Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Největší problém je, že se ani neshodnete, co je největší problém.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Argonantus »

My co to neděláme se dohadovat nemusíme. Z me strany je to navíc.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

MarkyParky píše: 29. 7. 2018, 13:42
Kde jsme to skončili s tím PbP designováním? :D Kolovej souboják versus co? Mně se ten souboj nechce rozepisovat, každej víme, jak to vypadá; hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel, $lol$ v čem je pointa?
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

eerieBaatezu píše: Mně se ten souboj nechce rozepisovat, každej víme, jak to vypadá; hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel, $lol$ v čem je pointa?
Pointa je v tom, že když si to zkusíš rozepsat, tak si můžeš všimnout, různých zajímavý věcí, které tě při čtení věty "hodí se inic a pak se postupně seká do nepřátel" nenapadnou.

Ale já ti je sem psát nebudu.

Zůsob debaty, kde já věnuju hoďku psaní půlstránkového nebo stránkového článku a ty na to zareaguješ jednou větou, ve které mě vyzveš k napsání dalšího, mě neba.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Tak se třeba najde někdo, koho baví kolo od kola popisovat házení na útok a na obranu.
Obrázek
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Arten_CZ »

eerie: Nebude tohle jádro pudla? Protože na fikci nezáleží, nikdo fikci (zde ji bagatelizuješ slovem popisování) v souboji nepotřebuje. Nebylo by řešením upravit souboják, aby na fikci záleželo?
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Myslím, že je v tom něco jiného, protože k tomuhle není potřeba popsat kolo od kola souboje.
Obrázek
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od PardGalen »

:roll:
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nezjistíme to, dokud se někdo neobětuje a nesepíše to.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Ok, tak já se obětuju a napíšu to:

postimage
free image hosting
503
service unavailiable
the server is temporarily busy
please try again later

Ale teda nevím, k čemu vám to pomůže...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Vallun »

Když byl nakousnut boj...

https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 28#p541828

To je zaklad toho co chci/jak si představuji celkovou koncepci boje v novém DrD. Tedy rozšíeřený souboják tam, kde je boj napínavý, aby sám o sobě dával smysl...a popis a jednoduché mechanické zhodnocení jinde.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 6. 10. 2018, 21:13 Remake je mrtvej. Já o tom přemýšlím snad každej tejden a dycky akorát dojdu k tomu, že 1) fakt nevím, jak to udělat, 2) Bouchi o to nejspíš vůbec nemá zájem.
Ad 1: Odpovědi většinou nepřichází před tím, než na něčem začneš pracovat, ale až v průběhu.

Ad 2: Bouchi chce pořád pokud možno nová Pluska, ale hlavní problém má s tím, že nemá podle čeho se rozhodnout, kdo skutečně udělá něco použitelnýho. Je to jak s vejcem a slepicí - bez zaštítění od Bouchiho těžko postavíme tým a získáme zájem hráčů a bez týmu a zájmu hráčů zase těžko přesvědčíme Bouchiho, že to dokážeme udělat, a že o to bude zájem.

Nicméně to tady už taky říkám pěkných pár let. Pokud někdo něco skutečně napíše a dokáže získat zájem hráčů, tak není důvod, proč by to Bouchi neměl chtít vydat. A i kdyby nechtěl, tak se to holt bude jmenovat jinak.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nebude se to jmenovat jinak, protože když budeš dělat na DrD remaku, tak tam dáš Chodce a Theurgy a když to Bouchi nebude chtít, tak ti zbyde hra, která je nelegální.

Já se smířil s tím, že ve svý hře podle OSR/DnD open game license chodcové a theurgové nebudou, ale na druhou stranu si můžu legálně dělat co chci.

A od Bouchiho ani nemáme informaci o tom, zda je vůbec legální pracovat s příručkama 1.6 a Plusek po tom, co jsme došli k tomu, že je to obojí intelektuální vlastnictví 10+ lidí.
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše: 6. 10. 2018, 21:40 Nebude se to jmenovat jinak, protože když budeš dělat na DrD remaku, tak tam dáš Chodce a Theurgy a když to Bouchi nebude chtít, tak ti zbyde hra, která je nelegální.
Jakože proč? Chodec je úplně obyčejný slovo. Theurgie je taky o chlup starší než Dračák. Text bude komplet celej novej, mechaniky taky a na produkt vydaný u nás se AFAIK vztahují české zákony a ne Americké. Navíc to nechceš dělat s úmyslem Altar poškodit, ale naopak mu nabídnout produkt k vydání.

A hlavně je to jedno, protože cílem není vydat to jako něco jinýho, ale udělat remake Dračáku. Takže do toho klidně můžeš jít s tím, že to buď Bouchi vydá, nebo to holt pověsíš na net jako fanovský remake (což Bouchi povolil).

Problém fakt nejsou práva. Problém je, zaujmout tím dostatek lidí (a to už při tvorbě).
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

Odpověď od jinud.
eerieBaatezu píše:7. 10. 2018, 09:13Mít úplně všechny věci od pastí po lezení pod Obratností je prostě divný.
To jsi to ale pochopil špatně :-)

Všiml sis snad, že by se v tom dugneonu házelo jinde než v boji (nebo když se bráníš před spuštěnou pastí)?

Pasti nejsou pod obratností, pasti nejsou pod ničím. Je to prostě schopnost Umíš zneškoďnovat pasti (v itemové verzi ji má implicitně každý, kdo na to má náčiní, v Dračákové verzi by ji měl jen zloděj). Když je v truhle past, tak zloděj může vzít náčiní, truhlu rozebrat a past zneškodnit, nebo dokonce vymontovat. Ostatní ji mohou tak leda bezpečně spustit (nestát poblíž) nebo rozmlátit. Na nic se každopádně nehází, atributy vstupují do hry jen v případě, že by postava stála v prostoru, který past zasáhne.

My to totiž máme zafixované jinak, protože v Dračáku byl "hod proti pasti", kterej se pak používal na kde co. To ale nikdy nebyl hod na to, jestli past deaktivuješ, to byl vždycky hod na to, co ti past udělá, když ji spustíš - tj. ekvivalent saving throw z DnD.

Úplně původní Dračák, před dovednostma a rozšířeným soubojákem, byl v jádru fakt brutálně jednoduchej. Měl jsi nějaký vlastnosti, kterejma jsi házel v boji a "proti pasti" a v seznamu povolání jsi měl napsáno, jaké schopnosti dostaneš na příslušné úrovni. Schopnost bylo něco, co jsi mohl dělat jen ty, třeba sesílat kouzla. A to bylo všechno - nebylo tam v základu nic jako že každá schopnost se hází nějakým atributem nebo tak.

Házení na všechno přišlo až pozdějš. V DnDčku to bylo postupně přes proficiencies v ADnD k DnD 3e a DnD 5e. V DrD to šlo přes dovednosti v pravidlech pro pokročilé k DrD+.

To je přesně důvod, proč si myslím, že dovednosti do remaku Dračáku nepatří a patří tam jen schopnosti. Dovednosti vedou k pluskům (a pak už moc není důvod nehrát rovnou DnD 5e).
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti