouchiho těžko postavíme tým a získáme zájem hráčů a bez týmu a zájmu hráčů zase těžko přesvědčíme Bouchiho, že to dokážeme udělat, a že o to bude zájem.
Nicméně to tady už taky říkám pěkných pár let. Pokud někdo něco skutečně napíše a dokáže získat zájem hráčů, tak není důvod, proč by to Bouchi neměl chtít vydat. A i kdyby nechtěl, tak se to holt bude jmenovat jinak.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nebude se to jmenovat jinak, protože když budeš dělat na DrD remaku, tak tam dáš Chodce a Theurgy a když to Bouchi nebude chtít, tak ti zbyde hra, která je nelegální.
Já se smířil s tím, že ve svý hře podle OSR/DnD open game license chodcové a theurgové nebudou, ale na druhou stranu si můžu legálně dělat co chci.
A od Bouchiho ani nemáme informaci o tom, zda je vůbec legální pracovat s příručkama 1.6 a Plusek po tom, co jsme došli k tomu, že je to obojí intelektuální vlastnictví 10+ lidí.
Já se smířil s tím, že ve svý hře podle OSR/DnD open game license chodcové a theurgové nebudou, ale na druhou stranu si můžu legálně dělat co chci.
A od Bouchiho ani nemáme informaci o tom, zda je vůbec legální pracovat s příručkama 1.6 a Plusek po tom, co jsme došli k tomu, že je to obojí intelektuální vlastnictví 10+ lidí.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jakože proč? Chodec je úplně obyčejný slovo. Theurgie je taky o chlup starší než Dračák. Text bude komplet celej novej, mechaniky taky a na produkt vydaný u nás se AFAIK vztahují české zákony a ne Americké. Navíc to nechceš dělat s úmyslem Altar poškodit, ale naopak mu nabídnout produkt k vydání.eerieBaatezu píše: ↑6. 10. 2018, 21:40 Nebude se to jmenovat jinak, protože když budeš dělat na DrD remaku, tak tam dáš Chodce a Theurgy a když to Bouchi nebude chtít, tak ti zbyde hra, která je nelegální.
A hlavně je to jedno, protože cílem není vydat to jako něco jinýho, ale udělat remake Dračáku. Takže do toho klidně můžeš jít s tím, že to buď Bouchi vydá, nebo to holt pověsíš na net jako fanovský remake (což Bouchi povolil).
Problém fakt nejsou práva. Problém je, zaujmout tím dostatek lidí (a to už při tvorbě).
Re: Teoretizování ohledně remaku
Odpověď od jinud.
Všiml sis snad, že by se v tom dugneonu házelo jinde než v boji (nebo když se bráníš před spuštěnou pastí)?
Pasti nejsou pod obratností, pasti nejsou pod ničím. Je to prostě schopnost Umíš zneškoďnovat pasti (v itemové verzi ji má implicitně každý, kdo na to má náčiní, v Dračákové verzi by ji měl jen zloděj). Když je v truhle past, tak zloděj může vzít náčiní, truhlu rozebrat a past zneškodnit, nebo dokonce vymontovat. Ostatní ji mohou tak leda bezpečně spustit (nestát poblíž) nebo rozmlátit. Na nic se každopádně nehází, atributy vstupují do hry jen v případě, že by postava stála v prostoru, který past zasáhne.
My to totiž máme zafixované jinak, protože v Dračáku byl "hod proti pasti", kterej se pak používal na kde co. To ale nikdy nebyl hod na to, jestli past deaktivuješ, to byl vždycky hod na to, co ti past udělá, když ji spustíš - tj. ekvivalent saving throw z DnD.
Úplně původní Dračák, před dovednostma a rozšířeným soubojákem, byl v jádru fakt brutálně jednoduchej. Měl jsi nějaký vlastnosti, kterejma jsi házel v boji a "proti pasti" a v seznamu povolání jsi měl napsáno, jaké schopnosti dostaneš na příslušné úrovni. Schopnost bylo něco, co jsi mohl dělat jen ty, třeba sesílat kouzla. A to bylo všechno - nebylo tam v základu nic jako že každá schopnost se hází nějakým atributem nebo tak.
Házení na všechno přišlo až pozdějš. V DnDčku to bylo postupně přes proficiencies v ADnD k DnD 3e a DnD 5e. V DrD to šlo přes dovednosti v pravidlech pro pokročilé k DrD+.
To je přesně důvod, proč si myslím, že dovednosti do remaku Dračáku nepatří a patří tam jen schopnosti. Dovednosti vedou k pluskům (a pak už moc není důvod nehrát rovnou DnD 5e).
To jsi to ale pochopil špatněeerieBaatezu píše:7. 10. 2018, 09:13Mít úplně všechny věci od pastí po lezení pod Obratností je prostě divný.
Všiml sis snad, že by se v tom dugneonu házelo jinde než v boji (nebo když se bráníš před spuštěnou pastí)?
Pasti nejsou pod obratností, pasti nejsou pod ničím. Je to prostě schopnost Umíš zneškoďnovat pasti (v itemové verzi ji má implicitně každý, kdo na to má náčiní, v Dračákové verzi by ji měl jen zloděj). Když je v truhle past, tak zloděj může vzít náčiní, truhlu rozebrat a past zneškodnit, nebo dokonce vymontovat. Ostatní ji mohou tak leda bezpečně spustit (nestát poblíž) nebo rozmlátit. Na nic se každopádně nehází, atributy vstupují do hry jen v případě, že by postava stála v prostoru, který past zasáhne.
My to totiž máme zafixované jinak, protože v Dračáku byl "hod proti pasti", kterej se pak používal na kde co. To ale nikdy nebyl hod na to, jestli past deaktivuješ, to byl vždycky hod na to, co ti past udělá, když ji spustíš - tj. ekvivalent saving throw z DnD.
Úplně původní Dračák, před dovednostma a rozšířeným soubojákem, byl v jádru fakt brutálně jednoduchej. Měl jsi nějaký vlastnosti, kterejma jsi házel v boji a "proti pasti" a v seznamu povolání jsi měl napsáno, jaké schopnosti dostaneš na příslušné úrovni. Schopnost bylo něco, co jsi mohl dělat jen ty, třeba sesílat kouzla. A to bylo všechno - nebylo tam v základu nic jako že každá schopnost se hází nějakým atributem nebo tak.
Házení na všechno přišlo až pozdějš. V DnDčku to bylo postupně přes proficiencies v ADnD k DnD 3e a DnD 5e. V DrD to šlo přes dovednosti v pravidlech pro pokročilé k DrD+.
To je přesně důvod, proč si myslím, že dovednosti do remaku Dračáku nepatří a patří tam jen schopnosti. Dovednosti vedou k pluskům (a pak už moc není důvod nehrát rovnou DnD 5e).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti